Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Raquel12
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Raquel12 »

Paul.Becker schreef:
04 jul 2021, 17:01
@Raquel12 Jij schrijft dat "het personeel van de TSA verteld is dat ze per 1 aug massaal worden ingezet op de internationale terminals". Dat staat niet in de bronnen boven vermeld. Dus de vraag blijft: Waar heb je dit gelezen en vooral ook die datum van 1 augustus? Welke bron heb je gebruikt? Graag een link, a.u.b.
Nogmaals in het draadje hierboven heb ik al vermeld hoe en wat .....dit komt uit mijn privekring uit amerika ...
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Jozs »

Ik vind het een beetje belachelijk. Biden wilt de mensen die niet gevaccineerd zijn nog de kans geven om zich te laten vaccineren. Dat is 1 van de hoofdredenen om Europeanen niet toe te laten. Maar het is wel duidelijk dat de meeste van die mensen zich niet WILT laten vaccineren. Zo kan je nog lang wachten.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Wordt die toespraak nog ergens live uitgezonden? Op CNN bijvoorbeeld?
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Op YouTube. Zie mijn bericht op de vorige pagina.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@Paul.Becker

De " bron "

https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door Gast »

Zeer betrouwbare bron…ik zou het zo geloven :thumbup:
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

En helaas maar ook wel verwacht: Biden repte tijdens zijn 4th of July-toespraak met geen woord over de inreisbeperkingen.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Ik begin stilaan de hoop voor september op te geven… :-(
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Ach, er kan nog veel gebeuren in twee maanden tijd. Ik maak gewoon één of twee last alternatieve vakantieplannen en wacht het af tot het allerlaatste moment. Onze reis staat gepland voor 4 september. Die kan ik desnoods 3 september nog annuleren.
Timothy555
Amerika-expert

Ja, het kan. Maar vorig jaar in maart dacht ik: ach, tegen september is die ban er wel af. Dan dacht ik, ach, die ban is er in april wel af. Dan dacht ik, we proberen september maar opnieuw. En we komen dichter. Er gebeurt niks. Geen berichten, geen updates, geen duidelijkheid. De ban kan zomaar blijven zitten tot 2027. Of er morgen afgaan. Of er nooit meer afgaan.

Ik kan toch niet de enige zijn die dit intussen ronduit irritant vind?
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Met jou vindt waarschijnlijk iedereen die een reis heeft gepland het vervelend dat er nog geen witte rook is. Daar zul je zeker niet alleen in staan. Maar dan nóg moet je maar zo denken dat het niet uitgesloten is dat er tussen nu en september iets verandert. We zitten nu toch wel in een heel andere situatie dan vorig jaar met onze vaccins, en in allerlei westerse landen komen steeds minder beperkingen.

Het zou dus zomaar kunnen dat september gewoon haalbare kaart is. En het zou ook zomaar kunnen van niet. Dus ik zou een plan B klaar hebben staan, dan heb je linksom of rechtsom een mooi vooruitzicht voor september. :wink:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik zat vanochtend vroeg op CNN naar live beelden te kijken van de feesten. Het leek wel bevrijdingsfeest. Dat er niks besproken is over de travelban was gewoon te verwachten.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

@Timothy555 Jij bent zeker niet de enige. Ik denk er precies zo over en vind de gang van zaken heel frustrerend.
Vooral dat landen waar corona welig tiert en nog weinig gevaccineerd is wel welkom zijn.
En dat er geen datum is, zeg dan dat het vd zomer nog niks wordt bv.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Timothy555
Amerika-expert

Ja, dat vooral.
Dan kan ik rustig annuleren en mijn hopen opbergen…
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

Timothy je bent zeker niet de enige.

Wat ik eigenlijk nog frustrerender vind is dat wat ik hier echt van vind niet eens kan plaatsen. :evil:
Misschien moet ik me eens af gaan vragen of ik überhaupt nog wel naar Amerika wil. :roll:
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
Timothy555
Amerika-expert

Ik geef je 100% gelijk. Mijn lijstje met vakantiebestemmingen is het afgelopen anderhalf jaar immens hard ingekort. Australië? Blijf maar op jullie eigen eiland. Canada? Vergeet het. Slovakije? Vergeet het, met jullie belachelijke eis om in quarantaine te gaan vanaf heden. USA heeft het voordeel voor mij dat Las Vegas er ligt en dat dat echt uniek is, maar anders ging ik er niet meer heen.

Daarentegen ben ik bijvoorbeeld Spanje enorm dankbaar. De eilanden hebben altijd toeristen ontvangen met een minimum aan gezever (health form, en test sinds dit jaar, en klaar. Of vaccineren en klaar). Ik zal goed nadenken in de toekomst waar ik m’n vakantiefondsen spendeer. Dankbaarheid voor enkele mooie vakanties in coronatijden, zonder veel gedoe.

Dit gelimiteer van personenverkeer is al te belachelijk. Verdedigbaar in maart 2020 als paniekreactie, maar intussen moet toch al heel lang duidelijk zijn dat dit een globale pandemie is. Doe dan gewoon alle grenzen open, zonder die zielige bangmakerij van Alfa-, Delta,- en andere Ypsilonvarianten.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Ik laat onze boeking ook gewoon staan tot het laatste moment. Er kan echt een hoop gebeuren in een korte tijd.
Gewoon hopen op het beste. Ik zag van de week een interessant filmpje voorbij komen over de Aokk pass. Vergelijk het maar met onze coronacheck app. ( deze wordt in NL gebruikt, ik weet hoe onze Belgische vrienden werken ). Het filmpje is van 4 maanden geleden. Air France is in maart gestart met het testen van deze app op vluchten tussen Parijs-LA en SF en tussen Parijs en een aantal Afrikaanse bestemmingen. Het is interessant omdat het een beeld geeft van hoe het reizen straks kan worden opgestart tussen Europa en de V.S. Eigenlijk vergelijkbaar met wat er nu al in delen van Europa gebeurt.

https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

@Timothy555 Zonder zweverig te willen klinken; ergens vind ik de travel ban ook wel een interessante (persoonlijke) ervaring. Wij zijn zo gewend om zonder enige moeite landsgrenzen te passeren en mogen met ons paspoortje praktisch elk land in zij het soms na aanvraag van een visum, maar dan nog maak je je weinig zorgen over de uitkomst van een aanvraag. Nu ervaren wij hoe het is om door een ander land als 'ongewenst' beschouwd te worden. De oneerlijkheid dat 'zij' wel onbegrensd naar hier mogen komen, maar dat omgekeerd strenge en onlogische voorwaarden gelden. Als je bijvoorbeeld een Nepalees, Pakistaans of Libisch paspoort hebt is dat de normaalste zaak van de wereld.

Wij hebben nog maar even de tijd tot we voor de derde keer een reis naar de VS moeten cancellen. We zitten vast aan schoolvakanties, dus de kerstvakantie wordt de eerstvolgende optie. Dan zal het toch wel weer....
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

@Timothy555
Het is heel frustrerend en het duurt gewoon lang.......steeds denk je "och dat duurt nog even dan kunnen we wel weer reizen" en voor je het weet is het zover en is de travelban er nog steeds. Wij moeten ook onze reis nog annuleren (24 juli), dus dat wordt 3x scheepsrecht juli 2022. Helaas gebonden aan schoolvakantie, maar het blijft wel balen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
matthijst
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door matthijst »

Nieuw artikel, men klaagt iig flink:
https://thehill.com/policy/internationa ... ravel-bans
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer