ADE01 schreef: ↑16 jun 2020, 02:22
Vooruitziende blik. Afgelopen zaterdag in het nieuws, record aantal toenames in onze staat en de toename is vooral onder jongere mensen.
Nadat iedereen hier er op uit is gegaan in het Hemelvaartsweekend en de demonstratie(s) op en na 2e Pinksterdag zien we hier helemaal niks gebeuren. Totaal niks!! Mensen raken niet besmet in de buitenlucht. Dat is inmiddels wel duidelijk. Ook niet in vliegtuigen met een HEPA filter. Daar is de anderhalve meter echt totale flauwekul.
Er zijn voorbeelden genoegen van mensen die Corona hebben opgelopen maar hun medebewoners niet. Hoe helder wil je het hebben?? Als je ergens in een slecht geventileerde ruimte boven op elkaar gaat staan te schreeuwen en zingen. Dat zal een dingetje zijn. Met 150 man in een donkerbruine kroeg waar je maar met 75 eigenlijk naar binnen kunt om lekker een potje te gaan staan blerren. Dat zal m voorlopig niet worden.
Slecht geventileerde ruimtes met een lage vochtigheidsgraad wordt een dingetje. Oude en zieke mensen worden een dingetje. Waar stoppen we die mensen? Juist, in zo'n benauwd verzorgingstehuis waar het altijd plus 30 graden is, waar geen enkele vorm van ventilatie is.
Maar al die andere nonsens. Stop ermee!!
Stop er mee om mensen psychisch en financieel nog verder te beschadigen.
Hockey schreef: ↑16 jun 2020, 04:37
Iemand die net besmet is geraakt zal nog niet positief worden getest. En de test geeft helaas false positives en false negatives.
Juist!! En dan ben je negatief getest. Vervolgens hoest er iemand in je gezicht, of je pakt iets of iemand vast, of je ademt in of whatever, en dan? Moet je jezelf dan weer opnieuw laten testen.
Old Faithful schreef: ↑16 jun 2020, 12:13
Als er al een vaccin komt.
Dat vaccin komt er wel. Daar ben ik niet bang voor. Maar als je weet dat er voor een goed werkend vaccin 10 tot 15 jaar nodig zijn. En we gaan nu binnen een half jaar of een jaar een vaccin in elkaar draaien. Ben jij dan degene die vooraan in de rij gaat staan om je te laten vaccineren?? Ik zou er nog een keertje over na moeten denken...
Inges schreef: ↑16 jun 2020, 13:10
Hoe moeten jonge mensen dan een nieuwe partner leren kennen?
Ik ben heel benieuwd naar voortplanting op anderhalve meter. Daar is het WK-darts niks bij...
Tipsy_1 schreef: ↑16 jun 2020, 16:56
Het virus is er nog altijd, de curve is geflattened en er zullen gevallen blijven...
Er zullen altijd virussen zijn. Alleen moeten we wel kijken hoe we hier op gaan reageren. Half maart de paniekstand begrijp ik best. De beelden vanuit Italië waren niet echt positief. De uitleg van Rutte over groepsimmuniteit in combinatie met het advies blijf binnen sloeg nergens op. Ook het aantal besmettingen ivm met niet testen is natuurlijk volslagen belachelijk en geen beleid op te maken. Om de discussie over de mondkapjes maar niet eens te beginnen. Helpen ze niet? Of hebben we ze niet en beïnvloedt dat eventueel het oordeel...
Zorg dat je buitenkomt, zorg dat je beweegt, zorg dat je gezond eet, zorg dat je onder de mensen komt. Daar schijn je zowel fysiek als psychisch baat bij te hebben.
Inges schreef: ↑16 jun 2020, 17:23
Maak het hetzelfde als "was je handen en nies in je elleboog"
Hygiene is belangrijk! Ik heb ooit in een vorig leven op een basisschool gewerkt. Het eerste jaar ben ik de helft van de tijd ziek geweest. Daarna nooit meer. Maar als ik een kraan zie was ik mn handen. Hoe vaak ik mensen in een openbare gelegenheid zonder handen te wassen een toilet zie verlaten is bizar. Dan weet ik zeker dat ze het thuis al helemaal niet doen.
Te schoon kan overigens ook. Maar de tip die ik een paar jaar geleden in Amerika hoorde dat het heel gezond kan zijn om elke ochtend een glas van je eigen urine te drinken en de inhoud van je neus even te verorberen heb ik tot op heden maar naast me neergelegd...
En blijf thuis bij zelfs maar de minste klachten
Een gevaarlijke wat mij betreft. Je gaat mensen krijgen die voor elke scheet thuisblijven. Dat gaat kapitalen kosten.
Ik ben er voor om geen grote evenementen te organiseren en in een drukke kroeg ook maar even niet.
Een groot evenement in een stadion of een open veld is iets totaal anders dan te veel mensen in een benauwde kroeg.
aar het feit dat ik een boete en een strafblad kan krijgen omdat ik op 1 meter van mijn vader (al daar niet in zijn eigen tuin) sta terwijl we allebei geen klachten hebben vind ik met een lage besmettingsgraad zoals nu bijna onverteerbaar.
Inderdaad belachelijk! En overgeleverd aan de totale willekeur van 1 of andere ambtenaar met iets te veel geldingsdrang...