Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Corona en inenten?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Corona en inenten?

Bericht door GJ »

Coyote schreef:
25 mei 2021, 21:11
Er is heel wat gefoeterd op de Nederlandse Overheid maar nu we eenmaal op stoom zijn gaat het toch wel heel snel. :clap:
Ik denk dat we in dit geval vooral op de EU moeten foeteren. Nederland had vorig jaar samen met nog een paar andere landen een vaccinalliantie opgezet, maar werd teruggefloten door Brussel.

Als dat niet was gebeurd, hadden wij (en die andere landen) eerder deals kunnen sluiten - onder meer met AstraZeneca - en waren wellicht al die vaccins die nu in het VK zijn gebleven, niet aan onze neus voorbij gegaan.
marieke van oorschot
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door marieke van oorschot »

1972 en 1973 staat online open.
Loves Vegas!
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Op dit tempo zijn man en ik allebei in de komende week aan de beurt om een afspraak te maken! :thumbup: :thumbup:
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Het lijkt er wel op dat je als je vandaag een afspraak maakt niet over een week al geprikt kunt worden, zoals andere forumleden een paar dagen geleden dat wel konden. Ik heb net een heleboel postcodes geprobeerd, maar alles zat tussen 7 en 16 juni voor de eerste prik. Dus tussen de 12 en 21 dagen na vandaag. Zal wel te maken hebben met het hoge tempo waarmee ze nu nieuwe groepen uitnodigen lijkt me.

Overigens nog geen afspraak gemaakt, want ik ben nog niet aan de beurt.
marh
Amerika-ontdekker

Bericht door marh »

Bij Janssen kon ik wel binnen een week terecht, is ook maar 1 prik.
Bij mijn man 1970, ook pas begin juni eerste prik, tweede half juli
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Mijn jaar stond er vanmorgen op en ik logde meteen in om een afspraak te plannen, dat was in mijn stad pas 14 juni, maar toen ik belde kreeg ik vrijdag 4 juni als optie ook in mijn eigen stad. Er zit dus wel verschil in online afspraak maken of bellen. Geen Janssen, dus 2 prikken, de andere is 9 juli.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Er lijkt een vreemd algoritme achter te zitten: als je online een afspraak wil inplannen, krijg je 3 opties.
Ga je vervolgens een stap terug (vorige scherm), en weer vooruit, krijg je andere opties. Geen idee waarom.
Ik ben minimaal 10x heen en weer gegaan voordat ik de voor mij ideale tijd en locatie kreeg: binnen 4 dagen op 500m van mijn huis.
Eerder geboden opties waren minimaal 2 weken vooruit en tot 35km in de regio.
Heel vreemd, maar de tip dus om heen-en-weer te blijven klikken totdat je de locatie en tijd krijgt aangeboden die je past.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Herkenbaar. Ik kreeg steeds drie opties die me niet bevielen qua afstand en tijdstip. Door met postcodes te spelen kreeg ik echter een prima tijdstip en locatie.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Frasi schreef:
27 mei 2021, 16:13
Heel vreemd, maar de tip dus om heen-en-weer te blijven klikken totdat je de locatie en tijd krijgt aangeboden die je past.
Klopt, dat had ik ook moeten doen. Ik kreeg echter als eerste optie mijn eigen woonplaats aangeboden op 13 juni. Andere 2 locaties ook in de buurt maar verder weg. Daarom gekozen voor eigen woonplaats, niet wetende dat je ermee kunt 'spelen'.

Mijn zus die tot de groep 1971 behoort en een dag later de afspraak online kon maken, kreeg gelijk een optie in de hoofdstad van Friesland en nog eerder dan mij. :shock:

Tja, als ik dat geweten had. :lol:

Ach, we komen allemaal aan de beurt en nog sneller dan ik had verwacht dus prima zo.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

In België gaat het ondertussen een stukje minder...

We stoppen (voorlopig tijdelijk) met J&J onder 41 jaar na overlijden van een Belgische vrouw (die in Slovenië door haar werkgever gevaccineerd werd met J&J).

Pfizer, de betrouwbaarste leverancier tot nu, gaat een deel minder leveren de komende weken, en met AZ blijven er problemen.

Het voornemen om tegen 11/7 iedereen minstens 1 prik te geven de campagne tegen eind augustus volledig af te ronden kan naar de prullenmand, zo lijkt het wel. We zitten aan 50% van de VOLWASSEN bevolking op heden (bijna 40% als je de minderjarigen meetelt).

:roll:
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

pumi1000 schreef:
27 mei 2021, 15:52
Mijn jaar stond er vanmorgen op en ik logde meteen in om een afspraak te plannen, dat was in mijn stad pas 14 juni, maar toen ik belde kreeg ik vrijdag 4 juni als optie ook in mijn eigen stad
Volgens de site van het RIVM kunnen mensen die geboren zijn in 1972 en 1973 pas vanaf 1 juni telefonisch een afspraak maken. Zie https://www.rivm.nl/nieuws/mensen-gebor ... vaccinatie. Maar jou lukte dat dus vandaag al?
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@Galapogos : Je moet de zin van het RIVM zien in relatie met de zin ervoor.

Zij ontvangen vanaf dinsdag 1 juni de uitnodigingsbrief voor de coronavaccinatie per post. Vanaf dat moment kunnen ze ook telefonisch een afspraak maken.

In de brief staat het telefoonnummer waarmee je de afspraak kan maken. Dit nummer wordt redelijk geheim gehouden: je vind het niet online gepubliceerd. Tenzij je van iemand anders het nummer krijgt, kan je dus pas bellen als je het nummer uit de brief hebt gehaald. En die brief gaat pas vandaag of morgen op de post. Dus bij de meesten pas op dinsdag 1 juni bezorgd.
Ik ben van 1969, heb dinsdag direct online een afspraak gemaakt, maar heb de brief nog niet binnen (het is nu donderdag).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Gast

Bericht door Gast »

Zo ging het bij mij: Je krijgt een 5-cijferige code in de brief en die moet je intoetsen na het bellen van het telefoon nummer om aan de wachtrij te worden toegevoegd. Houd er rekening mee dat het wel 45-60 minuten can duren voordat je erdoor komt. Als je de melding krijgt dat de wachtrij vol is en je later weer moet proberen te bellen kun je ophangen en gelijk weer bellen dan kom je als het goed is wel in de wachtrij terecht.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

@Galapogos

Ik ben van 1972 en toen ik vanmorgen de data zag ging ik gelijk kijken online. Omdat online de eerste datum in mijn stad pas 14 juni was heb ik meteen gebeld om te kijken of er eerder een plek was. Binnen 1 minuut had ik iemand aan de lijn.

Mijn man (1971) had gisteren de afspraak gemaakt en in de mail zat zijn bevestiging waar ook een telefoonnummer in stond indien je moet annuleren. Ik heb dat nummer dus gebeld. De dame vroeg mijn geboortejaar en ging meteen verder. Mijn man moet naar Veghel (20 minuten rijden) en ik kan gewoon hier in mijn woonplaats. Gisteren had ik dus nog geen telefoonnummer waar ik heen kon bellen voor mijn man. Maar die was al blij dat het zondag 6 juni al kon ivm cursusweek werk.

Nu onze dochter nog, maar die is pas als allerlaatste aan de beurt.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Terpies schreef:
27 mei 2021, 18:52
Zo ging het bij mij: Je krijgt een 5-cijferige code in de brief en die moet je intoetsen na het bellen van het telefoon nummer om aan de wachtrij te worden toegevoegd. Houd er rekening mee dat het wel 45-60 minuten can duren voordat je erdoor komt. Als je de melding krijgt dat de wachtrij vol is en je later weer moet proberen te bellen kun je ophangen en gelijk weer bellen dan kom je als het goed is wel in de wachtrij terecht.
Dan viel jij waarschijnlijk onder de griepprikgroep? Die kregen volgens mij een code. Bij de oproepen op leeftijd is dat voor zover ik ze bij mijn ouders en schoonouders heb gezien niet zo.
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

Dat denk ik ook... Bij mij in de brief alleen de uitnodiging en met Digd direct een afspraak maken.
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Inges »

Mijn man van 1970 kon dinsdag een afspraak maken. Hij kon pas 11 juni in onze buurt maar op 5 juni in Amsterdam. Hij heeft de Amsterdam afspraak genomen. Gisteren mocht mijn geboortejaar (1973) en ik kon al op 2 juni bij ons om de hoek. Dus die afspraak heb ik genomen en meteen daarna gebeld voor mijn man. Hij kan nu op 3 juni bij ons om de hoek. Dus soms helpt het om te bellen (ik mag niet zeggen dat het nummer 0800-7070 is denk ik)

Andere vraag. Ik heb Covid gehad begin maart. Ik "hoef" dus eigenlijk maar 1 prik om volledig beschermd te zijn. Maar ik mag wel 2 prikken halen. Ik heb toch gekozen om ze allebei te halen omdat ik erg bang ben dat ik de USA niet in kom in november als ik niet allebei de prikken heb gehad. Zijn er meer die die overweging gemaakt hebben?
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Ik zou dezelfde overweging maken denk ik. Vanwege het reispaspoort, maar ook vanuit het principe 'baat het niet dan schaadt het niet'.
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

GJ schreef:
28 mei 2021, 09:58
'baat het niet dan schaadt het niet'
Dat is niet helemaal waar. Uit onderzoek is gebleken dat mensen die een besmetting door hebben gemaakt meer klachten ervaren na de 2e vaccinatie. Ze hebben dus meer last van de bijwerkingen van het vaccin.
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Erwin10
Amerika-ontdekker

Bericht door Erwin10 »

Vanaf 11 uur vandaag mag 1974 en 1975 een afspraak maken online.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer