Goed, we gaan dus! Althans, ik heb goede hoop dat het coronavirus in juli 2021 enigszins behapbaar is en dat reizen etc, weer wat soepeler kan en leuker is.
Wat heb ik geboekt:
9 juli vliegen wij naar Honolulu; ik heb een hotel geboekt voor 5 nachten; (Prince Waikiki) Ik overwoog om niet in Honolulu/Waikiki te gaan verblijven, maar zag dat hier wel de meest hotels zijn en ach, we houden ook best van een beetje vertier en de rust kan je opzoeken.
Vervolgens vliegen we naar Kauai waar wij 5 nachten verblijven in Kauai Shores.
Vervolgens naar Maui voor 5 nachten en wij sluiten af met 8 nachten op Big Island vanwaar we vanuit Kona op 1 augustus via een lange lay over op LAX terugvliegen naar Amsterdam.
Misschien nog wat vragen (ongetwijfeld zijn een boel al gesteld en geantwoord):
Mijn verdeling over de eilanden wijzigde nog wel eens; ik bedacht me uiteindelijk dat ik op geen enkel eiland eerder ben geweest en wij erg veelzijdig zijn; we houden van drukte, zwemmen, snorkelen, rust, natuur, wandelen, bezichtigen, relaxen, etc. Vandaar deze verdeling.
Doen we hier verstandig aan?
Maui wil ik verdelen: 2 nachten op een locatie de vraag is dan welke? dan 1 nacht Hana : ik vind het moeilijk hier iets geschikts te vinden; er lijken weinig hotels te zijn. Ik kijk nu bij VRBO. Vervolgens 2 nachten weer terug naar de eerste locatie? Of nog een derde locatie?
De Road to Hana ga ik dus toch rijden; ik wil het niet missen, ben best een ervaren rijder, dus moet kunnen
Big Island:Hier hebben we 8 nachten, waarvan ik er 1 in Volcano Park wil doorbrengen, 3 aan de Hilo kant en 4 nachten ter afsluiting aan de Kona kant omdat hier meer zon is. Vraag hier is: welke locaties zijn dan het leukst om te verblijven: Hilo en Kona of mis ik dan betere locaties.
Voor wat betreft auto huren ben ik er nog niet uit. Ik denk dat ik op Big Island een grote auto wil (SUV denk ik). Ik vraag mij alleen af of dit op de andere eilanden ook handig is. Voor de Road to Hana denk ik: hoe kleiner hoe beter, maar klopt dat wel?
Leuk om adviezen en tips te lezen! Veel dank!