Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Rjkd
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Rjkd »

L@lyan en @Ruud2004
Maar ze geven dus aan dat je geld terug krijgt? Dat is in iedergeval positief. Ik zou het fijn vinden als ik snel wat zou horen dat weet ik waar ik aan toe ben!
Karinkazi
Amerikafan

Bericht door Karinkazi »

Keteltje schreef:
09 jun 2020, 22:27
Elendan schreef:
09 jun 2020, 18:14
@Keteltje dus FTI touristik heeft jullie al terugbetaald voor een auto gehuurd via usareisen.de?

Wij zouden 9 april vertrekken en nog steeds geen geld terug. Heb vorige week ook maar FTI Touristik gemaild maar net als @gera_r alleen een algemene mail terug en verder niets. Usareisen wijst ons door naar FTI omdat betaling rechtstreeks is gegaan naar hen en niet naar usareisen.de
Inderdaad, heb 14 april geannuleerd omdat onze vluchten gecancelled waren en nu 4 juni heeft FTI Touristik via onze creditcard terugbetaald .
Wij hadden 2 aansluitende rentals geboekt via drive-usa.de (om one-way fee te omzeilen). Ik heb ze beide tegelijk gecancelt (23 mei). De kosten van de 2e rental stonden binnen 48 uur terug op mijn creditcard. De kosten van de 1e rental heb ik nog niet terug, Ik heb gisteren wel een mail gekregen van drive-usa.de. Ik heb er wel vertrouwen in dat het uiteindelijk goed komt:

We understand your frustration that you have yet to receive a refund for your reservation. Based on the feedback of our other clients, we do know that refunds are being issued but with significant delays.

While you placed your reservation on our website, the reservation is processed through the tour operator – FTI Touristik. You will notice that on your credit card statement the charge is shown as such. This also means that only FTI Touristik can process these refunds. We do not have any control over this process.

According to FTI Touristik, refunds are being issued and processed by departure dates and cancellation dates. In some cases, the refunds are also issued after the original travel dates have already passed. We are note provided with specific refund dates for individual reservations, despite frequent requests. All we can do is ask for your continued patience.

Because we are unable to provide you with any further details, we kindly request that you contact the tour operator directly with any further inquiries. The contact details are as follows:

FTI Touristik GmbH
Landsberger Straße 88
80339 München
kundendienst@fti.de

When contacting them, we ask you to include your reference number and the primary renters name in the email.
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

covri schreef:
10 jun 2020, 17:10
Wij kregen van Gate1 een voucher toegestuurd zonder overleg. Het is niet een heel groot probleem, voucher is 2 jaar gelden, moeten boeken voor 9 juni volgend jaar.
Maar eigenlijk zouden wij liever ons geld terug hebben.
Móeten wij de voucher accepteren? Het is mij nog steeds niet duidelijk wat nou eigenlijk het beleid is, zeker als je via een broker hebt geboekt......
Kan iemand uitsluitsel geven?

NB heb Delta Airlines een bericht gestuurd maar nog geen antwoord; maar denk dat ze mij terug verwijzen naar Gate1 :cry:
Mijn bericht was weggezakt maar ik hoop nog steeds dat iemand mij een antwoord/ advies kan geven
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Sullivan85 schreef:
11 jun 2020, 08:54
Is er nou echt helemaal niks bekend over wanneer de travel
ban opgeheven wordt? :(
Helaas ... Niets over bekend nee ... Trump heeft twee weken terug wel iets geroepen dat hij de grenzen voor Europa weer wil openen. Maar eergisteren of zo, staat hier ook ergens, is de travel ban tussen US en Canada weer verlengd tot half of eind juli of zo (al is het nog niet formeel volgens mij ?). Dat zal ook hier wel een voorbode voor zijn ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
mpaauwe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door mpaauwe »

Ik heb inderdaad gezocht naar de verlenging van de travel ban tussen US en Canada, is nog niet officieel, maar zal een dezer dagen wel besloten worden. Wij gaan uiterlijk dit weekend zelf de knoop maar doorhakken. Gaan we wachten of toch maar de reis voor de zomer annuleren en kijken of we misschien met kerst kunnen gaan. (Denk dat het grote kans is dat we voor het laatste kiezen.) De lol is er nu een beetje af. Je bent alleen maar bezig met zal het wel, zal het niet. Dan maar beter weten waar we aan toe zijn. Met pijn in ons hart...
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Inges »

Wij hadden in Florida moeten zijn in mei/juni. Geen jetlag deze keer :-) De travelban geldt volgens ons twee kanten op dus zijn we niet van plan om te boeken nu en ik baal ongelooflijk voor jullie die een reis geboekt hebben staan net als wij hadden.

Nog een tip(je). Wij hebben gisteren onze doorlopende reis en annuleringsverzekering (ANWB) aangepast. We gaan bijna ieder jaar op vakantie naar de US dus hadden we wereld dekking en extra kosten dekking aanstaan. We hebben dat nu (moet voor 1 juli) veranderd naar Europa dekking en voor een lager bedrag (€1500 pp ipv €3000 pp). Dat scheelde meer dan 200 euro (wij zijn met 4 volwassenen in de polis). Mochten we binnen een jaar toch weer gaan boeken (wat ik betwijfel) dan kun je het altijd weer aanzetten. Scheelt toch weer geld en dat kunnen we wel gebruiken nu ik enkele 1000 den euro's bij KLM heb geparkeerd.......
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
LouiseUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door LouiseUSA »

Vandaag eindelijk weer eens een bericht van Virgin Atlantic gehad over de refund van onze gecancelde vluchten van 4 april. In de eerste instantie gaven ze zichzelf 90 dagen te tijd om de refund te doen maar nu (ruim 60 dagen later) een email gekregen dat het nog 60 dagen kan gaan duren :shock:
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

@Inges klinkt als een dure verzekering, ik weet niet of je in Zeeland of Brabant woont, maar ik betaal € 150 per jaar voor een doorlopende reis én annuleringsverzekering voor 2 volwassenen bij ZLM. En dat is inclusief werelddekking, gevaarlijke sporten (wintersport) en standaard € 3000 pp verzekerd bedrag ipv de door jou genoemde € 1500. Zonder gevaarlijke sporten gaat er ongeveer nog een tientje vanaf. Daarnaast krijg ik nog 8% korting omdat ik meer dan drie verzekeringen heb lopen bij ZLM, maar daar heb ik hier geen rekeing meegehouden, dus dan zou het nog iets goedkoper worden. Misschien ook een optie voor jullieom eens na te vragen hoeveel het zou zijn voor 4 personen?
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Elendan schreef:
11 jun 2020, 12:21
Zeeland of Brabant woont
Nee helaas (Noord-Holland) en ja de ANWB is een dure verzekering maar ik krijg wel veel vergoed. Ook bijv concert kaartjes mocht ik ziek worden. Het is dus niet alleen voor de vakanties. Maar dank je wel voor de tip. Ik zal in de toekomst eens kijken.
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Wij zijn ook bij ZLM. Zeer over te te spreken.
21 States so far...
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

@Inges jammer en verhuizen is ook zo wat hé :D
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Ja zeker voor alleen een goedkopere reisverzekering. Daar zie ik de winst nog niet zo van in eigenlijk :-)
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Ik kende ZLM niet, maar zo te zien verkopen zij gewoon de reis- en annuleringsverzekering van ANWB.
Wanderlust
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Wanderlust »

KLM:
I am pleased to inform you that we have received your refund request in good order on the 16th of
May 2020. Our department will handle your request with the utmost care.

We are experiencing extremely high volumes and are making every possible effort to minimise waiting
times.

Please be aware that currently the handling process could take 12 weeks or more, from the date of
submission, to be completed.

Thank you for your patience in advance.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Galapogos schreef:
11 jun 2020, 15:09
Ik kende ZLM niet, maar zo te zien verkopen zij gewoon de reis- en annuleringsverzekering van ANWB.
Scheelde mij €50,00 per jaar bij een doorlopende reis en annuleringsverzekering. Was ook altijd bij ANWB, nu ZLM.
21 States so far...
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Wel bijzonder dat het prijsverschil zo groot is, terwijl het op het eerste gezicht gewoon de ANWB-verzekering lijkt te zijn met een ZLM-label.
driel24
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door driel24 »

covri schreef:
11 jun 2020, 10:12
covri schreef:
10 jun 2020, 17:10
Wij kregen van Gate1 een voucher toegestuurd zonder overleg. Het is niet een heel groot probleem, voucher is 2 jaar gelden, moeten boeken voor 9 juni volgend jaar.
Maar eigenlijk zouden wij liever ons geld terug hebben.
Móeten wij de voucher accepteren? Het is mij nog steeds niet duidelijk wat nou eigenlijk het beleid is, zeker als je via een broker hebt geboekt......
Kan iemand uitsluitsel geven?

NB heb Delta Airlines een bericht gestuurd maar nog geen antwoord; maar denk dat ze mij terug verwijzen naar Gate1 :cry:
Mijn bericht was weggezakt maar ik hoop nog steeds dat iemand mij een antwoord/ advies kan geven
Hier hetzelfde met het zusje van Gate1 >> TIX.
Ik heb zelfs via Delta op schrift doorgekregen dat ze het geld terug zullen storten. Maar dan wel aan Tix.
Het lijkt nu net of Tix deze bedragen in de zak stopt.

Wel één voordeel : Ik mag alle airlines en bestemmingen kiezen op de Tix site.
Nadeel : Ik wil helemaal niet meer vliegen....
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Galapogos schreef:
11 jun 2020, 15:57
Wel bijzonder dat het prijsverschil zo groot is, terwijl het op het eerste gezicht gewoon de ANWB-verzekering lijkt te zijn met een ZLM-label.
Ik haal toevallig net de polis voor dit jaar uit de bus. €70.00. Zit wel 8% pakketkorting op( 3 verzekeringen). Maar bijv. mijn bootverzekering kon ruim €100,00 goedkoper dan bij de anwb.
21 States so far...
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Het is wel interessant wat er nu in Alaska gebeurt. Bezoekers uit andere staten en andere landen kunnen kiezen tussen het laten zien van een negatief testresultaat van kort vóór vertrek, ter plekke getest worden en 14 dagen in quarantaine gaan. Zie https://covid19.alaska.gov/. Je ondervindt de minste beperkingen als je al vóór vertrek een test hebt laten uitvoeren. Het lijkt op het beleid dat IJsland momenteel voert.

Misschien dat dit soort oplossingen er aan bijdraagt dat de Amerikaanse overheid binnenkort toch weer Europeanen gaat toelaten.

Dan moeten we alleen nog een manier vinden om in Nederland een test te laten uitvoeren waarvan je het resultaat schriftelijk ontvangt. Dat is bij de teststraten van de GGD niet mogelijk geloof ik.
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door WeernaardeVS »

Bij mijn weten is het nog steeds zo dat testkandidaten schriftelijk (lees mail) bericht van de testuitslag ontvangen. Dan wel via de GGD, dan wel via de aanvragend arts / arbodienst .

Sinds een paar weken is er een uniforme aanvraag en afhandelwijze voor het gros van de GGD's wat het leven van de testaanvragers (Artsen e.d.) een stuk eenvoudiger maakt. Uitslagen zijn ook stukken makkelijker op te vragen.
Echter, als er een officieel document moet worden opgeleverd, is er een probleem. Nederlandse artsen gaan geen "attesten" zoals dat in Vlaanderen zo mooi heet, maken. Ook testen omdat je op vakantie wilt, is op dit moment nog niet mogelijk.

Overigens vind ik - en meerdere medische collega's met mij - dat het om deze reden testen schijnveiligheid biedt. Een test van een paar dagen oud biedt geen garantie dat iemand niet besmet is op het moment dat hij een land binnenkomt. Zelfs het testen bij binnenkomst biedt geen 100% zekerheid.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer