Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Inges »

Nee dat mag niet want je mag Amerika niet in. Er is nog steeds een travel ban. Daar gaat dit hele topic over ;-) :-)
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Ebelix
Amerikakenner

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Ebelix »

Correctie. USA laat geen inwoners, behalve voor urgente zaken, toe die direct uit het Schengen gebied vliegen. Vertrek je uit Roemenië, Bulgarije of Kroatië en heb je daar 14 dagen gezeten voor je vertrek dan kom je Amerika binnen. Roemenië, Bulgarije en Kroatië zijn wel EU maar geen Schengen.
Diederik52
Amerikafan

Bericht door Diederik52 »

Zojuist geplaatst op nos.nl:
VS denkt aan opheffen reisbeperkingen EU

De Verenigde Staten denken erover de reisbeperkingen voor burgers uit de EU op te heffen. Maar het is nog te vroeg om te zeggen per wanneer dat zou kunnen, zei de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Blinken op een persconferentie in Parijs. "We staan te popelen om reizen zo volledig mogelijk en zo snel mogelijk te herstellen", zei hij.

Luchtvaartmaatschappijen dringen er bij de regering van de VS al langer op aan het land weer open te doen voor mensen van buiten de VS. Vanwege de coronacrisis werden buitenlanders tot nog toe geweigerd. Twee weken geleden ging de Amerikaanse president Biden in gesprek met zijn Britse ambtgenoot Johnson over het hervatten van reizen naar elkaars land.
Eigenlijk word je er weinig wijzer van, maar ja...
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

We zijn er mee bezig :D
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nessiezzz »

Ze denken erover (wel/niet) en te vroeg om te zeggen wanneer.
Gaat echt nog wel even duren is mijn inschatting. :blink:
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Ebelix schreef:
25 jun 2021, 13:17
Correctie. Roemenië, Bulgarije en Kroatië zijn wel EU maar geen Schengen.
Dank, moet inderdaad Schengen zijn ipv EU in mijn bericht, ik pas het even aan
NettyJoosten
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door NettyJoosten »

harryh schreef:
25 jun 2021, 12:31
De VS laat mensen uit Schengen landen niet toe, dus nee
Jammer anders was ik 14 dag naar familie gegaan haha
Raquel12
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Raquel12 »

Ik denk dat ze al een datum in gedachten hebben en dat dat nu op papier formeel gedaan moet worden ... ze weten meer als ons verteld wordt en denk dat dit out of the bleu bekend gemaakt zal worden.
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ebelix schreef:
25 jun 2021, 13:17
USA laat geen inwoners, behalve voor urgente zaken, toe die direct uit het Schengen gebied vliegen.
De Amerikaanse man van een Nederlands vriendinnetje gaat dit weekend met de oudste dochter van 4,5 naar familie in Nebraska. Daar is geen urgente reden voor. Blijkbaar kan het dan toch. De bedoeling is dat ze iets meer dan een week wegblijven.
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

Blinken says too early for a date on lifting travel curbs for EU citizens

'to early' voor een datum. Ik begin toch te vrezen dat het pas september of later zal worden.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

En dat allemaal terwijl de mondkapjes in Israel weer ingevoerd worden omdat Delta nu ook bij volledig gevaccineerden toeslaat. Weliswaar worden ze er minder ziek van dan niet gevaccineerden maar toch.
Dat geeft aan dat we zullen moeten leren leven met covid en we moeten accepteren dat we regelmatig een hervaccinatie nodig zullen hebben. Travelbans zullen op den duur niet verder houdbaar zijn.
Raquel12
Amerika-ontdekker

Bericht door Raquel12 »

Er staat ook bij dat het niet duidelijk is of de personen maar 1 prik hebben gehad en nog geen 2de ... het is al bekend dat geen 1 vaccin 100% beschermt, dat is ook met een griepprik, worden mensen ook ziek maar minder ... wordt een beetje moe van dit soort paniek gedrag.
Laatst gewijzigd door markro op 25 jun 2021, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Zo lang de ziekenhuizen niet vol liggen wat is dan het probleem?
Gast

Bericht door Gast »

Raquel12 schreef:
25 jun 2021, 16:13
wordt een beetje moe van dit soort paniek gedrag.
:D :D
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@Raquel12
Mijn intentie is helemaal niet om paniek te zaaien. Mijn punt is juist dat we op den duur moeten accepteren dat het leven door moet en dat we ons steeds aan moeten passen aan Corona. De enige manier om eruit te komen is, m.n. de kwetsbaren, steeds te vaccineren tegen nieuwe varianten zoals we dat met de griep ook doen. M.i. is dat de enige oplossingsrichting.
Maatregelen als de Travelban zijn dan niet meer nodig.

In het artikel staat trouwens wel dat er ook volledig gevaccineerden besmet zijn. Het allerbelangrijkste dat de vaccins brengen is dat de kans op ziekenhuisopname voor meer dan 90% wordt teruggedrongen.
According to Israeli Health Ministry figures that were provided to Haaretz last month, 564 new cases were reported between May 22 and June 20. Of those, 385 were of people who had not been vaccinated against COVID, 13 of people had taken just the first dose and 165 of people who had two doses. In other words, 29 percent of those who contracted COVID had been inoculated.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Hoet hoeft op zich ook geen probleem te zijn dat volledig gevaccineerden nog in het ziekenhuis kunnen belanden door de delta-variant (of welke variant dan ook). Het belangrijkste lijkt me dat de vaccinatiegraad zodanig stijgt dat het virus zich niet meer goed kan verspreiden. De R-waarde moet dusdanig laag zijn dat zelfs besmettelijke varianten uitdoven. We zitten nu gewoon nog in een fragiele situatie. Nog lang niet iedereen is gevaccineerd. Niet bij ons in het westen en al helemaal niet in veel armere landen.

Wat dit betekent voor reisbeperkingen valt niet te voorspellen. Voor mezelf hoop ik natuurlijk dat die snel worden opgeheven zodat ik weer die kant op kan. Maar als het anders uitpakt dan kan ik dat niemand kwalijk nemen. Ik ben ervan overtuigd dat zowel in de VS als hier in Europa goed wordt afgewogen wat verantwoord is wat niet.
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Jozs schreef:
25 jun 2021, 15:37
Blinken says too early for a date on lifting travel curbs for EU citizens

Haha dat klinkt als na een sollicitatie gesprek horen "u hoort nog van ons" :blink: :roll:
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

In the guardian UK staat trouwens de volledige quote:
Blinken, asked repeatedly about the issue on a trip to Europe meant to repair relations that were rocky under Donald Trump, voiced understanding but gave no date.

“We need to be guided by the science and by medical experts, not taking a political decision but one based on the facts,” Blinken told an online forum with young French people on the Brut network.

“I hope that this will happen quickly. We really want to. I hope it will be a matter of weeks rather than months,” he said in fluent French.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

https://www.hln.be/buitenland/blinken-h ... ~aaae6e18/

Ook wat detail op de Belgische rioolkrant bij uitstek.
harryvanbritsom
Amerika-ontdekker

Bericht door harryvanbritsom »

Blij dat je dit post, ik werd bijna gelyncht omdat ik hier iets plaatste van het laatste nieuws
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer