Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen na de Corona crisis
- Almere vak V
- Amerika-expert
Re: Vliegen na de Corona crisis
https://www.ad.nl/buitenland/qantas-top ... ~a5a3045b/
Het is natuurlijk een open deur. Maar dit gaat natuurlijk wel gebeuren...
Het is natuurlijk een open deur. Maar dit gaat natuurlijk wel gebeuren...
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Volgens Bloomberg.com is de IATA achter de schermen al bezig met een soort van digitaal vaccin en test paspoort.
Global airline lobby IATA is working on a mobile app that will help travelers demonstrate their coronavirus-free status, joining a push to introduce so-called Covid passports as vaccines for the disease near approval.
The Travel Pass will display test results together with proof of inoculation, as well as listing national entry rules and details on the nearest labs, the International Air Transport Association said Monday. The app will also link to an electronic copy of the holder’s passport to prove their identity
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Niet verbazingwekkend dat luchtvaartmaatschappijen nu aankondigen dat vaccinatie verplicht wordt voor passagiers, maar toch wel opmerkelijk:
- Bij eerdere epidemieën werd dit volgens mij nimmer verplicht. Waarom nu wel?
- Zo'n verplichting trekt toch wel de stellige verklaringen van luchtvaartmaatschappijen over het bijzonder lage risico vanwege de ongeëvenaarde luchtzuiveringsinstallaties in twijfel.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Zal het, wat betreft punt 2, niet zo zijn dat de maatschappijen door het nemen van deze maatregel, hopen dat landen weer sneller helemaal open gaan voor vliegverkeer? Dat ze nu ook gelijk hebben door te zeggen dat het besmettingsgevaar in een vliegtuig nu laag is, maar zekerheid voor alles nemen?
Ik heb ook geen idee natuurlijk, maar daar moest ik aan denken.
Ik heb ook geen idee natuurlijk, maar daar moest ik aan denken.
Loves Vegas!
- Almere vak V
- Amerika-expert
Zelfde idee hier. Ik heb inmiddels het gevoel dat luchtvaartmaatschappijen zo'n beetje alles doen om er voor te zorgen dat ze weer mogen vliegen danwel passagiers kunnen/mogen vervoeren.marieke van oorschot schreef: ↑24 nov 2020, 05:50Zal het, wat betreft punt 2, niet zo zijn dat de maatschappijen door het nemen van deze maatregel, hopen dat landen weer sneller helemaal open gaan voor vliegverkeer?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Maar ja, kinderen en jongeren zijn voorlopig nog niet aan de beurt voor een inenting. Dus NL gezinnen zouden dan komende zomer niet mogen vliegen.
Het zit er inderdaad in dat gezonde mensen achteraan moeten aansluiten. Maar je weet maar nooit. Met een beetje mazzel ben je al voor de zomer aan de beurt. Reken nergens op, dan kan het alleen maar meevallen.
-
- Amerikakenner
kans is dat je , tegen betaling, bij de GGD reiskliniek (net als al je andere reis vaccinaties) dit kan laten doen. Leuk verdienmodelRuthdeLange schreef: ↑25 nov 2020, 14:13Maar ja, kinderen en jongeren zijn voorlopig nog niet aan de beurt voor een inenting. Dus NL gezinnen zouden dan komende zomer niet mogen vliegen.

Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
-
- Amerikakenner
Verwacht jij dan dat zij - gezien de schaarste - voldoende vaccins zullen hebben?ClaireVHaut schreef: ↑25 nov 2020, 15:35kans is dat je , tegen betaling, bij de GGD reiskliniek (net als al je andere reis vaccinaties) dit kan laten doen. Leuk verdienmodel![]()
Denk het niet.
-
- Amerikakenner
@RuthdeLange geen idee.. Maar ik verwacht echt wel dat je ze zelf kunt aanschaffen, lang niet alle mensen die in aanmerking komen zullen hem nemen.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Ik zou het verkeerd vinden dat als de GGD iemand voorrang geeft tegen betaling. Wat mij betreft wacht iedereen op zijn beurt.
Dat ligt er maar net aan hoe 'op je beurt wachten' eruit komt te zien. Ik zal even heel egoïstisch mijzelf als voorbeeld nemen, maar er zijn natuurlijk talloze situaties te bedenken.
Ik kom beroepsmatig dagelijks in ziekenhuizen (vooral SEH en IC, waar dus veel CV19 patiënten liggen), maar ben officieel geen zorgmedewerker, heb volgens de opgestelde criteria geen cruciaal beroep en zit ook v.w.b. leeftijd of klachten niet in een bijzondere groep. 'Op je beurt wachten' betekent in mijn geval waarschijnlijk dat ik ergens achteraan sta. Achter bijvoorbeeld thuiswerkende ambtenaren, fitte gepensioneerde zestigers en Jennifer van 22 jaar oud die tig jaar geleden een keer een flinke longontsteking heeft gehad en dus bij de huisarts ook uit het systeem zal rollen als iemand met voorrang. Een (beperkte) mogelijkheid om tegen betaling te vaccineren, kan ook juist een bepaalde mate van oneerlijkheid voorkomen in een systeem dat nooit rekening kan houden met, in het geval van NL, 17+ miljoen individuen, hun gezondheid en het dagelijkse risico dat zij lopen.
Ik kom beroepsmatig dagelijks in ziekenhuizen (vooral SEH en IC, waar dus veel CV19 patiënten liggen), maar ben officieel geen zorgmedewerker, heb volgens de opgestelde criteria geen cruciaal beroep en zit ook v.w.b. leeftijd of klachten niet in een bijzondere groep. 'Op je beurt wachten' betekent in mijn geval waarschijnlijk dat ik ergens achteraan sta. Achter bijvoorbeeld thuiswerkende ambtenaren, fitte gepensioneerde zestigers en Jennifer van 22 jaar oud die tig jaar geleden een keer een flinke longontsteking heeft gehad en dus bij de huisarts ook uit het systeem zal rollen als iemand met voorrang. Een (beperkte) mogelijkheid om tegen betaling te vaccineren, kan ook juist een bepaalde mate van oneerlijkheid voorkomen in een systeem dat nooit rekening kan houden met, in het geval van NL, 17+ miljoen individuen, hun gezondheid en het dagelijkse risico dat zij lopen.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Overigens, in de categorie rare ideeën die best nog wel eens realiteit kunnen worden: hoe lang zal het duren alvorens een land een campagne start om het toerisme uit het slop te trekken, door vakantiereizen incl. een gratis vaccinatie aan te bieden? Ik zet mijn geld op Zuid-Korea of Japan 

'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Vlak de golfstaten ook niet uit.
Verwacht zelf ook dat je zelf kunt aanschaffen. Vooral als alle vaccins doen wat ze moeten doen.
Het Oxford-vaccin, kost ongeveer 3EUR, en dat is veel minder dan de vaccins van Pfizer (ongeveer 16-17EUR) of Moderna (28EUR). Veel regeringen zullen gaan voor de goedkopere vaccins, de duurderde vaccins verwacht ik ergens volgens jaar wel tegen te komen bij diverse travelclinics.
Verwacht zelf ook dat je zelf kunt aanschaffen. Vooral als alle vaccins doen wat ze moeten doen.
Het Oxford-vaccin, kost ongeveer 3EUR, en dat is veel minder dan de vaccins van Pfizer (ongeveer 16-17EUR) of Moderna (28EUR). Veel regeringen zullen gaan voor de goedkopere vaccins, de duurderde vaccins verwacht ik ergens volgens jaar wel tegen te komen bij diverse travelclinics.
-
- Amerikakenner
Nou dat weet ik niet. Economisch belang kan daarin zeker een rol spelen. Ik kan me niet voorstellen dat ze geen vaccins beschikbaar stellen die er niet zijn of als er niet genoeg is voor de doelgroep. Maar ik zie het zeker wel als mogelijkheid. Niet direct maar gedurende het jaar zal er steeds meer beschikbaar komen. En nee.. ik hoef geen voorrang te hebben maar als het kan en beschikbaar is tegen betaling zal ik zeker het overwegen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Sowieso, als ze me - hypothetisch uiteraard - morgen bellen dat het kan tegen pakweg 200 Euro zelfs, dan stap ik gelijk in m'n auto.
Op dit punt laat ik dan even m'n egoistische zelf spreken...
Op dit punt laat ik dan even m'n egoistische zelf spreken...
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Dat hangt er wel een beetje vanaf hoe ver ze zijn met vaccineren. Als we rond de zomer ''slechts'' de ouderen (in een verzorgingstehuis) en het zorgpersoneel hebben gevaccineerd en misschien essentiële beroepen zoals politie, dan is het maar de vraag of men genoeg mensen in de vliegtuigen kan krijgen om die eis te stellen.RuthdeLange schreef: ↑25 nov 2020, 14:13Dus NL gezinnen zouden dan komende zomer niet mogen vliegen.
Als de vluchten dan alsnog maar 30% vol zitten dan is dat maar de vraag. Er is airlines veel aan gelegen denk ik om rond de Pasen het toerisme voor zomerseizoen 2021 weer op te starten. Nog zo een zomer als de zomer dit jaar is denk ik funest voor de reisbranche.
Dan denk ik dat je met een test voor aan boord stappen misschien al een eind kunt komen. Icm dat de kwetsbaren van onze samenleving zijn gevaccineerd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerikakenner
laten we het hopen 

bron #nietinmijnlijfEen nieuw geneesmiddel op de markt brengen duurt gemiddeld een kleine 10 jaar..
Dit vaccin is ontwikkeld in een racetempo van amper 7 maand!
Op de vraag ‘Wat zullen de gevolgen zijn op lange termijn?’, daar moeten ze het antwoord schuldig op blijven.
De farmaproducenten dekken zich nu al in voor de eventuele mogelijke schadelijke gevolgen, want een studie in de tijd is natuurlijk om evidente redenen niet gedaan.
Wat mocht dat middel binnen een jaar of tien bijvoorbeeld kankers of andere nevenwerkingen veroorzaken?
Niemand kan daar nu een deftig antwoord op geven, maar communist met het Napoleoncomplex van Ranst wil het wel bij iedereen verplicht in de schouderspier rammen!
U herinnert zich het wellicht nog wel toen er ook een ‘revolutionair’ medicijn genaamd Softenon werd aangeprezen.
Dat bleek bij zwangerschap enorme misvormingen bij de foetus teweeg te brengen en werd daarom van de markt gehaald.
Het zal uw kind maar zijn he..
Experimenteren met nieuwe geneesmiddelen en lucratieve vooruitzichten zijn een gevaarlijke combinatie.
Ik wacht liever nog een tijdje af.
#nietinmijnlijf
- Almere vak V
- Amerika-expert
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 1863 Weergaves