Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ovide
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door ovide »

Is er überhaupt iemand van hier die geprobeerd heeft om naar de VS te reizen?

Ik ken zelf nog niemand die direct van NL naar de VS is gegaan, alleen een vriend die in december van Chicago via AMS naar Sofia vloog en een week later probleemloos terug, maar hij heeft inmiddels een US paspoort, dus dat is makkelijk.

Ben gewoon zo benieuwd hoe het gaat als je aankomt in de VS.....
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik zelf niet, maar ik ken heel veel mensen die vanuit de VS op en neer naar NL zijn gereisd. Met greencard of US paspoort, of met visum en waiver. Naar de VS reizen schijnt weinig voor te stellen mits je de juiste papieren hebt. Al heb je tegenwoordig nog wel een negatieve PCR test nodig.
Terug in Texas!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Niks spannends dus.
ovide
Amerikafan

Bericht door ovide »

Ok maar dat zijn dus, inclusief mijn eigen voorbeeld, allemaal reizigers die uit de VS komen en dus weer op terugreis binnenkomen.

Niemand van het forum hier die vanuit NL naar de VS is geweest?
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik denk inderdaad niemand met de Nederlandse nationaliteit en woonachtig in Nederland. Wellicht kun je via google wat ervaringen vinden?
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

Buren van mij komen uit de UK (geen verblijfsvergunning) en hebben hier een vakantie huis, ze zijn via 2 weken Curacao binnen gekomen. Volgens mij maakt het verder niet uit of het een terugreis of directe reis vanuit NL is, je moet aan de eisen voldoen anders kom je niet verder dan de balie op schiphol. Net zoals ze normaal gesproken de ESTA nalopen doen ze dat nu met alle andere vereisten.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Vriend van mij is in december vanuit AMS naar MCO gevlogen (met United); haast leeg vliegtuig ... Had een 'zakelijke' reden. Een wat verdere kennis heeft een huis daar gekocht, en wil er eind dit jaar met zijn gezin ook gaan wonen. Die is in januari met zijn vrouw geweest, na goedkeuring van de ambassade. Hij wilde nu weer, maar kreeg nu geen toestemming. Die zit nu 2 weken op Curacao, om daarna door te vliegen. Dus het gebeurt wel degelijk, alleen heel minimaal denk ik ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Heeft iemand eigenlijk ervaring met van Amerika naar NL reizen? Mijn man en ik hebben allebei nog de NLse nationaliteit, maar onze 2-jarige dochter heeft alleen een Amerikaans paspoort (waren van plan vorig jaar in NL een NLse voor haar aan te vragen, maar de reis ging niet door).

Als ik het goed begrijp mogen familieleden van mensen met een NLse nationaliteit wel het land in:
Uw familieleden met een nationaliteit van buiten de EU zijn in sommige gevallen uitgezonderd van het EU inreisverbod. Wel moeten zij voldoen aan de standaardvoorwaarden voor toegang. Familieleden die zijn uitgezonderd van het EU-inreisverbod zijn:

de persoon met wie u getrouwd bent (echtgenoot);
uw partner met wie u een geregistreerd partnerschap heeft;
uw (klein)kinderen of die van uw echtgenoot of geregistreerd partner:
tot en met de leeftijd van 20 jaar;
of vanaf 21 jaar, als zij afhankelijk van u zijn. In het beleid van de IND is nader uitgewerkt hoe dat wordt beoordeeld.
Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... milieleden
Zou moeten kunnen toch? Natuurlijk ben je dan nog afhankelijk van de negatieve tests etc. maar vroeg me af of iemand dit al had geprobeerd en of we nog aan dingen zouden moeten denken. We zijn pas van plan te vliegen wanneer we ingeent zijn, maar hopelijk duurt dat niet zo lang meer!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Allereerst, vraag na bij de marechaussee wat je nodig hebt om je dochter mee te nemen. Ik zou verwachten dat geboorteakte voldoende is, maar ja... Ik zou ook zwart op wit dit van de marechaussee vragen, zodat je dat aan de vliegmaatschappij kunt laten zien.

Mocht het toch problemen geven dan zou je kunnen overwegen per post/online een Verklaring Nederlanderschap aan te vragen. Daarvoor heb je dezelfde documenten nodig als voor de eerste paspoortaanvraag, maar hoeft niet persoonlijk. Daar zou je zeker mee moeten kunnen reizen. Daarna is de paspoortaanvraag in NL of alsnog hier bij een consulaat) dan heel eenvoudig, aangezien je alle bewijs al aangeleverd hebt.

Oh ja, als je voor de paspoortaanvraag of aanvraag Verklaring Nederlanderschap toch al een apostille op de geboorteakte hebt laten zetten, schrijf de akte dan meteen (gratis) in bij de gemeente Den Haag, dan hoef je (of je kind) later nooit meer een apostille te halen.
Terug in Texas!
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Dankje @hemmie. Dat is een goed punt om gewoon die Verklaring Nederlanderschap aan te vragen. Vooral als het dingen eenvoudiger maakt met de paspoortaanvraag. Inschrijven in Den Haag gaan we ook zeker doen!
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

@SemJes Als je haar geboorteakte meeneemt lijkt me dat voldoende toch? Daarmee kun je laten zien dat ze jullie dochter is.

Ik vlieg zelf volgende maand met mijn dochtertje naar Nederland. Ook zij heeft alleen een Amerikaans paspoort. Ik ga voor haar een Nederlands paspoort aanvragen op Schiphol dus ik neem ook een geboorteakte mee met apostille. Haar vader, mijn vriend, kan wegens werkverplichtingen helaas niet mee dus ik heb hem voor de zekerheid een verklaring laten tekenen en die laten notarizeren dat hij toestemming geeft dat ik alleen met ons dochtertje naar Nederland reis, voor het geval dat. Maar als jullie met z’n drieën gaan heb je dat natuurlijk niet nodig.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ik ken wel iemand die nu in Canada zit, maar dat is voor familiezaken. Zij heeft een zus bij Vancouver wonen die heel slecht wordt en naar een tehuis moet. Zij moet nu zaken regelen en het huis leegmaken en zo. Ze is een dochter van emigranten, maar na 48 jaar daar weer naar Nederland teruggekomen. Een jaar of 2 geleden heeft ze haar Canadese paspoort ingeleverd omdat het meer toestanden dan gemak opleverde.
Ze moest nu eerst 3 dagen in een over de top hotel in quarantaine. Ze heeft, ondanks de kosten, business class gevlogen, omdat dat veiliger voelde. Ze blijft een maand of 2 daar.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

@clp90 Bedankt voor je reactie, ik neem ook aan dat het voldoende moet zijn. Alvast een goede reis naar NL volgende maand!
Martijn88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Martijn88 »

@ovide Ik ben afgelopen jaar eind juni naar Chicago gevlogen, ben getrouwd met een Amerikaanse maar nog geen GC. Dat was nog wel even wennen bij KLM, maar in de US viel het echt heel erg mee. Wel een paar checkpoints voor temperatuur en de standaard covid vragen, maar verder was het toen echt vrij soepel verlopen.
raiders
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door raiders »

ovide schreef:
22 mar 2021, 14:54

Ik ken zelf nog niemand die direct van NL naar de VS is gegaan, alleen een vriend die in december van Chicago via AMS naar Sofia vloog en een week later probleemloos terug, maar hij heeft inmiddels een US paspoort, dus dat is makkelijk.

Ja hoor, ik eind januari nog naar SFO. Eind februari terug gekomen in Nederland. Bijna 1000 euro aan PCR tests waren we kwijt, maar hey je moet er wat voor over hebben....

Ik heb btw een Amerikaanse vrouw en ben getrouwd in Nederland, vandaar dat ik welkom ben :wink:
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

https://www.aol.co.uk/stanley-johnson-c ... lrQ3fRsygp

In the UK wordt gewerkt aan een oplossing voor huiseigenaren??
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
JanVoo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door JanVoo »

Om het op z'n Engels te zeggen: It's a long shot, maar we hebben toch maar tickets geboekt voor aankomende zomer! Hopen dat de geruchten m.b.t. opheffen van de travel ban waarheid worden...
Natuurlijk realiseren we ons dat het ontzettend onzeker is allemaal, maar het feit dat we vouchers hebben (/hadden) die dit jaar verzilverd dienen te worden, we (helaas) gebonden zijn aan de zomervakantie, de versoepelde mogelijkheden om te annuleren en last but not least de toch wel voorzichtig positieve geluiden hebben ons doen besluiten om toch maar te boeken!

Het worden (hopelijk) 3,5 week in het Noord-Westen van de VS. We vliegen naar/van Seattle en hebben geboekt bij KLM (vlucht wordt uitgevoerd door Delta).

Wij gaan in ieder geval heel erg onze fingers crossen :mrgreen: en op z'n minst proberen te genieten van de voorpret :wink:
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Bjornftw
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bjornftw »

JanVoo schreef:
26 mar 2021, 11:01
Om het op z'n Engels te zeggen: It's a long shot, maar we hebben toch maar tickets geboekt voor aankomende zomer! Hopen dat de geruchten m.b.t. opheffen van de travel ban waarheid worden...
Dat gaat nog behoorlijk spannend worden. Ik zou wel voorzichtig zijn met het boeken van tickets die niet te annuleren zijn.
Maxmannl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Maxmannl »

De enige echte Ticketbaas
ovide
Amerikafan

Bericht door ovide »

raiders schreef:
25 mar 2021, 15:12
ovide schreef:
22 mar 2021, 14:54

Ja hoor, ik eind januari nog naar SFO. Eind februari terug gekomen in Nederland. Bijna 1000 euro aan PCR tests waren we kwijt, maar hey je moet er wat voor over hebben....

Ik heb btw een Amerikaanse vrouw en ben getrouwd in Nederland, vandaar dat ik welkom ben :wink:
Precies....dus eigenlijk ook geen 'normale' NLer
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)