Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Is de laatste week van mei een goede tijd om in Yellowstone te zijn?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Is de laatste week van mei een goede tijd om in Yellowstone te zijn?
Hallo Allemaal,
Mijn vraag is of de laatste week van mei een goede tijd is om in Yellowstone te zijn?
Ik zie dat voor mei 2021 bij West Thumb en Canyon Village nog geen overnachtingen geboekt kunnen worden.
Lopen wij eind mei het risico dat er nog heel veel afgesloten is?
Mijn vraag is of de laatste week van mei een goede tijd is om in Yellowstone te zijn?
Ik zie dat voor mei 2021 bij West Thumb en Canyon Village nog geen overnachtingen geboekt kunnen worden.
Lopen wij eind mei het risico dat er nog heel veel afgesloten is?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Is de laatste week van mei een goede tijd om in Yellowstone te zijn?
In mei kan er inderdaad nog wat gesloten zijn; niet alleen accommodaties maar ook winkels, restaurants en wegen. Na Memorial Day is alles in principe open. Ik zou trouwens het Memorial Day weekend proberen te vermijden, dan zal het wel druk zijn.
Ik had begrepen dat jullie in mei/juni zouden gaan en dan eindigen met Yellowstone? Of wil je alles naar voren schuiven?
Hier wat informatie over de seizoenen in Yellowstone.
Marianne
Ik had begrepen dat jullie in mei/juni zouden gaan en dan eindigen met Yellowstone? Of wil je alles naar voren schuiven?
Hier wat informatie over de seizoenen in Yellowstone.
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat is koffiedik kijken. Is maar net hoe het weer is.
In 2009 waren wij in de eerste week van juni in Yellowstone NP. De 3 dagen dat wij er waren was alles bereikbaar maar is er ook best veel sneeuw gevallen wat in ieder geval leidde tot 1 afgesloten weg (van Canyon Village naar Tower Junction). Wij zijn toen 's avonds vanuit Canyon Village naar Tower Junction gereden. Op de terugweg begon het zo hard de sneeuwen dat de weg afgesloten werd. Wij konden gelukkig wel terugrijden naar Canyon Village. De andere kant op (richting Tower Junction) was toen afgesloten.
Het is dus goed mogelijk dat er niets aan de hand is qua weer maar dat weet je pas als je daar bent. Eind mei/begin juni kan het nog alle kanten op met het weer in Yellowstone NP. Overigens was het destijds overdag prima te doen. Paar felle regenbuien, veel bewolking maar ook volop zon. Winkels en restaurants waren open.
Roland
In 2009 waren wij in de eerste week van juni in Yellowstone NP. De 3 dagen dat wij er waren was alles bereikbaar maar is er ook best veel sneeuw gevallen wat in ieder geval leidde tot 1 afgesloten weg (van Canyon Village naar Tower Junction). Wij zijn toen 's avonds vanuit Canyon Village naar Tower Junction gereden. Op de terugweg begon het zo hard de sneeuwen dat de weg afgesloten werd. Wij konden gelukkig wel terugrijden naar Canyon Village. De andere kant op (richting Tower Junction) was toen afgesloten.
Het is dus goed mogelijk dat er niets aan de hand is qua weer maar dat weet je pas als je daar bent. Eind mei/begin juni kan het nog alle kanten op met het weer in Yellowstone NP. Overigens was het destijds overdag prima te doen. Paar felle regenbuien, veel bewolking maar ook volop zon. Winkels en restaurants waren open.
Roland
-
- Amerika-ontdekker
In wanneer we gaan kunnen we nu nog schuiven. Ik dacht als we nou terug kunnen gaan voor het weekend van Memorial day, dan hebben we dat niet. Maar ik denk toch dat het beter is weer naar het oude plan te gaan en er voor te kiezen om zondag 6 juni te rijden van Jackson naar Yellowstone. We zijn dan aansluitend nog 3 dagen in Yellowstone...Martin & Marianne schreef: ↑06 jun 2020, 14:44In mei kan er inderdaad nog wat gesloten zijn; niet alleen accommodaties maar ook winkels, restaurants en wegen. Na Memorial Day is alles in principe open. Ik zou trouwens het Memorial Day weekend proberen te vermijden, dan zal het wel druk zijn.
wij waren er vorig jaar van 16 t/m 19 mei. Het was overdag tot 4 graden met sneeuwbuien. Dus we hebben het daar aardig frisjes gehad.Ook gewoon een zonnige dag ertussen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor de rest van je route is mei wel mooi. Dus wat dat betreft niet zo gek. Zeker als je het niet erg vindt als het niet heel warm is, en je misschien wat plannen om moet gooien als het gaat sneeuwen.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ga de reis doorschuiven zodat we zondag 6 juni onze eerste overnachting hebben in Yellowstone.
We vinden het toch fijner als er meer open is en kunnen dan beter gespreid overnachten. Er zal ook meer keuze zijn in eetmogelijkheden, en misschien net iets meer kans op ietsje warmer.
We vinden het toch fijner als er meer open is en kunnen dan beter gespreid overnachten. Er zal ook meer keuze zijn in eetmogelijkheden, en misschien net iets meer kans op ietsje warmer.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het belangrijkste is om niet in een populair park te zitten in het Memorial day weekend.
Marianne
Marianne
Ik ben er twee keer geweest in die periode. Ik vond de relatieve rustigheid zeer prettig. Er ligt inderdaad waarschijnlijk hier en daar nog wat sneeuw, maar qua bezienswaardigheden heb je daar nauwelijks last van.
-
- Amerika-ontdekker
Nee dan zitten we daar gelukkig niet. Ik heb nu geboekt komende vanuit Jackson opMartin & Marianne schreef: ↑06 jun 2020, 18:14Het belangrijkste is om niet in een populair park te zitten in het Memorial day weekend.
Marianne
6 juni "Canyon Lodge Western cabin"
7 juni "Big Rock Inn" in Gardiner
8 juni "Lodge Cabin" 2× in het Old Faithful gebied
9 juni "Brandin Iron Inn" in West Yellowstone
Zo hebben we in ieder geval slaapplek en kan ik het hele jaar kijken of er mooiere / beter betaalbare plekken voorbij komen...
-
- Amerika-ontdekker
Dat is denk ik sowieso wel fijn als het niet echt volop hoogseizoen is. Alhoewel ik maar gewoon uit ga van drukte, dan kan het alleen maar meevallen. Wel mooi hoor om te lezen dat er ook nog wat sneeuw kan liggen. Weer heel anders als de hitte in de buurt van LV en het hele rode rotsen gebied. Nu het echt vorm krijgt komen er steeds meer kriebels, en het duurt nog zooo lang
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp dat je dan niet in Yellowstone zit maar ik bedoelde dat je niet in bijvoorbeeld Zion moet zijn dan.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hallo Marianne, in het weekend van Memorial day zijn wij op
Vrijdag 28 mei van Zion naar Bryce
Zaterdag 29 mei van Bryce naar CR
Zondag 30 mei in CR
Maandag 31 mei van CR naar MV via de UT 95
Hopelijk gaat het lukken om daar goede accommodaties te vinden, maar misschien wel een van de meest gunstige stukken in de route om het drukke weekend in te vullen.
Vrijdag 28 mei van Zion naar Bryce
Zaterdag 29 mei van Bryce naar CR
Zondag 30 mei in CR
Maandag 31 mei van CR naar MV via de UT 95
Hopelijk gaat het lukken om daar goede accommodaties te vinden, maar misschien wel een van de meest gunstige stukken in de route om het drukke weekend in te vullen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt nu al naar accommodatie kijken natuurlijk. Zou ik zeker doen in dat weekend.
Wij waren in 2013 ook in Bryce en Capitol Reef in het Memorial Day weekend. Toen viel de drukte ons nog mee. Ik zou in Bryce wel proberen in het park of er vlak naast te zitten (Ruby's, Bryve View Lodge), zodat je ook de shuttlebus kunt gebruiken.
Marianne
Wij waren in 2013 ook in Bryce en Capitol Reef in het Memorial Day weekend. Toen viel de drukte ons nog mee. Ik zou in Bryce wel proberen in het park of er vlak naast te zitten (Ruby's, Bryve View Lodge), zodat je ook de shuttlebus kunt gebruiken.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ja, voor Bryce heb ik al even gekeken voor in het park. Maar het lijkt er op dat daar op dit moment geen plekje is op 28 mei.
De andere mogelijkheden die je noemt ga ik vanavond even naar kijken. Wil er even goed voor gaan zitten want ik merk dat ik niet te lang meer kan wachten. Het voelt ook fijner om in ieder geval iets te boeken. Verbeteren is dan altijd nog een mogelijkheid.
Voor MV dachten we aan "The View", maar volgens mij hebben ze geen annulerings mogelijkheden, en dan vinden we deze periode te onzeker om dit te boeken. Het lijkt ons zo mooi om direct zicht te hebben op de zonsondergang en opkomst.
Angèl
De andere mogelijkheden die je noemt ga ik vanavond even naar kijken. Wil er even goed voor gaan zitten want ik merk dat ik niet te lang meer kan wachten. Het voelt ook fijner om in ieder geval iets te boeken. Verbeteren is dan altijd nog een mogelijkheid.
Voor MV dachten we aan "The View", maar volgens mij hebben ze geen annulerings mogelijkheden, en dan vinden we deze periode te onzeker om dit te boeken. Het lijkt ons zo mooi om direct zicht te hebben op de zonsondergang en opkomst.
Angèl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
The View ligt inderdaad prachtig. Dat geldt ook voor de cabins daar. Wij stonden daar vorig jaar op de camping. Ontzettend goedkoop maar werkelijk onbetaalbaar wat betreft locatie! Zie hier en hier voor ons verslag.
Je kunt natuurlijk ook eens kijken naar Gouldings (hier onze ervaring, er zijn ook andere mogelijkheden) of iets in Mexican Hat, en wel genieten van het uitzicht maar na zonsondergang nog een stukje rijden.
Marianne
Je kunt natuurlijk ook eens kijken naar Gouldings (hier onze ervaring, er zijn ook andere mogelijkheden) of iets in Mexican Hat, en wel genieten van het uitzicht maar na zonsondergang nog een stukje rijden.
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Kijk voor Bryce Canyon NP ook eens in Tropic. Op een steenworp afstand van Bryce Canyon NP. Biedt genoeg overnachtingsmogelijkheden. Zelf sliep ik er al eens in een cabin en vorig jaar in een motel.Angelbeljaars schreef: ↑07 jun 2020, 13:10Ja, voor Bryce heb ik al even gekeken voor in het park. Maar het lijkt er op dat daar op dit moment geen plekje is op 28 mei.
Roland
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tropic ligt inderdaad ook prima. Maar je bent wel afhankelijk van de auto. Ik weet niet hoe druk het in dat weekend zal zijn.
Voor de lodge in het park kijk je het beste op https://www.brycecanyonforever.com. Gebruik niet de nationalparkreservations-site.
Ik zie nu maar 1 cabin vrij.
Marianne
Voor de lodge in het park kijk je het beste op https://www.brycecanyonforever.com. Gebruik niet de nationalparkreservations-site.
Ik zie nu maar 1 cabin vrij.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Yes ... gelukt ... Bryce Canyon Lodge geboekt via de side die jij aangaf ... en nog wel in het "Memorial Day" weekend ... Bedankt Marianne 

-
- Amerika-ontdekker
Ik heb voor de Grand Canyon de Maswik Lodge gereserveerd via grandcanyonlodges.comMartin & Marianne schreef: ↑07 jun 2020, 14:45Gebruik niet de nationalparkreservations-site.
Marianne
En de Yellowstone boekingen via xanterra.com
Zijn dit ook de juiste side 's om te boeken dan? Even voor de zekerheid
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1369 Weergaves
-