Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Robbie&Irene »

Roland,
heel vaak lekken overheidsbeslissingen, maatregelen etc ,al dan niet express, uit vóór de officiële kanalen ze melden! Zeker de Nederlandse Amerikanen zullen waarschijnlijke eerder het grote nieuws hebben dan wij hier in Nederland. Daarnaast mogen mensen ook best hun gevoelens en emoties delen na alle teleurstellingen en frustraties van afgelopen jaar en is dit forum ook een soort uitlaatklep en iets samen delen en hebben. Vanuit die optiek vind ik alles fijn om hier te lezen.
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

Volgens mij is er juist op een forum weinig mis met het delen van geruchten, educated guesses of sentimenten, mits deze maar niet gebracht worden als feiten.

Dat gezegd hebbende; iedere keer als ik dit forum bezoek en zie dat er nieuwe posts zijn in dit topic, hoop ik op serieus nieuws en niet iemands persoonlijke verhaaltje. Wat dat betreft voel ik meer voor Coyote's benadering, maar dat is persoonlijk. Wellicht tijd voor een splitsing van het topic met in het nieuwe topic enkel serieuze updates aan de hand van berichten in de media en van de overheid en dat mensen in dit topic hun emoties kunnen laten spreken.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Raquel12
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Raquel12 »

Zojuist bekend gemaakt

Het Witte Huis is wel in gesprek met Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen over hoe zij vaccinpaspoorten kunnen toepassen om de internationale luchtvaart veiliger te maken.

Wel weer een stapje
NettyJoosten
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door NettyJoosten »

Hoop dan dat als er morgen een beslissing moet gegeven worden over verlengen of daadwerkelijk reizen, we mogen reizen.
Let´s cross our fingers please.
Laatst gewijzigd door markro op 25 mei 2021, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Raquel12 schreef:
25 mei 2021, 10:01
Het Witte Huis is wel in gesprek met Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen over hoe zij vaccinpaspoorten kunnen toepassen om de internationale luchtvaart veiliger te maken
Waar lees je dat ergens? Een paar dagen geleden gaf de perschef van het Witte Huis nou juist aan dat ze niet van plan zijn met vaccinatiepaspoorten te gaan werken, zie https://www.whitehouse.gov/briefing-roo ... y-21-2021/.
NettyJoosten schreef:
25 mei 2021, 10:04
Hoop dan dat als er morgen een beslissing moet gegeven worden over verlengen of daadwerkelijk reizen, we mogen reizen.
Morgen een beslissing? Heb ik iets gemist?
Raquel12
Amerika-ontdekker

Bericht door Raquel12 »

In de telegraaf, ze zijn er wel op tegen, maar wel in gesprek, zie hieronder de tekst gaat over Alabama en vervolgens hele info:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1178530 ... iet-omlaag
Laatst gewijzigd door markro op 25 mei 2021, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Raquel12
Amerika-ontdekker

Bericht door Raquel12 »

NettyJoosten schreef:
25 mei 2021, 10:04
Raquel12 schreef:
25 mei 2021, 10:01
Zojuist bekend gemaakt

Het Witte Huis is wel in gesprek met Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen over hoe zij vaccinpaspoorten kunnen toepassen om de internationale luchtvaart veiliger te maken.

Wel weer een stapje
Let´s cross our fingers please.
Waar zie jij staan morgen?? Missen we iets?
Phillostar
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Phillostar »

Ik hoop dat er eind juli misschien een versoepeling komt dat er tussen Amerika en Europa weer gereisd mag worden.
In een aantal buitenlandse krantenartikelen voldoen een aantal Europese landen en Amerika zelf nog niet aan het maximum aantal covid gevallen per 100:000 inwoners. Dit zou in het geval van Amerika in de aankomende 4-6 weken wel mogelijk kunnen zijn, en dat zij dan code geel of groen krijgen voor travels.
Voor Amerika is Europa 1 land zonder grenzen (European Schengen area), en is het dus afhankelijk hoe de rest van de Europese landen er voor staan met covid gevallen en vaccineren.

Heel optimistisch ben ik dus nog niet, en mijn vakantie staat gepland in augustus.
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
NettyJoosten
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door NettyJoosten »

Elke maand wanneer het is ingegaan beraden ze de situatie.
Deze beslissing is 26 januari ingegaan dus morgen beraden ze weer.

Tenminste zo heb ik dat begrepen.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Volgens mij klopt dat niet. In de proclamation van afgelopen januari staat dat de president uiterlijk op de laatste dag van iedere kalendermaand geadviseerd moet worden door de Secretary of Health and Human Services. Er staat nergens dat de president vervolgens binnen een bepaalde termijn iets moet doen met dat advies. Er staat alleen dat de huidige regelgeving van kracht blijft tot dat de president anders beslist. Zie https://www.whitehouse.gov/briefing-roo ... s-disease/
Phillostar schreef:
25 mei 2021, 10:43
In een aantal buitenlandse krantenartikelen voldoen een aantal Europese landen en Amerika zelf nog niet aan het maximum aantal covid gevallen per 100:000 inwoners.
Is de VS van plan te gaan werken met toegang op basis van het aantal besmettingen per 100.000 inwoners in een herkomstland? Want op dit moment lijkt het daar niet op als je kijkt naar de lijst met landen waar de VS restricties aan heeft opgelegd.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Ik begin toch mijn hoop weer een stukje kwijt te raken.

De travel ban lijkt 'nergens' op gebaseerd. Ten eerste zijn er landen waar het slechter gaat, maar vanwaar je wel perfect naar de US kan reizen. Turkije, Japan, Servië, ...
Ten tweede wil men geen rekening houden met gevaccineerden, zo lijkt het. Zelf zetten ze wel enorm hard in op het vaccin (terecht, wat mij betreft).

En bovendien: het lijkt alsof het hen geen 'fluit' kan schelen dat er een travel ban is. Zou de president het zelf weten? Het lijkt alsof hij momenteel 34524 prioritaire dingen heeft, en wel 'eens' aan de travel ban zal toe komen. Dat kan nu zijn, maar ook in 2026. Dat gevoel heb ik erbij.

Ik hoop dat er voldoende lobbygroepen (vliegtuigmaatschappijen, hotels, delen van detoerismesector die meer aan internationale reizigers heeft) enorm hard gaan lobbyen...
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik heb dat gevoel idd ook wel eens maar dan wereldwijd
In Nederland zitten we uit pure gemakszucht ook al maanden met de hele wereld op code oranje terwijl het inmiddels tgoch echt niet meer uitmaakt of je in Limburg of Italie over straat loopt. Het virus is inmiddels overal. Ik vind het een hele rare beredenering dat het blijkbaar minder gevaarlijk is om in eigen land op vakantie te gaan, dan naar Duitsland te rijden of naar Griekenland te vliegen. Dat was een jaar geleden mss relevant, maar corona is nu overal.

Van de VS had ik eigenlijk wel verwacht dat ze eerder open zouden gaan...in een land waar de nadruk toch altijd zo ligt op vrijheid en vrije marktwerking valt het mij ook wat tegen dat ze nu er een hoop vaccins gezet zijn, nog altijd geen duidelijkheid bieden.

Wij zouden naar Canada gaan maar daar zijn ze echt helemaal uber voorzichtig dus dat zie ik totaal niet gebeuren
Mss kunnen we het nog omboeken naar de VS. Zo niet....dan maar naar Costa Rica ofzo :mrgreen:
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Dat lobbyen gebeurt volgens mij wel. Niet zo lang geleden hebben precies de groepen die @Timothy555 noemt nog een open brief naar het Witte Huis gestuurd. Zie https://www.ustravel.org/sites/default/ ... g_5.11.pdf
JanVoo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door JanVoo »

Het blijft speculeren en dat wordt niet door iedereen op dit forum gewaardeerd.
Ikzelf vind speculeren niet zo erg, mits het (en dat is ook al door anderen gezegd) niet als waarheid wordt verkondigd. Ik vind het ergens ook wel 'leuk' dat we met een groep gelijkgestemden hopen op snelle opheffing van de travel ban en daar met elkaar over praten.
Timothy555 schreef:
25 mei 2021, 11:36
Ik begin toch mijn hoop weer een stukje kwijt te raken.

De travel ban lijkt 'nergens' op gebaseerd. Ten eerste zijn er landen waar het slechter gaat, maar vanwaar je wel perfect naar de US kan reizen. Turkije, Japan, Servië, ...
Ten tweede wil men geen rekening houden met gevaccineerden, zo lijkt het. Zelf zetten ze wel enorm hard in op het vaccin (terecht, wat mij betreft).

En bovendien: het lijkt alsof het hen geen 'fluit' kan schelen dat er een travel ban is. Zou de president het zelf weten? Het lijkt alsof hij momenteel 34524 prioritaire dingen heeft, en wel 'eens' aan de travel ban zal toe komen. Dat kan nu zijn, maar ook in 2026. Dat gevoel heb ik erbij.

Ik hoop dat er voldoende lobbygroepen (vliegtuigmaatschappijen, hotels, delen van detoerismesector die meer aan internationale reizigers heeft) enorm hard gaan lobbyen...
Het is lastig te bedenken wat de VS/Joe Biden denkt. Het kan twee kanten op werken.
Negatief bekeken zou je je kunnen indenken dat de VS helemaal niet op ons (Nederland/West-Europa) zit te wachten en het ze daarom op dit moment nog niet veel kan schelen dat er een travel ban is. Ze kunnen ons missen en dat zou reden kunnen zijn om (net als Canada?) voorlopig de grenzen nog dicht te houden voor ons.
Wij vormen vermoedelijk normaal gesproken maar een heel klein percentage van de toerisme-omzet. Het lijkt mij dat ze dat nog wel even kunnen missen. Dat is natuurlijk heel anders voor Spanje, Italië, Griekenland en dat soort landen, waar tienduizenden Nederlanders per jaar komen.

Positief bekeken (en dat is in dit geval de kant die ik aanhou :wink: ) is de vaccinatiegraad in de VS relatief hoog en zouden de VS zich inmiddels beschermd genoeg kunnen wanen en daarmee de 'risico's' die wij al dan niet met ons meebrengen voor lief nemen. De kans dat wij hun medische zorg overspoelen lijkt me klein en weegt misschien minder zwaar dan de positieve kant die we wel meebrengen als we weer mogen: €€ (of dollars in dit geval).

Ik hoop enorm op het laatste! Maar het is en blijft afwachten...

Ten derde lijkt hun beleid wat willekeurig te zijn en misschien gebaseerd op de situatie van toen de regels werden ingesteld. De kaarten liggen er nu anders voor in de wereld en dat zullen ze vroeg of laat gaan inzien.
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
woutervg
Amerikafan

Bericht door woutervg »

Qua toerisme inkomsten zal het voor de VS misschien niet heel belangrijk zijn de ban op te heffen, maar voor de luchtvaartmaatschappijen wel.
De intercontinentale vluchten zijn de vluchten waar de luchtvaartmaatschappijen winst op maken in tegenstelling tot de binnenlandse. Vanuit hen zal de druk zeker hoog zijn op de regering.
tddft_
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door tddft_ »

Het blijkt dus dat er een nieuwe Indiase variant is van het coronavirus en dat het in het VK al verspreid is. :cry:
I left my heart in LA
Timothy555
Amerika-expert

Toerisme is ook enorm afhankelijk van regio tot regio. Globaal gezien stelt het niet zo veel voor, maar steden als Las Vegas en New York City zitten bijvoorbeeld echt wel op hun buitenlandse toeristen te wachten. Ik las (kan niet meer terugvinden waar, sorry) dat slechts 8% van de toeristen in Las Vegas buitenlanders zijn, maar ze ze zijn wel verantwoordelijk voor meer dan 15% van de inkomsten.
Timothy555
Amerika-expert

tddft_ schreef:
25 mei 2021, 13:33
Het blijkt dus dat er een nieuwe Indiase variant is van het coronavirus en dat het in het VK al verspreid is. :cry:
Dat is toch geen ‘nieuws’ maar al veel langer geweten?
Raquel12
Amerika-ontdekker

Bericht door Raquel12 »

tddft_ schreef:
Ja en ook al onderzoek gedaan dat de vaccins er tegen beschermen , begrijp de paniek niet maar goed dat is weer een andere "discussie"
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Timothy555 schreef:
25 mei 2021, 13:36
tddft_ schreef:
Dat is toch geen ‘nieuws’ maar al veel langer geweten?
En ik las dat de vaccins ook tegen deze variant werken. Dus lijkt me ook geen reden om de travelban niet op te heffen.(dan kun je nooit meer reizen)
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer