Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Volgens mij is die grenssluiting op verzoek van canada en niet zozeer van amerika dus als canada besluit om de grens nog dicht te houden.... ga er vanuit dat het nog steeds op korte termijn is dat we mogen .....ze moeten wel druk ligt hoog !
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Dat de grenzen met Canada dicht zijn wist ik al, maar de grenzen met Mexico zijn toch gewoon open? Vandaar ook de verhalen die we horen van mensen die via Mexico naar de VS gaan (zoals bijvoorbeeld dat Nederlandse koppel in RTL nieuws).
I left my heart in LA
De landsgrenzen met Mexico staan dicht, via de lucht kan je gewoon vanuit Mexico de VS in. Heel logisch ook.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Een prognose kan iedereen maken. Het lijkt me sterk dat Schiphol een glazen bol heeft wat betreft de plannen van de VS. We zullen het gewoon moeten afwachten.NettyJoosten schreef: ↑22 mei 2021, 20:57Ik heb vandeweek met schiphol contact gehad ivm naar reizen naar Amerika.
Hun wisten me te vertellen de prognose was zomer, maar zomer begint 21 juni en eindigt 3 maanden later, dus dat is ook geen zekerheid.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
@Galapogos
Daarom is het een prognose, betekent als ik het goed heb, ze weten het niet zeker.
Daarom zeg ik ook zomer begint 21 juni en duurt 3 maanden, kan veel gebeuren in die 3 maanden, niet dan ?
Daarom is het een prognose, betekent als ik het goed heb, ze weten het niet zeker.
Daarom zeg ik ook zomer begint 21 juni en duurt 3 maanden, kan veel gebeuren in die 3 maanden, niet dan ?
Met prognoses, geruchten en aannames kunnen we helemaal niks.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
De enigen die met concreet nieuws kunnen komen is de Amerikaanse overheid. Zolang die niks melden is er helemaal niks. Met prognoses, geruchten en aannames geef je mensen valse hoop. Daar heeft niemand wat aan.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Precies @mtl
Men maakt elkaar gek met aannames en geruchten. Daar heb je niets aan.
We zullen moeten wachten op een officieel bericht, hoe graag we ook anders zouden willen.
Roland

Men maakt elkaar gek met aannames en geruchten. Daar heb je niets aan.
We zullen moeten wachten op een officieel bericht, hoe graag we ook anders zouden willen.
Roland
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Precies. Ik ververs dit draadje af en toe en zie veel 'als dit, als dat'..
We hopen allemaal dat we nog deze zomer kunnen, maar moeten helaas afwachten (en dat is mentaal even doorbijten..) Ik zag verder al wel dat de autohuur in de US wel heel duur is geworden. Las al iets over grote problemen bij Hertz etc.

Gr, Gerben
Helaas allemaal politiek.
Bidens USA is open voor bijvoorbeeld (niet gevaccineerde) Colombianen, Russen, Turken, Kroaten.....Libanon, Koeweit, Qatar, Uruguay, Chili, Jordanië, Armenië, Argentinië, Seychellen, Panama, Aruba, Maldiven, Bahrein.
Een hoog percentage van de Britse bevolking is gevaccineerd en de EU meer en meer. De vaccinatiegraad van o.a. Libanon, Turkije, Armenia
....
Als de USA momenteel gesloten blijft voor het VK met hun cijfers, moeten ze met een beetje logica ook gewoon hun grenzen sluiten voor buitenlandse reizigers van de rest van de wereld.
Prijzen rental cars, das wel een dingetje. Die van mij was bijvoorbeeld eerder dit jaar zo'n 200% hoger.
Bidens USA is open voor bijvoorbeeld (niet gevaccineerde) Colombianen, Russen, Turken, Kroaten.....Libanon, Koeweit, Qatar, Uruguay, Chili, Jordanië, Armenië, Argentinië, Seychellen, Panama, Aruba, Maldiven, Bahrein.
Een hoog percentage van de Britse bevolking is gevaccineerd en de EU meer en meer. De vaccinatiegraad van o.a. Libanon, Turkije, Armenia

Als de USA momenteel gesloten blijft voor het VK met hun cijfers, moeten ze met een beetje logica ook gewoon hun grenzen sluiten voor buitenlandse reizigers van de rest van de wereld.
Prijzen rental cars, das wel een dingetje. Die van mij was bijvoorbeeld eerder dit jaar zo'n 200% hoger.
Dat is helaas ook waar ik heel veel moeite mee heb. Ik zou het snappen als de grens voor alle landen gesloten zou zijn, maar dat het nu nog steeds voor Europa / UK gesloten is en de rest van de wereld wel gewoon naar de VS reizen kan (uitzonderingen daargelaten), gaat er bij mij niet in. Ik snapte het toen Trump ermee kwam vorig jaar maart aangezien Italië een brandhaard was en de grenzen binnen Europa gewoon open waren, maar nu nog??? Ik snap gewoon niet dat Biden er nog steeds niks aan heeft gedaan.
I left my heart in LA
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Opa Joe zal vast niet de enige zijn die hier een beslissing in neemt, ook het cdc, wel een beetje blij dat vd week het witte huis naar buiten heeft gebracht dat ze geen verplichting instellen voor vaccinatie voor toeristen, ze zijn er echt wel bezig, heb nog steeds goede hoop binnenkort.
Een forum is ook een beetje bedoeld om hierover te praten. Bij veel mensen leeft het onderwerp en is het interessant als er een nieuwsitem over verschijnt. Als je alleen exacte (feitelijke) berichten wilt lezen F5 je de site van het cdc, zou ik dan zeggen.
De ontvanger/lezer van het bericht moet dan maar inschatten of het een gerucht is of een hoopgevend bericht, voor zijn of haar ogen. Dat verschilt voor iedereen.

- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op het forum hebben we niets aan geruchten. Uiteraard is dit forum een prachtig medium om alles wat met Amerika te maken heeft met elkaar te bespreken maar van 'hearsay' is dit forum niet groot geworden.
Juist de betrouwbare informatie die hier gegeven en gevonden wordt maakt dit forum anders en beter dan een medium als bijv. Facebook of soms zelfs officiële nieuwssites.
Roland

Juist de betrouwbare informatie die hier gegeven en gevonden wordt maakt dit forum anders en beter dan een medium als bijv. Facebook of soms zelfs officiële nieuwssites.
Roland
- bedeve
- Amerika-expert
@Coyote

the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !

Zou vooral niet voor iedereen spreken, dus een ieder zou daar lekker zijn eigen keus in moeten maken!
En dat is absoluut waar!Juist de betrouwbare informatie die hier gegeven en gevonden wordt maakt dit forum anders en beter dan een medium als bijv. Facebook of soms zelfs officiële nieuwssites.
Ik ben het met @Nessiezzz eens hoor. Als je behoefte hebt aan alleen officiële nieuws updates dan moet je inderdaad de officiële website van CDC blijven verversen. Een forum in zijn algemeenheid is er juist om alles te kunnen bespreken, zowel artikelen die volstaan met “geruchten” als officiële artikelen. Zodra er iets bekend is dan zal je dat hier echt wel teruglezen dus het is echt niet zo dat je hier alleen hearsay verhalen leest. Beetje overdreven allemaal.
I left my heart in LA
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Beetje raar dat je op 'hearsay' zou willen afgaan en dat we dat op het forum zouden moeten toestaan. Ik 'proef' dat nergens hier op het forum. Wel zie ik forumleden die zich aan elke strohalm vastklampen voor positief nieuws vwb reizen naar Amerika. Tegen hen wil ik zeggen, ga niet op elk gerucht af maar zoek uit wat er van waar is voordat je het hier op het forum deelt.
Uiteraard mogen ontwikkelingen gemeld worden, graag zelfs, maar dat deden we voorheen altijd met een bronvermelding. Dan krijg je betrouwbare informatie op het forum.
Roland
Uiteraard mogen ontwikkelingen gemeld worden, graag zelfs, maar dat deden we voorheen altijd met een bronvermelding. Dan krijg je betrouwbare informatie op het forum.
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht