Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door JeroenB »

Ze kunnen ook de travelban met Schengen opheffen en die met het UK in stand houden vanwege de situatie daar. :thumbup:
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Gerben Steeg »

Ja, precies. Dat moet toch kunnen...
Gr, Gerben
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Daar ben ik idd ook voor en de Deltavariant buiten de deur houden is al niet meer aan de orde.

De Deltavariant is al flink in opkomst:
(CNN)The Delta variant is quickly on its way to becoming the dominant strain of Covid-19 in the US, raising concerns that outbreaks could hit vulnerable communities come fall.

Currently 10% of Covid-19 infections in the US can be attributed to the variant, also called the B.1.617.2 variant, but that proportion is doubling every two weeks, said Scott Gottlieb, a former commissioner of the US Food and Drug Administration, said in a CBS interview Sunday.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Ook lees je dat steeds meer luchtvaart maatschappijen weer tussen EU en USA gaan vliegen, nu bv Brussels Airlines:

https://simpleflying.com/brussels-airli ... ed-states/

Of het is om de druk op te voeren of ze weten dat de versoepeling er aan zit te komen, want het lijkt me nog steeds niet dat het kosten dekkend is om slechts op 1 van de 2 vluchten een redelijk gevuld vleigtuig te hebben met reizigers.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Valt wel mee. Ze vliegen niet dagelijks.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Wat mij betreft moeten ze gaan kijken naar het aantal opnames in plaats van het aantal besmettingen. Het doel van de wereldwijde vaccinatie campagne is om zoveel mogelijk mensen te prikken zodat de infectie veel minder heftig zal gaan verlopen. Maar goed. Dat is een andere discussie.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

mtl schreef:
14 jun 2021, 17:21
Valt wel mee. Ze vliegen niet dagelijks.
Nee dat is toch ook logisch van 'nul' vluchten in de week naar 'zeven' zou wel heel vooruitstrevend zijn. Maar je gaat toch geen vluchten inplannen als je verwacht er verlies op te draaien nadat je ze allemaal geschrapt hebt. En ik denk dat de Amerikanen meestal voor de US carriers zullen kiezen als ze vliegen.
Gast

Bericht door Gast »

asv60 schreef:
14 jun 2021, 16:27
De Deltavariant is al flink in opkomst
Gelukkig hebben wij geboekt bij United :thumbup:
kristofm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door kristofm »

JeroenB schreef:
14 jun 2021, 17:12
Ook lees je dat steeds meer luchtvaart maatschappijen weer tussen EU en USA gaan vliegen, nu bv Brussels Airlines:

https://simpleflying.com/brussels-airli ... ed-states/

Of het is om de druk op te voeren of ze weten dat de versoepeling er aan zit te komen, want het lijkt me nog steeds niet dat het kosten dekkend is om slechts op 1 van de 2 vluchten een redelijk gevuld vleigtuig te hebben met reizigers.
Ik heb geboekt bij Brussels Airlines naar New York ( NEWARK ) op 18 juli t.e.m 13 aug uitgevoerd door UNITED boeing 787-10 dreamliner ...

BRU - EWR = SN 8807
EWR - BRU = SN 8808

Die vliegt al weken meerdere malen per week heen en terug ...

BRU - JFK SN501 van brussels airlines is wel sinds vandaag ? terug up and running na 15 maanden "stil te liggen" . Dus dat is wel positief !!!
JFK - BRU SN 502 normalitter dan ook back to business :D
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

We dachten dat we voorlopig nog wel goed zaten met ons vertrek 12 september, maar nu is ineens onze KLM vlucht naar Seattle er ook uit gehaald. Terug van Las Vegas - Ams staat er nog wel in. Morgen maar eens bellen waarom deze vlucht er nu al uitgehaald wordt...
ovide
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ovide »

ovide schreef:
14 jun 2021, 14:40
Dus we gaan hopen en wachten tot we misschien goed nieuws krijgen en weer 'gewoon' vanaf AMS kunnen vliegen....

Of gaan we 14 dagen naar Turkije om vervolgens met Turkish rechtstreeks naar de US te vliegen, want dat kan en mag volgens mij?
Niemand hier de intentie gehad om met Turkish te vliegen?

Moet je natuurlijk wel 14 dagen in Turkije blijven....
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Robbie&Irene schreef:
15 jun 2021, 02:59
We dachten dat we voorlopig nog wel goed zaten met ons vertrek 12 september, maar nu is ineens onze KLM vlucht naar Seattle er ook uit gehaald.
Bedoel je de code sharing die wordt uitgevoerd door Delta rond 11 uur ‘s ochtends? Die kan ik nog gewoon boeken, en volgens mij vliegt die nu ook dagelijks. Wij zitten op diezelfde route, maar dan op 4 september. Die staat er nog gewoon in. Wel is de vertrektijd aangepast, maar dat is slechts een minimale aanpassing.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@ovide Waarom zou je dat doen? Het kost je 14 dagen van je vakantie. Als ik naar Amerika ga dan wil ik daar ook lekker de tijd voor nemen.

Ondertussen begint Westjet vanaf 5 augustus een nieuwe lijndienst tussen Amsterdam en Calgary. Opvallend, gezien de huidige stand van zaken.
Vanaf september willen ze zelfs 3x per week deze route vliegen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Robbie&Irene schreef:
15 jun 2021, 02:59
We dachten dat we voorlopig nog wel goed zaten met ons vertrek 12 september, maar nu is ineens onze KLM vlucht naar Seattle er ook uit gehaald. Terug van Las Vegas - Ams staat er nog wel in. Morgen maar eens bellen waarom deze vlucht er nu al uitgehaald wordt...

Vluchten worden vaak al 3 maanden van tevoren ingeroosterd.
Er vallen bij KLM nog steeds veel vliegtuigen uit omdat er gewoon te weinig boekingen zijn. Onze vluchten naar Vancouver zijn ook al drie keer van tijden verandert omdat er blijkbaar geschoven wordt in de planning.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

dejong89 schreef:
15 jun 2021, 11:25
@ovide Waarom zou je dat doen? Het kost je 14 dagen van je vakantie. Als ik naar Amerika ga dan wil ik daar ook lekker de tijd voor nemen.
Omdat dit wellicht voor toeristen de enige mogelijkheid is om Amerika in te komen. Of via een ander land wat niet op de zwarte lijst staat. Aruba, Mexico of whatever...
JanVoo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door JanVoo »

For what it's worth, Bloomberg meldt dat de EU deze week al de reisrestricties voor Amerikanen om de EU in te komen opheft.

Hopelijk zit er ook enige vorm van wederkerigheid aan vast...
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
tddft_
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door tddft_ »

Nu Biden in Europa is, kan ik me niet voorstellen dat bovenstaand besluit onopgemerkt blijft en dat ze het erover zouden hebben. Ik kan me haast niet voorstellen dat Biden straks teruggaat naar de VS zonder ook maar enige vooruitgang mbt de besluitvorming over de travel ban.
Laatst gewijzigd door tddft_ op 15 jun 2021, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
I left my heart in LA
Raquel12
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Raquel12 »

tddft_ schreef:
15 jun 2021, 15:33
Nu Biden in Europa is, kan ik me niet voorstellen dat bovenstaande besluit onopgemerkt blijft en dat ze het erover zouden hebben. Ik kan me haast niet voorstellen dat Biden straks teruggaat naar de VS zonder ook maar enige vooruitgang mbt de besluitvorming over de travel ban.
Er is op dit moment een vergadering gaande EU-US summit... er zal straks ongetwijfeld iets op het net verschijnen 🙏🏽🙏🏽🤞🏿🤞🏿🤞🏿
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dat zei je anderhalve maand geleden ook al.
tddft_
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door tddft_ »

@mtl word je zelf niet een beetje moe van je eigen negativiteit de hele tijd?!
I left my heart in LA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer