Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Corona en inenten?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Corona en inenten?

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ja, ook wel benieuwd welke jaartallen ze nou daadwerkelijk Janssen gaan geven. Zelf van 83 maar heb er nog niet uit of ik nou liever 1x Janssen heb of 2x Pfizer.
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Inges »

Terpies schreef:
31 mei 2021, 12:25
Ja want dat is het belangrijkste he? dat je klaar bent voor de vakantie! :thumbup:
Ik snap het wel hoor. De jongere generatie laat zich niet vaccineren omdat ze er zelf nou zo ziek van worden. Ze laten het doen omdat ze hun medemensen willen beschermen en omdat ze veilig op vakantie willen. Mijn 20-ers hebben het ook gehad. Ze zijn een weekje verkouden geweest dus voor hun had een jaar lang alle dingen die je jeugd zo leuk maken niet verboden hoeven te worden. Maar hoewel het soms niet zo lijkt hebben verreweg de meeste jonge mensen zich wel keurig aan alle maatregelen gehouden. Ik gun ze daarom ook een fijne zomervakantie en begrijp dus ook helemaal waarom het voor hun belangrijk is om voor de vakantie klaar te zijn. Wij zijn toch niet vergeten dat zij ook al 15 maanden hun leven drastisch moeten aanpassen voor een ziekte waar ze zelf helemaal niet zo ziek van worden? Maar dat wel van ze verwacht wordt dat ze dat doen voor de kwetsbare generatie? Niet op ze mopperen dan dat ze graag voor de vakantie klaar willen zijn. Dat kunnen we ze toch wel gunnen? :roll: :thumbup: :thumbup:
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gast

Bericht door Gast »

Gunnen doen we het toch iedereen? Er zijn genoeg mensen die hun familie lang niet hebben gezien, ouders/grootouders op leeftijd niet mogen bezoeken enz enz.

Nee dan heeft de jeugd echt vakantie verdiend, en dat is dan logisch dat de jongeren alleen maar in eigen belang (en in dit geval van poster ook nog eens zakelijk belang!!) denken.. :thumbup:
Diannedv
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Diannedv »

Beetje raar dat je er zo over denkt. Mag dat niet? Prima haal ik het toch weg.

Ik wil zelf dolgraag terug naar de VS, net als vele anderen. Heb persoonlijk ook al een aantal reizen moeten verplaatsen/annuleren.
En ja ik zou het niet eerlijk vinden als ik straks niet heen mag omdat ik niet gevaccineerd ben (omdat ik nog niet aan de beurt ben) terwijl de 'oudere' mensen wel mogen.
Gast

Bericht door Gast »

Lekker kortzichtig gedacht...nogmaals: je redeneert alleen uit je eigen belang. Oudere mensen mogen wel meer dingen dan jongeren en omgekeerd.
Dat jij dingen niet eerlijk vindt is prima, maar het is nu eenmaal zo afgesproken dat ouderen en kwetsbaren eerder gevaccineerd worden.

Shit happens... ik mag er ook niet heen (heb mijn kinderen al twee jaar niet gezien) .... denk je echt dat ik een vakantie belangrijker vind?
Je weet helemaal niet wat er gaat gebeuren: of de grenzen wel open gaan, of je wel of niet gevaccineerd moet zijn, verplichte test etc etc

Je maakt je druk om de verkeerde dingen...
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Inges »

Nee ze maakt zich druk om de juiste dingen voor haar. Het is niet eerlijk om van haar te verlangen dat ze zich druk maakt om jouw dingen. Dat heeft ze al 15 maanden moeten doen. Ze mag best aan zichzelf en haar eigen zorgen en verlangens denken zoals iedereen. We zitten allemaal in dezelfde storm maar we hebben nou eenmaal niet allemaal dezelfde boot. Beetje begrip voor elkaar zou deze wereld een heel eind helpen denk ik.
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gast

Bericht door Gast »

Ze geeft aan dat ze keuzes die er gemaakt zijn niet eerlijk vindt. En ik zeg nergens dat zij zich druk moet maken om mijn dingen, zeker niet.
Maar als zij dingen bestempelt als oneerlijk, dan maak je je in mijn ogen druk om de verkeerde dingen.
Er is zoveel niet eerlijk in de wereld....

Begrijp me niet verkeerd....iedereen heeft andere zaken die spelen en tuurlijk kijkt iedereen naar zijn eigen situatie, maar om de vaccinatie strategie te betitelen als "oneerlijk" is in mijn ogen onterecht en gaat te ver....
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Toch denk ik dat het helemaal niet zo verkeerd is vooral de jongeren het Janssen vaccin te geven. Sprak dit weekend met mijn nichtje (jonge 20-er) die ook hoopte op het Janssen vaccin. Laten we wel wezen, de bereidheid tot vaccineren is onder de jongeren een stuk lager. Als je die over de streep trekt door slechts 1 vaccinatie is het een win-win situatie.

Ik krijg Pfizer of Moderna, het is mij om het even. Beide vind ik prima.

Overigens, en daar hoor je weinig over in het nieuws en hier op het forum, er is een hele groep ouderen die pertinent tegen AstraZenica is. Zijn al hele petities over gestart. Maar die krijgen vooralsnog geen ander vaccin dan AstraZenica tenzij ze willen wachten tot iedereen geweest is en er wellicht een vrije keuze komt. Maar dat kan nog maanden duren.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Bericht door Gast »

Vrijwel alle virologen zijn het er over eens dat het beter is om te vaccineren met AZ dan maanden te wachten op een ander vaccin.
Ongeacht welk vaccin je neemt, de kans dat je de heftigere klachten krijgt zijn vrijwel 90% minder met een vaccinatie dan zonder, bovendien neemt de overlijdenskans af.
Ik snap inmiddels dat Pfizer op dit moment door de negatieve ervaringen (in een klein aantal gevallen) met AZ (en inmiddels ook met Janssen) het meest gewilde vaccin is, maar de kans dat je trombose (de bijwerkingen van AZ die in het nieuws gekomen zijn) oploopt in een vliegtuig (ook al vlieg je binnen Europa) is honderden malen groter dan door het AZ vaccin.

Bovendien moeten we waarschijnlijk allemaal volgend jaar toch weer opnieuw gevaccineerd worden en ziet het er zelfs naar uit dat did de komende jaren het geval blijft).
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Met een beetje geluk ben ik over een paar dagen aan de beurt. Het zal me werkelijk worst weten of het Pfizer, Moderna of Janssen wordt. Ik heb vorige week wél bedankt voor een restvaccin Moderna. Die had ik buiten de GGD om vandaag kunnen krijgen, maar dan zou ik geen herhaalprik krijgen. Dat hoeft ook niet volgens het Nederlandse beleid, omdat ik in het afgelopen half jaar positief getest ben. Nou is dat beleid wel typisch Nederlands, dus het is nog maar de vraag of dat wel 'goed genoeg' is het buitenland. Dus heb ik dat restvaccin geweigerd, in de wetenschap dat ik sowieso wel snel aan de beurt zou zijn bij de GGD. Ben ik dan egocentrisch en denk ik dan vooral aan mezelf? Misschien. Geen idee wat er nu met die restvaccins is gebeurd. Na vandaag is de houdbaarheidsdatum verstreken. Het is belangrijk aan de samenleving te denken maar af en moet je ook even aan jezelf denken, anders zul je zien dat je aan het kortste eind trekt.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Ik geef je groot gelijk, Galapagos.

En over vakanties, ik vind het niet gek dat mensen dat op dit moment even heel belangrijk vinden. Voor mezelf sprekend: mijn dierbare ouders en schoonouders zijn (een tijdje geleden alweer) ingeënt dus de grote bezorgdheid die ik over hen had, is weg. Vanwege familieomstandigheden kon onze vakantie naar de Canarische eilanden in september 2019 niet doorgaan en hoewel ik Limburg en het Zwarte Woud wel leuk vond vorig jaar, ben ik wel weer eens toe aan een vakantie in een wat zonniger oord. Met een pandemie die op z'n retour is en partner en ikzelf die over een paar weken ook (in mijn geval deels) beschermd zijn tegen ernstige ziekte is het tijd om het normale leven weer eens op te pakken. Ik vond de afgelopen anderhalf jaar behoorlijk pittig, en dan heb ik nog niet eens kinderen. Alles wat het/mijn leven een beetje leuk maakte, was weg (vrienden, concerten, reizen) en het enige dat overbleef was werken. Het werk kreeg een behoorlijk grote plaats in mijn leven toen al het leuke wegviel, en ik vind mijn werk niet fantastisch. Naast werken (thuis) was er nog sporten (thuis) en Netflixen (thuis) en grote zorgen over onze kwetsbare ouders.

Ik snák werkelijk naar een fijne vakantie, even weg van hier, een andere taal om me heen, nieuwe indrukken opdoen en zeker zijn van fijn weer. Want oh ja, thuis was de afgelopen maanden ook écht thuis, met dat baggerweer dat we hebben gehad.

Dus ja. Ik snap heel goed dat mensen vakantie nu even heel belangrijk vinden, nu hun kwetsbare/oudere dierbaren weer veilig zijn en deze golf van de pandemie uit lijkt te doven.

Is het het belangrijkste in het leven? Nee. Valt het in het niet op een schaal van dood en verderf of je kinderen een jaar niet kunnen zien? Ja, natuurlijk. Maar is het voor de gemiddelde Nederlander een strohalm om aan vast te houden na een absolute rottijd de afgelopen anderhalf jaar? Jazeker. En dat je dan hoopt dat je zonder gedoe met testen etc. weg kunt en blij bent met Janssen, vind ik niet gek.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Ik ben blij dat jij dit zo kunt verwoorden, want mij lukt dat niet.
Maar ik ben het enorm met je eens :thumbup:
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Ik vind het trouwens wel mooi hoe de algemene teneur die een half jaar geleden toch nog wel vaak zo ongeveer zoiets was als 'ik vind die nieuwe mRNA-techniek maar niets, het is zo nieuw allemaal, ik vertrouw het niet, doe mij maar een vaccin dat op de ouderwetse principes is gebaseerd' in een paar maanden tijd is omgeslagen naar 'Pfizer en Moderna zijn de Rolls Royces onder de vaccins, als ik mag kiezen dan wil ik zeker die!'

(even los van vakantieplanningen en met één prik al klaar zijn, dan).
noname4
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door noname4 »

1981 kan vaccinatie plannen
Mies2301
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Mies2301 »

GJ schreef:
01 jun 2021, 10:33
Ik vind het trouwens wel mooi hoe de algemene teneur die een half jaar geleden toch nog wel vaak zo ongeveer zoiets was als 'ik vind die nieuwe mRNA-techniek maar niets, het is zo nieuw allemaal, ik vertrouw het niet, doe mij maar een vaccin dat op de ouderwetse principes is gebaseerd' in een paar maanden tijd is omgeslagen naar 'Pfizer en Moderna zijn de Rolls Royces onder de vaccins, als ik mag kiezen dan wil ik zeker die!'

(even los van vakantieplanningen en met één prik al klaar zijn, dan).
Ik heb eigenlijk nog steeds liever J&J of AZ. Over de werking van de mRna vaccins is gewoon nog teveel onbekend op lange termijn.
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Mede daarom doe ik mee aan de Vaccinatiestudie Corona (vasco):
https://www.rivm.nl/vasco
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Oh, dat is wel interessant! Ik denk dat ik me daar ook voor ga aanmelden. Ik was altijd plasmadonor maar ze kregen de ader na 80 keer niet meer goed aangeprikt, dus ik mis de vingerprikjes enorm, dit gaat me vast helpen met afkicken :lol:

Maar even serieus. Wel een goed initiatief eigenlijk. Ik ga me aanmelden!
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb me ook aangemeld! Dank voor het delen @IngridUSA :thumbup:
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Dank jullie wel, wat leuk!
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Er worden geen nieuwe afspraken voor Janssen meer ingepland. Ook gemaakte afspraken kunnen omgezet worden naar andere vaccins.
Dat zal toch ook allemaal wel weer wat tijd gaan kosten. Ben in ieder geval blij met m'n 3 dagen geleden gezette prik met Moderna.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer