Het vooruit betalen is het grootste nadeel: het maakt je minder flexibel om sneller te anticiperen op prijs wijzigingen en om alternatieven te boeken.
Dat mensen dat op de koop toe nemen moet iedereen zelf weten. Dat het soms ook goedkoper kan zijn kan een reden om via een broker te boeken, maar dat moet men per geval bekijken: er is geen peil op te trekken.
Iedereen kan voor zichzelf prima een keus maken toch? Maar doen alsof de voorwaarden gelijk zijn is gewoon niet waar. En ja, het komt voor dat autohuur pas later door de broker geboekt wordt. Er zijn verhalen genoeg te googlen.
Ik heb het zelf nooit meegemaakt want ik boek mijn auto’s niet via een broker omdat ik voor mijn eigen trips nog nooit goedkoper uit ben geweest via een broker. Als je status hebt bij National of Hertz kun je sowieso gold canopy of EC niet boeken: je boekt bij een broker altijd een klasse auto. Voor sommigen is dat fijn omdat je krijgt wat je boekt. Bij aisle keus moet/kun je afwachten, vandaar dat mensen die hiervan gebruik maken ook veelal een backup boeking doen voor de door hun gewenste klasse.
Allemaal prima wat iedereen doet, voor mij (en vele anderen) werkt een aisle pick prima en is het niet hoeven vooruit te betalen prettig.
Je krijgt wat je betaalt, wil je flexibeler zijn dan kun je met een beetje inspanning veel goedkoper uit zijn..dat mag toch best gemeld worden?
Nieuwe forum leden mogen ook best gewezen worden op de nadelen van brokers zoals het ruim vooruit moeten betalen voor autohuur…
Als ze jou moeten geloven gaan ze bijna denken dat vooruitbetalen normaal is…dus de nuance is omgekeerd ook bij jou net zo goed ver te zoeken.