Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door woutervg »

Scheelt het ook niet dat NL de VS van de hoogrisico landen af heeft gehaald?
Wanneer er niet meer getest hoeft te worden om naar NL te reizen lijkt mij dat voor de verzekeraar ook een signaal dat er weinog risicos zijn aan een verblijf in de VS.
Almere vak V
Amerika-expert

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Almere vak V »

Pream schreef:
21 jun 2021, 10:50
Nee, het gaat echt om de plaats van bestemming (Charleston).
Het visum is al geregeld, universiteit daar heeft alles al geregeld.
Het reisadvies van het ministerie is nog het enige obstakel.
Op de genoemde manier kan je wel het reisadvies omzeilen.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@woutervg Verzekeraars hanteren het reisadvies van BZ, wat nog steeds oranje is
Almere vak V
Amerika-expert

woutervg schreef:
21 jun 2021, 11:23
Wanneer er niet meer getest hoeft te worden om naar NL te reizen lijkt mij dat voor de verzekeraar ook een signaal dat er weinog risicos zijn aan een verblijf in de VS.
Wat is het risico voor de verzekeraar dan?
woutervg
Amerikafan

Bericht door woutervg »

Een verhoogd risico bij code oranje zou een corona besmetting kunnen zijn.
Nu de VS van de lijst met hoogrisico landen af is lijkt me dit dus niet meer van toepassing.
Pream
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Pream »

Almere vak V schreef:
21 jun 2021, 11:34
Op de genoemde manier kan je wel het reisadvies omzeilen.
Het is niet de inreis die het probleem is, met visum en test lukt dat wel.
woutervg schreef:
21 jun 2021, 11:54
Een verhoogd risico bij code oranje zou een corona besmetting kunnen zijn.
Nu de VS van de lijst met hoogrisico landen af is lijkt me dit dus niet meer van toepassing.
Zou inderdaad wel logisch zijn maar "it ain't over until the paperwork is done"
Almere vak V schreef:
21 jun 2021, 11:35

Wat is het risico voor de verzekeraar dan?
Dat je wellicht ziek wordt, daar dure zorg nodig hebt en wellicht gerepatrieerd moet worden.
Almere vak V
Amerika-expert

Pream schreef:
21 jun 2021, 11:59
Dat je wellicht ziek wordt, daar dure zorg nodig hebt en wellicht gerepatrieerd moet worden.
Dat risico hebben ze bij elke reis. Of ook als je thuisblijft. Daar betaal je premie voor. Dan hadden ze geen verzekeraar moeten worden. En anders hadden ze het wel uitgesloten. Dus die kan je wat mij betreft schrappen van je lijstje...
woutervg
Amerikafan

Bericht door woutervg »

De universiteit kan studenten moeilijk naar de Vs laten gaan met de mededeling dat ze niet verzekerd zijn wanneer ze Corona krijgen.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Ik lees inderdaad dat de (Nederlandse) universiteit er een probleem van maakt dat er nog een oranje reisadvies geldt voor de Verenigde Staten i.v.m. de geldigheid van de benodigde verzekeringen. Misschien zijn dat wel verzekeringen die via de (Nederlandse) universiteit lopen. Dan heb je er weinig invloed op behalve die universiteit achter de broek aan zitten, en hopen dat het reisadvies voor de VS snel verandert naar geel.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Het is m.i. verstandig dat verzekeringen dit soort algemene richtlijnen hanteren. Anders zouden zij (=premiebetaler) opdraaien voor kosten die reizigers krijgen die hele grote risico's nemen b.v. door reizen naar Brazilië.

In dit geval is Amerika niet oranje vanwege de besmettingen maar doordat er reisbeperkingen (travelban) zijn ingesteld. Als de verzekering de enige beperking is zou je, met argumenten als redenen reis dochter, unieke kans, al eerder uitgesteld, lage aantal besmettingen, reden oranje kleur, vaccinatie dochter? een coulanceverzoek kunnen doen bij je verzekeraar.

Mocht dat toch onmogelijk zijn, is het dan niet mogelijk om je dochter tijdelijk met een Amerikaanse verzekering te verzekeren?
Pream
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Pream »

Zou ik geen probleem mee hebben en het is ook een optie die de universitiet aangeeft, echter alleen voor Europese bestemmingen.
Buiten Europa helaas niet. Zonder instemming van Universiteit kun je simpelweg niet weg.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Op zich is de inhoud van dit artikel van zojuist niet nieuw:
"Het kabinet heeft besloten dat per 24 juni het inreisverbod voor reizigers uit de VS wordt opgeheven." https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... rikanen-op.

Maar wat voor mij wel nieuws is: "Er werd gepleit voor reciprociteit, maar onder druk van de Europese toerismebranche gebeurde dat niet."
Als Biden c.s. hart voor de Amerikaanse reisbranche heeft, zou hij nu daarom de travel ban moeten opheffen ;) toch?
Kevin77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Kevin77 »

Ik heb inderdaad de inhoud van dit stuk al een paar keer eerder voorbij zien komen.
Maar dat stukje over dat de Europese toerismesector dit heeft tegengehouden gaat er bij niet in.
Ten eerste hebben ze daar helemaal niets over te vertellen, ten tweede lijkt me het mogelijk verlies te verwaarlozen.
Hoeveel mensen gaan er, zeker dit jaar, op zo’n korte termijn nog naar de VS op vakantie? (ik wel trouwens als het mag :wink:, met dank aan het genereuze annuleringsbeleid van KLM)
JanVoo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door JanVoo »

Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoe dit mogelijkerwijs (ik heb geen bron, dus dit is een persoonlijk bedenksel) is gegaan.

De insteek van de EU zal waarschijnlijk inderdaad die wederkerigheid zijn (geweest). Het is maar de vraag wie er allemaal bedoeld worden met 'toerismesector', maar als dat ook om de luchtvaartsector gaat, kan ik me indenken dat de Europese luchtvaart weliswaar natuurlijk ook enorm gebaat is bij wederkerigheid en ophef van de travelban voor Europeanen om Amerika in te komen, maar aangezien zij geen druk kunnen uitoefenen op de VS zullen ze waarschijnlijk allang blij zijn dat ze nu ook weer enige inkomsten kunnen halen uit de "paar" Amerikanen die op korte termijn wél naar de EU willen.

Dus: de Europese luchtvaartsector zal vást ook wederkerigheid willen (en daar zeer bij gebaat zijn), maar zijn waarschijnlijk nu blij met íets. Dat is (voor hen) altijd beter dan een travel ban die nog aan beide kanten stand houdt.

Maar vooralsnog hoop ik voor "ons" hier natuurlijk dat de travel ban snel beëindigd wordt...
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Ik volg die paragraaf ook niet helemaal. "Er werd gepleit voor reciprociteit, maar onder druk van de Europese toerismebranche gebeurde dat niet." Wát gebeurde er precies niet onder druk van de Europese toerismebranche? Dat de VS reciprociteit zou toepassen? Dat is inderdaad niet gebeurd, maar het lijkt me heel sterk dat de Amerikaanse overheid zich daarbij heeft laten sturen door de Europese toerismebranche(?). Die Europese toerismebranche is waarschijnlijk al lang blij dat Amerikanen in toenemende mate weer welkom zijn in EU-landen... Daarnaast zou de Europese toerismebranche ook profiteren als ze weer reizen naar en reizen via de VS kunnen verkopen.

Waarschijnlijk gewoon een tikfout. Ik denk dat er had moeten staan "Er werd gepleit voor reciprociteit, maar ondanks druk van de Europese toerismebranche gebeurde dat niet."
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

@Galapogos Ik vermoed ook een tikfout, mede omdat de Europese luchtvaartmaatschappijen hier niet gelijk bovenop zijn gedoken. Die willen zsm hun lucratieve vluchten naar de VS weer oppakken.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Vanmiddag via luchtvaartnieuws:
PARIJS - AF-KLM-topman Ben Smith is “zeer hoopvol” dat de VS snel de grenzen opent voor niet-Amerikanen, zo zei hij maandag op het Paris Air Forum. Nu is het nog éénrichtingsverkeer, waarbij Amerikanen wel naar Europa mogen, maar Europeanen niet naar de VS.

Volgens Smith komen er bij Air France-KLM momenteel veel boekingen binnen van Amerikanen die in Europa op vakantie willen. Enkele weken terug kondigde Frankrijk al aan weer reizigers uit de VS te verwelkomen, en na een Europese aanbeveling maakte Nederland bekend dat vanaf 24 juni te doen.

De komst van Amerikaanse toeristen is een belangrijke aanjager van het herstel bij Air France-KLM, zo gaf de Canadese topman aan. Andere aanjagers zijn de reizen van Fransen naar de Franse overzeese gebiedsdelen en die van onder meer Nederlanders naar Zuid-Europese vakantielanden.

“We verwachten komende zomer 60 tot 65 procent van onze capaciteit in te zetten”, aldus Smith. “De leisure-markt is zeer sterk”, met name in Europa. Tegelijkertijd blijft de longhaul-markt nog erg uitdagend, vertelde hij, omdat onder meer Azië en Zuid-Amerika nog op slot zitten.
Dat zou heel fijn zijn :thumbup: :clap: Hij zal dat niet zomaar zeggen.
woutervg
Amerikafan

Bericht door woutervg »

Ruud2004 schreef:
21 jun 2021, 15:37
@Galapogos Ik vermoed ook een tikfout, mede omdat de Europese luchtvaartmaatschappijen hier niet gelijk bovenop zijn gedoken. Die willen zsm hun lucratieve vluchten naar de VS weer oppakken.
Ik denk niet dat dit een tikfout is. Is kan mij goed voorstellen dat de EU reciprociteit wilde, maar dat de toerismebranche druk heeft uitgeoefend om hier niet op te wachten, zodat er wel alvast geld kan worden verdiend aan Amerikanen die hier op vakantie komen.
JanVoo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door JanVoo »

Ja, dat is idd wat ik (maar dan met veel meer woorden :oops: ) probeerde duidelijk te maken, @woutervg :mrgreen:

Ik ben overigens heel benieuwd of zoiemand als Ben Smith van Air France-KLM echt meer weet, of dat het puur is om mensen over de streep te trekken om toch maar te boeken ookal is er nog niks duidelijk...
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik denk dat die Ben Smith evenveel weet als ons en dat hij vooral een verkooppraatje houdt. Ik kan ook wel zeggen dat ik hoopvol ben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer