Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Esta aanvraag
Esta aanvraag
Hoi,
Ik zie dat je wel weer een esta aan kan vragen. Dit was volgens mij eerder geblokkeerd. Niet dat ik dat nu al ga doen, maar is het niet een beetje vreemd dat dit gewoon kan?
Ik zie tevens staan dat je met een negatieve test vanaf 26 januari welkom bent.
https://travel.state.gov/content/travel ... entry.html
Gr. Tim
Ik zie dat je wel weer een esta aan kan vragen. Dit was volgens mij eerder geblokkeerd. Niet dat ik dat nu al ga doen, maar is het niet een beetje vreemd dat dit gewoon kan?
Ik zie tevens staan dat je met een negatieve test vanaf 26 januari welkom bent.
https://travel.state.gov/content/travel ... entry.html
Gr. Tim
Re: Esta aanvraag
Dat bericht is al aan de orde geweest in het vliegen naar Amerika topic. Heeft ook geen invloed op de travelban. Ik zou dus wachten met het aanvragen van de esta.
Op zich logisch dat je een esta kunt aanvragen. Je mag immers in principe gewoon op een esta de VS in. Alleen niet als je in de 14 dagen er voor in een land van de travelban bent geweest (en dat zijn dus o.a. alle Schengen landen). Je kunt dus niet met een esta rechtstreeks van Nederland naar de VS vliegen, maar je kunt wel de VS in op esta nadat je eerst 14 dagen in bijvoorbeeld Mexico bent geweest.
En inderdaad, de test-eis verandert helemaal niets aan wie er wel en niet de VS in mag.
En inderdaad, de test-eis verandert helemaal niets aan wie er wel en niet de VS in mag.
Terug in Texas!
Helemaal helder. Weet ik weer waar we aan toe zijn 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wat dan wel weer bijzonder is: als je doorklikt kom je op een site waar het volgende staat:
If you plan to travel internationally, get tested before you travel by air into the United States (US), or be prepared to show proof of a recent positive viral test and a letter from your healthcare provider or a public health official stating that you were cleared to travel.
Echter hier (in NL) spreken we van een negatieve test. Hoop dat dit geen spraakverwarring oplevert.
If you plan to travel internationally, get tested before you travel by air into the United States (US), or be prepared to show proof of a recent positive viral test and a letter from your healthcare provider or a public health official stating that you were cleared to travel.
Echter hier (in NL) spreken we van een negatieve test. Hoop dat dit geen spraakverwarring oplevert.
Lijkt mij een foutje, ze spreken hier in de VS net zo goed over negatief in dezelfde context. Vorige week nog zoon laten testen, op het resultaat van het lab stond duidelijk negatief, en dat heb ik ook naar de school nurse moeten sturen voordat hij weer naar school mocht
Terug in Texas!
Dag iedereen,
Aangezien iedereen hier over de ESTA bezig is, zou ik graag ook een vraag willen stellen.
Ik heb een vraag ivm de "ESTA" en de "B2 toeristenvisum".
Ik heb momenteel een B2 visum voor 6 maand naar de USA te gaan... Mijn bedoeling is om daar minstens 5 a 6 maand te gaan roadtrippen.
Maar ik had ook eerder het idee om eventjes gewoon 1,5 maand naar daar te gaan, VOOR ik de 6 maand roadtrip zou ondernemen.
Beide reizen (die van 1,5 maand en 5-6 maand, zijn beide apart en met minstens 6 maand van elkaar verspreid).
Dus eerst 1,5 maand naar de USA (best met een ESTA), daarna 6 a 12 maand terug thuis, daarna bijna 6 maand gaan roadtrippen (met de B2 die ik al heb).
De vraag: ondanks ik al een B2 heb, kan ik daar bovenop nog een gewone ESTA aanvragen, en reizen?
Natuurlijk allemaal in het scenario wanneer heel deze "corona heisa" voorbij is natuurlijk
Aangezien iedereen hier over de ESTA bezig is, zou ik graag ook een vraag willen stellen.
Ik heb een vraag ivm de "ESTA" en de "B2 toeristenvisum".
Ik heb momenteel een B2 visum voor 6 maand naar de USA te gaan... Mijn bedoeling is om daar minstens 5 a 6 maand te gaan roadtrippen.
Maar ik had ook eerder het idee om eventjes gewoon 1,5 maand naar daar te gaan, VOOR ik de 6 maand roadtrip zou ondernemen.
Beide reizen (die van 1,5 maand en 5-6 maand, zijn beide apart en met minstens 6 maand van elkaar verspreid).
Dus eerst 1,5 maand naar de USA (best met een ESTA), daarna 6 a 12 maand terug thuis, daarna bijna 6 maand gaan roadtrippen (met de B2 die ik al heb).
De vraag: ondanks ik al een B2 heb, kan ik daar bovenop nog een gewone ESTA aanvragen, en reizen?
Natuurlijk allemaal in het scenario wanneer heel deze "corona heisa" voorbij is natuurlijk

Waarom wil je graag op een esta reizen terwijl je een b-visum hebt?
Terug in Texas!
Dat was gewoon zowat m'n vraag. Maakt het dan iets uit of overtreft de b-visum sowieso bovenop de esta?
Of met een b-visum moet ik gewoon niet kijken achter een esta?
Waarschijnlijk voor de meesten hier zij het domme vragen

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik zou de vraag anders stellen: waarom een b2 visum ( 6 maanden geldig) en niet esta ( 2 jaar geldig) ?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hoewel je de B2 hebt aangevraagd voor de specifieke, langere reis, is dat visum niet exclusief verbonden aan die reis. Je visum is waarschijnlijk geldig voor 10 jaar, dus die kan je voor ieder bezoek aan de VS gebruiken de komende jaren.
Een ESTA betekent dat je door middel van het Visum Waiver Program geen visum hoeft aan te vragen en wel toestemming krijgt om het land in te komen. Jij hebt al een visum, dus je hoeft geen toestemming te vragen om zonder visum het land in te komen. Je kan gewoon op je B2 reizen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Omdat je met een B2 langer in het land kan blijven dan met een ESTA. De B2 was aangevraagd vanwege een reis van 5-6 maanden, wat op een ESTA niet mogelijk is.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
OPLETTEN!!!
Je kan/mag geen esta aanvragen als je al een B1/B2 visum hebt!
Je mag 180 dagen maar aan één stuk in de V.S. verblijven!
Je zou dus perfect je 2 reizen kunnen combineren en de 180 kunnen overschrijden met je B1/B2 visum maar...
Dit hangt volledig af van de C.B.P. officer of hij/zij je het land toelaat maar...
Wanneer je langer dan 185 dagen in het land bent geweest, in hetzelfde kalenderjaar, je belasting over je wereldinkomen in de V.S. moet betalen!
Je kan/mag geen esta aanvragen als je al een B1/B2 visum hebt!
Je mag 180 dagen maar aan één stuk in de V.S. verblijven!
Je zou dus perfect je 2 reizen kunnen combineren en de 180 kunnen overschrijden met je B1/B2 visum maar...
Dit hangt volledig af van de C.B.P. officer of hij/zij je het land toelaat maar...
Wanneer je langer dan 185 dagen in het land bent geweest, in hetzelfde kalenderjaar, je belasting over je wereldinkomen in de V.S. moet betalen!
@Disney-Golf Waarom mag je geen esta aanvragen als je een b-visum hebt? Lijkt mij ook stug dat het niet kan.
Terug in Texas!
Ik heb geen ervaring met B-visum en esta, maar mijn man had vroeger wel een L1 visum en een esta. Die esta was puur omdat hij daardoor online kon inchecken als hij terug reisde naar de VS. De immigration officer zag dan wel dat hij beide had, en vroeg hem dan waarop hij binnen wilde komen (L1 dus). Buiten het online inchecken om had de esta geen enkele toegevoegde waarde.
Een B-visum of een esta geven je grotendeels dezelfde rechten, behalve dus dat je met het visum langer mag blijven. Je hebt geen esta nodig, het geeft je geen voordelen, dus lijkt me dat je die $14 leuker kunt besteden.
Een B-visum of een esta geven je grotendeels dezelfde rechten, behalve dus dat je met het visum langer mag blijven. Je hebt geen esta nodig, het geeft je geen voordelen, dus lijkt me dat je die $14 leuker kunt besteden.
Terug in Texas!
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
@knaapje was dat een reactie op mij of algemeen? Want als je op mij regaeerde, hier staat alleen: "If you already have a B1/B2 or any other valid visa and you are traveling for the purpose in which it was issued, you do not need to apply for an ESTA authorization.", Er staat dus niet dat je geen esta mag/kan aanvragen als je een b-visum hebt
Terug in Texas!
Ik lees ook nergens dat het verboden is om een esta aan te vragen terwijl je al een B2 visum hebt. Alleen moet je je afvragen hoeveel meerwaarde dat is. Waarom een esta aanvragen als dat niet nodig is?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2094 Weergaves
-
Laatste bericht door Nagini
-
- 8 Reacties