Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
speciale software nodig?
- Puffin
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
speciale software nodig?
Hoi,
Wij hebben een aantal maanden geleden de Tom Tom One Europe gekocht en voor onze reis naar het Zuidwesten in september zouden we de kaarten van Amerika aanschaffen zodat we onze Tom Tom kunnen meenemen.
Nu is mijn vraag of kaarten zowiezo werken in de States of als er nog een bepaalde extra software nodig is zodat die kaarten compatibel zijn met de Amerikaanse satellieten (die toch verschillen van de Europese)?
Ik heb de vorige topics over de Tom Tom eens gelezen en daar wordt er niet echt iets over gezegd. Ik vermoed dus dat er niets speciaals met die kaartjes moet gebeuren, maar wou toch nog effe checken...
Groetjes
Wij hebben een aantal maanden geleden de Tom Tom One Europe gekocht en voor onze reis naar het Zuidwesten in september zouden we de kaarten van Amerika aanschaffen zodat we onze Tom Tom kunnen meenemen.
Nu is mijn vraag of kaarten zowiezo werken in de States of als er nog een bepaalde extra software nodig is zodat die kaarten compatibel zijn met de Amerikaanse satellieten (die toch verschillen van de Europese)?
Ik heb de vorige topics over de Tom Tom eens gelezen en daar wordt er niet echt iets over gezegd. Ik vermoed dus dat er niets speciaals met die kaartjes moet gebeuren, maar wou toch nog effe checken...
Groetjes
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Volgens mij heeft de TomTom One ook een apart SD kaartje en daar kan je de kaarten gewoon opzetten. Dat is ook het enige dat je moet doen, zoals Roland al zei de rest is allemaal compatibel.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op dit moment gebruiken alle commercieel verkrijgbare GPS systemen in de hele wereld nog gebruik van de amerikaanse NAVSTAR GPS satellieten (ook in Europa). Het Europese systeem (Galileo) is nog niet operationeel (geschat wordt 2011). Je kunt natuurlijk ook een GPS systeem hebben die gebruik maakt van het russisch GLONASS netwerk, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Allemaal marketing.
Aleen de TomTom 910 heeft de zowel de kaarten europa als ook van amerika en Canada voor geinstalleerd op de harde schijf.
Plus dat je nog ruimte van 20Gb hebt voor film,foto,en muziek hebt.
Maar wie gebruikt nu een TomTom voor mp3 als het geluid knap beroerd is voor muziek.
De rest kan met een apart kaartje werken.
De meeste TomTom zijn voor gebruik in de Benelux of voor Europa.
Verder zit er weing verschil in de systemen.
Erika
Aleen de TomTom 910 heeft de zowel de kaarten europa als ook van amerika en Canada voor geinstalleerd op de harde schijf.
Maar wie gebruikt nu een TomTom voor mp3 als het geluid knap beroerd is voor muziek.
Erika
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Erika schreef:De meeste TomTom zijn voor gebruik in de Benelux of voor Europa.
Erika
Nu werk je mee aan de verwarring....

Alle TT's kunnen wereldwijd gebruikt worden,maar de meeste worden verkocht met alleen de kaarten voor de benelux en/of Europa.
Zet je echter andere kaarten erop,kan je ze wereldwijd gewoon gebruiken.
-
- Amerikakenner
We hebben zowel de 700 en de 910 in gebruik en er zit idd. weinig verschil in.Erika schreef:Allemaal marketing.
Erika
Het "eitje" van de 910 is iets anders van model maar dat is ook het enige verschil wat we konden ontdekken.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Daarom gaf ik ook al aan dat alleen de TomTom 910 standaard zijn voorzien van de kaarten van de Vs en Canada.
De rest is uit te breiden met kaartjes of downloaden maar hebben het van huis uit niet standaard.
Alle systemen kun je meenemen naar de VS en daar gebruiken.
Daarom is het makkelijk een systeem te hebben waar alles al op staat ,dat hebben wij dus ook gedaan en hebben nu dus de complete uitvoering.
Maar kaarten zul je in de komende jaren toch moeten opwaarderen omdat je gewoon een jaar achter loopt.
Erika
De rest is uit te breiden met kaartjes of downloaden maar hebben het van huis uit niet standaard.
Alle systemen kun je meenemen naar de VS en daar gebruiken.
Daarom is het makkelijk een systeem te hebben waar alles al op staat ,dat hebben wij dus ook gedaan en hebben nu dus de complete uitvoering.
Maar kaarten zul je in de komende jaren toch moeten opwaarderen omdat je gewoon een jaar achter loopt.
Erika
- deh78
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Jullie hebben het steeds over TomTom,ik weet dat ze goed zijn maar er zijn ook andere merken op de markt oa Garmin,Mio
Ikzelf gebruik een Garmin C320 streetpilot Software van Ameika heb ik Online gekocht en naar NL laten sturen.
Garmin is stukken goedkoper dan TomTom en je krijgt meer voor je geld
Dennis
Ikzelf gebruik een Garmin C320 streetpilot Software van Ameika heb ik Online gekocht en naar NL laten sturen.
Dennis
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
De meningen zijn verdeeld....
Ik heb zelf gekozen voor de TT omdat ik een basic navigatiesysteem wilde,zonder knoppen,en zonder toeters en bellen.
Foto's en muziek hoef ik er niet op te hebben,gewoon van A naar B is wat ik wil.
Maar garmin is ook goed spul,en er zijn wel meer prima systemen op de markt.
Ik heb zelf gekozen voor de TT omdat ik een basic navigatiesysteem wilde,zonder knoppen,en zonder toeters en bellen.
Foto's en muziek hoef ik er niet op te hebben,gewoon van A naar B is wat ik wil.
Maar garmin is ook goed spul,en er zijn wel meer prima systemen op de markt.
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Garmin is goed, maar ik vind TomTom veel gebruikersvriendelijker.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Hier kan ik het helemaal mee eens zijn. Er wordt wel beweerd, dat TT het meest vrouw-vriendelijke systeem is. Nou, op dat punt ben ik misschien dan ook wel een beetje vrouwelijk.mirdj schreef:Garmin is goed, maar ik vind TomTom veel gebruikersvriendelijker.
Heb een tijdje terug zo'n 'ééntje' aangeschaft voor mijn lieve ega en ik vind de bediening stukken plezieriger dan dat luxe ingebouwde, met alle toeters en bellen eraan, apparaat in mijn auto.
Groetjes,
Paul
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn collega's (allemaal mannen) zweren bij TomTom en ze hebben echt al allerlei systemen getest, maar komen toch iedere keer weer terug bij TomTom dus je bent niet de enige.Izognoeg schreef:Hier kan ik het helemaal mee eens zijn. Er wordt wel beweerd, dat TT het meest vrouw-vriendelijke systeem is. Nou, op dat punt ben ik misschien dan ook wel een beetje vrouwelijk.mirdj schreef:Garmin is goed, maar ik vind TomTom veel gebruikersvriendelijker.
Heb een tijdje terug zo'n 'ééntje' aangeschaft voor mijn lieve ega en ik vind de bediening stukken plezieriger dan dat luxe ingebouwde, met alle toeters en bellen eraan, apparaat in mijn auto.
Groetjes,
Paul
Wij kunnen deze zomer een Tom Tom lenen van familie. We zullen alleen dus de kaartjes moeten kopen van Amerika.
Wat kosten die kaartjes?? Wij hebben geen enkele ervaring met Tom Tom. Moeten we nog ergens op letten bij het aanschaffen van die kaartjes?
Kun je die kaartjes niet ergens lenen ofzo, je gebruikt ze toch maar eens in de zoveel jaar. Althans wij dan.
Groetjes
Wat kosten die kaartjes?? Wij hebben geen enkele ervaring met Tom Tom. Moeten we nog ergens op letten bij het aanschaffen van die kaartjes?
Kun je die kaartjes niet ergens lenen ofzo, je gebruikt ze toch maar eens in de zoveel jaar. Althans wij dan.
Groetjes
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik heb de Garmin één keer in werking gezien (nietwaar Loek?deh78 schreef:Jullie hebben het steeds over TomTom,ik weet dat ze goed zijn maar er zijn ook andere merken op de markt oa Garmin,Mio

Ik wil ook graag Navigon Navigator 6 proberen (heb de kaart van Amerika hiervoor) maar krijg 'm op mijn PDA (nog) niet aan de praat.

Roland
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Navigon is ook een update van geweest (6.1). De 6.0 versie was niet vooruit te branden op mijn Mio A201. Maar ik heb verder niet geprobeerd of de 6.1 versie beter werkt.Coyote schreef:Ik wil ook graag Navigon Navigator 6 proberen (heb de kaart van Amerika hiervoor) maar krijg 'm op mijn PDA (nog) niet aan de praat.![]()
Navigon ziet er wel leuk uit maar het leid al snel erg af. Wat dat betreft vind ik de eenvoudige weergave van TomTom alleen maar handig. Meer informatie is overkill...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht