Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Corona en inenten?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Corona en inenten?
iets anders: ik heb al eens zitten kijken op de vaccinatiepagina (waar je online een afspraak kunt maken) en heb de vragen doorgelopen.
Weet iemand waarom je diverse vragen krijgt over je werksituatie (wat voor beroep, of je mantelzorger bent, of je 1 1/2 meter afstand kunt houden op je werk etc.). In hoeverre is dat van belang als je al een uitnodiging hebt voor een vaccinatie?
Dat is totaal niet relevant voor je vaccinatie.
Weet iemand waarom je diverse vragen krijgt over je werksituatie (wat voor beroep, of je mantelzorger bent, of je 1 1/2 meter afstand kunt houden op je werk etc.). In hoeverre is dat van belang als je al een uitnodiging hebt voor een vaccinatie?
Dat is totaal niet relevant voor je vaccinatie.
Ik ben van 1964 en ik druk meermalen op de f5 knop om te zien of ik al online een vaccinatieafspraak kan maken maar er zit momenteel weinig schot in. Uit welke provincie ben je Cobert als ik vragen mag? Ik geloof dat de noordelijke provincies voorliggen op de rest.Cobert schreef: ↑15 mei 2021, 18:26Ik ben van 1963 en kreeg vandaag de brief van RIVM in de bus. Ik ben geen risicogroep. Ik kon alleen de afspraak niet online maken, ik denk dat de website nog niet bijgewerkt is of zo. Dus ik heb gebeld en telefonisch lukte het wel. Krijg mijn eerste prik. 22 mei en de tweede 26 juni.![]()
- bedeve
- Amerika-expert
@noname4 Zoals jij het doet is wel de manier. Gewoon mee doorgaan.
Zo had ik s'ochtends om 06:00 uur ruime keuze uit locaties en tijdstippen , terwijl de papieren uitnodiging pas een klene week later kwam...
Zo had ik s'ochtends om 06:00 uur ruime keuze uit locaties en tijdstippen , terwijl de papieren uitnodiging pas een klene week later kwam...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
@noname4 , ik woon in Gelderland
Oh, ik woon ook in Gelderland. Dat kan het dus niet zijn. Dat zit je misschien tussen de 40,000 mensen die per ongeluk zijn uitgenodigd.
https://www.rivm.nl/nieuws/deel-mensen- ... %20plannen.
https://www.rivm.nl/nieuws/deel-mensen- ... %20plannen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ik las net op Twitter dat er meer mensen uit 1963 een brief hebben gekregen vandaag. Schijnt dat vanaf morgen je online een afspraak kan maken (als je uit 1963 komt). Pin me er niet op vast natuurlijk 

Loves Vegas!
Online kon ik geen afspraak maken. Op de website staat ook nog steeds dat mensen geboren in of vóór 1955, of in 1961 en 1962 online een afspraak kunnen maken. Hoorde net dat een familielid (ook uit 1963) vandaag ook een brief kreeg, Zij kon het ook niet online regelen en heeft ook gebeld. Wel een beetje vreemd maar ja, ik ben blij dat ik nu mag!
Coby
Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
-
- Amerikafan
Klopt. Zo stond het ook op Twitter: vandaag een brief. Nog niet online een afspraak kunnen maken. Wel via telefoon. Morgen schijnt het dus ook online te kunnen.
Loves Vegas!
-
- Amerikafan
Loves Vegas!
Ja klopt, ik had ‘t inmiddels ook gelezen! 

Coby
Wel gigantisch irritant dat de geboortejaren die aan de beur zijn, nu niet meer te zien zijn op https://coronatest.nl/ik-wil-me-laten-v ... raak-maken. Dat was altijd wel fijn om bij te kunnen houden.
-
- Amerikafan
Hier is dat te zien:
https://vragen.coronatest.nl/vraag-en-a ... -corona-2/
https://vragen.coronatest.nl/vraag-en-a ... -corona-2/
Loves Vegas!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik vermoed zelf pas 1e of 2 week juni als ik deze pagina een beetje volg. Zelf ben ik van 1970 en samen met 1969 en 1971 zijn dat zo´n beetje de laatsten uit deze groep. De volgende groep is dan vanaf half juni aan de beurt. Als alles meezit... Heb er zelf ook een hard hoofd in of vóór 1 juli iedereen een eerste prik gehad kan hebben. De laatste 2 groepen zijn dan net uitgenodigd als het meezit. Maar goed, persoonlijk heb ik nog wel even de tijd tot 1 oktober.PSVwally schreef: ↑15 mei 2021, 07:33Dat wordt eind Mei begin Juni. Dat die data die nu al 2 weken op die site staan komt omdat nu de (grote) griepprik groep uitgenodigd is/wordt.Frasi schreef: ↑11 mei 2021, 12:49Ik refresh me ook gek.
De gehoopte/verwachte 3 dagen per geboortejaar wordt inderdaad niet gehaald: al meer dan een week vast op 1962.
En met de berichten dat veel met een medische indicatie wel zijn uitgenodigd maar geen afspraak maken, had ik de hoop dat het deze week wat sneller zou gaan. Ik wacht op 1969...
Maar ik ben benieuwd of de 'begin juni kan iedereen zijn/haar eerste prik hebben gehad' gehaald wordt...

Roland
- 1961 t/m 1971 Sinds 27 april 2021 BioNTech/Pfizer, Moderna of Janssen GGD-priklocatie, huisarts of ziekenhuis
1972 t/m 1981 Vanaf medio juni 2021 BioNTech/Pfizer, Moderna of Janssen GGD-priklocatie, huisarts of ziekenhuis
1982 t/m 1991 Vanaf eind juni 2021 BioNTech/Pfizer, Moderna of Janssen GGD-priklocatie, huisarts of ziekenhuis
1992 t/m 2003 Vanaf eind juni 2021 BioNTech/Pfizer, Moderna of Janssen GGD-priklocatie, huisarts of ziekenhuis
Ik heb via mail gevraagd waarom de jaartallen er niet meer staan en kreeg als antwoord dat je de brief moet afwachten en een link naar het overzicht dat Roland hierboven deelde. Oftewel, we gaan er vanaf nu lekker geheimzinnig over doen. 
Ik heb er een hard hoofd in dat wij voor onze vakantie eind juni gevaccineerd zijn (1976 en 1980). En een maand of anderhalf geleden stond onze leeftijd nog op 'eind mei'. Echt heel jammer.
Ik heb er een hard hoofd in dat wij voor onze vakantie eind juni gevaccineerd zijn (1976 en 1980). En een maand of anderhalf geleden stond onze leeftijd nog op 'eind mei'. Echt heel jammer.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Waarom is dat geheimzinnig?
Staat toch duidelijk op de site? Dat het niet specifiek per jaartal wordt gegeven zal wel te maken hebben met het feit dat het lastig voorspellen is hoeveel mensen per leeftijd zich aanmelden en men wellicht een beetje de gemaakte afspraken afwacht? Ik zeg ook maar wat.
We komen heus wel aan de beurt en over een maand kan het er al heel anders uitzien.
Roland

Staat toch duidelijk op de site? Dat het niet specifiek per jaartal wordt gegeven zal wel te maken hebben met het feit dat het lastig voorspellen is hoeveel mensen per leeftijd zich aanmelden en men wellicht een beetje de gemaakte afspraken afwacht? Ik zeg ook maar wat.

We komen heus wel aan de beurt en over een maand kan het er al heel anders uitzien.

Roland
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik ben benieuwd of je wel een afspraak kunt boeken als je "via via" (forum
) hoort dat jouw jaartal aan de beurt is en je de brief nog niet ontvangen hebt.
Dan kunnen we elkaar op de hoogte houden

Dan kunnen we elkaar op de hoogte houden

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Dat schema wat ze geven daar klopt dus niets van, want geboortejaar 1971 zou ook begin mei aan de beurt zijn.......niet dus, want ze zijn nu pas bij 1962. Dan kan nooit iedereen voor 1 juli zijn eerste prik gehad hebben. Ikzelf en mijn dochter nog later pfffff. Nee ik geloof er niet in.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Hoi Michelly,
Daar ga ik wel vanuit want er staat: Geboren in of vóór 1955, of in 1961 of 1962
Mensen die zijn geboren in 1955 of daarvoor kunnen een afspraak maken voor een coronavaccinatie. Dat kan online of telefonisch via het Landelijke Vaccinatie Afsprakennummer. Soms kunt u al inplannen als u nog geen uitnodiging heeft ontvangen. Dit geldt momenteel voor de groep mensen die zijn geboren in 1961 of 1962.
Daar ga ik wel vanuit want er staat: Geboren in of vóór 1955, of in 1961 of 1962
Mensen die zijn geboren in 1955 of daarvoor kunnen een afspraak maken voor een coronavaccinatie. Dat kan online of telefonisch via het Landelijke Vaccinatie Afsprakennummer. Soms kunt u al inplannen als u nog geen uitnodiging heeft ontvangen. Dit geldt momenteel voor de groep mensen die zijn geboren in 1961 of 1962.
-
- Amerikafan
1963 kan nu online een afspraak maken. Toen ik 1964 invulde, kon dat ook! Dus als er iemand hier in 1964 geboren is, sla je slag.

Loves Vegas!
Ik las laatst dat ze aan het einde van de dag een automatische check doen en dat afspraken van geboortejaren die nog niet aan de beurt zijn, dan worden afgezegd. Ik hoop natuurlijk dat die van jou gewoon blijft staan!
@michelly Dat kan zeker! Dus mocht iemand een nieuw geboortejaar opvangen... Gewoon hier delen!
@michelly Dat kan zeker! Dus mocht iemand een nieuw geboortejaar opvangen... Gewoon hier delen!