Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Personenauto mee naar de VS

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mhkamp
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Personenauto mee naar de VS

Bericht door mhkamp »

Even voorstellen, dat is wel zo netjes.

Marcel van der Broek, 40 lentes jong. Wonende te Nieuw Buinen, Drenthe.

Al een jaar ben ik bezig om een reis te plannen naar de VS. Of het uit kan of niet, en of het wil of niet laat ik terzijde, en die discussie wil ik niet aan omdat ik het toch voor mijzelf bepaal. Iets met kosten - baten :wink:

Ik ben erg geïnteresseerd in WW2 en heb daar mijn reis op gepland. Zoals die nu staat gaat het door VA (Dulles International), GA, OK, IL, MD, PA, DE en terug naar Dulles (even ruig kijkend).

De trip staat nu voor 3 weken, waarvan ik 10 dagen in Oklahoma ben. Vanwege dat kl*tenvirus (sorry) ben ik afhankelijk wanneer het reizen weer redelijk vrij word, al heb ik er gaan haast mee, maar goed ook leeftijd kan een rol spelen. Ik ga echt niet acht uur gemuilkorfd in een vliegtuig zitten.

Ik zit te denken om mijn eigen personenauto mee te nemen. Er heen heb ik inclusief formulieren, mede ook dankzij dit forum, maar de terugweg kan ik niet vinden qua regelen.
Het gaat mij niet om de prijzen, zoals ik al zei of het uit kan of niet, maar om te zien of het mogelijk is. Ik lees alleen maar alleen over de camper en dat is wat anders dan een personenauto.
jwensammy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Personenauto mee naar de VS

Bericht door jwensammy »

Voor minder 700 dollar kun je al een dikke SUV huren, zoals een ford explorer, Volkswagen Atlas, Grand Cherokee etc.
Je auto zal weken van te voren al in een container op transport moeten, bij je aankomst zal je m ergens in de havens op moeten gaan halen.
Terug reis idem dito.
Of je moet je het kunnen veroorloven om je auto met het zelfde vliegtuig mee te laten vliegen? :D
zoiets ooit eens gezien bij een airport program waar een rijke arabier zijn eigen Ferrari perse mee wilde hebben.

Het gedoe en de transport kosten zullen ongetwijfeld hoger zijn.
Lees je bij gelegenheid eens in autohuur voor Amerika en oa National emerald club.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door ClaireVHaut »

alles kan, maar waarom zou je ?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

@mhkamp 'maar de terugweg kan ik niet vinden qua regelen.'

Heb je google al geprobeerd? Er zijn zat bedrijven in NL die zich hier mee bezig houden.
19 States so far...
mhkamp
Amerika-newbie

Bericht door mhkamp »

Ook lid daarvan?
corv schreef:@mhkamp 'maar de terugweg kan ik niet vinden qua regelen.'
Heb je google al geprobeerd? Er zijn zat bedrijven in NL die zich hier mee bezig houden.
Ja, anders stel ik mijn vraag niet hier.
ClaireVHaut schreef:ClaireVHaut]Alles kan, maar waarom zou je ?
Nogmaals : Of het uit kan of niet, en of het wil of niet laat ik terzijde, en die discussie wil ik niet aan omdat ik het toch voor mijzelf bepaal. Iets met kosten - baten.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Het is heel simpel. Er is altijd wel een rederij waarmee jij je auto kan verschepen. Maar als kosten-baten een rol spelen dan wordt het een moeilijk verhaal. Dan moet je verder zoeken. Of tot de conclusie komen dat het wellicht niet haalbaar is.

En ik ben geen lid van het wegenforum. Kwam dat topic tegen door je gebruikersnaam op google in te typen. In dat topic heb je al wat adviezen gekregen. Heb je daar wat mee gedaan?
Laatst gewijzigd door mtl op 30 aug 2020, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

" Nogmaals : Of het uit kan of niet, en of het wil of niet laat ik terzijde, en die discussie wil ik niet aan omdat ik het toch voor mijzelf bepaal. Iets met kosten - baten."

En doar is gain woord Bunermonds bie !

@mhkamp
Hofman in Leek krijgt auto 's verscheept vanuit Galveston.
Je zou hem eens kunnen bellen voor de naam van de verscheper.

Edit;
De door Hockey genoemde emissiewaarden verschillen per staat.
Zijn alleen van belang bij import cq bij een DOT keuring, dus niet van belang bij een tijdelijk gebruik.
In ons CO2 " gidsland " worden nog steeds auto 's ge-importeerd die mn in California afgekeurd zijn op hun emissie waarden
Laatst gewijzigd door bedeve op 30 aug 2020, 16:20, 2 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

mhkamp schreef:
30 aug 2020, 15:51
ClaireVHaut schreef:ClaireVHaut]Alles kan, maar waarom zou je ?
Nogmaals : Of het uit kan of niet, en of het wil of niet laat ik terzijde, en die discussie wil ik niet aan omdat ik het toch voor mijzelf bepaal. Iets met kosten - baten.
Het is geen discussie die je aan moet gaan, maar mensen zijn wel benieuwd waarom je deze bijzondere stap wil zetten.

Iets wat je zo te zien nog niet hebt meegenomen in je overweging, is jouw auto gecertificeerd om te rijden in de VS qua emissies etc.?
mhkamp
Amerika-newbie

Bericht door mhkamp »

^^ Dat weet ik niet. Het is een Opel Vectra.

Niets rijdt zo fijn als je eigen auto. Het is net zoiets als : waarom neem je je eigen camper mee, terwijl je er ook één kan huren?
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Nou, dat is heel simpel, de mensen die dat doen gaan vele maanden naar de VS, dan is het financieel een stuk aantrekkelijker. En camperhuur is een stuk duurder dan autohuur, dus daardoor ook als sneller rendabel. Daarnaast is een eigen camper vaak beter uitgerust dan een huurcamper, helemaal naar wensen van de eigenaar, een auto blijft toch gewoon een auto.
Terug in Texas!
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Ik kan mij niet voorstellen dat een auto verschepen goedkoper is dan een auto huren. Met een beetje creativiteit huur je de mooiste wagens voor weinig geld ( Zie het National en Hertz topic, daar haal je echt wel je voordeel mee )
Het is toch ook gewoon leuk om een andere bak te rijden die je in NL niet vaak ziet?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Hoe zou het verzekeringstechnisch geregeld zijn?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

mhkamp schreef:
30 aug 2020, 19:03
Niets rijdt zo fijn als je eigen auto. Het is net zoiets als : waarom neem je je eigen camper mee, terwijl je er ook één kan huren?
Toch benieuwd hoeveel mensen je al gevonden hebt hier die hun camper voor 3 weken mee hebben genomen naar Amerika... :blink:
ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door ClaireVHaut »

ik vroeg het me gewoon af..

Je gaat maar een korte periode, de kosten voor verschepen zijn dan echt wel hoger dan huur.

Ga je nu voor maaanden , dan is het het overwegen waard mits voldaan aan alle voorwaarden, maar anders ?

Ik zie er dan echt 0 voordeel aan
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Ben in Carlsbad New Mexico wel zwitsers met hun Unimog tegengekomen. Maar dat waren overlanders die al een half jaar onderweg waren. Vanuit Canada op weg naar zuid Amerika.
19 States so far...
Gast

Bericht door Gast »

Misschien is het enige wat TS wil een antwoord op de vraag ipv discussie (zoals al een paar keer aangegeven heeft TS redenen voor de vraag....)

Ik zie 1 constructief antwoord van @bedeve en voor de rest alleen maar meningen....overigens heeft @Hockey wel een zinvolle opmerking over de mogelijkheid dat de auto niet wordt toegelaten op technische gronden.

Verzekering kan ook wel een dingetje zijn, maar dat is met een paar telefoontjes naar de huidige verzekeraar zo te beantwoorden (wellicht al lang nagevraagd).

Ik denk dat je een prijs moet aanvragen, houd er wel rekening mee dat je dat ook een aantal weken van te voren moet doen, omdat transport per boot gaat. Ik heb al eens een post op een ander forum gelezen over het verschepen in een zeecontainer van, in dit geval, een camperbus (zo'n westfalia achtige VW bus, maar dan ander merk).
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Mijnheer gaf aan alles al te weten, behalve de terugreis. Lijkt me sterk dat de vervoerder die de auto heen verscheept ook het vervoer terug niet kan regelen.
19 States so far...
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Natuurlijk kan dat, deze mensen kunnen dat allemaal voor je regelen:

https://www.tts-transocean.com/voertuig ... merika-vs/

Maar het is natuurlijk een beetje onzinnig (ik blijf beleefd :wink: ) want de auto is langer onderweg dan dat je vakantie duurt, je zal hem voor en na je vakantie minimaal twee weken niet thuis hebben, en het kost een akelige hoop meer dan gewoon iets huren.

Maar goed, dat zal je zelf ook snappen. :thumbup:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hoewel TO de discussie niet wil aangaan is het wel een leuk onderwerp om over te discussiëren.

De vraag is natuurlijk helemaal niet zo gek als je voor bijv. een half jaar die kant op gaat. Maar 3 weken... Hmm... denk dat je voor de kosten een hele mooie en luxe auto in Amerika kunt huren. Dan snap ik niet dat je zoveel moeite wilt ondernemen om met je eigen auto te gaan.
mhkamp schreef:
30 aug 2020, 19:03
Het is een Opel Vectra. Niets rijdt zo fijn als je eigen auto.
Ik denk (weet wel zeker) dat de meeste huurauto's (en ik heb er tijdens mijn 25 trips heel wat gehuurd) minstens zo goed, zo niet beter rijden dan je eigen auto. Dus dat zie ik niet als legitieme reden.

Overigens heb ik 1x een camper met een NL-kenteken in Amerika zien rijden. De campers in Amerika hebben vaak meer motorvermogen en veelal luxer uitgericht (de camper die ik zag was de nieuwste niet meer). Dus zelfs met een camper zie ik het voordeel niet direct. Tenzij je bijv. van Canada naar Zuid-Amerika wilt rijden.

Verder vraag ik mij af hoe je het doet qua plaats van verscheping. Je schrijft dat je heen en terug via IAD (Dulles Int'l Airport) wilt vliegen. Waar laat je de auto naartoe verschepen? Vanaf Dulles moet je daar ook nog naartoe en terug.

Voor 3 weken je eigen personenauto meenemen vind ik weggegooid geld. Maar goed, wie ben ik om daar over te oordelen.

Laat je nog wel weten als alles lukt en je kunt weer gaan, hoe het gegaan is en hoe het bevallen is? Lijkt me wel leuk die ervaring hier te lezen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer