Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door dejong89 »

Ik wordt een beetje moe van dit soort berichten. Noem het kort door de bocht, maar het is puur angst zaaien.

Copy past Indiaanse ,Britse ,Zuid Afrikaanse en Braziliaanse variant. Een virus muteert. Leer er mee leven en laat je leven er niet door bepalen. Zeker nu niet. We zijn al zo ontzettend veel verder dan 1 jaar geleden
Volgens de laatste studies helpen de vaccinaties tegen de meest recente mutaties en voorkomt dit een ernstig verloop van Covid. Als vaccineren niet meer helpt, wat dan nog wel? Gaan we dan net zoals Australië dan maar om de paar weken onze steden op slot gooien?

Goed, frustratie uit. Terug on topic, adem in, adem uit. :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Ik deel 100% jouw frustratie. Get the f on with it.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@dejong89
Ik ben het met je eens dat we er mee moeten leren leven. Zie ook mijn eerdere berichten. Ik ben het niet eens met kwalificatie dat het angstzaaierij is. We moeten niet onze ogen sluiten. En voor alles: ook in de VS zullen ze de trend zien. En dat is vooral waarom ik er niet blij mee ben.

Hopelijk zullen ze daar ook in gaan zien dat we zullen moeten leren leven met corona.
En hopelijk zullen we in Europa ons houden aan de adviezen van de who zodat de toename beperkt zal zijn.
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Nog effe geduld en dan is hopelijk 80-90% van NL volledig gevaccineerd. Hopelijk wordt het een betere herfst en kunnen we gewoon door dan met ons leven.

Wij hoeven toch niet opgesloten te worden voor mensen die zich niet willen laten vaccineren. Voor degene die niet mogen vaccineren vanwege medische reden vind ik een ander verhaal. Dat zijn er ook niet zo veel, en als de rest het wel doet zijn deze mensen ook beschermd. Maar voor degene die niet willen….tjaa ……. Hun moeten met de eventuele consequenties leven toch? Is toch echt een eigen keuze en ik wil niet voor hun binnen blijven.

En hopelijk gaat het in de “armere” landen ook snel. Daar moeten we de mensen helpen. Dan helpen we ook meteen ons zelf.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Xkim01
Amerikafan

Bericht door Xkim01 »

dejong89 schreef:
01 jul 2021, 15:35
Ik wordt een beetje moe van dit soort berichten. Noem het kort door de bocht, maar het is puur angst zaaien.

Copy past Indiaanse ,Britse ,Zuid Afrikaanse en Braziliaanse variant. Een virus muteert. Leer er mee leven en laat je leven er niet door bepalen. Zeker nu niet. We zijn al zo ontzettend veel verder dan 1 jaar geleden
Volgens de laatste studies helpen de vaccinaties tegen de meest recente mutaties en voorkomt dit een ernstig verloop van Covid. Als vaccineren niet meer helpt, wat dan nog wel? Gaan we dan net zoals Australië dan maar om de paar weken onze steden op slot gooien?

Goed, frustratie uit. Terug on topic, adem in, adem uit. :mrgreen:
Veel media gaan nieuws verspreiden over “nieuwe varianten, mensen gaan op vakantie” voor angst, en dit vind ik zelf zeer frustrerend. Dit soort nieuws staat altijd aan kop bij elke nieuwsapp die je opent, mensen willen weer is op vakantie gaan naar 1,5 jaar corona en ik denk dat veel mensen dat niet snappen, wat moeten we dan elke keer bang zijn als er een nieuwe mutatie komt dan kunnen we niks meer doen dan in lockdown blijven
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Eerst gaat het om de IC's die veel te vol liggen. Dan ligt daar niemand meer. Dan gaat het om de ziekenhuizen die te vol liggen. Ligt daar niemand meer dan hebben we te veel besmettingen. Hebben we niet genoeg besmettingen meer. Dan is er een levensgevaarlijke nieuwe variant!! Vinden ze er 30 in Australie en gooien ze daar de tent weer dicht. Dan loopt het aan de andere kant van de wereld al weer dun door de broek.

Wat is het volgende? Als ik 3 keer nies binnen 5 minuten dat ik een half jaar niet buiten mag komen??
ovide
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ovide »

Het is echt om tureluurs van te worden....

Zo het nu staat ga ik 2 weken op zomervakantie naar Bulgarije, pak dan een directe vlucht naar Istanbul, om vervolgens rechtstreeks naar de VS te vliegen....

