Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Persoonsbelasting - BE vs VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Gprb_
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Persoonsbelasting - BE vs VS

Bericht door Gprb_ »

Hallo,

Ik ben sindskort terug van mijn VS avontuur, ik heb namelijk 2 jaar gewoond en gewerkt in Manhattan, New York en werk en woon sindskort terug in Belgie.
Natuurlijk heb ik mijn verdiende geld overgezet in 2020 naar mijn Belgische rekeningen en daarover bestaat toch wat onduidelijkheid van mijn kant.

Moet ik dat geld nu aangeven op mijn persoonsbelasting in BE voor het aanslagjaar 2020, terwijl die in principe al belast is geweest in de VS, zoja waar dien ik die zeker in te geven en moet ik daar bepaalde bewijsstukken van voorleggen?

Om even te verduidelijken, ik heb geen geld meer ontvangen van zodra ik in Belgie terug ben beginnen werken.

Iemand die hier ervaring mee heeft?
hemmie
Amerika-expert

Re: Persoonsbelasting - BE vs VS

Bericht door hemmie »

Ik weet niets van de belasting in Belgie, maar inkomstenbelasting betaal je op het moment dat je die inkomsten daadwerkelijk hebt. Je hebt daar op dat moment in de VS belasting over betaald. Geld overmaken van het ene naar het andere land triggert geen inkomstenbelasting, dat heeft niets met inkomsten te maken, want dat geld had je al. Kan natuurlijk wel zijn dat het daarna als vermogen wordt belast.
Terug in Texas!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer