Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
rondreis zuidwest juli 2005
rondreis zuidwest juli 2005
Hoi allemaal,
Zoals je al aan het onderwerp ziet, ga ik samen met mijn vriendin in juli volgend jaar een rondreis door zuidwest amerika maken. Ik heb via een andere site een tip gekregen om op deze site eens rond te kijken. Het is de beste tip die ik de laatste tijd heb gekregen, wat een informatie hier.
Zoals vele die mijn voor zijn gegaan wil ik mijn rondreis aan jullie voorleggen. Ik heb gemerkt dat er ontzettend veel en snel gereageerd wordt door de kenners. Het is de eerste keer dat ik ongeorganiseerd op reis ga. Ik ben in eerdere jaren wel georganiseerd weg geweest zoals naar indonesie maar ik merkte altijd dat de mensen die het zelf deden organiseren veel meer zagen en veel fanatieker waren over hun reis. Nu, ik wil dit ook!!!!!
Nu over de reis. We vertrekken zaterdag 9 juli naar SF en vertrekken op 29 juli weer vanaf LA naar amsterdam. We hebben een aantal dagen al ingevuld met dingen die we eventueel willen zien. Wat ik aan jullie vraag is het volgende:
help me de nog in te vullen dagen in te vullen en geef waar mogelijk advies over de geplande dagen. We reisen overigens rond in een auto en niet in een camper.
De reis:
9/7 Amsterdam - SF
10/7 SF
11/7 SF - oakhurst yosemite np
12/7 oakhurst yosemite np
13/7 oakhurst - bakersfield sequoia np
14/7 bakersfield - las vegas
15/7 las vegas
16/7 las vegas - panguitch bryce canyon
17/7 panguitch - page lake powell
18/7 page - tusayan grand canyon
19/7 tusayan grand canyon
20/7 tusayan - prescott joshua tree park
21/7
22/7
23/7
24/7
25/7 santa monica ?
26/7 santa monica ?
27/7 santa monica ?
28/7 santa monica ?
29/7 LA - amsterdam
30/7 amsterdam
We willen zoals je ziet afsluiten met een aantal dagen strand. Hoeveel dagen maakt niet zoveel uit. Op een van de strand dagen willen we ook nog naar of disneyland of de universal studio's (of allebei, dan trekken we er twee dagen voor uit) de stranddagen willen we doorbrengen in santa monica. Lijkt je dit verstandig?
Het zijn veel vragen die ik stel, dat besef ik. Ik heb inmiddels ook al een handboek gekocht over zuidwest. daar haal ik veel informatie uit, maar de schrijver noemt hier alle mooie plekken, maar ik wil graag jullie objectieve mening hebben (als dit al mogelijk is).
Alvast bedankt voor de eventuele reacties,
Richard en Brechje
Zoals je al aan het onderwerp ziet, ga ik samen met mijn vriendin in juli volgend jaar een rondreis door zuidwest amerika maken. Ik heb via een andere site een tip gekregen om op deze site eens rond te kijken. Het is de beste tip die ik de laatste tijd heb gekregen, wat een informatie hier.
Zoals vele die mijn voor zijn gegaan wil ik mijn rondreis aan jullie voorleggen. Ik heb gemerkt dat er ontzettend veel en snel gereageerd wordt door de kenners. Het is de eerste keer dat ik ongeorganiseerd op reis ga. Ik ben in eerdere jaren wel georganiseerd weg geweest zoals naar indonesie maar ik merkte altijd dat de mensen die het zelf deden organiseren veel meer zagen en veel fanatieker waren over hun reis. Nu, ik wil dit ook!!!!!
Nu over de reis. We vertrekken zaterdag 9 juli naar SF en vertrekken op 29 juli weer vanaf LA naar amsterdam. We hebben een aantal dagen al ingevuld met dingen die we eventueel willen zien. Wat ik aan jullie vraag is het volgende:
help me de nog in te vullen dagen in te vullen en geef waar mogelijk advies over de geplande dagen. We reisen overigens rond in een auto en niet in een camper.
De reis:
9/7 Amsterdam - SF
10/7 SF
15/7 las vegas
21/7
22/7
23/7
24/7
25/7 santa monica ?
26/7 santa monica ?
27/7 santa monica ?
28/7 santa monica ?
29/7 LA - amsterdam
30/7 amsterdam
We willen zoals je ziet afsluiten met een aantal dagen strand. Hoeveel dagen maakt niet zoveel uit. Op een van de strand dagen willen we ook nog naar of disneyland of de universal studio's (of allebei, dan trekken we er twee dagen voor uit) de stranddagen willen we doorbrengen in santa monica. Lijkt je dit verstandig?
Het zijn veel vragen die ik stel, dat besef ik. Ik heb inmiddels ook al een handboek gekocht over zuidwest. daar haal ik veel informatie uit, maar de schrijver noemt hier alle mooie plekken, maar ik wil graag jullie objectieve mening hebben (als dit al mogelijk is).
Alvast bedankt voor de eventuele reacties,
Richard en Brechje
hoi marco,
de volgende overnachtingsplaatsen heb ik uitgezocht maar nog niet geboekt omdat de planning nog niet zeker is in deze volorde:
Oakhurst - hounds tooth inn 95 dollar per nacht
bakersfield - california inn 50 euro per nacht
las vegas - riviera hotel gemiddeld 60 euro per nacht
panguitch - best western new western hotel 62 euro per nacht
page - lake powell days inn and suites 50 euro per nacht
de prijzen zijn wel op basis van de data in de planning.
Alvast bedankt voor je snelle reactie
Groet Richard
de volgende overnachtingsplaatsen heb ik uitgezocht maar nog niet geboekt omdat de planning nog niet zeker is in deze volorde:
Oakhurst - hounds tooth inn 95 dollar per nacht
bakersfield - california inn 50 euro per nacht
las vegas - riviera hotel gemiddeld 60 euro per nacht
panguitch - best western new western hotel 62 euro per nacht
page - lake powell days inn and suites 50 euro per nacht
de prijzen zijn wel op basis van de data in de planning.
Alvast bedankt voor je snelle reactie
Groet Richard
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hoi Richard,
hier en daar heb ik bij de ** enkele opmerkingen geplaatst. Het is zeker niet volledig, maar misschien krijg je van anderen ook nog leuke tips en ik raad jou aan verder te surfen over het internet, gedetailleerde landkaarten te kopen (ANWB) en eventueel nog een tweede reisboek over deze streek aan te schaffen. Zelf ben ik erg gecharmeerd van de blauwe reisgidsen van Lannoo, met kaartjes, bezienswaardigheden, tips voor overnachten, enz. In jouw geval de titel "Californië & Zuidwest USA".
De reis:
9/7 Amsterdam - SF
10/7 SF
** 11/7 SF – El Portal (bij de zuid-westingang van het Yosemite NP) of in het park zelf (in de Valley – wel heel tijdig reserveren). Vergis je niet in de afstanden in de VS en ook niet in de afstanden in de parken. Vanuit El Portal kan je in ieder geval makkelijker Yosemite Valley bezoeken. Oakhurst ligt bij de zuidingang en als je van hieruit terug moet rijden naar de Valley maak je veel onnodige kilometers. Na je bezoek aan de Valley kan je door het park naar het zuiden rijden en ’s avonds overnachten in Oakhurst en de volgende dag de zuidkant van het park verkennen.
Tussen SF en Yosemite kan je in Knights Ferry aan de Highway 120/108 een overdekte brug (covered bridge) zien en verder ook door de “goudzoekersstreek” (bij Highway 49) rijden en diverse goudzoekersstadjes aandoen, zoals Columbia (State Park = openluchtmuseum), Sonora, Jamestown (rit met stoomtrein), Chinese Camp, en dan kan je kiezen via Highway 120 naar de noord-westingang van Yosemite te gaan of zuidelijker te rijden via de bochtige 49 naar Mariposa (kan eventueel ook goed overnacht worden) en dan nog circa een uur rijden door het mooie dal van de Merced River naar Yosemite.
** Ten zuiden bij Fish Camp rijdt een stoomtreintje voor de toeristen
In Oakhurst zijn veel h(m)otels, winkels en restaurants
** Probeer ook Death Valley NP aan te doen
15/7 las vegas
** Probeer ook Zion NP met een bezoek te vereren, eventueel in de buurt overnachten
Je kan in Panguitch (daar is ook nog een mooi natuurmuseum) overnachten, maar als je toch op weg gaat naar Bryce Canyon, kan je beter daar in de buurt overnachten. Kan je meteen een zonsondergang of zonsopkomst meemaken in het park. Doe als het even kan een wandeling in het park naar beneden, is prachtig en je beleeft het park veel intenser. Overnachten, of in het park (tijdig reserveren) of vlak bij de ingang. Bij de ingang heb je Ruby’s Inn, een ander motel (waar ik de naam niet van weet) en iets westelijk aan Highway 12 motel Fosters (circa $ 55,00 per kamer, per nacht). Naast dit motel is een supermarkt(je) waar men heerlijk vers brood bakt.
** In Page kan je de Glen Canyon stuwdam bezoeken. Bij de Wahweap Lodge kan je diverse boottochten maken op Lake Powell.
** Als je van Page naar Tusayan rijdt doe je de zuidkant van de Grand Canyon aan,
eventueel kan je de volgende dag verder rijden. Of je moet er voor kiezen meer van de Grand Canyon te willen zien, bijvoorbeeld door te wandelen in/langs de canyon. Of een vlucht vanaf het vliegveld in Tusayan met een vliegtuigje of helicopter.
Je kan ook in het Grand Canyon NP een slaapplaats (tijdig) reserveren.
** Van Tusayan naar Prescott kan je rijden via Flagstaff (kan je een stukje Route 66 meepakken) en dan via een bijzonder mooie weg, Highway 89a, Oak Creek Canyon, Slick Rock State Park, via Sedona (rode rotsen, souvenirwinkeltjes), Cottonwood, Tuzigoot National Monument (ruïnes indianenwoningen), Clarkdale (dieseltreinrit door de Verde Valley), Jerome (mijnbouwstadje/half ghosttown).
Te overwegen is om een zijstap te doen, bijvoorbeeld vanaf Sedona naar de Interstate 17 om de in de rotsen gelegen indianenwoningen van Montezuma Castle NM te bezoeken (erg mooi). Iets ten zuiden hiervan ligt bij Verde Camp het Fort Verde State Historic Park (niet zo indrukwekkend, maar als je daarvan houdt is het misschien een tip).
Na overnachting in Prescott de volgende dag via de zuidingang door het Yoshua Tree NP rijden naar de noordkant. Overnachten in Twentynine Palms, Joshua Tree of Yucca Valley.
Daarna kan je overwegen naar San Diego te rijden. Over deze stad is op dit forum ook van alles te vinden, gebruik de zoekfunctie.
21/7
22/7
23/7
24/7
25/7 santa monica ?
** Daar kan je prima naar het strand
26/7 santa monica ?
27/7 santa monica ?
28/7 santa monica ?
29/7 LA - amsterdam
30/7 amsterdam
Omdat je aan het einde van de trip nog wat dagen niet ingevuld hebt, kan je overwegen tijdens de reis hier en daar wat langer te blijven, wat meer van een park te genieten, of bij Page een lus te maken en Monument Valley te bezoeken.
Er is van alles mogelijk en op het internet is bijzonder veel info te vinden, bijvoorbeeld op deze site, andere Nederlandstalige Amerikasites en via Google de Amerikaanse staat en/of plaatsnaam intypen en je krijgt een schat aan informatie.
Als je meer vragen hebt, stel ze want er zijn hier altijd forumleden, die je willen helpen met het beantwoorden daarvan.
Veel plezier en succes met het verder uitstippelen van jullie reis.
Groet, Marco.
hier en daar heb ik bij de ** enkele opmerkingen geplaatst. Het is zeker niet volledig, maar misschien krijg je van anderen ook nog leuke tips en ik raad jou aan verder te surfen over het internet, gedetailleerde landkaarten te kopen (ANWB) en eventueel nog een tweede reisboek over deze streek aan te schaffen. Zelf ben ik erg gecharmeerd van de blauwe reisgidsen van Lannoo, met kaartjes, bezienswaardigheden, tips voor overnachten, enz. In jouw geval de titel "Californië & Zuidwest USA".
De reis:
9/7 Amsterdam - SF
10/7 SF
** 11/7 SF – El Portal (bij de zuid-westingang van het Yosemite NP) of in het park zelf (in de Valley – wel heel tijdig reserveren). Vergis je niet in de afstanden in de VS en ook niet in de afstanden in de parken. Vanuit El Portal kan je in ieder geval makkelijker Yosemite Valley bezoeken. Oakhurst ligt bij de zuidingang en als je van hieruit terug moet rijden naar de Valley maak je veel onnodige kilometers. Na je bezoek aan de Valley kan je door het park naar het zuiden rijden en ’s avonds overnachten in Oakhurst en de volgende dag de zuidkant van het park verkennen.
Tussen SF en Yosemite kan je in Knights Ferry aan de Highway 120/108 een overdekte brug (covered bridge) zien en verder ook door de “goudzoekersstreek” (bij Highway 49) rijden en diverse goudzoekersstadjes aandoen, zoals Columbia (State Park = openluchtmuseum), Sonora, Jamestown (rit met stoomtrein), Chinese Camp, en dan kan je kiezen via Highway 120 naar de noord-westingang van Yosemite te gaan of zuidelijker te rijden via de bochtige 49 naar Mariposa (kan eventueel ook goed overnacht worden) en dan nog circa een uur rijden door het mooie dal van de Merced River naar Yosemite.
** Ten zuiden bij Fish Camp rijdt een stoomtreintje voor de toeristen
In Oakhurst zijn veel h(m)otels, winkels en restaurants
** Probeer ook Death Valley NP aan te doen
15/7 las vegas
** Probeer ook Zion NP met een bezoek te vereren, eventueel in de buurt overnachten
Je kan in Panguitch (daar is ook nog een mooi natuurmuseum) overnachten, maar als je toch op weg gaat naar Bryce Canyon, kan je beter daar in de buurt overnachten. Kan je meteen een zonsondergang of zonsopkomst meemaken in het park. Doe als het even kan een wandeling in het park naar beneden, is prachtig en je beleeft het park veel intenser. Overnachten, of in het park (tijdig reserveren) of vlak bij de ingang. Bij de ingang heb je Ruby’s Inn, een ander motel (waar ik de naam niet van weet) en iets westelijk aan Highway 12 motel Fosters (circa $ 55,00 per kamer, per nacht). Naast dit motel is een supermarkt(je) waar men heerlijk vers brood bakt.
** In Page kan je de Glen Canyon stuwdam bezoeken. Bij de Wahweap Lodge kan je diverse boottochten maken op Lake Powell.
** Als je van Page naar Tusayan rijdt doe je de zuidkant van de Grand Canyon aan,
eventueel kan je de volgende dag verder rijden. Of je moet er voor kiezen meer van de Grand Canyon te willen zien, bijvoorbeeld door te wandelen in/langs de canyon. Of een vlucht vanaf het vliegveld in Tusayan met een vliegtuigje of helicopter.
Je kan ook in het Grand Canyon NP een slaapplaats (tijdig) reserveren.
** Van Tusayan naar Prescott kan je rijden via Flagstaff (kan je een stukje Route 66 meepakken) en dan via een bijzonder mooie weg, Highway 89a, Oak Creek Canyon, Slick Rock State Park, via Sedona (rode rotsen, souvenirwinkeltjes), Cottonwood, Tuzigoot National Monument (ruïnes indianenwoningen), Clarkdale (dieseltreinrit door de Verde Valley), Jerome (mijnbouwstadje/half ghosttown).
Te overwegen is om een zijstap te doen, bijvoorbeeld vanaf Sedona naar de Interstate 17 om de in de rotsen gelegen indianenwoningen van Montezuma Castle NM te bezoeken (erg mooi). Iets ten zuiden hiervan ligt bij Verde Camp het Fort Verde State Historic Park (niet zo indrukwekkend, maar als je daarvan houdt is het misschien een tip).
Na overnachting in Prescott de volgende dag via de zuidingang door het Yoshua Tree NP rijden naar de noordkant. Overnachten in Twentynine Palms, Joshua Tree of Yucca Valley.
Daarna kan je overwegen naar San Diego te rijden. Over deze stad is op dit forum ook van alles te vinden, gebruik de zoekfunctie.
21/7
22/7
23/7
24/7
25/7 santa monica ?
** Daar kan je prima naar het strand
26/7 santa monica ?
27/7 santa monica ?
28/7 santa monica ?
29/7 LA - amsterdam
30/7 amsterdam
Omdat je aan het einde van de trip nog wat dagen niet ingevuld hebt, kan je overwegen tijdens de reis hier en daar wat langer te blijven, wat meer van een park te genieten, of bij Page een lus te maken en Monument Valley te bezoeken.
Er is van alles mogelijk en op het internet is bijzonder veel info te vinden, bijvoorbeeld op deze site, andere Nederlandstalige Amerikasites en via Google de Amerikaanse staat en/of plaatsnaam intypen en je krijgt een schat aan informatie.
Als je meer vragen hebt, stel ze want er zijn hier altijd forumleden, die je willen helpen met het beantwoorden daarvan.
Veel plezier en succes met het verder uitstippelen van jullie reis.
Groet, Marco.
-
- Amerikafan
Richard,
Zou minimaal 2 volle dagen SF doen (alcatraz ++++ (en reserveren)).
Houdt ook rekening ermee dat je een flinke jetlag hebt als je in SF aankomt (eerste dagen doe je toch veel minder). Wij hebben dit wat ondervangen door een stop-over van 3 1/2 dag in NYC (ligt toch op de route = mooi meegenomen en scheelt je een stuk jet-lag tov The West).
SF -Yosemite is ongeveer een halve dag rijden.
Tioga Road in Yosemite ++++
Uitstapje vanuit Yosemite naar Bodie State Park (ghost town).
Hotel Bodie Victorian Inn in Bridgeport; primitief maar wel ontzettend leuk.
Yosemite - Seqouia / Kings halve dag rijden.
Death Valley meepakken (ligt op route).
Las Vegas minimaal 3 dagen (er is daar zoveel te zien).
LV - Zion 3 uur rijden
Zion zeker niet vergeten!
Zion - Bryce 2 1/2 uur rijden.
Optie om naar Moab te gaan voor Arches, Canyonlands en Death Horse.
Monument Valley
Grand Canyon met helicoptervlucht wordt werkelijke grootte ervan pas echt duidelijk (heb er spijt van dat wij dit niet gedaan hebben).
Tussen San Diego en LA zijn mooie strandlocaties met evt dagtochten naar Seaworld, Disney, Universal, SD, LA en Santa Monica / Venice Beach.
Kustweg tussen LA en SF is ook een echte aanbeveler!!!
Al met al, zeer veel te zien, maar vergis je niet in reistijd en afstanden!!
Veel info te halen uit reisverslagen op internet.
Succes!!!
Leon
Zou minimaal 2 volle dagen SF doen (alcatraz ++++ (en reserveren)).
Houdt ook rekening ermee dat je een flinke jetlag hebt als je in SF aankomt (eerste dagen doe je toch veel minder). Wij hebben dit wat ondervangen door een stop-over van 3 1/2 dag in NYC (ligt toch op de route = mooi meegenomen en scheelt je een stuk jet-lag tov The West).
SF -Yosemite is ongeveer een halve dag rijden.
Tioga Road in Yosemite ++++
Uitstapje vanuit Yosemite naar Bodie State Park (ghost town).
Hotel Bodie Victorian Inn in Bridgeport; primitief maar wel ontzettend leuk.
Yosemite - Seqouia / Kings halve dag rijden.
Death Valley meepakken (ligt op route).
Las Vegas minimaal 3 dagen (er is daar zoveel te zien).
LV - Zion 3 uur rijden
Zion zeker niet vergeten!
Monument Valley
Grand Canyon met helicoptervlucht wordt werkelijke grootte ervan pas echt duidelijk (heb er spijt van dat wij dit niet gedaan hebben).
Tussen San Diego en LA zijn mooie strandlocaties met evt dagtochten naar Seaworld, Disney, Universal, SD, LA en Santa Monica / Venice Beach.
Kustweg tussen LA en SF is ook een echte aanbeveler!!!
Al met al, zeer veel te zien, maar vergis je niet in reistijd en afstanden!!

Veel info te halen uit reisverslagen op internet.

Succes!!!
Leon
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De parken rondom Moab zijn zeker de moeite waard. Prachtige parken. Maar zoals eerder genoemd zijn de reistijden lang omdat je al snel de afstand onderschat. Ook is het natuurlijk slim om rekening te houden met het weer. In Moab kan het in Juli wekenlang rond de 40 graden zijn. Veel water meenemen dus. Het is wel weer een speciale ervaring en het is geen benauwde hitte, maar meer een droge soort hitte. Mij beviel dit wel al moet je meer plannen in de ochtend en avond en minder op het midden van de dag.Made in Holland schreef:
Monument Valley
Houdt ons op de hoogte van de plannen! Dan kunnen we lekker meesmullen.

Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Ik weet het, het is heel persoonlijk, maar wij hebben juist géén jetlag gehad bij aankomst in SF! De eerste dag waren we wat duf, maar we hebben heel de dag vanalles gedaan in SF en waren niet echt moe. Ging heel goed, zelfs met ons dochtertje van 4.Made in Holland schreef: Houdt ook rekening ermee dat je een flinke jetlag hebt als je in SF aankomt (eerste dagen doe je toch veel minder).
Bij thuiskomst had ik echter wel flink last van een behoorlijke jetlag! Gaat nu pas eigenlijk weer goed, terwijl we op 7 november weer thuisgekomen zijn!
Is dus heel verschillend zo'n jetlag. Mijn man heeft bijvoorbeeld nergens last van gehad en ons dochtertje ook niet.
Groetjes,
Anita
PS: SF is wel een héle geweldige stad! Zou daar zeker een paar dagen blijven!
iedereen alvast bedankt voor de snelle reacties. Ik heb gisterenavond om 23.00 uur het bericht op het forum gezet en nu om 15.30 uur al 4 reacties.
bedankt hiervoor.
We gaan in ieder geval goed nadenken over een dag extra SF. De dag extra LV is iets waar we nog niet over uit zijn. De overige aanwijzingen betreffende de np´s ga ik vanavond op mijn gemak eens met mijn route vergelijken en inpassen.
Ik had trouwens het deathvalley np eerst wel in de route opgenomen maar had via dit forum begrepen dat deze gesloten was maar aan jullie reacties te zien is deze weer geopend?
ik kijk uit naar meer reacties........
Is het trouwens aan te raden om een neverlost system te nemen bij de huurauto. We zijn beiden slecht in kaart lezen. Hebben jullie hier ervaring mee.
Groet richard en brechje
bedankt hiervoor.
We gaan in ieder geval goed nadenken over een dag extra SF. De dag extra LV is iets waar we nog niet over uit zijn. De overige aanwijzingen betreffende de np´s ga ik vanavond op mijn gemak eens met mijn route vergelijken en inpassen.
Ik had trouwens het deathvalley np eerst wel in de route opgenomen maar had via dit forum begrepen dat deze gesloten was maar aan jullie reacties te zien is deze weer geopend?
ik kijk uit naar meer reacties........

Is het trouwens aan te raden om een neverlost system te nemen bij de huurauto. We zijn beiden slecht in kaart lezen. Hebben jullie hier ervaring mee.
Groet richard en brechje
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Groet, Marco.richard schreef: Ik had trouwens het deathvalley np eerst wel in de route opgenomen maar had via dit forum begrepen dat deze gesloten was maar aan jullie reacties te zien is deze weer geopend?
** Hier kan je alle nationale parken opzoeken: http://www.nps.gov/
en hier de info over Death Valley NP: http://www.nps.gov/deva/index.htm
daar lees je dat er nog wel een deel van een weg gesloten is, maar misschien is die al wel weer open als jullie gaan. Tevens zijn andere toegangswegen wel open.
Op de eerste pagina zie je in de linker kolom een verwijzing naar het "Death Valley Morning Report", dagelijks bijgewerkt.
**Zelf heb ik daar geen ervaring mee, maar anderen zijn daar erg enthousiast over.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hoi Richard,
De S-190 door Death Valley is nu nog gedeeltelijk afgesloten, men verwacht dat hij over 3 maanden weer volledig open zal zijn.
Als je van Las Vegas naar Zion rijdt kom je langs Valley of Fire State Park wat ook een schitterend park is en niet veel omrijden is dat lijkt mij leuker dan over de I-15 bollen.
Gr.
Rob
De S-190 door Death Valley is nu nog gedeeltelijk afgesloten, men verwacht dat hij over 3 maanden weer volledig open zal zijn.
Als je van Las Vegas naar Zion rijdt kom je langs Valley of Fire State Park wat ook een schitterend park is en niet veel omrijden is dat lijkt mij leuker dan over de I-15 bollen.
Gr.
Rob
-
- Amerikafan
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Hallo Richard en Brechje,richard schreef:Is het trouwens aan te raden om een neverlost system te nemen bij de huurauto. We zijn beiden slecht in kaart lezen. Hebben jullie hier ervaring mee.
afgelopen zondag had ik in een ander topic al geschreven over Neverlost. Hieronder een wat uitgebreider antwoord op jullie vraag over Neverlost.
Zelf heb ik Neverlost drie keer erbij genomen bij Hertz. Voor de kosten hoef je het niet te laten. Als jullie de auto hier in Nederland al reserveren via een reisorganisatie betaal je zo'n EUR 4,00 p/dag extra. Hertz is, voor zover ik kan nagaan, de enige verhuurder die dit aanbiedt.
Het systeem werkt heel eenvoudig. Je kunt zelfs, als je dat wilt, voor een Nederlands sprekende "damesstem" kiezen...

Aan de andere kant, ik vind dat de bewegwijzering in Amerika uitstekend is. Daarom had ik dit jaar (voor een deel van de vakantie) geen Neverlost. Ik heb die vier weken gekozen voor een auto van Dollar. O.a. vanwege het feit dat zij wat goedkoper zijn dan Hertz.
Voor vertrek noteerde ik dit jaar 's ochtends de wegnummers op een post-it briefje die ik op het dashboard plakte. Slechts drie keer ben ik verkeerd gereden. Zelfs in een grote stad als Los Angeles reed ik in één keer naar mijn motel in Hollywood.
Als jullie van plan zijn bij Hertz te gaan huren zou ik gewoon Neverlost erbij nemen. Temeer omdat jullie beide slecht in het kaartlezen zijn, zoals jullie zelf aangeven...

Succes met de planning.
Groet,
Roland

- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: rondreis zuidwest juli 2005
9/7 Amsterdam - SF
10/7 SF
Persoonlijk vond ik 1 dag in SF meer dan genoeg. Ik ben geen stadsmens en was blij eindelijk de natuur in te kunnen.
Overigens wel een leuke wandeling gedaan (uit de Lannoo gids); Alcatraz bezocht (vooraf via internet reserveren!!!).
De afstanden in de parken vond ik ook best tegen vallen. Ik was in Yosemite blij dat we in Curry VIllage zaten (in de valley, de goedkoopste mogelijkheid met eigen badkamer; ruim vooruit reserveren!)
hiketip: korte (easy) hike naar sentinal dome: 360 graden uitzicht over het park incl de valley. en de hike naar de sequoia's in tuolumne grove.
Ik ben zelf (nog) niet in Sequoia NP geweest maar ik zou hier toch wat meer tijd voor uittrekken. De afstand Yosemite - Bakersfield is ongeveer 450 km, dus als je tussendoor ook nog een best groot NP wilt bezoeken wordt het wel een heeeel kort bezoek.
15/7 las vegas
wij zijn alleen een avond in las vegas geweest. dit was te kort! maar het lijkt mij dat 1,5 dag wel voldoende is. afhankelijk natuurlijk van je eigen behoefte aan een compleet andere wereld dan andere!!!
ik zou ook zeker een stop maken in Zion. Heel mooi park, waar je verschillende leuke hikes kan doen.
zoals al eerder gezegd moet je zeker de tijd nemen om naar beneden te wandelen in bryce. een fantastische ervaring! zorg dat je niet te snel door zion en bryce heen vliegt!
was voor mij een teleurstelling; maar waarschijnlijk was ik gewoon moe en toe aan een iets rustiger dag... en dat kan hier ook heel goed
de helicoptervlucht was een ervaring om nooit te vergeten. super!
door te overnachten in het park (bright angel lodge) los je ook meteen je parkeerprobleem op...
21/7
22/7
23/7
24/7
25/7 santa monica ?
26/7 santa monica ?
27/7 santa monica ?
28/7 santa monica ?
29/7 LA - amsterdam
30/7 amsterdam
Vanuit Bryce is de scenic byway 12 ook echt de moeite waard. Bijv. op weg naar Moab (arches NP, canyonlands NP).
je zou ook kunnen overwegen om (ook) naar de North Rim van de Grand Canyon te gaan (bijv tussen zion/bryce en page in). toch heel anders dan de south rim, minder massaal (al heb je dat pas door als je op de south rim aankomt), waarschijnlijk ook iets koeler in de zomer?.
de enige overnachtingsmogeljkheid is de Grand Canyon Lodge (ruiuiuiuim vooraf reserveren), dit is ook een van de weinige eetgelegenheden, dus misschien ook hier al vooraf reserveren?
veel succes!
10/7 SF
Persoonlijk vond ik 1 dag in SF meer dan genoeg. Ik ben geen stadsmens en was blij eindelijk de natuur in te kunnen.
Overigens wel een leuke wandeling gedaan (uit de Lannoo gids); Alcatraz bezocht (vooraf via internet reserveren!!!).
De afstanden in de parken vond ik ook best tegen vallen. Ik was in Yosemite blij dat we in Curry VIllage zaten (in de valley, de goedkoopste mogelijkheid met eigen badkamer; ruim vooruit reserveren!)
hiketip: korte (easy) hike naar sentinal dome: 360 graden uitzicht over het park incl de valley. en de hike naar de sequoia's in tuolumne grove.
Ik ben zelf (nog) niet in Sequoia NP geweest maar ik zou hier toch wat meer tijd voor uittrekken. De afstand Yosemite - Bakersfield is ongeveer 450 km, dus als je tussendoor ook nog een best groot NP wilt bezoeken wordt het wel een heeeel kort bezoek.
15/7 las vegas
wij zijn alleen een avond in las vegas geweest. dit was te kort! maar het lijkt mij dat 1,5 dag wel voldoende is. afhankelijk natuurlijk van je eigen behoefte aan een compleet andere wereld dan andere!!!
ik zou ook zeker een stop maken in Zion. Heel mooi park, waar je verschillende leuke hikes kan doen.
zoals al eerder gezegd moet je zeker de tijd nemen om naar beneden te wandelen in bryce. een fantastische ervaring! zorg dat je niet te snel door zion en bryce heen vliegt!
was voor mij een teleurstelling; maar waarschijnlijk was ik gewoon moe en toe aan een iets rustiger dag... en dat kan hier ook heel goed

de helicoptervlucht was een ervaring om nooit te vergeten. super!
door te overnachten in het park (bright angel lodge) los je ook meteen je parkeerprobleem op...
21/7
22/7
23/7
24/7
25/7 santa monica ?
26/7 santa monica ?
27/7 santa monica ?
28/7 santa monica ?
29/7 LA - amsterdam
30/7 amsterdam
Vanuit Bryce is de scenic byway 12 ook echt de moeite waard. Bijv. op weg naar Moab (arches NP, canyonlands NP).
je zou ook kunnen overwegen om (ook) naar de North Rim van de Grand Canyon te gaan (bijv tussen zion/bryce en page in). toch heel anders dan de south rim, minder massaal (al heb je dat pas door als je op de south rim aankomt), waarschijnlijk ook iets koeler in de zomer?.
de enige overnachtingsmogeljkheid is de Grand Canyon Lodge (ruiuiuiuim vooraf reserveren), dit is ook een van de weinige eetgelegenheden, dus misschien ook hier al vooraf reserveren?
veel succes!
Laatst gewijzigd door Inge op 18 nov 2004, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
naar aanleiding van jullie vele reacties heb ik de route op meerdere plaatsen aangepast. maar daarom heb ik nog een aantal vragen.
Als je van las vegas naar zion np gaat, waar kun je dan het beste overnachten of kun je er op dezelfde dag het bryce canyon np erbij pakken?
Is het in SF verstandig om in een airport hotel te nemen of "moet" je downtown zitten. Ik heb gemerkt dat er in het centrum veel dure hotels zitten en in bij de luchthaven is het goed te betalen. Maakt dat het verblijf in SF minder? of kun je hier goed gebruik maken van het openbaar vervoer of taxi's?
Wat is de beste en leukste plaats in death valley om te overnachten.
Ik krijg steeds beter zicht op hoe ik de reis wil gaan maken. Er is een maar, door de vele aanbevelingen krijg ik steeds minder ruimte in mijn planning. Moet ik misschien maar 4 weken gaan!!
Nogmaals dank voor de vooral snelle reacties. Ik vraag me af hoe jullie aan al deze kennis komen. Door het aantal keer dat jullie er geweest zijn of door de goede ducomentatie. Het zal wel een combinatie zijn waarschijnlijk.
Groet Richard en Brechje
Als je van las vegas naar zion np gaat, waar kun je dan het beste overnachten of kun je er op dezelfde dag het bryce canyon np erbij pakken?
Is het in SF verstandig om in een airport hotel te nemen of "moet" je downtown zitten. Ik heb gemerkt dat er in het centrum veel dure hotels zitten en in bij de luchthaven is het goed te betalen. Maakt dat het verblijf in SF minder? of kun je hier goed gebruik maken van het openbaar vervoer of taxi's?
Ik krijg steeds beter zicht op hoe ik de reis wil gaan maken. Er is een maar, door de vele aanbevelingen krijg ik steeds minder ruimte in mijn planning. Moet ik misschien maar 4 weken gaan!!

Nogmaals dank voor de vooral snelle reacties. Ik vraag me af hoe jullie aan al deze kennis komen. Door het aantal keer dat jullie er geweest zijn of door de goede ducomentatie. Het zal wel een combinatie zijn waarschijnlijk.
Groet Richard en Brechje
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gr.richard schreef:naar aanleiding van jullie vele reacties heb ik de route op meerdere plaatsen aangepast. maar daarom heb ik nog een aantal vragen.
Springdale net voor Zion of Mount Carmel Junction net na Zion, doorrijden is niet verstandig dan heb je te weing tijd voor Zion
Stove Pipe Wells
Ik krijg steeds beter zicht op hoe ik de reis wil gaan maken. Er is een maar, door de vele aanbevelingen krijg ik steeds minder ruimte in mijn planning. Moet ik misschien maar 4 weken gaan!!![]()
Beide en heel veel internet o.a. allesamerika.com :welcome:
Groet Richard en Brechje
Rob
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hoi Richard en Brechje,
Ik heb niet meer heel veel aan te vullen op wat door de anderen al is geschreven, maar nog wel een paar korte opmerkingen:
Neverlost navigatiesysteem vonden wij erg handig. We hebben er al een paar keer gebruik van gemaakt, en vooral in de steden vonden we het ideaal. Je gaat toch wel vaak van de snelweg af om de mooie routes te rijden, maar in de stad is het vaak gewoon handig om snel van het ene punt naar het andere te komen. Daarnaast kun je heel gemakkelijk bij de bezienswaardigheden komen, zonder te hoeven zoeken, en ook de hotels en restaurants zijn erg makkelijk te vinden! Als je zin hebt in Applebee's zoek je gewoon op waar de dichtsbijzijnde is. Super makkelijk.
Als je naar Page gaat, vergeet dan niet om Antelope Canyon te bezoeken. Echt een must see! Het is een prachtige plaats, ook om te fotograferen.
Als je naar Disneyland gaat, bezoek dan het nieuwste park: Disney's California Adventure. Schitterend! Het oudste park van Disney lijkt erg op Disney in Parijs, maar California Adventure kun je nergens mee vergelijken.
Een andere strandlokatie die je zou kunnen overwegen is San Diego. San Diego is iets compacter dan LA, en daardoor is het makkelijker om dingen te combineren. Je kunt dan bijvoorbeeld toch bijvoorbeeld een uurtje winkelen in de binnenstad, en alsnog naar het strand gaan. Of de boardwalk bezoeken, of de outlet in Viejas. Die is echt super! Daarnaast is het een heel gezellige stad, en wij vonden het veel leuker dan LA, maar smaken verschillen natuurlijk.
Groetjes,
Jacqueline
Ik heb niet meer heel veel aan te vullen op wat door de anderen al is geschreven, maar nog wel een paar korte opmerkingen:
Neverlost navigatiesysteem vonden wij erg handig. We hebben er al een paar keer gebruik van gemaakt, en vooral in de steden vonden we het ideaal. Je gaat toch wel vaak van de snelweg af om de mooie routes te rijden, maar in de stad is het vaak gewoon handig om snel van het ene punt naar het andere te komen. Daarnaast kun je heel gemakkelijk bij de bezienswaardigheden komen, zonder te hoeven zoeken, en ook de hotels en restaurants zijn erg makkelijk te vinden! Als je zin hebt in Applebee's zoek je gewoon op waar de dichtsbijzijnde is. Super makkelijk.
Als je naar Page gaat, vergeet dan niet om Antelope Canyon te bezoeken. Echt een must see! Het is een prachtige plaats, ook om te fotograferen.
Als je naar Disneyland gaat, bezoek dan het nieuwste park: Disney's California Adventure. Schitterend! Het oudste park van Disney lijkt erg op Disney in Parijs, maar California Adventure kun je nergens mee vergelijken.
Een andere strandlokatie die je zou kunnen overwegen is San Diego. San Diego is iets compacter dan LA, en daardoor is het makkelijker om dingen te combineren. Je kunt dan bijvoorbeeld toch bijvoorbeeld een uurtje winkelen in de binnenstad, en alsnog naar het strand gaan. Of de boardwalk bezoeken, of de outlet in Viejas. Die is echt super! Daarnaast is het een heel gezellige stad, en wij vonden het veel leuker dan LA, maar smaken verschillen natuurlijk.
Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Zou ik niet doen. Zion NP en Bryce Canyon NP zijn beide zeker een bezoek van minstens één dag waard. Ik ben bang dat het anders meer autorijden wordt dan genieten van deze twee prachtige parken. Afgelopen zomer heb ik overnacht in Kanab, UT ten oosten van Zion NP. Het plaatsje ligt bovendien mooi tussen beide parken in. Mochten jullie daar overnachten dan kan ik het Parry Lodge Motel van harte aanbevelen: http://www.infowest.com/parry/index.htmlrichard schreef:Als je van las vegas naar zion np gaat, waar kun je dan het beste overnachten of kun je er op dezelfde dag het bryce canyon np erbij pakken?
Dit is heel persoonlijk. Voor mijzelf hoef ik niet zonodig in San Francisco zelf te zitten. Ik zat daarom afgelopen zomer in Belmont in een Extended Stay America motel: http://www.extendedstayhotels.com/Default.asp Belmont ligt op ong. 20 minuten rijden ten zuiden van de luchthaven. Ik ben gewoon met de auto naar San Francisco gereden en heb 'm vlakbij Pier 39 geparkeerd in een parkeergarage. Niet echt goedkoop overigens.Is het in SF verstandig om in een airport hotel te nemen of "moet" je downtown zitten. Ik heb gemerkt dat er in het centrum veel dure hotels zitten en in bij de luchthaven is het goed te betalen. Maakt dat het verblijf in SF minder? of kun je hier goed gebruik maken van het openbaar vervoer of taxi's?
Afgelopen zomer heb ik overnacht bij Furnace Creek Ranch in een cabin. Niet zo groot, maar wel van alle gemakken voorzien: http://www.furnacecreekresort.com/dynam ... ticleid=31Wat is de beste en leukste plaats in death valley om te overnachten.
Wat let je! Ik ben afgelopen zomer 5 weken geweest...Ik krijg steeds beter zicht op hoe ik de reis wil gaan maken. Er is een maar, door de vele aanbevelingen krijg ik steeds minder ruimte in mijn planning. Moet ik misschien maar 4 weken gaan!!![]()

Volgens mij gaan enkele forumleden bijna jaarlijks op vakantie naar Amerika.Nogmaals dank voor de vooral snelle reacties. Ik vraag me af hoe jullie aan al deze kennis komen. Door het aantal keer dat jullie er geweest zijn of door de goede ducomentatie. Het zal wel een combinatie zijn waarschijnlijk.

Leuk dat je zo enthousiast bent.
Groet,
Roland
Mijn route tot nu toe zoals ik het nu zie:
zaterdag 9-jul amsterdam san francisco vertrek
zondag 10-jul san francisco san francisco highlights
maandag 11-jul san francisco san francisco highlights
dinsdag 12-jul san francisco el portal yosemite np
woensdag 13-jul el portal oakhurst yosemite np
donderdag 14-jul oakhurst bakersfield sequioa np
vrijdag 15-jul bakersfield las vegas hooverdam
zaterdag 16-jul las vegas las vegas relax
zondag 17-jul las vegas springdale zion np
maandag 18-jul springdale panguitch bryce canyon np
dinsdag 19-jul panguitch page lake powell
woensdag 20-jul page tusayan grand canyon
donderdag 21-jul tusayan tusayan grand canyon
vrijdag 22-jul tusayan prescott relax
zaterdag 23-jul prescott palm springs joshua tree park
zondag 24-jul palm springs santa monica relax
maandag 25-jul santa monica santa monica strand
dinsdag 26-jul santa monica santa monica pretpark
woensdag 27-jul santa monica santa monica strand
donderdag 28-jul los angeles amsterdam vertrek
vrijdag 29-jul amsterdam wouw aankomst
Mijn twijfels gaan nu uit naar de volgende punten:
Moet ik wel twee volle dagen in SF blijven
Moet ik bakersfield wel aandoen
ik heb death valley nog niet ingepast
Ik weet ongeveer de afstanden tussen de plaatsen, nu met de atlas de juiste afstanden noteren. tevens nog een aantal leuke hotels weten te vinden.
Ik dank jullie nogmaals voor de hulp (dit blijf ik gewoon doen)
Groet Richard en Brechje
zaterdag 9-jul amsterdam san francisco vertrek
zondag 10-jul san francisco san francisco highlights
maandag 11-jul san francisco san francisco highlights
dinsdag 12-jul san francisco el portal yosemite np
woensdag 13-jul el portal oakhurst yosemite np
donderdag 14-jul oakhurst bakersfield sequioa np
vrijdag 15-jul bakersfield las vegas hooverdam
zaterdag 16-jul las vegas las vegas relax
zondag 17-jul las vegas springdale zion np
maandag 18-jul springdale panguitch bryce canyon np
dinsdag 19-jul panguitch page lake powell
woensdag 20-jul page tusayan grand canyon
donderdag 21-jul tusayan tusayan grand canyon
vrijdag 22-jul tusayan prescott relax
zaterdag 23-jul prescott palm springs joshua tree park
zondag 24-jul palm springs santa monica relax
maandag 25-jul santa monica santa monica strand
dinsdag 26-jul santa monica santa monica pretpark
woensdag 27-jul santa monica santa monica strand
donderdag 28-jul los angeles amsterdam vertrek
vrijdag 29-jul amsterdam wouw aankomst
Mijn twijfels gaan nu uit naar de volgende punten:
Moet ik wel twee volle dagen in SF blijven
Moet ik bakersfield wel aandoen
ik heb death valley nog niet ingepast
Ik weet ongeveer de afstanden tussen de plaatsen, nu met de atlas de juiste afstanden noteren. tevens nog een aantal leuke hotels weten te vinden.
Ik dank jullie nogmaals voor de hulp (dit blijf ik gewoon doen)
Groet Richard en Brechje
-
- Amerika-newbie
Hallo Richard,
Deze middag reeds dit mailtje verstuurt , doch het is blijkbaar niet bij je aangekomen,voor meer info kan je gerust bij mij terecht
9 :Naar SF
10:SF
11:SF (VM)-naar Monterey (NM)
12:coast way nr 1 naar Santa Barbara (Big Sur, San L. Obispo, Hearst C., Morro R.
13:Langs kust naar San Diego met strandmogelijkheden: Malibu, Monica, Venice,
Palo Verde, Queen Mary,...
14.San Diego: Zoo of Sea World, 'avonds aan de kust of Balboapark
15:Naar Las Vegas via Joshua of Lake Havasu.
16:Naar Bryce, ganse dag Bryce
17: Scenic byway 12 naar Moab: picknickstop evt aan Calf Creek Falls, Korte stop
of korte wandeling in Capitol Reef of Goblin State Park.
Als vroeg in Moab-omgeving dan Dead Horse Point bezoeken.
18: Moab: Arches/Canyonlands en/of zwembad, MTB of raften
19:Arches/Canyonlands(VM), naar Mesa Verde (vroege NM)
20:Optie Durango railroad train en met bus terug naar Durango(terug om 2h) dan via Monument Valley naar Kayenta
21:Ganse Dag Grand Canyon
22:VM Grand canyon (heliflight?), NM via Page (evt omweg naar Antelope Canyon)
over Glenn Canyon Dam (kort bezoek) naar Carmel of Springdale (Zion)
23:Zion en op late NM naar Las Vegas
24:Via Death Valley (enkel Dantes view, Zabriskie point, Furnace creek) naar
Mammoth lakes of Lee Vining
25:via Tiogapas in Yosemite ('savonds Glacier point)
26:via Fresno door Kings (enkel eerste deel) en Sequioa (Sherman, Moro rock, Crescent Meadow), overnachten in Three Rivers
27:evt via Six Flaggs naar LA, anders direkt naar LA en Sunset blvd, Hollywood
28:S. Monica en/of Universal of Disneyland
29: idem
30: retour
Deze middag reeds dit mailtje verstuurt , doch het is blijkbaar niet bij je aangekomen,voor meer info kan je gerust bij mij terecht
9 :Naar SF
10:SF
11:SF (VM)-naar Monterey (NM)
12:coast way nr 1 naar Santa Barbara (Big Sur, San L. Obispo, Hearst C., Morro R.
13:Langs kust naar San Diego met strandmogelijkheden: Malibu, Monica, Venice,
Palo Verde, Queen Mary,...
14.San Diego: Zoo of Sea World, 'avonds aan de kust of Balboapark
15:Naar Las Vegas via Joshua of Lake Havasu.
16:Naar Bryce, ganse dag Bryce
17: Scenic byway 12 naar Moab: picknickstop evt aan Calf Creek Falls, Korte stop
of korte wandeling in Capitol Reef of Goblin State Park.
Als vroeg in Moab-omgeving dan Dead Horse Point bezoeken.
18: Moab: Arches/Canyonlands en/of zwembad, MTB of raften
19:Arches/Canyonlands(VM), naar Mesa Verde (vroege NM)
20:Optie Durango railroad train en met bus terug naar Durango(terug om 2h) dan via Monument Valley naar Kayenta
21:Ganse Dag Grand Canyon
22:VM Grand canyon (heliflight?), NM via Page (evt omweg naar Antelope Canyon)
over Glenn Canyon Dam (kort bezoek) naar Carmel of Springdale (Zion)
23:Zion en op late NM naar Las Vegas
24:Via Death Valley (enkel Dantes view, Zabriskie point, Furnace creek) naar
Mammoth lakes of Lee Vining
25:via Tiogapas in Yosemite ('savonds Glacier point)
26:via Fresno door Kings (enkel eerste deel) en Sequioa (Sherman, Moro rock, Crescent Meadow), overnachten in Three Rivers
27:evt via Six Flaggs naar LA, anders direkt naar LA en Sunset blvd, Hollywood
28:S. Monica en/of Universal of Disneyland
29: idem
30: retour
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Onze mening over Dead Horse Point State Park.smout schreef: Als vroeg in Moab-omgeving dan Dead Horse Point bezoeken.
Dat is zonde van je tijd en de $7,-- intreegeld.
Het park is helemaal verpest met asfalt paden en een hele grote lelijke overkapping, van de natuur is bijna niets meer over ook wild live kom je bijna niet meer tegen.
Het einige wat nog de moeite waard is om er heen te gaan zijn de vergezichten over de Colorado river en de omgeving.
Gr.
Rob
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 4151 Weergaves
-
Laatste bericht door Glorious