Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Raquel12
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Raquel12 »

woutervg schreef:
27 mei 2021, 08:47
Lijkt me ook niet dat dit per staat gaat gebeuren. Of ze moeten per staat in Europa bedoelen, maar daar lijkt het in de tekst niet op.
Ze zullen het in 1x doen voor heel europe, en in 1x heel amerika open gooien
jastsali
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 75
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door jastsali »

Waar ik nog even over twijfel is de vraag of het nog een ding gaat worden welk vaccin je hebt gehad. Europa wil reizigers uit de VS toelaten die zijn gevaccineerd met vaccins die ook in de EU zijn goedgekeurd. (zie enkele weken geleden het bericht van EU-commissaris Ursula v.d. Leyen). Als de VS dezelfde gedachte heeft dan kunnen de mensen met het Astra Zeneca vaccin wel eens een probleem hebben, want als ik het goed heb is dat vaccin in de VS nog steeds niet goedgekeurd.
"The way to get started is to quit talking and start doing" (W.E. Disney)
Tot 2020 jarenlang eigenaar van een vakantievilla in Clermont FL. Nu fanatieke camperaars. Binnenkort met een eigen RV prachtige roadtrips en overwintering in de VS
NettyJoosten
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door NettyJoosten »

Raquel12 schreef:
27 mei 2021, 09:10
Las net dat de CDC vanaf begin juni weer de cruiseschepen laat uitvaren , wel alleen voor gevaccineerden , zullen half volle schepen zijn denk ik aangezien nog niemand het land in mag
Of mss een negatieve PCR test ?
Raquel12
Amerika-ontdekker

Bericht door Raquel12 »

NettyJoosten schreef:
27 mei 2021, 09:54
Raquel12 schreef:
27 mei 2021, 09:10
Las net dat de CDC vanaf begin juni weer de cruiseschepen laat uitvaren , wel alleen voor gevaccineerden , zullen half volle schepen zijn denk ik aangezien nog niemand het land in mag
Of mss een negatieve PCR test ?
Nope het is al bekend gemaakt paar weken terug dat alleen gevaccineerden aan boord mogen en dit moeten kunnen aantonen
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

jastsali schreef:
27 mei 2021, 09:48
Als de VS dezelfde gedachte heeft dan kunnen de mensen met het Astra Zeneca vaccin wel eens een probleem hebben, want als ik het goed heb is dat vaccin in de VS nog steeds niet goedgekeurd.
Dat gaat echt geen probleem zijn. Zowel Canada als de UK prikken op grote schaal met AZ en die landen staan echt wel bovenaan de lijst voor de VS om de grenzen weer mee te openen.

Daarbij is AZ niet goedgekeurd in de VS i.v.m. het lopende onderzoek naar de bijwerkingen en hebben ze daarna besloten volledig af te zien van AZ omdat ze beschikken over voldoende alternatieven. Niet omdat de beschermingsgraad van AZ niet op orde zou zijn (ong. gelijkwaardig met Janssen, wat men in de VS wel prikt).
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik veronderstel dat Canada eerst reizigers uit Amerika zal toelaten, vooraleer het reizigers uit andere landen zal toelaten.
Wanneer de US/Canada grens open gaat, weten we nog niet. In ieder geval niet voor einde juni.
Deze week was er een belangrijke poll, en dit zijn de resultaten:

"Justin Trudeau is beginning to sketch out a plan to reopen the U.S. border, but Canadians don’t appear keen to rush it. And when travel does resume, they overwhelmingly agree proof of vaccination should be mandatory.

Nearly half of respondents in an Angus Reid Institute poll released Wednesday said the world’s longest undefended frontier should remain closed until at least September. More than three quarters said they would support a vaccine passport."
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
tddft_
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door tddft_ »

Ik kwam deze petitie tegen op het internet. Zal misschien niet veel veranderen, maar beter iets dan niets.

https://www.change.org/p/joseph-r-biden ... 9888-en-US
I left my heart in LA
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Niets is zeker totdat er een officiële mededeling is. De Tiroler Tageszeitung berichtte vanmorgen:
Ob der Grüne Pass am Ende nicht in Summe mehr Kilometer zurückgelegt haben wird als wir alle in der heurigen Urlaubssaison ‒ das steht freilich noch auf einem ganz anderen Blatt. Denn: wer wie und vor allem mit welchem Bestätigungen, wohin reisen ‒ und ‒ Obacht ‒ auch wieder zurückkehren ‒ kann, das gleicht aktuell nämlich noch einer kleinen Wissenschaft. Mit Astra Zeneca im Arm ist der USA-Urlaub schon mal ins Wasser gefallen. Weil dort dieser Impfstoff nicht zugelassen ist. Australien als Zielland ist auch irgendwie suboptimal. Touristen sind "not welcome". Vorerst gilt also für die heiß ersehnte Urlaubsbuchung: Drum prüfe, wer sich bindet!
We zullen nog heel wat van dit soort berichten zien voordat we zekerheid hebben.
Groet,

