Ik wil ze wel naar je opsturen hoor! Samen met de DQ ijsjes!
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Artikel van Reuters van eergisteren: https://www.reuters.com/world/americas/ ... 021-06-15/
Mogelijk dus volgende week overleg tussen EU en VS. Vooralsnog niets concreets.Reuters reported on June 8 the Biden administration was forming expert working groups with Canada, Mexico, the European Union and the United Kingdom to determine how best to safely restart travel after 15 months of pandemic restrictions.
A meeting is expected to occur with Mexico later this week and meetings with the United Kingdom and EU are currently set for next week, but the timing could still shift, three people briefed on the meetings said.
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Uit hetzelfde artikel:
“Reuters reported previously that U.S. and airline officials do not think U.S. restrictions will be lifted until around July 4 at the earliest.”
Ik blijf hoop houden voor 4 juli.
“Reuters reported previously that U.S. and airline officials do not think U.S. restrictions will be lifted until around July 4 at the earliest.”
Ik blijf hoop houden voor 4 juli.
I left my heart in LA
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
TUI scharpt voor het hele zomerseizoen alle pakketreizen van buiten Europa. Dat stemt niet hoopvol.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Las het vanochtend ja. Van de week nog aanbieding bij tui voor Bonaire gezien, maar twijfelde nog omdat we ergens nog hopen dat we in juli naar Florida kunnen. Volgende dag zat alles al vol en was het niet meer boekbaar. Er raakt wel steeds meer vol dus wij gaan niet lang meer wachten. We kunnen de tickets en hotel gratis annuleren en geld terug, dus na het weekend annuleren denk ik.
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Dit lees ik net in de Stentor:
https://www.destentor.nl/buitenland/eur ... gn=stdc_st
Oostdam hoopt dat over een week het ECDC de cijfers aanpast en Nederland ook een geel land wordt. ,,Dat is heel belangrijk. De Verenigde Staten komen waarschijnlijk op de Europese veilige lijst te staan. Gevaccineerde Amerikanen zijn dan weer welkom en gevaccineerde Europeanen daar, maar Nederlanders dan weer niet omdat wij een hoogrisicoland zijn. Het is ongelooflijk belangrijk dat we als Nederland zo snel mogelijk afgeschaald worden.’’ De grens om van oranje naar geel te gaan ligt nu op 150 besmettingen per 100.000 inwoners gedurende veertien dagen. ,,Ik hoop dat we 1 juli een geel Europa hebben, inclusief Nederland.’’
https://www.destentor.nl/buitenland/eur ... gn=stdc_st
Oostdam hoopt dat over een week het ECDC de cijfers aanpast en Nederland ook een geel land wordt. ,,Dat is heel belangrijk. De Verenigde Staten komen waarschijnlijk op de Europese veilige lijst te staan. Gevaccineerde Amerikanen zijn dan weer welkom en gevaccineerde Europeanen daar, maar Nederlanders dan weer niet omdat wij een hoogrisicoland zijn. Het is ongelooflijk belangrijk dat we als Nederland zo snel mogelijk afgeschaald worden.’’ De grens om van oranje naar geel te gaan ligt nu op 150 besmettingen per 100.000 inwoners gedurende veertien dagen. ,,Ik hoop dat we 1 juli een geel Europa hebben, inclusief Nederland.’’
- bedeve
- Amerika-expert
@Diannedv
In je enthousiaste posting zie je volgens mij een belangrijk element over het hoofd.
De China Virus cijfers zijn in het VK nog steeds sky high.
De USA zal geen inreistoestemming geven aan " Europa " en het VK buitensluiten.
Onze toelating zal afhankelijk zijn van de ontwikkelingen in het VK
In je enthousiaste posting zie je volgens mij een belangrijk element over het hoofd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Gelukkig zitten we dan als Nederland op de goede weg om ook geel te worden.
Het gemiddelde aantal besmettingen van de afgelopen 7 dagen is 1106 (status 18/6).
Stel dat we dat gemiddelde nog een week kunnen vasthouden zitten we op 91 besmettingen per 100.000 inwoners gedurende veertien dagen.
in werkelijkheid zakt het aantal besmettingen nog bijna dagelijks, dus het gemiddelde daalt ook nog verder. Hopelijk kunnen we dit volhouden.
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... ste-mensen
Het gemiddelde aantal besmettingen van de afgelopen 7 dagen is 1106 (status 18/6).
Stel dat we dat gemiddelde nog een week kunnen vasthouden zitten we op 91 besmettingen per 100.000 inwoners gedurende veertien dagen.
in werkelijkheid zakt het aantal besmettingen nog bijna dagelijks, dus het gemiddelde daalt ook nog verder. Hopelijk kunnen we dit volhouden.
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... ste-mensen

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
De travelban is toch ook eerst ingesteld voor de Schengen landen en daar kwam later de UK bij, waarom zou het niet apart afgeschaft kunnen worden?
- bedeve
- Amerika-expert
@Kevin77 Je hebt gelijk,maar ....de politieke verhoudingen tussen de USA & VK zijn in de tussentijd gewijzigd.
Biden is voor zijn bezoek aan Nato en aan Europa eerst in het VK op bezoek geweest.
Het is zoals deze hele thread glazenbol kijken en mijn opmerking komt voort uit mijn inschatting van de politieke verhoudingen.
Als jij gelijk krijgt weten we ook meteen dat het bezoekje van Biden niet succesvol was
Biden is voor zijn bezoek aan Nato en aan Europa eerst in het VK op bezoek geweest.
Het is zoals deze hele thread glazenbol kijken en mijn opmerking komt voort uit mijn inschatting van de politieke verhoudingen.
Als jij gelijk krijgt weten we ook meteen dat het bezoekje van Biden niet succesvol was
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
De UK zat de afgelopen dagen op 75/100000, wij op 91 /100000, de cijfers hier zijn dus nog wat hoger dan in de UK waar het zo slecht lijkt te gaan.bedeve schreef: ↑18 jun 2021, 11:08@Diannedv
Bij ons is de trend (nu nog) dalend en in de UK (nu nog) stijgend.
Laat ik ook maar eens een voorspelling doen

Dus ik hou het op 1 september met een kleine vrees voor de Delta variant, die kan nog roet in het eten gaan gooien.
- bedeve
- Amerika-expert
@Harry Ik vind dat je genuanceerd optimistisch bent VV !
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Almere vak V
- Amerika-expert
Helemaal correct wat je zegt!!
En maar schreeuwen die media. Niet alleen in Nederland trouwens. Hier is het niet anders op dit moment.
Sprak gisteren iemand die een collega uit India had. Daar had hij veel respect voor. Want het was daar verschrikkelijk? Ik zeg hoezo dan?? Hij zegt, nou ivm met Covid. Ik zeg heb je wel eens het aantal doden en besmettingen vergeleken met Amerika. En onthoud even dat daar 5 keer zoveel mensen wonen als in Amerika. Had ie nog niet gedaan. Komt ie een half uur later naar me toe. Hij zegt, ik ben werkelijk stomverbaasd...
Joh?!
Inderdaad! Dus we krijgen een mooi verhaal 4 juli (of 22 juni) dat Amerika de grenzen weer opent. Kijk ons is geweldig zijn! Wij mogen weer naar Europa. Dan mogen jullie weer naar Amerika!! Land of the free!! Daar zullen een aantal restricties aan verbonden zijn waardoor de meesten pas na 1 september kunnen vliegen.
Dan zal er ook nog wel wat geroepen worden over het opstarten van de hele poppenkast. Ze willen natuurlijk dat iedereen veilig aankomt in Amerika. Safety first. En er zal wel iets geroepen worden van dat het in Europa niet overal even veilig is. Dus dat het het overwegen waard is om in Amerika te blijven en daar de economy te stimuleren. Iets met America First. Ohnee, dat was iemand anders...

Kortom, goed nieuws show. Vliegen vanaf september. En dan maar hopen dat er niet 3 mensen tegelijk moeten hoesten op het Zuider Eiland van Nieuw Zeeland want dan zal de halve wereld wel weer in het slot worden gegooid...
Laatst gewijzigd door Almere vak V op 21 jun 2021, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Op dit moment gaat het wel de goede kant op in Nederland met 43 op 100000 en dalende trend.
We zullen m.i. niets anders kunnen doen dan wachten op de conclusies van de diverse ingestelde werkgroepen. En ik vrees dat al onze opmerkingen daar geen invloed zullen hebben. Of heeft iemand info dat de werkgroepen de info vanuit dit forum zwaar mee zullen wegen?
Als die doorzet, zal het er op het EDCD kaartje met het tweewekelijkse overzicht beter uitzien.
We zullen m.i. niets anders kunnen doen dan wachten op de conclusies van de diverse ingestelde werkgroepen. En ik vrees dat al onze opmerkingen daar geen invloed zullen hebben. Of heeft iemand info dat de werkgroepen de info vanuit dit forum zwaar mee zullen wegen?

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wij de knoop doorgehakt en onze tickets net bij united voor 17 juli geannuleerd. Binnen 7 dagen geld terug op de creditcard. Wij wilde niet langer in onzekerheid afwachten en steeds meer opties naar het Caribisch gebied vol zien raken. Nu trip naar Curaçao boeken en in juli 2022 herkansing 3 weken Florida.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Dat ligt genuanceerder:
"TUI België annuleert komende zomer alle pakketreizen naar bestemmingen buiten Europa. De Belgische touroperator zou populaire bestemmingen als Turkije, Tunesië en de Dominicaanse Republiek schrappen in juli en augustus. TUI Nederland-woordvoerster Petra Kok laat weten dat dit niet één-op-één geldt voor de Nederlandse tak van de touroperator.
Voor de Nederlandse TUI zijn verre bestemmingen als Curaçao, Bonaire en Aruba populair. Door het gele reisadvies gaan deze reizen gewoon door. “Andere bestemmingen worden inderdaad nu niet aangevlogen door ons. Naar bestemmingen als Mexico, de Dominicaanse Republiek en Jamaica vliegen we niet tot en met eind augustus”. "
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... der-beleid
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
De UK zat de afgelopen dagen op 75/100000, wij op 91 /100000, de cijfers hier zijn dus nog wat hoger dan in de UK waar het zo slecht lijkt te gaan.

(we zitten hier in Ontario aan 2.51/100 000. En komen nog maar pas uit lockdown (fase 1)...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dat is per dag en niet per 14 dagen. Per dag zit NL op 6,2 per 100.000
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Voor wat betreft reizen naar Canada is dit een minder leuk bericht. Ik denk dat het andersom ook het geval gaat zijn. ( Van Canada naar de V.S )
Canada is extending its border restrictions on non-essential international travel for another month.
The extended restrictions will include travel between Canada and the United States. The previous order was set to expire on June 21, it will now expire on July 21.
Public Safety Minister Bill Blair made the announcement on Twitter on Friday morning.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht