Bron?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.
2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
@Raquel12 Dat zou zeker een indicatie kunnen zijn maar ik ben ook wel benieuwd naar de bron.
Het enige wat ik kan vinden is dat de TSA voorbereid is op een druk zomerseizoen, zie hier.
Verder lees ik dat er op dit moment volop TSA medewerkers gezocht worden.
Bij beide artikelen lees ik echter niet dat dit is als voorbereiding op internationale vluchten. Het vliegverkeer in Amerika is alweer in volle gang met volumes pre Covid:
Het enige wat ik kan vinden is dat de TSA voorbereid is op een druk zomerseizoen, zie hier.
Verder lees ik dat er op dit moment volop TSA medewerkers gezocht worden.
Afkomstig uit dit artikel.Based on anticipated seasonal travel trends in the months ahead and the progress of COVID-19 vaccinations for the general public, TSA has launched national efforts to recruit new employees in support of screening operations at Philadelphia in addition to many of the agency’s airports nationwide.
Bij beide artikelen lees ik echter niet dat dit is als voorbereiding op internationale vluchten. Het vliegverkeer in Amerika is alweer in volle gang met volumes pre Covid:
RolandMany airports across the country are seeing passenger travel at pre-pandemic levels, especially in the mornings when flight schedules are compressed. Some airports are already exceeding 2019 travel volumes, including popular summer travel destinations, such as Nashville International Airport and Myrtle Beach International Airport; while others, like Orlando International Airport, Fort Lauderdale-Hollywood International Airport and Phoenix Sky Harbor International Airport are already close to pre-pandemic volumes ahead of the high-traffic holiday weekend.
En waarom zouden ze daar 'massaal worden ingezet'? Het zal echt wel even duren voordat het transatlantische verkeer terug is op het oude niveau.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Hier een zelfde soort bericht maar dan van 28 april!! Ik kan me niet herinneren dat er veel is gebeurd in die tijd qua opheffen travel ban.
The TSA wanted 6,000 new officers by summer. Most positions are unfilled as airlines expect a passenger surge.
Security checkpoint wait times have spiked at some airports because of passenger volumes and TSA staffing issues
Travelers walk past a sign pointing toward a coronavirus testing location at John F. Kennedy International Airport in New York. (Angus Mordant/Bloomberg News)
By Ian Duncan April 28, 2021 at 6:00 a.m. ED
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij waren steeds optimistisch over reizen in 2022 naar de States, maar met de toenemende besmettingen in Europa, wordt het optimisme hier wel getemperd. De hoop blijft, maar de vingers worden steeds strakker gekruist. Wij hebben voor september volgend jaar een camper geboekt en willen evt. begin januari naar New York en Washington DC. Dat laatste zien we nog niet echt gebeuren, september blijven we ernstig op hopen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Precies, en daar komt bij dat mensen zoals mijn gzin die aan de zomervakantie vastzitten hun tickets moeten annuleren of hebben geannuleerd. Nieuwe tickets boeken voor de komende 2 maanden doe ik zeker niet meer, teveel onzekerheid. En de ticketprijzen t/m half augustus zijn sky high. Eerste moment is wat mij betreft september. Zakelijk staat veel nog op hold qua vliegen, ik werk voor een internationaal groot bedrijf maar ook daar wordt vrijwel niet transatlantisch gevlogen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Misschien een voorbode voor US?
Ik hoop het zo !!
https://globalnews.ca/news/8000902/skip ... 2znTrl0XsI
Ik hoop het zo !!
https://globalnews.ca/news/8000902/skip ... 2znTrl0XsI
Je hoeft dan misschien niet meer in quarantaine als je Canada in komt vanaf morgen (5/7) als je het juiste vaccin hebt gehad maar je mag er als toerist nog lang niet in hoor! Tot 21 juli geldt sowieso een verbod en na die datum zou, om als Europese toerist in Canada te mogen, een zodanig deel van de Canadezen ingeënt moeten zijn en de besmettingen en ziekenhuisopname s zo laag moeten zijn dat dit voorlopig nog niet haalbaar gaat zijn.
Beetje blij zijn met een dode mus dus. De kans dat deze zomer Canada voor EU toeristen nog open gaat lijkt mij uiterst klein... (en ja, wij zouden ook dolblij zijn als na 21/7 de grenzen open zouden gaan).
Beetje blij zijn met een dode mus dus. De kans dat deze zomer Canada voor EU toeristen nog open gaat lijkt mij uiterst klein... (en ja, wij zouden ook dolblij zijn als na 21/7 de grenzen open zouden gaan).
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Dat klopt . Maar wel in berichten van mensen die het " via via " hebben gehoord van mensen die bij de tsa werken Kortom: onbetrouwbaar
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
@dejong89
Dank, ik geloof niks meer tenzij het op facebook staat
Dank, ik geloof niks meer tenzij het op facebook staat

Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Kreeg net een promo mail van connections ivm reizen naar de US dit najaar
Heb ze dan maar een mailtje terug gestuurd met de vraag of de grens dan volgens hun wel open is/zal zijn 

- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
We mogen toch hopen dat als het merendeel van de mensen in west Europa en de USA gevaccineerd is dat dan weer alles op gang komt en enigszins normaal wordt.jojostravelusa schreef: ↑04 jul 2021, 10:54Wij waren steeds optimistisch over reizen in 2022 naar de States, maar met de toenemende besmettingen in Europa, wordt het optimisme hier wel getemperd. De hoop blijft, maar de vingers worden steeds strakker gekruist. Wij hebben voor september volgend jaar een camper geboekt en willen evt. begin januari naar New York en Washington DC. Dat laatste zien we nog niet echt gebeuren, september blijven we ernstig op hopen.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
-
- Amerika-ontdekker
Precies.A&A schreef: ↑04 jul 2021, 11:59Je hoeft dan misschien niet meer in quarantaine als je Canada in komt vanaf morgen (5/7) als je het juiste vaccin hebt gehad maar je mag er als toerist nog lang niet in hoor! Tot 21 juli geldt sowieso een verbod en na die datum zou, om als Europese toerist in Canada te mogen, een zodanig deel van de Canadezen ingeënt moeten zijn en de besmettingen en ziekenhuisopname s zo laag moeten zijn dat dit voorlopig nog niet haalbaar gaat zijn.
The new rules apply to Canadian citizens, permanent residents, people registered under the Indian Act, and foreign nationals who are asymptomatic, have tested negative for Covid-19, and have been fully vaccinated at least two weeks before entering Canada.
En redelijk off topic maar vanaf 1 juli mogen Canadezen nu ook Europa in. Elke donderdag wordt deze lijst geüpdatet door de Europese raad.
https://www.consilium.europa.eu/en/pres ... be-lifted/
-
- Amerika-ontdekker
Of je kan ook altijd alles negatief bekijken.Nessiezzz schreef: ↑04 jul 2021, 13:48Precies.A&A schreef: ↑04 jul 2021, 11:59Je hoeft dan misschien niet meer in quarantaine als je Canada in komt vanaf morgen (5/7) als je het juiste vaccin hebt gehad maar je mag er als toerist nog lang niet in hoor! Tot 21 juli geldt sowieso een verbod en na die datum zou, om als Europese toerist in Canada te mogen, een zodanig deel van de Canadezen ingeënt moeten zijn en de besmettingen en ziekenhuisopname s zo laag moeten zijn dat dit voorlopig nog niet haalbaar gaat zijn.
The new rules apply to Canadian citizens, permanent residents, people registered under the Indian Act, and foreign nationals who are asymptomatic, have tested negative for Covid-19, and have been fully vaccinated at least two weeks before entering Canada.
En redelijk off topic maar vanaf 1 juli mogen Canadezen nu ook Europa in. Elke donderdag wordt deze lijst geüpdatet door de Europese raad.
https://www.consilium.europa.eu/en/pres ... be-lifted/
Sommige willen niet alleen negatieve dingen lezen, en dat kleine sprankje hoop doet leven, maar dat is mijn mening.
Fijne zondag verder.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Een beetje realistisch hoeft niet gelijk negatief opgevat te worden. Het feit ligt er nu eenmaal dat we er niet naar toe kunnen. En je aan elke strohalm vastklampen (zonder daadwerkelijke bron of een geverifieerd bericht) valt op dit moment gewoon telkens weer tegen, want er komt nog niks concreets. De hoop hebben we allemaal massaal, daar zal geen twijfel over bestaan. Maar laten we alsjeblieft afwachten tot er berichten komen uit betrouwbare bronnen.
Hoi NettyJoosten,NettyJoosten schreef: ↑04 jul 2021, 13:52
Of je kan ook altijd alles negatief bekijken.
Sommige willen niet alleen negatieve dingen lezen, en dat kleine sprankje hoop doet leven, maar dat is mijn mening.
Fijne zondag verder.
Ik zoek even naar de reden waarom mijn post als negatief gezien wordt door je. Je postte een link over de toegangsregels van Canada en ik pak even de details erbij om de correctheid van je informatie weer te geven. Het is geen mening, het zijn de feiten zoals ze zijn.
Helaas kan ik het niet mooier maken dan het is.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht