Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Visser
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Visser »

Net op TV. De IATA verwacht dat air travel in 2024 normaal is. Dat is 3 jaar. Ik denk wel dat ze geen verwachtingen in het vooruitzicht willen stellen. Dan kunnen ze later zeggen, t viel mee, we hebben ons best gedaan en de verwachtingen overtroffen.

Ik zie t wel. De liefdes relatie regeling is weg, net als andere, zoals werkers, zaken reizen enz.
.
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ronenivonne »

Volledig op een niveau zoals voor de crisis geloof ik wel. Het duurt ook nog wel een hele tijd voordat de wereld gevaccineerd is en tot die tijd zullen er zeker bepaalde beperkingen zijn en beperkt gevlogen worden.

Hopelijk start het vliegen vanuit Europa naar de USA einde dit jaar. Denk dat we straks zien dat er tussen inwoners van landen die een 70-80% gevaccineerde bevolking hebben gevlogen kan worden. Dat vaccinatie paspoort heb je straks nodig voor reizen naar USA.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door ClaireVHaut »

AnnInBC schreef:
02 feb 2021, 20:53
Die 3 dagen verplicht hotel in Canada is voor het feit dat je wacht op de resultaten van de COVID test die ze afnemen als je aankomt in Canada. Na die 3 dagen moet je nog steeds 14 dagen in quarantaine gaan (ook met negatieve test), hetzij in je eigen huis of in een hotel waar ze je naartoe sturen als je geen adres hebt om 14 dagen in quarantaine te gaan.

Ik las dat er ook heel 2021 geen cruiseschepen toegelaten gaan worden..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

ClaireVHaut schreef:
06 feb 2021, 16:37
Ik las dat er ook heel 2021 geen cruiseschepen toegelaten gaan worden..
Inderdaad, geen cruise schepen tot minstens eind februari van 2022. Hier een artikel van ons lokaal nieuws: https://globalnews.ca/news/7620769/bc-c ... -ban-2022/
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Als ik zie hoe snel de vaccinaties gaan in (sommige) delen van Amerika. Hier in Oregon gewoon in de shopping mall. Prikken en klaar. En ik zie hoe langzaam het in Nederland gaat. Maar vervolgens is de voorzichtigheid in Amerika bij de grote bedrijven in Amerika uiterst groot. Als ik dat allemaal bij elkaar stop. Dan kan het zo nog maar eens een hele tijd gaan duren. Of zoals mijn Engelse werkgever meldt aan haar werknemers. We gaan straks niet terug naar kantoor, maar opnieuw naar kantoor. En dat gaat er echt anders uit zien.
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

Apart om te zien hoe goed sommige staten het doen inderaad, Alaska en West Virginia staan in de bovenste regionen qua percentages. Had ik van te voren nooit verwacht in ieder geval. De meeste staten gaan wel goed de laatste tijd. Ik volg een tracker die dagelijks de cijfers update. 10% heeft z'n eerste prik gehad en 90% van de bevolking is op 10 november gevaccineerd tegen het huidige tempo. Vorig week stond dat nog op december, er wordt snel opgeschaald op het moment. Als er straks nog meer goedkeuringen komen en het federale vaccinatie beleid uitgebreid kan worden zal het nog wel sneller gaan.

Jammer genoeg gaat Europa nog niet zo hard en zal de grens nog wel even dicht blijven. Ik hoop dat er iets van een vaccinatie eis komt zodat grenzen weer open kunnen, Europa gaat pas ergens in 2022 klaar zijn met dit tempo.
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

En dan neem je nog niet mee in je overweging in hoeverre we gedekt zijn tegen de huidige en nieuwe varianten. Als je hoort dat het huidige AstraZeneca-vaccin, waar NL vol op heeft ingezet, naar alle waarschijnlijkheid geen bescherming biedt tegen de Zuid-Afrikaanse variant en dat het bedrijf verwacht pas in Q4 het vaccin hierop te hebben aangepast, dan zal een andere variabele voor de vakantie gaan worden in welk land welke varianten actief zijn...
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Almere vak V schreef:
12 feb 2021, 12:16
Als ik zie hoe snel de vaccinaties gaan in (sommige) delen van Amerika. Hier in Oregon gewoon in de shopping mall. Prikken en klaar. En ik zie hoe langzaam het in Nederland gaat. Maar vervolgens is de voorzichtigheid in Amerika bij de grote bedrijven in Amerika uiterst groot. Als ik dat allemaal bij elkaar stop. Dan kan het zo nog maar eens een hele tijd gaan duren. Of zoals mijn Engelse werkgever meldt aan haar werknemers. We gaan straks niet terug naar kantoor, maar opnieuw naar kantoor. En dat gaat er echt anders uit zien.
Ik denk wel dat het nog een hele tijd gaat duren voordat de bevolking van vele Westerse landen hun vaccinaties hebben gekregen, laat staan de minder rijke landen (of diegenen die nog geen vaccins hebben kunnen vastleggen)...daar zal het waarschijnlijk nog een stuk langer kunnen duren.

Amerika doet het goed wat betreft vaccinaties!! Beter dan Canada, die zogezegd bijna de meeste vaccins heeft kunnen vastleggen voor het hele land. Dat is allemaal goed en wel, maar de distributie een heel ander verhaal. Ik heb mijn eerste vaccinatie ontvangen op 10 januari en ik ben een registered nurse (verpleegkundige) in een bejaarden tehuis en ik krijg eindelijk mijn 2de vaccinatie op 24 februari. Wij kunnen de 2 vaccinatie niet eerder dan 42 dagen na de eerste vaccinatie krijgen. Ik hoop dat het geen neveneffecten heeft op lange duur dat men zolang te wachten hier om de tweede vaccinatie aan iedereen te geven in plaats van de 21-28 dagen die door Pfizer zijn voorgesteld. De beredenering was dat men zoveel mogelijk personeel en bewoners in bejaardentehuizen hun eerste vaccinatie willen geven, dus die wat hun tweede vaccinatie zouden krijgen moeten maar wachten. Ik vind het niet helemaal juist, maar goed dat is weer een andere discussie.
ronenivonne
Amerikakenner

ADE01 schreef:
12 feb 2021, 20:07

Jammer genoeg gaat Europa nog niet zo hard en zal de grens nog wel even dicht blijven. Ik hoop dat er iets van een vaccinatie eis komt zodat grenzen weer open kunnen, Europa gaat pas ergens in 2022 klaar zijn met dit tempo.
Ben er ook bang voor dat de grenzen met de USA niet eerder open gaan met beperkingen voor einde dit jaar. Denk dat het pas op echt op gang komt ergens in 2022. Mits er niet teveel gekke varianten opduiken want dat wordt echt een probleem en weer opnieuw beginnen.
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nessiezzz »

Vaccinpaspoort gaat natuurlijk komen. Al die landen zitten te popelen om het toerisme weer op gang te brengen gezien de druk vanuit al die sectoren. Een mooie oplossing is dus het paspoort in mijn ogen. Je ziet dat veel landen het erover hebben / in gaan voeren.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Nessiezzz schreef:
14 feb 2021, 16:05
Vaccinpaspoort gaat natuurlijk komen.
De vraag is alleen wanneer...ik ben bang voor ons Nederlanders dat het met dit tempo van vaccineren dat het pas ergens in 2022 gaat worden.
Nessiezzz
Amerikafan

Bericht door Nessiezzz »

Ja klopt. Ik hoop ergens dat de farmaceuten de productie gaan opvoeren en er een overschot aan vaccins gaat komen gezien er veel geld mee te verdienen valt. Als je al leest dat Duitsland bv voor 2022 heeft besteld..

Ach, helaas kunnen wij niets anders dan afwachten.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Ik las ook ergens , dat ze hopen dat het tempo omhoog gaat als de jongere vaak wat mobielere doelgroep aan de beurt is. Net met m'n schoonmoeder geweest. Wilde ze in de buurt gevaccineerd dan moesten we wachten tot april !!!!( 89+ is ze) of de eerste vaccinatie dichterbij en zouden ze zoeken naar een gaatje voor de 2e op een andere locatie. Op mijn vraag hoe het dan in Utrecht was.....?? dan bent U overmorgen aan de beurt. We zijn inmiddels geweest. , maar volgens mij zijn ze minimaal 30 minuten pp kwijt. Wij waren een uur kwijt, inclusief wachten, prikken en 'nazitten" Officieel wordt ze door de huisarts geprikt maar daar moesten ook nog een "paar" weken opgewacht worden. Afijn , over 5 weken op naar de 2e prik.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

We zullen zien. Wij hebben voor september 2022 een offerte opgevraagd bij Travelhome. Deze kunnen we, zonder opgaaf van redenen, voor 31 oktober van dit jaar annuleren. We hebben weliswaar een voucher van Air Canada, maar die is, als het goed is, onbeperkt houdbaar en kunnen we een ander jaar inzetten. Bij Travelhome is nl. de voorwaarde dat je een pakketreis afneemt. Dat is geheel tegen onze gewoonte in, maar we zullen zien waar ze mee komen.
Dan zou het een rondje Calgary, door Amerika, worden. Canada omdat we daar zo fijn een Truckcamper kunnen huren. We gaan dan via Waterton NP en Glacier NP naar Yellowstone. Dan naar Theodore Roosevelt NP door naar Badlands NP en Custer SP, waar we dan eind september zijn voor de Buffalo Roundup. Via Cody en Radium Hot Springs weer naar Banff en Calgary.
Dit duurt nog bijna 2 jaar, dus, fingers crossed, dan zal er toch wel weer wat mogelijk zijn?
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

@jojostravelusa Vraag ook eens een offerte op bij bestcamper.de, daar kun je zelfs tot 46 dagen voor vertrek gratis annuleren en betalen hoeft pas 4 weken voor vertrek. We hebben vorige week een boeking via hen gedaan voor april 2022. Je kunt dan je air canda voucher gewoon gebruiken, want zij doen niet alleen pakketreisen. :thumbup:
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Goede tip. Wij gaan kijken. Hebben jullie al eerdere ervaringen met hun?
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Ik kijk net en zij verhuren alleen Cruise Canada en wij willen een Truckcamper van Canadream. Helaas.
Nessiezzz
Amerikafan

Bericht door Nessiezzz »

Ik heb voor September geboekt bij Tioga. Heel goed geholpen en uiteindelijk een camper bij Four Seasons. :thumbup:
Garantie bij de ANVR dus als het land op rood/oranje staat kan je annuleren en voucheren (is dat een woord? :lol: )
ronenivonne
Amerikakenner

Ik zie steeds meer berichten voorbij komen dat bestellingen van vliegtuigen voor de longhaul vluchten geannuleerd worden en de bestellingen omgezet worden voor kleinere vliegtuigen. Voorspelt toch weinig goeds voor de eerst komende jaren. Krijg steeds meer de indruk dat het vliegen naar verre bestemmingen er voorlopig niet inzit. Men denkt dat dit nog gaat duren tot 2024 als het al zo zou worden als voor de Corona.

Zo ook Lufthansa
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... m=facebook
Visser
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Visser »

Niemand weet hoe de toekomst eruit ziet. De 747 en 380 werden er al uit gegooid, beetje moeilijk om ze constant vol te krijgen.

Er staan er ook veel stil, dus geen slijtage denk ik. Maar schat dat zodra het reizen voor iedereen open gaat de tickets snel worden verkocht en er geen lege stoelen meer zijn.

Ik zie wel, kan wel van alles denken, maar dan denk je in je eigen voordeel en valt t tegen. Dus denk maar niet, iets wat veel mensen mij altijd van verdacht hebben... :) :D
.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer