Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Educational evaluation

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
VincentW
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Educational evaluation

Bericht door VincentW »

Ik studeer binnenkort af met mijn graduaat juridisch-administratieve ondersteuning (rechtspraktijk op 2 jaar) aan de Erasmushogeschool Brussel.

Ik zou graag naar de States immigreren.

Ik heb ook een MBA behaald aan een Spaanse universiteit (titulo propio).

Ik vroeg me af welke equivalentie deze diploma's in de States zouden krijgen van een NACES evaluator?

Graduaat wordt volgens de simulatie methode van WES als '' bachelor '' gevalideerd maar ik heb een vermoeden dat het als associate's gevalideerd zou kunnen worden aangezien het twee jaar studie bedraagt en geen 3 of 4 zoals een klassieke bachelor.

Mijn MBA komt van een Spaanse universiteit waar ze titulo propio (eigen titel) en titulo official (door het ministerie van onderwijs gereguleerd) uitreiken.
Het betreft een erkende Spaanse universiteit.
De MBA was een eenjarige opleiding van 60 ECTS. Zou dit als een graduate certificate of als equivalent van een Amerikaanse MBA gevalideerd worden?
Ik las op een forum zelfs dat iemand zijn MBA uit Europa als het 4de jaar van een bachelor in Amerika gevalideerd werd en dus bachelor equivalentie kreeg.

Quid?

Met vriendelijke groet,
Vincent.
clp90
Amerikafan

Re: Educational evaluation

Bericht door clp90 »

Misschien een mailtje aan wagen? Ik heb mijn diploma’s laten waarderen door WES en opzich wel prima ervaring mee, behalve dat ze een vak twee keer op mijn lijst hadden gezet (1x voldoende en 1x onvoldoende) omdat ik die hebben moeten herkansen. Hoewel ik dan zou denken dat alleen het eindresultaat geldt, maar blijkbaar niet.
Mijn diploma’s waren Nederlandse bachelor en Nederlandse master en zijn ook op die manier gewaardeerd. Ik zou dus denken dat je Spaanse MBA als master gewaardeerd wordt.
Maar zoals ik zeg, ik zou er misschien toch even een mailtje aan wagen, niet geschoten is altijd mis.
MGTOW_Homeboy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door MGTOW_Homeboy »

VincentW schreef:
15 dec 2020, 03:58
Met welk visa denk je dat te kunnen doen?
Heb je een Amerikaanse partner?
Accreditatie van diploma's / studie's geeft je niet het recht om werken, of laat staan te emigreren naar Amerika.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

VincentW schreef:
Simpele vraag. Op basis waarvan zou je dat willen?
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

VincentW schreef:
Ook niet om 't een of 't ander, maar jij wilt naar de V.S. emigreren, niet immigreren.
En zoals gezegd, op basis waarvan denk jij dat te kunnen? Diplomawaardering is op dit moment nog helemaal niet aan de orde. Je kunt niet zomaar naar de V.S. verhuizen.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Ik zat me af te vragen of prins Harry een K1 heeft, of dat hele rijke mensen wat makkelijker aan een verblijfsvergunning komen.
27 States so far...
Sabine1970
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sabine1970 »

Prins Harry is getrouwd met een Amerikaanse, dat scheelt al. Verder; als je een paar centjes hebt: De vereisten voor het EB5-visum zijn een aantoonbaar vermogen van minimaal $1.000.000 en een investering van $525.000 in door de Amerikaanse overheid aangewezen onroerendgoedprojecten.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

@Sabine1970 ik dacht dat Meghan Canadees was en geen Amerikaanse. Maar op vermogen alleen zal Harry het ook wel redden ::wink:
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

Misschien niet denken maar even op bijv. Wikipedia zoeken:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Meghan_Markle
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Sabine1970 schreef:
21 dec 2020, 13:54
De vereisten voor het EB5-visum zijn een aantoonbaar vermogen van minimaal $1.000.000 en een investering van $525.000 in door de Amerikaanse overheid aangewezen onroerendgoedprojecten.
Bijna juist, het is ondertussen $1.800.000 en $900.000 geworden + advocaatkosten en fees... :wink:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer