Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
BorL
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door BorL »

Raquel12 schreef:
03 jul 2021, 22:47
Op meerdere grote luchthavens is het persooneel vannde TSA verteld dat ze per 1 aug massaal worden ingezet op de internationale terminals !!!
Bron?
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Coyote »

@Raquel12 Dat zou zeker een indicatie kunnen zijn maar ik ben ook wel benieuwd naar de bron.

Het enige wat ik kan vinden is dat de TSA voorbereid is op een druk zomerseizoen, zie hier.

Verder lees ik dat er op dit moment volop TSA medewerkers gezocht worden.
Based on anticipated seasonal travel trends in the months ahead and the progress of COVID-19 vaccinations for the general public, TSA has launched national efforts to recruit new employees in support of screening operations at Philadelphia in addition to many of the agency’s airports nationwide.
Afkomstig uit dit artikel.

Bij beide artikelen lees ik echter niet dat dit is als voorbereiding op internationale vluchten. Het vliegverkeer in Amerika is alweer in volle gang met volumes pre Covid:
Many airports across the country are seeing passenger travel at pre-pandemic levels, especially in the mornings when flight schedules are compressed. Some airports are already exceeding 2019 travel volumes, including popular summer travel destinations, such as Nashville International Airport and Myrtle Beach International Airport; while others, like Orlando International Airport, Fort Lauderdale-Hollywood International Airport and Phoenix Sky Harbor International Airport are already close to pre-pandemic volumes ahead of the high-traffic holiday weekend.
Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

En waarom zouden ze daar 'massaal worden ingezet'? Het zal echt wel even duren voordat het transatlantische verkeer terug is op het oude niveau.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Hier een zelfde soort bericht maar dan van 28 april!! Ik kan me niet herinneren dat er veel is gebeurd in die tijd qua opheffen travel ban.
The TSA wanted 6,000 new officers by summer. Most positions are unfilled as airlines expect a passenger surge.

Security checkpoint wait times have spiked at some airports because of passenger volumes and TSA staffing issues
Travelers walk past a sign pointing toward a coronavirus testing location at John F. Kennedy International Airport in New York. (Angus Mordant/Bloomberg News)
By Ian Duncan April 28, 2021 at 6:00 a.m. ED
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij waren steeds optimistisch over reizen in 2022 naar de States, maar met de toenemende besmettingen in Europa, wordt het optimisme hier wel getemperd. De hoop blijft, maar de vingers worden steeds strakker gekruist. Wij hebben voor september volgend jaar een camper geboekt en willen evt. begin januari naar New York en Washington DC. Dat laatste zien we nog niet echt gebeuren, september blijven we ernstig op hopen.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

boonens schreef:
04 jul 2021, 10:04
Het zal echt wel even duren voordat het transatlantische verkeer terug is op het oude niveau.
Precies, en daar komt bij dat mensen zoals mijn gzin die aan de zomervakantie vastzitten hun tickets moeten annuleren of hebben geannuleerd. Nieuwe tickets boeken voor de komende 2 maanden doe ik zeker niet meer, teveel onzekerheid. En de ticketprijzen t/m half augustus zijn sky high. Eerste moment is wat mij betreft september. Zakelijk staat veel nog op hold qua vliegen, ik werk voor een internationaal groot bedrijf maar ook daar wordt vrijwel niet transatlantisch gevlogen.
NettyJoosten
Amerika-ontdekker

Bericht door NettyJoosten »

Misschien een voorbode voor US?
Ik hoop het zo !!

https://globalnews.ca/news/8000902/skip ... 2znTrl0XsI
A&A
Amerikakenner

Bericht door A&A »

Je hoeft dan misschien niet meer in quarantaine als je Canada in komt vanaf morgen (5/7) als je het juiste vaccin hebt gehad maar je mag er als toerist nog lang niet in hoor! Tot 21 juli geldt sowieso een verbod en na die datum zou, om als Europese toerist in Canada te mogen, een zodanig deel van de Canadezen ingeënt moeten zijn en de besmettingen en ziekenhuisopname s zo laag moeten zijn dat dit voorlopig nog niet haalbaar gaat zijn.
Beetje blij zijn met een dode mus dus. De kans dat deze zomer Canada voor EU toeristen nog open gaat lijkt mij uiterst klein... (en ja, wij zouden ook dolblij zijn als na 21/7 de grenzen open zouden gaan).
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

BorL schreef:
04 jul 2021, 00:31
Bron?
Twitter..
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door Jolly1966 »

dejong89 schreef:
04 jul 2021, 12:11
BorL schreef:
04 jul 2021, 00:31
Bron?
Twitter..
Nergens wordt dit genoemd in de berichten van TSA🤔
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Dat klopt . Maar wel in berichten van mensen die het " via via " hebben gehoord van mensen die bij de tsa werken Kortom: onbetrouwbaar
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door BorL »

@dejong89

Dank, ik geloof niks meer tenzij het op facebook staat :lol:
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Kreeg net een promo mail van connections ivm reizen naar de US dit najaar :shock: Heb ze dan maar een mailtje terug gestuurd met de vraag of de grens dan volgens hun wel open is/zal zijn :blink:
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

jojostravelusa schreef:
04 jul 2021, 10:54
Wij waren steeds optimistisch over reizen in 2022 naar de States, maar met de toenemende besmettingen in Europa, wordt het optimisme hier wel getemperd. De hoop blijft, maar de vingers worden steeds strakker gekruist. Wij hebben voor september volgend jaar een camper geboekt en willen evt. begin januari naar New York en Washington DC. Dat laatste zien we nog niet echt gebeuren, september blijven we ernstig op hopen.
We mogen toch hopen dat als het merendeel van de mensen in west Europa en de USA gevaccineerd is dat dan weer alles op gang komt en enigszins normaal wordt.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
NettyJoosten
Amerika-ontdekker

Tipsy_1 schreef:
04 jul 2021, 13:34
Kreeg net een promo mail van connections ivm reizen naar de US dit najaar :shock: Heb ze dan maar een mailtje terug gestuurd met de vraag of de grens dan volgens hun wel open is/zal zijn :blink:
2
Benieuwd naar hun antwoord
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nessiezzz »

A&A schreef:
04 jul 2021, 11:59
Je hoeft dan misschien niet meer in quarantaine als je Canada in komt vanaf morgen (5/7) als je het juiste vaccin hebt gehad maar je mag er als toerist nog lang niet in hoor! Tot 21 juli geldt sowieso een verbod en na die datum zou, om als Europese toerist in Canada te mogen, een zodanig deel van de Canadezen ingeënt moeten zijn en de besmettingen en ziekenhuisopname s zo laag moeten zijn dat dit voorlopig nog niet haalbaar gaat zijn.
Beetje blij zijn met een dode mus dus. De kans dat deze zomer Canada voor EU toeristen nog open gaat lijkt mij uiterst klein... (en ja, wij zouden ook dolblij zijn als na 21/7 de grenzen open zouden gaan).
Precies.

The new rules apply to Canadian citizens, permanent residents, people registered under the Indian Act, and foreign nationals who are asymptomatic, have tested negative for Covid-19, and have been fully vaccinated at least two weeks before entering Canada.

En redelijk off topic maar vanaf 1 juli mogen Canadezen nu ook Europa in. Elke donderdag wordt deze lijst geüpdatet door de Europese raad.

https://www.consilium.europa.eu/en/pres ... be-lifted/
NettyJoosten
Amerika-ontdekker

Nessiezzz schreef:
04 jul 2021, 13:48
A&A schreef:
04 jul 2021, 11:59
Precies.

The new rules apply to Canadian citizens, permanent residents, people registered under the Indian Act, and foreign nationals who are asymptomatic, have tested negative for Covid-19, and have been fully vaccinated at least two weeks before entering Canada.

En redelijk off topic maar vanaf 1 juli mogen Canadezen nu ook Europa in. Elke donderdag wordt deze lijst geüpdatet door de Europese raad.

https://www.consilium.europa.eu/en/pres ... be-lifted/
Of je kan ook altijd alles negatief bekijken.
Sommige willen niet alleen negatieve dingen lezen, en dat kleine sprankje hoop doet leven, maar dat is mijn mening.
Fijne zondag verder.
Raquel12
Amerika-ontdekker

Bericht door Raquel12 »

boonens schreef:
04 jul 2021, 10:04
En waarom zouden ze daar 'massaal worden ingezet'? Het zal echt wel even duren voordat het transatlantische verkeer terug is op het oude niveau.
Wordt je niet moe van jezelf ? Op alles en iedereen negatief reageren want dat is het enige wat ik van jou zie hier
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Een beetje realistisch hoeft niet gelijk negatief opgevat te worden. Het feit ligt er nu eenmaal dat we er niet naar toe kunnen. En je aan elke strohalm vastklampen (zonder daadwerkelijke bron of een geverifieerd bericht) valt op dit moment gewoon telkens weer tegen, want er komt nog niks concreets. De hoop hebben we allemaal massaal, daar zal geen twijfel over bestaan. Maar laten we alsjeblieft afwachten tot er berichten komen uit betrouwbare bronnen.
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nessiezzz »

NettyJoosten schreef:
04 jul 2021, 13:52

Of je kan ook altijd alles negatief bekijken.
Sommige willen niet alleen negatieve dingen lezen, en dat kleine sprankje hoop doet leven, maar dat is mijn mening.
Fijne zondag verder.
Hoi NettyJoosten,

Ik zoek even naar de reden waarom mijn post als negatief gezien wordt door je. Je postte een link over de toegangsregels van Canada en ik pak even de details erbij om de correctheid van je informatie weer te geven. Het is geen mening, het zijn de feiten zoals ze zijn.
Helaas kan ik het niet mooier maken dan het is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer