jill1234 schreef: ↑11 mei 2021, 09:07
Terpies: als ik dit doorreken kom je al op 6000 euro voor 3 weken aan hotel en eten. Dan blijft er 4000 over voor vlucht voor 4 personen, excursies en autohuur. Dus dan lijkt het verschil me al veel kleiner. Maar ik geloof jou wel dat jij het goedkoper kan dan in dit voorbeeld van Marianne, maar ik denk dat het voor de gemiddelde reiziger onderaan de streep weinig uitmaakt. Daar zijn echt al tig topics over geschreven.
- Jij kookt zelf, dus dat kun je toch niet vergelijken met uit eten, logisch dat je je dan geld bespaart en per dag geen 130 euro uitgeeft. Ook met auto kun je kamperen en zelf koken.
- Ik heb het je voorgerekend (ook met de 2 kamers voor 4 personen), waar reken ik verkeerd dan volgens jou?
Ik volg je niet als je nu ineens zegt je dat het niet om de kosten gaat, maar jij had het er toch over dat het onderaan de streep niet veel uitmaakte in kosten?
De prijs van een RV en het brandstof verbruik zijn nu eenmaal een stuk hoger dan bij een auto, dat is gewoon een feit. Als je de hotelkosten meeneemt ben je, zoals ik je al voorrekende, nog steeds goedkoper uit. Als je meer KMs gaat rijden tijdens je trip loopt het verschil nog verder op in het voordeel van de auto.
Natuurlijk is de beleving van je vakantie anders, zeker in het 'lege' zuidwesten en de gebieden waar je nog een met de natuur kunt zijn en bv in de parken kunt overnachten, is het een totaal andere ervaring dan auto en hotel. Maar ook als je met een auto reist kun je op die manier je vakantie ervaren door te gaan kamperen of een combinatie.
We agree to disagree, maar op kosten ben je gewoon meer geld kwijt met een RV. De tig topics die daar over geschreven zijn blijven hardnekkig volhouden dat het onderaan de streep niet veel uit zo maken, en dat is gewoon niet waar.