Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Had het artikel van 'The Hill' ook zien voorbij komen maar het is het zoveelste waarin men zegt 'Pressure grows on Biden', maar het doet die man niet veel precies 

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Er zijn tig van dit soort artikelen waarin staat dat er druk uitgeoefend wordt op Biden. Alsof dat het verschil gaat maken.
Ik denk dat Biden meer kijkt naar de ontwikkeling van het virus zelf in de EU. Voor druk van buitenaf zal hij niet gevoelig zijn. Toeristen vanuit de EU zijn niet zo heel erg belangrijk voor de Amerikaanse economie.
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Het gaat "hier" misschien wel om EU-toeristen, maar die lobbygroepen kijken verder mag ik aannemen.
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Als het überhaupt waar is dat er druk wordt uitgeoefend....of is dat alleen maar om de achterban tevreden te houden (het levert toch weer clicks op!) terwijl er eigenlijk niets officieels te melden is?
Boris johnson zei net dat "biden administration "op 12 july ging laten weten onder welke voorwaarden reizen terug toegestaan ging worden.
Hoop doet leven.
Hoop doet leven.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Dat is 1 week voor mijn vertrek! De moed zakt met de dag dieper richting mijn schoenen om te reizen richting mijn vriend op 18 juli. Hij mag immers wel richting België vliegen ... dus als er niks anders opzit ... dan komt hij naar hier. Had zo uitgekeken om eens vier weken "weg te zijn " van dit België.
Maar voor de eerste plaats doe je het om elkaar terug te zien ... dus waar dit dan gebeurt is minder belangrijk ...
P.s. Borris heeft net afgekondigd dat alle coronamaatrgelen in de UK eraf gaan vanaf 19 juli!!!
Maar voor de eerste plaats doe je het om elkaar terug te zien ... dus waar dit dan gebeurt is minder belangrijk ...
P.s. Borris heeft net afgekondigd dat alle coronamaatrgelen in de UK eraf gaan vanaf 19 juli!!!
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Kun je de bron van dit nieuws noemen?
Met Google kan ik het namelijk niet terugvinden. Het enige dat ik in relatie met die datum kan vinden, is dat op 12 juli de Britse overheid haar eigen maatregelen nog een keer tegen het licht gaat houden. Dat heeft dan weer niets met de inreisbeperkingen van de VS te maken.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Was idd in het nieuws, 19e alles open in de UK, 12e checken ze nog even of dat echt door kan gaan.
"By then" / Biden
"By then" / Biden

36 Staten....
Volgens mij gaat dit over o.a USA naar UK en niet andersom. In ieder geval niet in het artikel dat ik vond. Of is er toch nog andere bron?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Zojuist met toch wel gemengde gevoelens onze vliegtickets, huurauto en hotelkamer van de eerste twee nachten van onze reis naar de VS geannuleerd. We zouden a.s. vrijdag vertrekken, maar de kans dat de travel ban vóór die tijd alsnog wordt opgeheven lijkt me zeer klein.
Heel erg jammer! Nu treedt voor ons plan B in werking en vertrekken we volgende week donderdag naar Italië.
Ik hoop voor de mede-forumgebruikers die ook nog deze zomer van plan zijn te gaan dat Joe Biden alsnog snel besluit de travel ban op te heffen (al zou ik daar dan natuurlijk wel een beetje een zure nasmaak aan overhouden
).
Heel erg jammer! Nu treedt voor ons plan B in werking en vertrekken we volgende week donderdag naar Italië.
Ik hoop voor de mede-forumgebruikers die ook nog deze zomer van plan zijn te gaan dat Joe Biden alsnog snel besluit de travel ban op te heffen (al zou ik daar dan natuurlijk wel een beetje een zure nasmaak aan overhouden

1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
Ik moet eerlijk zeggend dat het onderstaande bericht, in combinatie met het stijgend aantal besmettingen in diverse Europese landen direct te linken aan de opkomst van de Delta-variant, ook mijn laatste beetje hoop heeft doen verdwijnen dat we nog deze maand een wijziging zien van de EU travel ban. Ik acht het waarschijnlijker dat de VS ons binnenkort weer op de rode lijst zit voor Amerikaanse toeristen, dan dat wij weer mogen komen.
"Pfizer vaccine less effective against Delta variant, Israeli study finds"
https://www.ft.com/content/0b3da41e-639 ... 5c6aec7f5e
"Pfizer vaccine less effective against Delta variant, Israeli study finds"
https://www.ft.com/content/0b3da41e-639 ... 5c6aec7f5e
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
70% minder kans op een heftiger ziektebeeld. Grutjes nog aan toe wat een negatief percentage.Pfizer-BioNTech jabs are 70% effective against the highly contagious Delta variant of COVID-19, according to a study conducted in Israel
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerikafan
In dat artikel staat ook wel het volgende:
Dit vind ik dan wel weer wel hoopvol nieuws:
Canada, US are easing pandemic border-crossing restrictions
grenzen tussen US en Canada gaan stilaan open met plannen voor de komende weken.
Met andere woorden: de Delta variant is besmettelijker maar de kans dat je er zwaar ziek van wordt en in het ziekenhuis belandt is nog steeds relatief klein.However, the figures, first reported in the Ynet news portal, indicate the vaccine is 93 per cent effective against serious illness and hospitalisation.
Dit vind ik dan wel weer wel hoopvol nieuws:
Canada, US are easing pandemic border-crossing restrictions
grenzen tussen US en Canada gaan stilaan open met plannen voor de komende weken.
Ik snap die initiële reactie, echter gaat het om de wet van de grote getallen en het feit dat de Biden administration blijft herhalen dat het een wetenschappelijke beslissing zal zijn. Dan kijk ik naar de data en zie ik:
- Dat de VS een enorm probleem heeft om de vaccinatiegraad op peil te brengen. In de voorbije maand (3-jun t/m 3-jul) is deze voor de VS gestegen van 50,5 naar 54,5%. Bijna de helft van het land is dus nog niet gevaccineerd en dat gaat in dit tempo in de zomer ook niet veel veranderen. Ter vergelijking, in NL is de vaccinatiegraad in dezelfde periode gestegen van 41% naar 60%!
- Dat het Verenigd Koninkrijk, als lichtend voorbeeld voor de wereld wat de Delta-variant zal doen in een westers land, op 3-jun nog zat op 45 nieuwe cases / 1 miljoen en inmiddels op 361 cases / miljoen. Het aantal CV19-patienten dat is opgenomen in ziekenhuizen en het aantal IC-opnames is in dezelfde periode ruim verdubbeld. Dit alles terwijl men daar nog veel maatregelen kende, anders dan nu in de VS of bijv. Nederland.
-Het aandeel van de Delta-variant fors stijgt. Deze is nu in de UK 97,5% en ligt in Amerika ‘nog’ op 46%.
- De genoemde 70% geldt voor een populatie in Israël. We weten dat obesitas de effectiviteit van het vaccin nog verder verlaagd. En waar vind je meer zwaarlijvige mensen dan in Israël? (https://www.theguardian.com/world/2021/ ... sity-study)
Kortom, als je als VS al enorm worstelt met een groot deel van je bevolking dat zich niet laat vaccineren en met een variant die veel besmettelijker is, dan is een mindere effectiviteit van het enige wapen dat je hebt gewoon erg slecht nieuws.
- Dat de VS een enorm probleem heeft om de vaccinatiegraad op peil te brengen. In de voorbije maand (3-jun t/m 3-jul) is deze voor de VS gestegen van 50,5 naar 54,5%. Bijna de helft van het land is dus nog niet gevaccineerd en dat gaat in dit tempo in de zomer ook niet veel veranderen. Ter vergelijking, in NL is de vaccinatiegraad in dezelfde periode gestegen van 41% naar 60%!
- Dat het Verenigd Koninkrijk, als lichtend voorbeeld voor de wereld wat de Delta-variant zal doen in een westers land, op 3-jun nog zat op 45 nieuwe cases / 1 miljoen en inmiddels op 361 cases / miljoen. Het aantal CV19-patienten dat is opgenomen in ziekenhuizen en het aantal IC-opnames is in dezelfde periode ruim verdubbeld. Dit alles terwijl men daar nog veel maatregelen kende, anders dan nu in de VS of bijv. Nederland.
-Het aandeel van de Delta-variant fors stijgt. Deze is nu in de UK 97,5% en ligt in Amerika ‘nog’ op 46%.
- De genoemde 70% geldt voor een populatie in Israël. We weten dat obesitas de effectiviteit van het vaccin nog verder verlaagd. En waar vind je meer zwaarlijvige mensen dan in Israël? (https://www.theguardian.com/world/2021/ ... sity-study)
Kortom, als je als VS al enorm worstelt met een groot deel van je bevolking dat zich niet laat vaccineren en met een variant die veel besmettelijker is, dan is een mindere effectiviteit van het enige wapen dat je hebt gewoon erg slecht nieuws.
Laatst gewijzigd door boonens op 06 jul 2021, 00:08, 2 keer totaal gewijzigd.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
-
- Amerikafan
Nja, daar heb je wel een punt. Die 'vaccinatiebereidheid' in de VS is echt een probleem.
Langs de andere kant: iedereen heeft kans gehad zich te vaccineren daar in de VS, je ook niet blijven wachten.
Even offtopic:
Als ik president was had ik gezegd: geen vaccinatie, geen tussenkomst van de verzekering bij een eventuele hospitalisatie
Ik zou me zeer onpopulair maken en dit is ook niet echt mogelijk, maar ik denk dat je de vaccinatiecijfers wel zou zien stijgen
Langs de andere kant: iedereen heeft kans gehad zich te vaccineren daar in de VS, je ook niet blijven wachten.
Even offtopic:
Als ik president was had ik gezegd: geen vaccinatie, geen tussenkomst van de verzekering bij een eventuele hospitalisatie

Ik zou me zeer onpopulair maken en dit is ook niet echt mogelijk, maar ik denk dat je de vaccinatiecijfers wel zou zien stijgen

Vaccinatie bereidheid lijkt ook heel erg langs politieke lijnen.
De verschillen tussen Republikeinen en Democraten op het gebied van vaccinaties zijn groot, zo blijkt uit de peiling. 86 procent van de Democraten heeft ten minste één dosis gekregen, vergeleken met 45 procent van de Republikeinen. En terwijl 6 procent van de Democraten zegt geen vaccinatie te willen, geldt dit voor 47 procent van de Republikeinen. De percentages voor de Independents, Amerikanen die niet met een partij verbonden zijn, liggen daar tussenin.
Goh hoe zou het gebrek aan vaccinatie bereidheid onder de Republikeinse kiezers nou komen?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik hoop het voor jullie en voor alle andere medeforummers. We kunnen niet tot in den treure een travelban, reisrestricties e.d. houden. De boel moet een keer open. Dat geldt niet alleen voor de VS maar ook voor andere delen van de wereld. Corona gaat blijven, varianten zullen blijven. Hopelijk muteert het virus straks naar een mildere variant en krijgen de kwetsbaarste mensen straks elk jaar een oproep voor een herhaalprik.
Gaan we leren leven met het virus en hebben we af en toe een uitbraak(je).
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Doel je hiermee op het VK? Die hebben toch juist sinds maart de boel stevig versoepeld? Er zijn daar, net als in NL, bijna geen maatregelen meer over en 19 juli (Door ome Boris Freedom Day genoemd) gaat ook gewoon door, waarbij de rest van de maatregelen die er nog zijn, worden losgelaten.
Overigens lijkt het erop dat de ziekenhuisopnames niet in dezelfde verhouding meestijgen met de aantallen besmettingen in het VK, zoals dat gebeurde voor vaccinaties.
Voor de rest eens met je betoog. Het is gewoon te hopen dat de ziekenhuisopnames gaan meevallen t.a.v. het aantal besmettingen, feitelijk DE reden waarom je vaccineert. Ernstige ziekte, opname ziekenhuis, overlijden en overbelasting van de zorg voorkomen. Besmettingen houdt je toch niet tegen. Dat zie je nu, waarbij ook discotheken en dergelijk open zijn en hup de besmettingen lopen op.
2018: Rondreis Zuid West
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht