Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kinderen jetlag en in het vliegtuig

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
AnneliesB
Amerika-ontdekker

Kinderen jetlag en in het vliegtuig

Bericht door AnneliesB »

Wij vliegen in juni van Amsterdam naar San Francisco en weer terug van LAX. We vliegen met twee kinderen van 1 en van 3.
Het is zo'n 11 uur vliegen en 9 uur tijdverschil.
We landen daar om 13.00 uur, dan is het hier 22.00 uur.
En op de terugreis vertrekken we om 18.00 uur en landen hier de volgende dag om 13.00 uur.
Wat is aan te raden om de jetlag voor de kinderen te minimaliseren?
En weet iemand een (homeopatisch?) middeltje om de kinderen rustig te houden of te laten doezelen/slapen als het nodig is?
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Zelf word ik van valeriaan altijd erg rustig. En met een beetje geluk vallen ze dan nog in slaap ook.
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Mijn ervaring is dat zowel ik als mijn kinderen (10 en 5 jaar) meer last hebben van een jetlag als wij richting Nederland gaan, dan wanneer we vanuit Nederland weer terug naar de US gaan. Naar Houston is ook ongeveer 11 uur vliegen trouwens, maar iets minder tijdsverschil.
Probeer ze in het vliegtuig te laten slapen, maar laat ze bij aankomst gewoon in het ritme van de tijd daar meegaan. Eventueel een uurtje eerder in bed kan geen kwaad, maar probeer je gewone routine zo snel mogelijk op te pakken anders wennen ze nooit. De eerste dagen kunnen de kinderen 's nachts wakker worden door honger of dorst, omdat hun ritme is veranderd. Zorg dus dat je wat te drinken (liefst water) en een lichte snack of wat fruit bij de hand hebt. Zorg ook hier weer dat je ze zo snel mogelijk weer in een dagelijks ritme krijgt en als ze 's morgens geen honger hebben laat ze dan toch wat eten.
Van middeltjes heb ik geen verstand.
Een tip van mensen die veel vliegen en vooral handig bij aankomst in Nederland (ivm het vaak missen van een nacht); ga zo snel mogelijk na aankomst naar bed en slaap niet langer dan 3 uurtjes. Daarna opstaan en opfrissen en gewoon mee in het ritme. Des te sneller ben je over je jetlag heen.

Succes!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

hi

Misschien kun je eens kijken op de site van VSM? Of Dr. Vogel?
Ik heb zelf wel baat bij de Bach Rescue druppels, het maakt je wat rustiger en op andere, kortere vluchten heb ik er ook redelijk op geslapen. (of ik was gewoon moe en viel in slaap?)

Wij vliegen in juni ook naar San Fran en ik zie best op tegen die 11 uur maargoed, het is niet anders.

Wat betreft een jetlag weet ik niet beter dan inderdaad proberen mee te gaan met het ritme van het land v aankomst.
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Richting Amerika heb ik er heel weinig last van maar terug veel meer. Als ik thuisk om zorg ik dat ik bezig blijf tot een uur of 8/9 en ga dan naar bed. Als ik naar bed ga als ik thuis kom val ik in slaap en word niet meer wakker tot laat in de middag en dan krijg ik alleen maar meer last. Voor mij zou zelfs het beste zijn om de volgende dag weer te gaan werken zodat ik gelijk weer in het normale ritme zit. Dit jaar heb ik thuis nog het een en ander te doen op de dag dat ik terug kom dus dan zal het een stuk makkelijker zijn om wakker te blijven.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
mieke15
Amerika-ontdekker

Bericht door mieke15 »

Met de heen reis naar Amerika hebben we niet veel last. Alleen dat we vaak al om 5 uur 's morgens naar het plafond liggen te staren. Op de terug weg is het niet dat we proberen te slapen. Maar als we thuis komen gaan we naar bed voor 3 uurtje en staan dan ook weer op om dan eerder weer het ritme van Nederland op te pakken. En dit bevalt ons nog het beste en hebben we geen last van een jetlag. Een stewardess vertelde vorig jaar dat veel stewardess dat ook deden als ze thuis kwamen. Even naar bed maar niet te lang. Iemand die ik ken pakt altijd op de terug reis een slaappil.
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Ik heb nog nooit een minuut geslapen in een vliegtuig.
Ook niet met slaappillen. :(
Het is vooral het geluid, ook al heb ik oordopjes in, het wil maar niet lukken.

Maar wat mij wel helpt, iig tegen de jetlag, is melatonine.
Die koop ik in Amerika, want de pillen die je in Nederland kunt kopen zijn nog net geen placebo's. :wink:

Ik begin ongeveer 3 dagen voor de reis naar huis met elke dag een paar pillen in te nemen voor het slapen gaan en bij thuiskomst zet ik dat nog 3 dagen voort. Helpt supergoed bij mij!
Anders ben ik dagenlang van slag... :evil:

Misschien is hiervan ook een "kinder"uitvoering te verkrijgen??
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik ben natuurlijk weer de enige,maar is het niet wijzer om naar een dokter te gaan met die vraag?
Je gaat kinderen van 1 en 3 toch niet zomaar medicijnen geven om ze rustig te houden aan de hand van adviezen op een forum hoop ik??
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Pete.Z schreef:Ik ben natuurlijk weer de enige,maar is het niet wijzer om naar een dokter te gaan met die vraag?
Je gaat kinderen van 1 en 3 toch niet zomaar medicijnen geven om ze rustig te houden aan de hand van adviezen op een forum hoop ik??
:idea: :wink:

Om de jetlag te voorkomen is het idd het beste om even een middagdutje te laten doen en dan op tijd weer wakker maken, zodat de kids weer in het Nederlandse ritme komen.
Mijn ervaring is dat met de kleintjes het toch wel een week duurt voordat ze weer in het"normale" ritme zijn.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Pete.Z schreef:Ik ben natuurlijk weer de enige,maar is het niet wijzer om naar een dokter te gaan met die vraag?
Je bent niet de enige hoor ... Ik ben sowieso wat huiverig voor het toedienen van slaapmiddelen aan kinderen .. dat gaat een beetje tegen mijn (moeder)gevoel in. Maar wellicht ben ik niet voldoende thuis in de materie thuis.
Sandy
AnneliesB
Amerika-ontdekker

Bericht door AnneliesB »

Dank voor de tips, hier kan ik wel wat mee.

En als antwoord op:
Uiteraard laat ik mij goed informeren! Ik ga ze niet drogeren, hoor! :) .
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Homeopatisch kan weinig kwaad opzich hoor :)

Je moet ze niet vol gaan stoppen met slaappillen die je op recept krijgt nee :P
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

mrloes schreef:hi

Misschien kun je eens kijken op de site van VSM? Of Dr. Vogel?
Ik heb zelf wel baat bij de Bach Rescue druppels, het maakt je wat rustiger en op andere, kortere vluchten heb ik er ook redelijk op geslapen. (of ik was gewoon moe en viel in slaap?)

Wij vliegen in juni ook naar San Fran en ik zie best op tegen die 11 uur maargoed, het is niet anders.

Wat betreft een jetlag weet ik niet beter dan inderdaad proberen mee te gaan met het ritme van het land v aankomst.
Dat is ook een goeie inderdaad. Verkrijgbaar bij "groene winkels" om het zo maar te zeggen :P
Geef ik mijn huisdieren ook altijd als ze naar de dierenarts moeten :wink:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

ZeroXX schreef:
Homeopatisch kan weinig kwaad opzich hoor :)

Je moet ze niet vol gaan stoppen met slaappillen die je op recept krijgt nee :P
"Kan weinig kwaad op zich"

Als ik kinderen had was dat niet de kwalificatie die ik zou willen lezen.

:wink:

Nicotine schijnt trouwens,vooral bij niet rokers,goed te helpen tegen jetlag,en 1 sigaret kan weinig kwaad op zich.
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

Staan er op medicijnen niet altijd leeftijden vermeld én de dosering voor die leeftijden? Ik heb geen kinderen dus ben daar niet echt in thuis maar het lijkt me dat je de voorschriften/bijsluiter toch kunt geloven?

Ik geef m'n ezels ook wel eens Bach Rescue, bv als de smid komt.
Dan zijn ze gewoon wat rustiger, ze worden niet gedrogeerd of gaan van de wereld - dát wil ik niet eens maar je stelt ze op hun gemak.
AnneliesB
Amerika-ontdekker

Bericht door AnneliesB »

mrloes schreef: Dan zijn ze gewoon wat rustiger, ze worden niet gedrogeerd of gaan van de wereld - dát wil ik niet eens maar je stelt ze op hun gemak.
Dat bedoel ik! Als ze hyper zijn en het vliegtuig rondstuiteren dan is het fijn om iets bij je te hebben om ze rustiger te krijgen. Fijn voor hen zelf, voor ons en voor alle medereizigers. Just in case...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Met Melatonine zou ik erg uitkijken. Onze kinderarts raadde dat af voor onze kinderen. Het is een hormoon, dat door het lichaam zelf wordt aangemaakt en pas op latere leeftijd ga je het minder aanmaken (volgens onze dokter).
Onze kinderen zijn altijd vrij rustig geweest tijdens het vliegen en we zijn de oceaan al vanaf dat ze baby waren vele malen overgevlogen. Ik ben altijd huiverig geweest voor allerlei middeltjes, want die kunnen bij bepaalde individuen ook nog precies averechts werken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Petra/VS schreef:Ik ben altijd huiverig geweest voor allerlei middeltjes, want die kunnen bij bepaalde individuen ook nog precies averechts werken.
Precies of stel dat je allergisch bent voor een bepaalde stof wat je niet weet. Dan zou ik het thuis altijd eerst uitproberen .....
Wij geven onze kinderen voor vertrek gewoon een borrel ;)

PS. Stefan zei overigens dat hij dit keer overwoog om wel wat te proberen, hij slaapt niet zo goed in het vliegtuig ...
Sandy
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

edit
Laatst gewijzigd door ZeroXX op 15 apr 2007, 07:22, 1 keer totaal gewijzigd.
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

mrloes schreef:Staan er op medicijnen niet altijd leeftijden vermeld én de dosering voor die leeftijden? Ik heb geen kinderen dus ben daar niet echt in thuis maar het lijkt me dat je de voorschriften/bijsluiter toch kunt geloven?

Ik geef m'n ezels ook wel eens Bach Rescue, bv als de smid komt.
Dan zijn ze gewoon wat rustiger, ze worden niet gedrogeerd of gaan van de wereld - dát wil ik niet eens maar je stelt ze op hun gemak.
Precies :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer