Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Corona virus / Travel ban
Re: Corona virus / Travel ban
Ik zag op TV een bericht dat 28% van de rep zich niet wilt laten vaccineren. Maar ja, ook in NL zijn er genoeg.
Hier in Indiana is de min leeftijd nu 50. Ik krijg over twee weken de 2de spuit.
Mijn kleine meid die gehandicapped is had ze allebei in januari.
Hier in Indiana is de min leeftijd nu 50. Ik krijg over twee weken de 2de spuit.
Mijn kleine meid die gehandicapped is had ze allebei in januari.
.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Vooral grootspraak denk ik. Want het is anoniem en wie controleert dat nu uiteindelijk? In Florida heeft ongeveer 70% in de categorie 65+ minimaal een eerste injectie gekregen. Die groep stemt voornamelijk rep. dus dat gaat al richting die percentages.
Is hier iemand onlangs met KLM van de VS naar Nederland gereisd? Ik ben aan het kijken naar de verplichtingen mbt de negatieve covid testen maar blijkbaar hanteert KLM strengere eisen dan de Nederlandse overheid?
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik denk dat we de komende 14 dagen gaan zien hoe groot het effect van de vaccinaties is in de VS.
Deze week is de spingbreak begonnen. En dat is te zien. Dit kan 2 kanten op. Wel heel interessant om te volgen.
https://eu.usatoday.com/story/news/heal ... 632293001/
https://www.hawaiinewsnow.com/2021/03/1 ... vel-jumps/
https://nypost.com/2021/03/15/us-air-tr ... ak-begins/
Deze week is de spingbreak begonnen. En dat is te zien. Dit kan 2 kanten op. Wel heel interessant om te volgen.
https://eu.usatoday.com/story/news/heal ... 632293001/
https://www.hawaiinewsnow.com/2021/03/1 ... vel-jumps/
https://nypost.com/2021/03/15/us-air-tr ... ak-begins/
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Misschien vreemde vraag, maar heb tickets op het oog voor Florida rond de kerst, boeken bij BA schijnt gunstig te zijn qua annuleren. Vraag mij wel af hoe dat gaat op het vliegveld met douane en covid. Verwacht dat de volwassenen ingeënt zijn, kinderen worden vooralsnog niet ingeënt. Zouden die dan negatieve test moeten overleggen? Kan uit website BA niet duidelijk krijgen hoe of wat, het is een doorreis. Zou ook kunnen dat ze het voor de VS nodig hebben? Weet dat het gissen is, maar wat denken jullie?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@marh Zoals eerder gepost: Daarom wil ik niet via de UK vliegen, maar op BA.com de AA vluchten boeken met een overstap in de US
dan valt alles onder enkel de US regels.

@harryh Klopt, maar die tickets zijn dan weer buiten ons budget
. Heb er wel naar gekeken, reizen met 2 volwassenen en 2 kinderen (12/15) en dus afhankelijk van de schoolvakanties. Probeer uit te zoeken wat er mogelijk qua gedoe en kosten bij komt. Lijkt mij dat om VS in te komen straks misschien ook of een vaccinatie bewijs of een negatieve test nodig is? Voor kinderen misschien een uitzondering? Misschien allebei of alleen de oudste een test nodig? Op zich zou overstap in Londen qua tijd wel moeten kunnen (3u) en zelfde vliegveld en op doorreis, maar ja hoop geld om even gokje te wagen....

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Die AA vluchten waren vrijwel even duur de afgelopen 2 weken, maar inderdaad, prijzen zijn nu het dubbele voor de vluchten via PHL.
Iets heel anders - ik zag gisteren deze video voorbijkomen op RTL Nieuws: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... sevakantie
Daarin lijkt het alsof er ook een paar Amerikaanse studenten aan het woord komen, die vertellen op 'spring break' te zijn. (of het zijn Europese studenten met een overdreven Amerikaans accent, maar dat lijkt me niet)
Mogen Amerikanen als toerist dan wél voor de lol Europa in? Want andersom is het niet mogelijk volgens mij?
Daarin lijkt het alsof er ook een paar Amerikaanse studenten aan het woord komen, die vertellen op 'spring break' te zijn. (of het zijn Europese studenten met een overdreven Amerikaans accent, maar dat lijkt me niet)
Mogen Amerikanen als toerist dan wél voor de lol Europa in? Want andersom is het niet mogelijk volgens mij?
Er geldt volgens mij ook een reisverbod voor Amerikanen naar Europa. Maar er zijn manieren om dat te omzeilen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Vandaag contact gehad met Travelhome over onze geplande reis naar Canada/NW USA deze zomer.
Zij verwachten dat er tot en met september niet naar Canada gereisd kan worden. Hun boekingsagenten die voor hun klanten de campings boeken hebben aangegeven tot en met september voor Canada geen campings te boeken voor buitenlandse toeristen.
Wij hebben geen campingpakket bij Travelhome maar ze verwachten dat onze reis ook geannuleerd gaat worden; ze zijn nu alle camperreizen met vertrek in mei aan het annuleren.
Dus nu gaan we of omboeken, of we vragen het geld terug.
Ze verwachten dat de USA eerder opengaat dan Canada overigens.
Zij verwachten dat er tot en met september niet naar Canada gereisd kan worden. Hun boekingsagenten die voor hun klanten de campings boeken hebben aangegeven tot en met september voor Canada geen campings te boeken voor buitenlandse toeristen.
Wij hebben geen campingpakket bij Travelhome maar ze verwachten dat onze reis ook geannuleerd gaat worden; ze zijn nu alle camperreizen met vertrek in mei aan het annuleren.
Dus nu gaan we of omboeken, of we vragen het geld terug.
Ze verwachten dat de USA eerder opengaat dan Canada overigens.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Mijn Canadese collega wist mij gisteren te vertellen dat Canada niet goed loop qua vaccinaties.
Ze verwacht dat haar 70 jarige ouders pas in de zomer ingeent zullen zijn.
Hier in NJ zitten we ondertussen al op 25% volledig gevaccineerd trouwens. Gaat goed en ze verwachten heel binnenkort massa's extra supply.
Ze verwacht dat haar 70 jarige ouders pas in de zomer ingeent zullen zijn.
Hier in NJ zitten we ondertussen al op 25% volledig gevaccineerd trouwens. Gaat goed en ze verwachten heel binnenkort massa's extra supply.
Raar. 2 maanden terug las je overal dat Canada 100 miljoen doses had gekocht. 3 voor iedere inwoner.....
Krijg volgende week de tweede, min leeftijd in IN is nu 50.
.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben voor volgend jaar deze keer expres niet bij Travelhome geboekt, want wij willen alleen de camper bij hun boeken eigenlijk en dan gelden de annuleringsvoorwaarden niet. Toen hebben we offerte opgevraagd voor een pakketreis, dus camper, vlucht en hotel, maar dan nog vonden we het niet interessant genoeg. We hebben nu bij USTravel alleen de camper geboekt. Die voorwaarden bevielen ons wel. We hebben geen ervaring met hun, dus de tijd zal het leren hoe het uitpakt. Hopelijk merken we er niks van omdat alles weer (vrijwel) normaal is.
Misschien hebben ze daar vooral ingezet op vaccins die nog niet zijn goedgekeurd, zoals CureVac of Sanofi?
Zo heeft het VK bijvoorbeeld, naast AstraZeneca (100 miljoen doses) en Pfizer (40 miljoen) vooral veel ingekocht van Sanofi, CureVac en Valneva. Van alle drie zijn er 60 miljoen doses besteld, maar alle drie zijn ze nog niet goedgekeurd. Het was ten tijde van de aankoop denk ik voor alle partijen een soort van wedden op meerdere paarden en maar kijken welke het eerste over de brug komt. Met AZ hebben zij daarmee goed 'gewed', maar drie van de vaccins uit de top-5 qua inkoop zijn er dus nog niet eens. Wellicht is zoiets in Canada ook aan de hand, dat die ineens tachtig miljoen CureVac krijgen als dat in juni wordt toegelaten ofzo.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Dat klopt denk ik, zoiets vertelde mijn collega me. Ze was trouwens zeer verbaasd (ze woont in NYC) dat in Belgie AZ nog gegeven wordt.
Hier in US wordt er gevaccineerd met Pfizer / Moderna / JnJ. Via mega sites, maar ook via Walmart, CVS, Walgreens, Shoprite,... Moeilijk kiezen
Hier in US wordt er gevaccineerd met Pfizer / Moderna / JnJ. Via mega sites, maar ook via Walmart, CVS, Walgreens, Shoprite,... Moeilijk kiezen

Als het goed is, komt de bijwerkingenclub van de EMA rond deze tijd met een advies over AZ. Ik als leek denk dat het voorkomen van tienduizenden doden en honderdduizenden, misschien wel miljoenen voor het leven getekende mensen zwaarder moet wegen dan de ongeveer 50 stollings/bloedplaatjesprolemen die na (en wellicht niet eens door) 17 miljoen gezette prikken worden gerapporteerd, maar wie ben ik.
Mijn schoonmoeder heeft zondag haar tweede Pfizer-shot gekregen bij de GGD. Het lijkt wel een soort festivalterrein als je daar aan komt: er is zo'n hoge, met doeken beklede poort bij de ingang om het testpubliek van het vaccinpubliek te scheiden, en het vaccineren zelf vindt plaats in van die witte tenten die bijvoorbeeld bij wielerrondes en het veldrijden de VIP-tenten zijn. Ook binnen loopt het als een geoliede machine inmiddels. Alleen, tja, in die machine zijn helaas niet genoeg vaccins beschikbaar.
Mijn schoonmoeder heeft zondag haar tweede Pfizer-shot gekregen bij de GGD. Het lijkt wel een soort festivalterrein als je daar aan komt: er is zo'n hoge, met doeken beklede poort bij de ingang om het testpubliek van het vaccinpubliek te scheiden, en het vaccineren zelf vindt plaats in van die witte tenten die bijvoorbeeld bij wielerrondes en het veldrijden de VIP-tenten zijn. Ook binnen loopt het als een geoliede machine inmiddels. Alleen, tja, in die machine zijn helaas niet genoeg vaccins beschikbaar.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Voor dit jaar had ik een goede prijs voor camper en vlucht. Normaal boek ik alles zelf , behalve de camper maar dit was echt interessant. Prijzen voor volgend jaar liggen wel hoger zag ik.jojostravelusa schreef: ↑18 mar 2021, 15:19Wij hebben voor volgend jaar deze keer expres niet bij Travelhome geboekt, want wij willen alleen de camper bij hun boeken eigenlijk en dan gelden de annuleringsvoorwaarden niet. Toen hebben we offerte opgevraagd voor een pakketreis, dus camper, vlucht en hotel, maar dan nog vonden we het niet interessant genoeg. We hebben nu bij USTravel alleen de camper geboekt. Die voorwaarden bevielen ons wel. We hebben geen ervaring met hun, dus de tijd zal het leren hoe het uitpakt. Hopelijk merken we er niks van omdat alles weer (vrijwel) normaal is.
2019: camperreis rondje Los Angeles
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Volgende week gaat Nederland weer verder met het gebruik van AstraZeneca is net 2 minuten geleden bekend geworden:GJ schreef: ↑18 mar 2021, 16:12Als het goed is, komt de bijwerkingenclub van de EMA rond deze tijd met een advies over AZ. Ik als leek denk dat het voorkomen van tienduizenden doden en honderdduizenden, misschien wel miljoenen voor het leven getekende mensen zwaarder moet wegen dan de ongeveer 50 stollings/bloedplaatjesprolemen die na (en wellicht niet eens door) 17 miljoen gezette prikken worden gerapporteerd, maar wie ben ik.
Nederland hervat "in de loop van volgende week" de inentingen met het coronavaccin van AstraZeneca, meldt minister De Jonge aan een brief aan de Tweede Kamer.
Bron: NOS.nl
Roland
Dat is heel goed nieuws!
als die AstraZeneca-prikken tenminste gewoon eens een keer volgens plan geleverd zouden worden...
als die AstraZeneca-prikken tenminste gewoon eens een keer volgens plan geleverd zouden worden...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 7645 Weergaves
-
Laatste bericht door Amarens