Volgens mij is dat de enige zekerheid die ik kan hebben om de VS in te komen.
Krom, bizar, maar raar en waar....toch?
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
inge-amerika
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door inge-amerika »

Ik denk dat de WHO wellicht nu angst wil verspreiden en de deltavariant als middel gebruikt in de hoop dat de vaccinatiegraad weer een boost krijgt? Ze willen denk ik voorkomen dat de ongevaccineerde Amerikanen denken dat het allemaal wel los loopt en het virus weer voorbij is
2015 Boston - San Francisco
2017 Tampa - Keys - Smoky Mountains - New Orleans
2018 New York citytrip
2022 Vegas - Yellowstone - Seattle - SF - Vegas
tddft_
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door tddft_ »

Ik ben het helemaal met jullie eens. Ik begin een beetje moe te worden van al die nieuwsberichten. Uiteindelijk zullen er zo veel meer varianten komen en zullen sommige vaccins niet de volle bescherming bieden, maar so be it. Al die maatregelen hebben zo veel meer vernietigd dan dat het heeft geholpen. Ik ben ook mensen eraan verloren, maar als ik zie wat het mentaal met je doet om zo lang opgesloten te zitten, of zelfs zo’n stomme travel ban waarbij families en partners elkaar niet kunnen zien, dan moet je je ook beseffen dat het gewoon tijd wordt om alles weer te openen en langzaam terug te gaan met het oude normaal (de woorden “het nieuwe normaal” kan ik niet meer aanhoren) en met Corona te leren leven.
I left my heart in LA
Jay-NewJersey
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jay-NewJersey »

Erg frustrerend dit allemaal! Veel Europese landen zijn/gaan open maar de VS niet. Ik heb vandaag met United Airlines gebeld en gevraagd of er toch wat nieuws is en er werd mij verteld dat voor de maand juli de Verenigde Staten niet open zal gaan voor de Schengen. Of dit daadwerkelijk zo is, ik hoop het niet maar vrees het wel.

Dit is in elk geval een fijne forum! :thumbup:
Allard
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Allard »

Leuk om die laatste reacties nog eens door te lezen. Relativering is iets wat ik ernstig gemist heb in het grootste deel van de covid discussies. Maar pas op! Relativering is iets voor wappies! En wappies hebben bloed aan hun handen! Nou ja, ietwat chargerend gezegd maar ik bespeur wel een tweedeling in onze samenlevingen. Die tweedeling kunnen we m.i. ook aan de covid gerelateerde schade toevoegen.

Nog een paar overwegingen:

1. De keuze is aan de politiek. Politiek is vaak koehandel. Biden wil wel wat van/met Europa. Ik denk niet dat hij bij het uitruilen veel druk voelt van een ingestorte binnenlandse toeristen markt. Die floreert behoorlijk lees ik in andere berichten.
2. De omvang van het krachtenveld dat wel enig belang heeft bij het voortbestaan van deze pandemie moeten we niet onderschatten. Het zijn echt niet alleen rationele overwegingen die het resultaat gaan bepalen.

Persoonlijk was ik altijd vrij optimistisch in die zin dat we dit gebeuren voor eens en voor altijd achter ons kunnen laten. Ik word met de dag pessimistischer. En als het reisverbod er af is: Hou er rekening mee dat het er zo weer op kan zitten. Paniek heeft inmiddels een stevige wortel geschoten in onze besliskunde.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

dejong89 schreef:
01 jul 2021, 09:44
Vandaag om 19:30 Nl tijd (weer) een pressbriefing van het covid responseteam en public health officials.
Helaas....nada
Cobert
Amerikafan

Bericht door Cobert »

Bericht van vandaag van de New York Times.
Ik kon hem eerst niet openen, maar via Google Translate kreeg ik het hele bericht keurig in het Nederlands te lezen.
Nog steeds geen uitkomst, maar ik hoop dat de druk die diverse partijen uitoefenen resultaat gaat opleveren. Alhoewel mij de moed inmiddels ook aardig in de schoenen begint te zakken :x

https://www.nytimes.com/2021/07/01/busi ... lines.html
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Cobert schreef:
01 jul 2021, 22:41
....ik hoop dat de druk die diverse partijen uitoefenen resultaat gaat opleveren...
Ik denk niet dat het de Amerikaanse overheid veel uitmaakt dat Europese luchtvaartmaatschappijen verlies lijden....
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Totdat Boeing ernstig in de problemen komt; draaien al voor de Corona-ellende met verlies vanwege oa debacle met de 737max!
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Cobert schreef:
01 jul 2021, 22:41
https://www.nytimes.com/2021/07/01/busi ... lines.html
Ik vrees dat BIden vannacht geen oog heeft dicht gedaan... :wink: :blink:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Geen aankondiging dus op 30 juni :?
JanVoo
Amerikafan

Bericht door JanVoo »

Ik richt m'n laatste sprankje hoop nog op 4 juli... als er dan niks komt gaan we op 5 juli onze reis van 9 juli annuleren. :sadcry:

En dan maar voor plan B gaan (Italië). Ook leuk!
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Hier hetzelfde. Als 4 juli niets bekend wordt gemaakt ga ik annuleren.
Het ergste vind ik dat ze geen duidelijkheid geven.
Begrijp dat niet. Ik denk dan ook aan al die mensen die vorig jaar hun reis moesten annuleren en met vouchers weer hebben geboekt en nu maar zitten te wachten.
Zeg dan tenminste: niet voor 1 augustus of niet voor 1 september. Dan kunnen we tenminste verder.
tddft_
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door tddft_ »

Zoals hierboven vermeld, is 4 juli ook mijn laatste hoop voor mijn vlucht op 8 juli. Ik hoop dat Biden met de woorden “America's independence from this virus” ook de travel ban mee bedoelt.
I left my heart in LA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer