Dankzij enkele van jullie in een van de andere fora hebben we uiteindelijk besloten (en de vliegtickets geboekt!) en zullen we opteren voor een reis LA -> Carlsbad Caverns -> LA. We reizen hiervoor van 1 tot 26 april.
We hebben in het verleden enkele road trips (tweemaal met kids) gedaan, maar telkens auto+hotel. Op het moment van de reis zullen onze dochters 4 en 5,5 jaar oud zijn.
Ik ben al enkele weken bezig met zaken te vergelijken en had nog enkele vragen die ik niet onmiddellijk kon terugvinden voordat ik daadwerkelijk durf boeken:
1- Is het prijsverschil tussen Road Bear and CA de service & kwaliteit van de RV waard? Ik begrijp dat dit persoonlijk is (is ook het meest voorkomende antwoord dat ik tegengekomen ben), maar ik had hier toch graag nog wat info over ingewonnen. Normaal zou ik er niet zo van wakker liggen, maar met de kinderen zou ik toch liever wat meer op zekerheid spelen wat betreft kwaliteit en service dan dat ik ergens dagen vast zit of een hele omweg moet maken om iets te laten herstellen.
Momenteel heb ik een redelijk voorstel via Joker.be voor een CA wagen, via een Duitse website heb ik een iets duurder Road Bear voorstel. Aan Tioga had ik nog niet gedacht, daar heb ik vandaag prijs bij aangevraagd.
2- Dienen wij de campings vooraf te boeken in de periode April? Het lijkt me immers wel leuk dat we 'flexibiliteit' kunnen houden en verder rijden wanneer het vlot gaat en wat vroeger kunnen stoppen als bvb. de kinderen het beu zijn. Voor de nationale parken zou ik eventueel de campings wel vast leggen, maar voor de rest weet ik het niet goed. Mijn beeld van een RV reis is wel om de avonden door te brengen onder de sterrenhemel met een bbq of een kampvuurtje, met wat bomen of rotsen rondom mij. Ik denk niet dat ik er echt van zou kunnen genieten als we telkens op een betonnen RV park terecht komen omdat de andere campsites volzet zijn...
3- Mijn eerste trip omvatte ook nog Big Bend NP. Na lang twijfelen heb ik besloten dit te laten vallen om de km's (voornamelijk omwille van de kinderen) wat te beperken. Wat denken jullie?
4- Laatste 4 à 5 dagen zouden we willen doorbrengen in San Diego & LA, enerzijds om wat uit te blazen, anderzijds om de meisjes te trakteren op een apotheose in enkele pretparken. Zouden jullie opteren om de RV dan vroeger in te leveren en over te schakelen op een gewone wagen? Door de stad rijden lijkt me niet zo een pretje?
Dank alvast!!
PS: Ik post alvast ook een itinerary topic in het juiste forum

Gr. Dimitri.