Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Elena
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Elena »

Hi mtl,
Ga ik gelijk doen! Enorm bedankt voor je moeite , haha @pagina 150/151
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Ethiopië? Zou je via daar willen reizen, is geloof ik een burgeroorlog o.i.d bezig.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ter verduidelijking, ik heb op FB van meerdere mensen gelezen dat ze na 14 dagen in een land dat niet op de lijst staat probleemloos de VS in zijn gekomen. Zowel op esta als werkvisum. Maar dat was meestal Mexico, nooit Ethiopie.
Terug in Texas!
raiders
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door raiders »

Hi,

Hopelijk kan iemand mij iets meer duidelijkheid verschaffen, want KLM spreekt de Amerikaanse autoriteiten tegen. Het volgende:

Ik ben Nederlander, getrouwd in Nederland met een Amerikaanse burger. Mijn vrouw is momenteel in de USA. Ik wil in Januari op bezoek bij haar. Mag ik, als ik mijn Marriage Certificate mee neem en een ESTA aanvraag(Die word goedgekeurd), Amerika binnen? De Amerikaanse autoriteiten zeggen tegen haar dat het mag op deze manier, maar enige tijd geleden heb ik met 4 personen van KLM gesproken op Schiphol, en een ieder zei iets anders. De een zei dat ik iets extra's moest hebben van het Waiver Program? Een ESTA valt hier toch onder?

Vervolgens heb ik contact gehad met KLM op twitter, en die durven mij ook niet het antwoord te geven, die verwijzen mij door naar de volgende link;

https://klm.traveldoc.aero/

Als ik dit allemaal invul, dan zie ik het volgende:

COVID-19 TRAVEL ALERTS
Passengers are not permitted to enter or transit the United States if they have entered or transited any Schengen Area member state, the United Kingdom, Ireland, China, Iran or Brazil in the past 14 days due to the outbreak of Covid-19, unless they meet one of the following conditions:

Dit is nummer 2:''They are the spouse of a U.S. citizen or permanent resident; ''

Klinkt wat mij betreft duidelijk, maar als er iemand van KLM op Schiphol je verteld dat je ''iets extra's '' nodig hebt om überhaupt te boarden, maar dan niet eens kan vertellen wat je wel nodig hebt, begin je toch te twijfelen.. :roll:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Zo ver ik weet mag je als spouse gewoon de VS in. Die waiver waar ze het over hebben is denk ik de waiver die aommigen krijgen via het consulaat om af te reizen naar de VS ondanks dat dat eigenlijk niet zou mogen. Maar dat zijn dus juist niet spouses, want die hebben geen waiver nodig.
Terug in Texas!
raiders
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door raiders »

hemmie schreef:
11 dec 2020, 14:38
Zo ver ik weet mag je als spouse gewoon de VS in. Die waiver waar ze het over hebben is denk ik de waiver die aommigen krijgen via het consulaat om af te reizen naar de VS ondanks dat dat eigenlijk niet zou mogen. Maar dat zijn dus juist niet spouses, want die hebben geen waiver nodig.
Precies dit dus. Ik ga mijn gesprekken met KLM op Twitter printen en mee nemen just in case, maar verwacht eigenlijk geen problemen. Bedankt voor je antwoordt! :thumbup:
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nessiezzz »

https://www.reuters.com/article/us-heal ... SKBN2851EP

"Ze" praten erover. Ik denk dat we uiteindelijk nog door NL worden tegengehouden door een negatief reisadvies.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

asv60 schreef:
10 dec 2020, 19:11
Ethiopië? Zou je via daar willen reizen, is geloof ik een burgeroorlog o.i.d bezig.
:offtopic:
Het conflict is in ren specifieke regio, Tigray, in het Noorden. Ik veronderstel dat de rest van het land bereisbaar is.
Staat ook al lang op mijn verlanglijstje van te bezoeken landen, lijkt me heel bijzonder.
En lekker eten, mmm
Nessiezzz
Amerikafan

Bericht door Nessiezzz »

Nessiezzz schreef:
22 nov 2020, 22:46
Nessiezzz schreef:
26 okt 2020, 15:04
Na 115dagen wederom gebeld met KLM.. wat een zooitje.

Nu komt het refundverzoek bovenop de stapel. Fijn :sadcry:

Inmiddels zitten we op 135 dagen wachten. Bijna 2 tot 3x per week een belletje/appje, en er gebeurt werkelijk niets.
Mijn refund betreft ook 2500 euro, heb het idee dat ze vaak lagere uitkeringen voorrang geven.
Nou.. na 158 dagen bericht gekregen van KLM dat mijn refund wordt overgemaakt.

Ein-de-lijk.
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Het conflict is in ren specifieke regio, Tigray, in het Noorden. Ik veronderstel dat de rest van het land bereisbaar is.

