Wáár op internet kijken jullie eigenlijk naar info over de travel ban?
Ik Google meestal maar wat (én check dit topic elke dag )
Valt me gewoon op dat je soms op de meest rare termen moet zoeken om wat recente info te vinden
(hoop nog steeds 5 Aug naar Tampa te kunnen vliegen )
wij zouden op 19/7 rechtstreeks vliegen van Schiphol naar Las Vegas met KLM (en 3 weken later weer terug)
Op 05/06 hebben we een email gekregen dat onze vlucht KL0635 is geannuleerd en dat konden omboeken of annuleren. Heb toen een link gevolgd die in die email stond waarbij we de volledige terugbetaling konden aanvragen. Dat laatste hebben we gedaan en keurig daarvan een bevestiging ontvangen met een nummer van onze restitutie-aanvraag.
So far, so good. Tuurlijk, het kan wat langer duren dan je wilt, maar dat is OK.
Maar, nu krijgen we vandaag weer een email van KLM met onze nieuwe vluchtgegevens, waarbij de heenvlucht is aangepast naar een vlucht met een tussenstop in Los Angeles. En nog mailtjes erachteraan met de tickets.
Eh, en nu? Als we onze vlucht checken bij inloggen op de website staat daar de nieuwe vlucht. Geen mogelijkheid om iets te zien over een eventuele annulering. KLM Klantenservice heeft het druk heb ik gemerkt, is er iemand hier met dezelfde ervaring en - hopelijk - meer kennis?
Afwachten. Op dit moment weet niemand hoe het zich gaat ontwikkelen.
Ook het opheffen van de travelban is geen garantie dat je kunt reizen want hij kan zo weer opnieuw ingesteld worden.
wij zouden op 19/7 rechtstreeks vliegen van Schiphol naar Las Vegas met KLM (en 3 weken later weer terug)
Op 05/06 hebben we een email gekregen dat onze vlucht KL0635 is geannuleerd en dat konden omboeken of annuleren. Heb toen een link gevolgd die in die email stond waarbij we de volledige terugbetaling konden aanvragen. Dat laatste hebben we gedaan en keurig daarvan een bevestiging ontvangen met een nummer van onze restitutie-aanvraag.
So far, so good. Tuurlijk, het kan wat langer duren dan je wilt, maar dat is OK.
Maar, nu krijgen we vandaag weer een email van KLM met onze nieuwe vluchtgegevens, waarbij de heenvlucht is aangepast naar een vlucht met een tussenstop in Los Angeles. En nog mailtjes erachteraan met de tickets.
Eh, en nu? Als we onze vlucht checken bij inloggen op de website staat daar de nieuwe vlucht. Geen mogelijkheid om iets te zien over een eventuele annulering. KLM Klantenservice heeft het druk heb ik gemerkt, is er iemand hier met dezelfde ervaring en - hopelijk - meer kennis?
Wij hadden precies dezelfde situatie zoals je hierboven schetst. Ik heb KLM via een Twitter-DM aangegeven dat ik nog steeds restitutie wilde hebben. Ze hebben toen mijn hele boeking gecancelled, zodat ik ook geen updates meer zou krijgen. En nu 8-10 weken wachten op teruggave...
@marrob Nog niets. Ik twijfel. Ik denk dat ik kies voor de reden dat je niet naar de VS kan reizen, maar omdat die binnen 2 wkn van de aankomstdatum moet liggen, hebben we nog even de tijd.
wij zouden op 19/7 rechtstreeks vliegen van Schiphol naar Las Vegas met KLM (en 3 weken later weer terug)
Op 05/06 hebben we een email gekregen dat onze vlucht KL0635 is geannuleerd en dat konden omboeken of annuleren. Heb toen een link gevolgd die in die email stond waarbij we de volledige terugbetaling konden aanvragen. Dat laatste hebben we gedaan en keurig daarvan een bevestiging ontvangen met een nummer van onze restitutie-aanvraag.
So far, so good. Tuurlijk, het kan wat langer duren dan je wilt, maar dat is OK.
Maar, nu krijgen we vandaag weer een email van KLM met onze nieuwe vluchtgegevens, waarbij de heenvlucht is aangepast naar een vlucht met een tussenstop in Los Angeles. En nog mailtjes erachteraan met de tickets.
Eh, en nu? Als we onze vlucht checken bij inloggen op de website staat daar de nieuwe vlucht. Geen mogelijkheid om iets te zien over een eventuele annulering. KLM Klantenservice heeft het druk heb ik gemerkt, is er iemand hier met dezelfde ervaring en - hopelijk - meer kennis?
Wij hadden precies dezelfde situatie zoals je hierboven schetst. Ik heb KLM via een Twitter-DM aangegeven dat ik nog steeds restitutie wilde hebben. Ze hebben toen mijn hele boeking gecancelled, zodat ik ook geen updates meer zou krijgen. En nu 8-10 weken wachten op teruggave...
Gisteravond laat nog een keer de klantenservice geprobeerd. "meer dan 10 minuten wachttijd" werd bijna anderhalf uur, maar toch iemand te pakken gekregen
De oorzaak van het probleem werd niet helemaal uitgelegd, maar ze snapte de situatie en heeft nu in het systeem de annulering direct helemaal doorgevoerd en nu zie ik dat online ook terug. Hetzelfde als bij jou dus.
Wij hadden precies hetzelfde. Uiteindelijk ook KLM gebeld, om 6.00 ‘s ochtends. Toen was de wachttijd 15 min.
Ook zij hebben toen de vlucht geannuleerd zodat je geen updates meer krijgt. En nu inderdaad wachten .... kan 8-12 weken duren voordat het geld overgemaakt is. Altans dat zei de dame aan de telefoon.
Voor alle mensen die rechtstreekse KLM vluchten hebben geboekt naar Vegas voor augustus. Je kunt binnenkort weer een mailtje verwachten dat je vlucht is geannuleerd
Tot vorige week nog netjes in schema dat het zou starten in augustus, nu pas vanaf september. Wordt voor de 5e keer omboeken...
Nog niks officieel maar op zowel KLM website als Google flights zijn ze eruit. De zondag vlucht is helemaal verdwenen.
Voor alle mensen die rechtstreekse KLM vluchten hebben geboekt naar Vegas voor augustus. Je kunt binnenkort weer een mailtje verwachten dat je vlucht is geannuleerd
Tot vorige week nog netjes in schema dat het zou starten in augustus, nu pas vanaf september. Wordt voor de 5e keer omboeken...
Nog niks officieel maar op zowel KLM website als Google flights zijn ze eruit. De zondag vlucht is helemaal verdwenen.
Screenshot_20200620-131634__01.jpg
Ik heb 29aug een vlucht staan.. staat nog op actief.
Maar inderdaad, je kan hem niet meer boeken. Vanaf 1 sept pas..
Ik heb een vlucht eind september BRU-AMS-LAS, ziet er ook maar somber uit dan.
Betaal je net wat meer om die ‘goede’ connectie te hebben via Amsterdam, zal het toch weer Delta worden als we ‘kunnen’. Dan had ik die meteen beter voor 220 euro per man goedkoper geboekt vanuit Düsseldorf...
Als KLM annuleert kan je dacht ik opteren voor geld terug of voucher met +15%, klopt dat?
Edit: ik vind het trouwens ook raar dat daar zo weinig over te vinden is in de pers. Wordt er in de V.S. dan niet over gesproken
? Ze geven geen enkele indicatie, geen enkel idee, geen uitkijk,... Het lijkt alsof internationaal toerisme hen geen hol kan schelen...
Had ook 29e geboekt staat ook nog actief. Maar was bij boeking die ik voor vorige maand had ook. Geen vluchten meer wel nog actief en in loop van week daarna mailtje met annulering.
En yes geld terug of voucher + 15%, tenminste dat zijn de regels nu kan volgende week weer anders zijn.
Wij hebben yavapai lodge geboekt in juli en helaas moeten annuleren. Zij hebben het bedrag al van te voren afgeschreven. Nu krijg ik een algemene mail dat er geannuleerd is maar niets over terug betaling. Ik heb daar nog eens een Losse mail achteraan gestuurd maar tot op heden nog niet gehoord. Iemand ervaring hiermee???
@Rjkd wij hebben het bedrag van de Yavapai lodge binnen een dikke week terug gestort gekregen op de credit card. Stond idd niets vermeld in de mail, sterker nog in de mail die wij ontvingen na het annuleren via de site met de boekingscode leek het ineens alsof we niet annuleerbaar hadden geboekt. Gelukkig gewoon netjes terug gekregen.
Complimenten ook voor The View... die hebben ook alles (snel) terug gestort terwijl ze eigenlijk 10% hadden kunnen inhouden conform hun voorwaarden.
@Rjkd Ik neem aan dat je via www.visitgrandcanyon.com hebt geboekt? Dan heb je recht op volledige teruggave, ook los van corona. Dat zal ook in je reserveringsbevestiging staan.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.