Old Faithful
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Beter wat langer wachten en neer zekerheid hebben dat het niet weer dicht moet straks. Misschien dat ze wachten tot een groot percentage van de Europese bevolking is ingeent. Lijkt me logisch en een goede zaak.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Raquel12
Amerika-ontdekker

Bericht door Raquel12 »

Er gaan nu geruchten dat de ban voor engeland wordt opgeheven als opa Joe in engeland is , aantal dagen later is hij in brussel en zou hij hetzelfde gaan vertellen voor europe..... zijn geruchten maar toch, iemand uit amerika vertelde mij vd week dat the US al weet wanneer het weer open gaat voor europe etc zal op of rond 1 juli zijn maar dat ze dat nog niet naar buiten brengen we wachten het af
NettyJoosten
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door NettyJoosten »

Raquel12 schreef:
28 mei 2021, 14:42
Er gaan nu geruchten dat de ban voor engeland wordt opgeheven als opa Joe in engeland is , aantal dagen later is hij in brussel en zou hij hetzelfde gaan vertellen voor europe..... zijn geruchten maar toch, iemand uit amerika vertelde mij vd week dat the US al weet wanneer het weer open gaat voor europe etc zal op of rond 1 juli zijn maar dat ze dat nog niet naar buiten brengen we wachten het af
Op hoop van zege :)
JanVoo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door JanVoo »

Raquel12 schreef:
Dat zou leuk nieuws zijn :thumbup:

Biden bezoekt de G7 top en die is van 11 t/m 13 juni. Een dag later, op 14 juni doet hij Brussel aan.
(bron)
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
tddft_
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door tddft_ »

Raquel12 schreef:
Ik moet 9 juli in de VS zijn dus dat is net op tijd. Ik blijf hopen op goed nieuws! 🤞🏼
I left my heart in LA
SuperFieke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuperFieke »

Raquel12 schreef:
Deze geruchten heb ik dus ook gehoord, dat Biden mid juni naar België komt en hier de aankondiging zou doen dat we ginder terug welkom zijn.
Het blijven geruchten, maar we houden ons graag vast aan de strohalm :D
Wij zouden 5 juli vertrekken, dus dat zou ook heel nipt zijn. Spannend hoor.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Ik wil niet negatief doen. Maar hoe komen jullie aan deze geruchten? Ik las gisteren ook dat de grens met Canada op 22 juni weer open gaat. Een paar uur later werd dit bericht ontkracht. Dat er wat staat te gebeuren lijkt mij inmiddels wel duidelijk, tenminste, dat gevoel heb ik.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door T_Erkens »

De geruchten die jullie hebben gehoord, waar komen die vandaan? Hebben jullie misschien een bron of site die jullie met ons willen delen?
(12) Januari 2018 Westen
(13) November 2018 Florida
(14) Mei 2019 Westen
(15) Oktober 2021 Westen Canada
(16) Maart 2022 Zuid Westen

Reisverhalen: http://exploriff.com/
Instagram: https://www.instagram.com/t_erkens/
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dit soort geruchten verschijnen op allerlei websites maar zitten vol aannames.
Connie76
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Connie76 »

Oh ik hoop zo dat deze geruchten waar zijn.
Zou heel fijn zijn als er binnenkort wat gecommuniceerd gaat worden, want wil graag weten waar we aan toe zijn Ivm evt een andere vakantie boeken. We vertrekken 17 juli dus spannend allemaal.
Raquel12
Amerika-ontdekker

Bericht door Raquel12 »

T_Erkens schreef:
28 mei 2021, 17:12
De geruchten die jullie hebben gehoord, waar komen die vandaan? Hebben jullie misschien een bron of site die jullie met ons willen delen?
"Airlines ‘preparing for the restart of flights to the US from June 7’" https://www.thesun.co.uk/travel/1509054 ... om-june-7/

Heb het opmeerdere nieuws sites gelezen
Raquel12
Amerika-ontdekker

Bericht door Raquel12 »

T_Erkens schreef:
28 mei 2021, 17:12
"Airlines ‘preparing for the restart of flights to the US from June 7’" https://www.thesun.co.uk/travel/1509054 ... om-june-7/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer