Terpies schreef: ↑20 mei 2021, 23:46
Heb je het artikel überhaupt gelezen (daarin wordt toch wel duidelijk gesproken over het Janssen vaccin)…je verdiept in de mogelijkheden? Mijn post gelezen?
Het valt allemaal niet mee voor je….heb je al kaarten voor lollapalooza? Wanneer heb je je vlucht gepland?
Ik heb het artikel gelezen, maar het komt op mij over als een n=1 ervaring en dat geeft/gaf mij niet de 'zekerheid' waar ik naar op zoek ben. Kennelijk interpreteer jij het anders en raak je daardoor geïrriteerd door mijn post. Vervelend voor je dat het die uitwerking op jou heeft.
Nee, ik heb nog geen kaarten voor Lollapalooza maar ik probeer mede d.m.v. dit topic te zien of het voor ons überhaupt haalbaar is om daar zonder al te veel 'gedoe' (en wat als gedoe kan worden ervaren moet ieder voor zich bepalen) naartoe te gaan tijdens onze vakantie.
De vlucht staat te vertrekken op 9 juli, dus als het echt zo makkelijk is om je als toerist te laten vaccineren in de VS en je ook daadwerkelijk de keuze hebt voor een 1-shot vaccin, dan zou het inderdaad mogelijk zijn.
SemJes schreef: ↑21 mei 2021, 01:26
Ik vind de vragen zo vreemd nog niet hoor.
1. Je bent misschien in NL al ingeënt, dus is inenten in de US niet van belang (plus je wist nog niet dat het mogelijk was... en niemand kan in de toekomst kijken en je met zekerheid zeggen of dat zo zal blijven als de grenzen eenmaal volledig open zijn voor iedereen).
2. Je vraagt je af hoe het testen gaat.
Ik vind het netjes dat je alvast nadenkt over deze zaken ook al zijn alle details nog niet bekend. Gewoon een beetje voorbereiding, niks mis mee.
Testen is (nu in ieder geval nog) inderdaad op veel plekken "op elke straathoek" wel te vinden. Veel apotheken (zoals Walgreens bijvoorbeeld) hebben borden uithangen dat een afspraak niet eens verplicht is en je zo naar binnen kunt wandelen. Bij ons in de county zijn de drive-thru teststraten ook goed geregeld: geen afspraak nodig en je kunt aangeven of je een sneltest (binnen 30 min op je telefoon resultaat), een PCR-test (binnen een dag), of beide wil.
Ik neem aan dat wanneer de grenzen weer voor toeristen uit alle landen open gaan er ook meer bekend zal worden over het testbeleid. Het blijft nu allemaal nog een beetje koffiedik kijken.
Dank voor het begrip en de constructieve reactie.
1. Volgens de huidige planning in NL zou ik mijn eerste shot moeten hebben voordat we vertrekken richting de VS. Maar het is vooralsnog onduidelijk met welk vaccin dat zal zijn.
Maar nu het kennelijk zo is dat iedereen zo maar een vaccin kan halen in de VS, zou ik hem hier in NL kunnen afslaan en daar kunnen gaan voor een 1-shot vaccin. Dan is een volgend probleem de bewijsvoering daarvan wanneer we weer terug in NL zijn, maar dat zien we dan wel weer.
2. Ook dit is fijn om te weten
Ja, natuurlijk zijn er nog zo veel onzekerheden te overbruggen. Maar ik vind het fijn om vooruit te denken en de plannen klaar te hebben voor als er bepaalde lichten op groen springen
mtl schreef: ↑21 mei 2021, 10:32
Op de website van Lollapalooza staat onder contact een email adres waar je terecht kan met vragen. Misschien hebben zij wat suggesties.
Ja dat was idd ook mijn plan. Maar het helpt mij gerichte(re) vragen te kunnen stellen als ik de situatie ter plaatse beter ken. Dus vandaar dat ik het eerst hier wilde posten.
Tessah schreef: ↑21 mei 2021, 10:51
In NL kun je tegenwoordig zonder problemen voor dezelfde dag een afspraak maken. Laatst kon ik zelfs binnen 20 minuten al terecht. Die uitslag had ik toen ook dezelfde dag nog. Natuurlijk geen garantie dat het altijd zo gaat, heb ook wel eens meer dan 72 uur moeten wachten door een storing in het lab, maar meestal binnen 24 uur de uitslag.
Ah, dat wist ik niet. Mijn laatste GGD-testervaringen zijn van enkele maanden geleden.
mtl schreef: ↑21 mei 2021, 10:59
Bij commerciele teststraten heb je de uitslag heel snel. Bij GGD gaat het wat langzamer. Mijn ervaring is binnen 24 uur. Er zullen in Chicago toch ook wel commerciele testmogelijkheden zijn waar je snel de uitslag krijgt?
Ja dat is hier in NL idd bij de commerciële teststraten wel zo. Bij Testen voor Toegang vaak al binnen een uur. Dat zal in de VS ook kunnen, maar ik vond het een te groot risico om daar zomaar op te vertrouwen. Dan hoor ik het liever van de mensen die er wonen.
Dus inmiddels is het me duidelijk dat e.e.a. vrij makkelijk gaat in de VS. Dat geeft hoop en moed!