Veel van de meest interessante plaatsen bevinden zich in het noorden: BaharDar, Gondar, Lalibela. Ik denk dat ook het zuiden niet helemaal veilig is. Ik zou de risico's niet onderschatten. En het eten, dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Ik vond dat nogal tegenvallen, buiten Addis dan.
Nessiezzz
Amerikafan

Bericht door Nessiezzz »

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

Zou inderdaad even goed opletten wat je van plan bent :shock:
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

gera_r schreef:
07 dec 2020, 10:37

Budgetair is het zelfde als Flugladen, ook van Travix.
Mijn vlucht geboekt in oktober 2019 bij Flugladen. Vliegen augustus 2020. Geannuleerd een week van tevoren. Daarna niets meer gehoord. Anderhalve maand geleden mijn rechtsbijstandsverzekering erop gezet, die het oppikte. Zij hebben de zaak een maand geleden aan hun collega, die contactpersoon is bij Travix, doorgestuurd, om te kijken wat er met mijn reissom is gebeurd. Sindsdien niets meer gehoord. Dus zelfs die persoon krijgt klaarblijkelijk niets voor elkaar... :(

Gisteravond geheel bij toeval zag ik dat de totale som 3 dagen geleden door Flugladen is teruggestort op mijn creditcard account, zonder ook maar een enkele berichtgeving...! Of het door toedoen van mijn rechtsbijstandsverzekering is, of door de 'normale gang' van afhandeling? Geen idee...
In ieder geval zijn we hartstikke blij!!
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Ik had naast de zomervakantie ook nog tickets van KLM voor New York in deze kerstvakantie.
Op 14-12 de voucher ontvangen (die aanvraag duurde maar 2 dagen) en nu al na 12 dagen bericht van restitutie. Supersnel! Misschien is de bulk intussen wat kleiner geworden, of mijn boeking was een simpele, maar toch :thumbup:
Ik wens iedereen een gezond en gelukkig 2021!
henriette
Amerikafan

Bericht door henriette »

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen, want mij is het niet helemaal duidelijk.

Wij hebben in januari bij connections onze vluchten/huurwagen geboekt voor juli/aug naar New York en Florida. In mei kregen we dan bericht dat de vluchten geannuleerd werden. We hadden toen de keuze tussen een voucher of onze reis te wijzigen, deze reis zou dan plaats moeten vinden voor 31/12/21.
Omdat dit voor ons het voordeligste uitkwam hebben we toen gekozen om onze reis te wijzigen en deze door te laten gaan in juli/aug 2021.

Dit is het mailtje wat we gekregen hebben.
1. Je wijzigt je reis
Dit is veruit de meest populaire en de veiligste keuze. Wij herboeken je reis naar een nieuwe door jou gekozen reisdatum. De omboeking gebeurt volledig gratis. Enkel als je reis in een duurdere reisperiode plaatsvindt, betaal je een supplement. Heb je een reisverzekering bij Protections? Dan past Protections het verschil bij tot maximaal € 500 per persoon. Je reisverzekering wordt ook gratis omgeboekt naar deze nieuwe reis en blijft dus geldig.

Niemand weet natuurlijk hoe het in juli 2021 zal zijn. Maar met de vaccinatie (al of niet verplicht) mondmaskerplicht (hier zien we het meeste tegenop, omdat we reizen met onze zoon die een verstandelijke beperking heeft) heb ik begin december contact opgenomen met connections voor een aanvraag in te dienen voor een refund. Dit zou niet meer mogelijk zijn omdat we in mei voor een voucher/wijziging gekozen hebben.

Maar nu lees ik hier op het forum dat er verschillende personen zijn die een terugbetaling gekregen ook als ze al een voucher hadden aangeraagd.
Een voucher lijkt mij toch hetzelfde als een wijziging. Bij alletwee moet je toch voor een bepaalde datum een nieuwe reis geboekt hebben?
Heeft er iemand zijn vluchten gewijzigd en toch een terugbetaling gekregen?

Ik moet mischien nog zeggen dat onze vluchen voor 2021 nog niet geboekt zijn. Deze moeten we voor 31/01/2021 vastleggen anders zijn we ons geld kwijt. Zeggen ze nu :shock:

Groetjes Henriette
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik vrees dat jullie vast zitten aan dat reisburo en dat zij zelf de voorwaarden bepalen. Heeft Connections jullie destijds in mei de mogelijkheid geboden om een refund aan te vragen?
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

henriette schreef:
29 dec 2020, 11:22
Een voucher lijkt mij toch hetzelfde als een wijziging.
Helaas, dat is het niet. Fundamenteel anders zelfs. Bij een wijziging ben je akkoord gegaan met een nieuwe reis. Je hebt dus weer/nog een boeking voor een reis op vastgelegde data, trajecten en condities. Alleen in geval van calamiteiten kan je hier nog weer van af.
Bij een voucher heb je feitelijk een tegoedbon van een reisbureau of luchtvaartmaatschappij. Wellicht met een uiterste datum wanneer deze te besteden is, maar nog zonder dat iets van de reis (bestemming, data) is vastgelegd. Een voucher is een vervanging van cash geld (omdat de reisbranche hierdoor in financiële problemen zou komen). Vaak is een voucher in te wisselen voor cash. Een geweizigde reis niet (helaas).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
henriette
Amerikafan

Bericht door henriette »

mtl schreef:
29 dec 2020, 11:40
Ik vrees dat jullie vast zitten aan dat reisburo en dat zij zelf de voorwaarden bepalen. Heeft Connections jullie destijds in mei de mogelijkheid geboden om een refund aan te vragen?
Nee het was een voucher ofwel de wijziging
henriette
Amerikafan

Bericht door henriette »

Frasi schreef:
29 dec 2020, 11:53
henriette schreef:
Een voucher lijkt mij toch hetzelfde als een wijziging.
Helaas, dat is het niet. Fundamenteel anders zelfs. Bij een wijziging ben je akkoord gegaan met een nieuwe reis. Je hebt dus weer/nog een boeking voor een reis op vastgelegde data, trajecten en condities. Alleen in geval van calamiteiten kan je hier nog weer van af.
Bij een voucher heb je feitelijk een tegoedbon van een reisbureau of luchtvaartmaatschappij. Wellicht met een uiterste datum wanneer deze te besteden is, maar nog zonder dat iets van de reis (bestemming, data) is vastgelegd. Een voucher is een vervanging van cash geld (omdat de reisbranche hierdoor in financiële problemen zou komen). Vaak is een voucher in te wisselen voor cash. Een geweizigde reis niet (helaas).
Bedankt.
Dan zullen we toch maar boeken. We zien dan wel weer als de situatie verbeterd of niet. Als we om een of andere reden dan toch niet kunnen gaan kan ik dan een terugbetaling of voucher aanvragen

Henriette
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

henriette schreef:
Maar nu lees ik hier op het forum dat er verschillende personen zijn die een terugbetaling gekregen ook als ze al een voucher hadden aangeraagd.
Een voucher lijkt mij toch hetzelfde als een wijziging. Bij alletwee moet je toch voor een bepaalde datum een nieuwe reis geboekt hebben?
Heeft er iemand zijn vluchten gewijzigd en toch een terugbetaling gekregen?
In Nederland kan je nu (in bijna alle gevallen) je voucher inwisselen voor cash, maar volgens mij hebben we het nu over Belgie. Ik heb geen idee hoe het daar geregeld is. Hebben die ook een minister die zo maar heeft geroepen dat we akkoord moeten gaan met vouchers? Vwb gewijzigde vluchten sluit ik mij aan bij wat Frasi schrijft, maar ik begrijp dat die nog niet is geboekt cq is vastgelegd..

Maar...., als jullie dit willen zou ik toch proberen mijn geld terug te vragen. Ik weet niet met welke maatschappij jullie vliegen, maar als die akkoord gaat om jullie toch een refund toe te kennen voelt Connections dit niet. Connections is in deze gewoon een tussenpersoon/Broker die hier na aftrek van boekingskosten geen pijn van heeft en moet uitvoeren wat jullie als "klant" willen. Ticketprijzen liggen nu behoorlijk hoog, het is nog maar zien of je qua prijs een beetje gunstig uit kan komen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
henriette
Amerikafan

Bericht door henriette »

Ruud2004 schreef:
29 dec 2020, 12:48
Maar...., als jullie dit willen zou ik toch proberen mijn geld terug te vragen. Ik weet niet met welke maatschappij jullie vliegen, maar als die akkoord gaat om jullie toch een refund toe te kennen voelt Connections dit niet. Connections is in deze gewoon een tussenpersoon/Broker die hier na aftrek van boekingskosten geen pijn van heeft en moet uitvoeren wat jullie als "klant" willen. Ticketprijzen liggen nu behoorlijk hoog, het is nog maar zien of je qua prijs een beetje gunstig uit kan komen
De maatschappij is de Lufthansa groep, uitgevoerd door Lufthansa en United Airlines. Ik heb geraagd voor een terugbetaling en connecttions heeft een malje gestuurd naar lufthansa, maar dat was niet mogelijk. (Moet natuurlijk op connections vertrouwen dat ze dit gedaan hebben.) Ze kregen als antwoord dat we moesten boeken en als er deze zomer nog niet gevlogen kon worden we een terugbetaling kunnen aanvragen.
Over de prijs van de tickets maak ik me niet al te veel zorgen, we hebben deze keuze juist gemaakt omdat we via de verzekering een tariefverschil van max. €500 p/p kregen. Ik denk dat we daarvoor toch een ticket kunnen boeken. Natuurlijk dachten we dat het tegen de zomer van 2021 het wel beter zou zijn.

Ik had er mischien ook moeten bijzetten dat we eventueel ook een andere bestemming konden kiezen als we willen , maar hoe dan ook moeten we toch eens de knoop doorhakken. ofwel terug naar Amerika of ergens anders naartoe, maar waar is dan de vraag :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer