Ik denk dat het zelfs niet aan de browser ligt... Want dit is nu de pagina die verschijnt:
Welcome to our Reservation Request Form
Use this form to submit a request for reservation.
At this time our real-time Reservation system is off-line for a required system upgrade. We thank you for your interest in our properties and it would be our pleasure to assist you with your reservation needs. You may use this form to submit to us your reservation requests. While we cannot guarantee that we have availability to meet your needs, we will attempt to book your request and will contact you as soon as possible to review your request and obtain your credit card information. If this request is received during our normal business hours (8:00 AM to 6:00 PM PST), we will respond to your request within 8 business hours. If this request is received after normal business hours, we will contact you the next business day.
If you are interested in packages, activities, or would prefer to work directly with a Reservation Agent, please call us at 866.728.4880 during the hours of 8am - 6pm. You may also return to our internet site at another time when you will be able to access our real-time reservation system. Before submitting your request, please review our terms & conditions by property.
Het ligt duidelijk wel aan de browser en ondertss heb ik firefox geïnstalleerd...
Alleen wat ik te zien kreeg, vond ik niet zo leuk. Geen gewone kamers meer in Curry Village. Wel de Canvas Tent Cabins. Kan iemand mij dan eens uitleggen hoe dat zit met gemeenschappelijke douches? Is dat één grote gemeenschappelijke douche? Of één douche voor iedereen? ... Wij zijn zulke dingen totaal niet gewoon, dus wil wel graag weten wat dat inhoudt
KellyVG schreef:Het ligt duidelijk wel aan de browser en ondertss heb ik firefox geïnstalleerd...
Alleen wat ik te zien kreeg, vond ik niet zo leuk. Geen gewone kamers meer in Curry Village. Wel de Canvas Tent Cabins. Kan iemand mij dan eens uitleggen hoe dat zit met gemeenschappelijke douches? Is dat één grote gemeenschappelijke douche? Of één douche voor iedereen? ... Wij zijn zulke dingen totaal niet gewoon, dus wil wel graag weten wat dat inhoudt
Er zijn maar een paar gewone kamers en daar moet je echt een jaar van te voren bij zijn. Wat de gemeenschappelijke douches betreft: het is net als op een camping. Je hebt een gebouw met meerdere douchehokjes. Er zijn meerdere gebouwen, dus er is altijd wel eentje in de buurt. Ze zien er schoon en verzorgd uit.
Je kunt een tent reserveren en regelmatig checken of er nog iets anders vrijgekomen is, het wil nog wel eens lukken om nog iets anders (een cabin) te vinden.
Je kunt ook de Lodge proberen, maar daar ben je wel meer dan 100 dollar per nacht kwijt.
KellyVG schreef: Kan iemand mij dan eens uitleggen hoe dat zit met gemeenschappelijke douches?
Is dat één grote gemeenschappelijke douche? Die zal je in Amerika dus echt niet vinden, mannen en vrouwen is gescheiden (ook de toiletten)
Of één douche voor iedereen? Een restroom bestaat uit meerdere toiletten en douches die zijn gescheiden door wanden, een douche bestaat meestal uit een natte en een droge cel meestal gescheiden door een gordijn, de gehele douche (nat+droog) is over het algemeen afgesloten met een deur die op slot kan soms bestaat de scheiding uit een gordijn maar dat kom je niet vaak tegen
... Wij zijn zulke dingen totaal niet gewoon, dus wil wel graag weten wat dat inhoudt
Martin & Marianne schreef:
Je kunt ook de Lodge proberen, maar daar ben je wel meer dan 100 dollar per nacht kwijt.
Marianne
Jammer genoeg is er echt helemaal niet veel meer vrij, enkel nog een aantal kamers in het Wawona en dan enkele Canvas Tent Cabins in Curry Village. Mss dat ik wel zo één reserveer, en hoop dat er nog een gewone kamer vrijkomt, zodanig dat ik mijn reservatie kan aanpassen.
Zo'n tent cabin is toch juist leuk?
Geeft mij in een park als Yosemite wel het gevoel dat ik ECHT buiten in de natuur ben tenminste.
En ze kosten stukken minder dan die dure hotels (geloof dat we 70 dollar betalen ofzo)
Ik ben tot nu toe altijd op "gewone" zon-zee-vakanties geweest, in hotels met alles op en aan... Dus het is sowieso al aanpassen. En ik wil dat wel eens proberen. Maar toen ik leesde over die box waarin je naast je etenswaren zelfs je tandpasta moet bewaren om de beren niet aan te trekken, toen kreeg ik toch wel even de kriebels Je zit nu eenmaal niet tussen 4 betonnen muren hè!
Dat maakt het voor ons juist spannend. Ik heb een hekel (op z'n zachts gezegd) aan camperen, maar die tent in Curry Village inclusief bearbox was voor ons reden om toch een tent te boeken. Een beetje avontuur opzoeken hoort er toch wel bij in zo'n vakantie.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
We zullen waarschijnlijk toch niet echt een andere keuze hebben (of dus heel veel betalen voor een overnachting, maar dat doen we absoluut niet). Dus zal het dit wss wel worden...
Is er ergens in Yosemite internet beschikbaar? Of is dat in geen enkel nationaal park aanwezig?
KellyVG schreef:We zullen waarschijnlijk toch niet echt een andere keuze hebben (of dus heel veel betalen voor een overnachting, maar dat doen we absoluut niet). Dus zal het dit wss wel worden...
Is er ergens in Yosemite internet beschikbaar? Of is dat in geen enkel nationaal park aanwezig?
Ik zou er in de NP's niet van uit gaan dat er internet is. Dus als je een liveverslag bij wilt gaan houden zal je het een dag (of 2) op moeten schuiven.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
In Yosemite alleen gratis als je er een kamer huurt!
Even aan de balie een nummer vragen (aan de hand van je kamernummer) en je kan inloggen in de lobby.
Pete.Z schreef:In Yosemite alleen gratis als je er een kamer huurt!
Even aan de balie een nummer vragen (aan de hand van je kamernummer) en je kan inloggen in de lobby.
Als je in een (canvas) tent in het midden van Yosemite slaapt, dan zal je wel een avondje of 2 zonder internet kunnen zeker.
Geniet een keer vollop van de omgeving!!
Wij overnachten ook in zo'n tent en ik vind het helemaal niet erg dat er geen (gratis) wifi is. Ik zal het wel overleven
Of kan iemand zeggen of deze ligging ook behoorlijk goed is?
Volgens die site ligt Doe's cottage in Mariposa, dat is meer dan een uur rijden naar de vallei.
De dichtsbijzijnde mogelijkheid op die site is slechts 7 mijl van de vallei vandaan maar dat betekent wel dat je elke keer de auto moet pakken en ergens moet zien te parkeren, terwijl je vanuit Curry Vilalge gewoon de shuttlebus kan nemen naar alle beizenswaardigheden in de vallei.
Gewoon doen die tent en als het niet bevalt mag je hier komen mopperen na afloop van de vakantie.
Ik heb gekeken naar de lodges op yosemitepark.com maar die zijn toch wel wat duurder zie ik (logisch ook midden in het park). Nou heb ik als alternatief het yosemite bug hostel gezien, zit in midpines, 25 mijl van het park vandaan. Nou ben ik erg benieuwd of iemand dit kent en zo ja of het wat is.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.