Ik vind dit eerder slecht nieuws…
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Ze mogen alles van me weten. Hier teken ik direct voor. Dat zou namelijk ideaal zijn. De vraag is nog even wat ze accepteren als we er naar toe gaan.Kevin77 schreef: ↑22 mei 2021, 09:42Ik kwam gisteren dit tegen https://united.emed.com/
Een covid zelftest icm een app gelinkt aan de Amerikaanse overheid. Uiteraard geef je op deze manier nog meer van de privegegevens weg maar iedereen met een Esta heeft al geen privacy meer.
Op dit moment alleen beschikbaar voor de US maar het ziet er handig uit.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Het land in met een negatieve test kan ik me op dit moment nog voorstellen. Op het moment dat iedereen die wil is ingeënt echter niet meer. Vanaf dan zal de samenleving steeds meer terug gaan naar 'normaal' en zullen we met veel meer mensen in aanraking komen en blijft er een risico op besmetting. Net als bij de griep zul je dan af en toe covid kunnen oplopen, het virus verdwijnt niet meer uit de maatschappij.
De gevolgen van een covid besmetting zijn dan niet meer zo dramatisch (hier spreekt de hoop) dus zou dan ook geen argument moeten zijn voor het land niet in mogen.
Anders zou je voor de zekerheid voor je vakantie in quarantaine moeten gaan zodat je zeker bent niet vlak voor je vakantie besmet te raken.
Maar goed, dit is misschien te veel gespeculeer.
De gevolgen van een covid besmetting zijn dan niet meer zo dramatisch (hier spreekt de hoop) dus zou dan ook geen argument moeten zijn voor het land niet in mogen.
Anders zou je voor de zekerheid voor je vakantie in quarantaine moeten gaan zodat je zeker bent niet vlak voor je vakantie besmet te raken.
Maar goed, dit is misschien te veel gespeculeer.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ieder geval wordt er iets naar buiten gebracht een teken dat ze er wel druk mee bezig zijn .......zal niet lang meer duren denk ik voor er meer bekendt wordt gemaakt ... grote steden zoals NY Las Vegas etc lopen te roepem om toeristen , en of je nou gevaccineerd moet zijn of niet ... gaat erom dat ze die borders open gooien
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik hoop ze zijn open als men vriend naar huis mag uit Canada, en ik er heen mag om hem te verzorgen.
Waren zowieso hele spannende tijden, om van een afstand alles mee te maken wat er met hem is gebeurt.
Dus hoop er dan voor hem te kunnen zijn.
(geen corona, maar auto ongeluk, met zware operaties nadien)
Waren zowieso hele spannende tijden, om van een afstand alles mee te maken wat er met hem is gebeurt.
Dus hoop er dan voor hem te kunnen zijn.
(geen corona, maar auto ongeluk, met zware operaties nadien)
@NettyJoosten welke nationaliteit heeft uw vriend? Waar wil hij en u naar toe?
-
- Amerika-ontdekker
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Inderdaad, zul je zien dat je vervolgens 2 weken in quarantaine moet
Weet het nog niet zo goed of dit nieuws zo slecht is. Je kan ook denken : gevaccineerd zijn levert je een soepelere reiservaring op dan zonder. Je zal dan inderdaad met een test oid moeten kunnen aantonen dat je niet besmet bent. Als je ziet wat voor vrijheden de federale overheid de burgers al geeft en wat er op statenniveau wordt versoepeld, is mijn verwachting juist dat je als gevaccineerde meer voordeel gaat krijgen.
Even aangenomen dat je als reiziger je gewoon laat vaccineren.
Even aangenomen dat je als reiziger je gewoon laat vaccineren.
-
- Amerika-ontdekker
Ik kan niet wachten ik word gevaccineerd. Dit heeft meerdere redenen, en alle kleine beetjes helpen.
En zeker als dit betekent we kunnen weer zonder problemen reizen, naar welk land dan ook.
En zeker als dit betekent we kunnen weer zonder problemen reizen, naar welk land dan ook.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Idem, laat die prik maar komen, maakt me hélemaal niet welke. Volgens de planning kom ik in de tweede helft van juni aan de beurt. Dan de grenzen open en we kunnen.
-
- Amerika-ontdekker
Ik hoop het echt we kunnen, ik ben van 1971 dus mss olgende week krijg ik uitnodiging, als dan meteen afspraak maken en zelfde desnoods astracenica, roken drinken is ook ongezond en kan je bloedklonters van krijgen dus hoppa laat maar komen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
In onderstaand bericht staat dat grenzen van Amerika tussen Mexico en Canada dicht blijven tot 21 juni. Dat zijn de eerste grenzen die ze weer open willen gooien. Europa zal pas daarna concreet worden. Ander citaat is dat 75% van Canada gevaccineerd moet zijn als criteria. Als ik dan zie waar Europa nu staat kan het allemaal wel eens langer duren dan dat we nu allemaal denken. Ik blijf positief dat ik op 7 oktober het vliegtuig in kan stappen, maar twijfel slaat wel beetje toe.
https://www.foxnews.com/travel/travel-r ... s-extended
https://www.forbes.com/sites/sandramacg ... 32eb26dfec
https://www.foxnews.com/travel/travel-r ... s-extended
https://www.forbes.com/sites/sandramacg ... 32eb26dfec
Laatst gewijzigd door T_Erkens op 22 mei 2021, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
(12) Januari 2018 Westen
(13) November 2018 Florida
(14) Mei 2019 Westen
(15) Oktober 2021 Westen Canada
(16) Maart 2022 Zuid Westen
Reisverhalen: http://exploriff.com/
Instagram: https://www.instagram.com/t_erkens/
(13) November 2018 Florida
(14) Mei 2019 Westen
(15) Oktober 2021 Westen Canada
(16) Maart 2022 Zuid Westen
Reisverhalen: http://exploriff.com/
Instagram: https://www.instagram.com/t_erkens/
-
- Amerika-ontdekker
Als dit zo is zoals je het zegt, dan moet men vriend hierheen komen is natuurlijk een althernatief, we zullen het zien. Of misschien kan ik op een andere manier naar Amerika ik ga natuurlijk niet de toerist uithangen. Eens kijken gaan.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dat is een uitspraak van Canadese kant (Trudeau), en dat zegt op zich niet zoveel over het beleid van de VS met het oog op reisbeperkingen voor bijvoorbeeld reizigers uit Nederland en België.
Voor Canada lijkt het er inderdaad niet op dat buitenlandse toeristen snel welkom zijn.
-
- Amerika-ontdekker
Ik wilde naar Canada voor humanitaire redenen omdat men vriend echt slecht lag, maar ik heb geen 3000,- euro voor in quarentaine, 3 dagen nederland, en 2 weken Canada in een door hun uitgekozen hotel.
Dus hopen ik kan echt naar Amerika als hij over 3 weken na huis mag.
Dus hopen ik kan echt naar Amerika als hij over 3 weken na huis mag.
Grappig genoeg ligt het percentage Canadezen dat in onderzoek aangeeft zich te willen laten vaccineren maar marginaal hoger dan dat percentage.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Gaat toch juist geweldig, amper nog doden, ziekenhuizen stromen leeg, PCR postieven dalen hard en aantal gegeven vaccins is in juli ook op hetzelfde peil als de U.S. ! Afwachten nu nog tot definitieve openingsdatum.
Leuk die laatste links maar die gaan puur over de landsgrenzen van Amerika. Ik zie nergens concrete info over het opheffen van de Europese ban.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb vandeweek met schiphol contact gehad ivm naar reizen naar Amerika.
Hun wisten me te vertellen de prognose was zomer, maar zomer begint 21 juni en eindigt 3 maanden later, dus dat is ook geen zekerheid.
Hun wisten me te vertellen de prognose was zomer, maar zomer begint 21 juni en eindigt 3 maanden later, dus dat is ook geen zekerheid.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht