Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door ronenivonne »

boonens schreef:
05 jul 2021, 22:59
Ik moet eerlijk zeggend dat het onderstaande bericht, in combinatie met het stijgend aantal besmettingen in diverse Europese landen direct te linken aan de opkomst van de Delta-variant, ook mijn laatste beetje hoop heeft doen verdwijnen dat we nog deze maand een wijziging zien van de EU travel ban. Ik acht het waarschijnlijker dat de VS ons binnenkort weer op de rode lijst zit voor Amerikaanse toeristen, dan dat wij weer mogen komen.

"Pfizer vaccine less effective against Delta variant, Israeli study finds"
https://www.ft.com/content/0b3da41e-639 ... 5c6aec7f5e
Dit is wel verontrustend en in vrij korte tijd een behoorlijke verandering. Heel langszaam aan druppelen negatievere berichten over effectiviteit van de vaccins tegen de Delta variant binnen. Een groot gedeelte in de wereld is nog niet gevaccineerd en het virus blijft dus muteren. Tot op heden de verkeerde kant op. Ook om op korte termijn de grenzen open te kunnen gooien en houden moet een vaccin ook wel enige bescherming bieden tegen het overbrengen van het virus. Tegen gaan van ziekenhuis opname is belangrijk maar in deze fase het voorkomen van ook. We hebben immers heel veel mensen die nog niet volledig gevaccineerd zijn.

En dat terwijl het zomer is. Ik zie wel en beetje tegen de herfst en winter op zo. Zonder negatief te worden. Hoop dat het meevalt.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door boonens »

d_vdploeg schreef:
06 jul 2021, 07:44
Doel je hiermee op het VK? Die hebben toch juist sinds maart de boel stevig versoepeld?
Anders dan veel EU landen heeft de UK nog altijd een waslijst aan landen op de rode en vooral oranje lijst staan. In dat laatste geval is 10 dagen quarantaine verplicht bij thuiskomst. Zo'n beetje de hele EU staat nog op deze oranje lijst, wat reizen voor Britten dus nog praktisch erg lastig maakt. Zie https://www.gov.uk/guidance/red-amber-a ... ng-england

Ik meen dat hun step 3 o.a. nog voorschrijft dat mondmaskers binnen verplicht zijn en is de maximale groepsgrootte voor binnen en buiten lager dan wat inmiddels in veel andere landen mag.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

ronenivonne schreef:
06 jul 2021, 08:08
virus blijft dus muteren.
Dat doen virussen altijd en dat hoeft niet perse ''negatief'' muteren te zijn. Een virus kan overigens niet oneindig muteren. Het is te hopen dat het muteert naar een mildere variant wat je nog minder ziek maakt.

Ik denk dat we het langzaam uit ons hoofd kunnen zetten dat we besmettingen en overdracht gaan voorkomen. Het lijkt er steeds meer op (en het artikel laat dat zien) dat vaccineren helpt voor ernstige ziekte en daar gaat het om. Besmettingen ga je niet voorkomen. Dat lukt zelfs Australië en Nieuw Zeeland niet volledig met hun totale lockdowns. Zodra ze boel (iets) versoepelen heb je weer virusoverdracht.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
ronenivonne
Amerikakenner

Ik hoop het van harte. Wij zijn ook echt toe volgend jaar aan weer eens een bezoek aan de USA. We hebben het aan gedurft om te boeken voor volgend voorjaar, in het ergste geval wordt het schuiven. Maar mag toch hopen dat dan de grenzen open zijn en dat je veilig kunt reizen.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

ronenivonne schreef:
06 jul 2021, 10:25
Wij zijn ook echt toe volgend jaar aan weer eens een bezoek aan de USA.
Ja hier hetzelfde gevoel. We kunnen er alleen zo weinig van zeggen, niemand heeft een glazen bol... We willen allemaal zo dolgraag. Gelukkig ook want dat is ook gezond.

Hopelijk veranderd langzaam de denkwijze van de Westerse landen, waarin het VK voorop loopt. Zojuist een artikel op de NOS waarin Freedom Day in het VK wordt veroordeeld door Medische experts, maar verdedigd wordt door de regering. (zie liveblog van vandaag 6-7-2021)

Wat blijkt: Besmettingen in het VK stijgen exceptioneel maar de ziekenhuisopnames en overlijdens stijgen niet mee. Dat is goed nieuws. Dat betekent namelijk dat vaccins over de grote lijn hun werk doen. Betekent nog steeds dat er virusoverdracht is en dat er mensen ziek worden, maar dat het niet meer leid tot overbelasting van de zorg. Hopelijk blijft dit het beeld in de herfst en de winter en zien we een vergelijkbaar beeld in andere landen.
NettyJoosten
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door NettyJoosten »

maar het is niet gezond als je door de travel ban toch wel moedeloos word, en misschien zelfs een beetje depressief omdat je je geliefdes niet kan zien.
Nu hoor ik je denken komen ze toch hierheen, als dat kon maar helaas door medische dingen mag er niet gevlogen worden dus helaas.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Daarom wordt het ook tijd, mits het verantwoord kan om de boel op te gooien. Gecontroleerd, bijvoorbeeld voor volledig gevacineerden, zolang er grote aantallen besmettingen zijn en deze nog aan te veel mensen kunnen worden doorgegeven voorzichtig blijven.

We kunnen niet eeuwig maatregelen blijven houden zoals travelbans ect. Corona blijft onder ons.
ronenivonne
Amerikakenner

Helemaal mee eens.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Galapogos schreef:
05 jul 2021, 02:20
Het zou dus zomaar kunnen dat september gewoon haalbare kaart is.
Wij duimen voor volgend jaar september, maar ik hoop en gun het ook iedereen die staat te trappelen, dat dit jaar september al mogelijk is. Ik begin steeds meer te begrijpen van verslavingen :lol:
Ik verwacht ook niet dat we definitief van corona verlost zullen worden, maar als het, net als griep, behapbaar wordt met vaccinaties, dan moet het maar en dan zal de wereld toch wel weer "gewoon" open gaan?
ronenivonne
Amerikakenner

Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Dat is heel fijn om te lezen.

Ik ben de laatste dagen/weken vrij obsessief bezig geweest met het zoeken en lezen van alle mogelijke info over de mogelijke, al dan niet komende veranderingen/versoepelingen. Heb voor mezelf beslist er heel even afstand van te nemen: ik vertrek overmorgen voor 11 dagen naar Tenerife en ga er vooral van mijn vakantie genieten, uitstapjes doen en genieten van lekker eten/drinken.

Ik laat het US-nieuws even voor wat het is, want het maakt me een beetje geïrriteerd bij momenten en dat is het me absoluut niet waard, zeker niet op vakantie.

Ik zie het wel weer eind juli waar we staan.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

jojostravelusa schreef:
06 jul 2021, 14:18
dan moet het maar en dan zal de wereld toch wel weer "gewoon" open gaan?
Kan mij niet voorstellen dat de wereld niet open zou gaan. Zien we ons een toekomst voor ons met maatregelen en een soort knipperlicht lockdown? (in de winter maatregelen, in de zomer niet)

Hier in (West) Europa en de VS wellicht wat eerder dan in Azië en Oceanië. Maar weer volledig open gaat ie denk ik. Het is de vraag onder wat voor voorwaarden. Bijvoorbeeld dat je volledig gevaccineerd moet zijn om bijv. te mogen reizen. Dat zal zeker in het begin het geval zijn denk ik.

Lockdowns werken namelijk alleen om exponentiële groei tegen te gaan, niet om een virus uit te roeien.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Timothy555 schreef:
06 jul 2021, 14:41
Heb voor mezelf beslist er heel even afstand van te nemen
Verstandig! Hoe graag we ook willen allemaal, we hebben 0,0 invloed en geen glazen bol. Lekker genieten van je tijd op Tenerife, mooi eiland en lekker weer.

Tip: Beperk je tot 1 of 2 nieuwssites en kijk het NOS Journaal (of voor de Belgen op het forum, het VRT journaal) en laat de rest links liggen. Als de VS de grenzen open gooit voor de Schengenlanden dan pikt de mainstream media dit ook echt wel op :wink: Obsessief inlezen wordt je vaak ook niet veel wijzer van, kost je tijd, onzekerheid en je kunt er niets mee.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Dit artikel is zo te zien geschreven door iemand die de regels niet goed kent. Die verplichte quarantaine geldt in Canada zelf, voor terugreizende Canadezen. De VS legt voor zover ik weet überhaupt geen verplichte quarantaine op aan Canadezen.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Ik vind het altijd lastig te staven hoe serieus ik zulke sites moet nemen. Dit is zo te zien een uitgeverij/verkoper van boeken over de VS. Hoe betrouwbaar is die info?
T_Erkens
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door T_Erkens »

Zijn verschillende sites die met dit nieuws zijn gekomen, dus verwacht dat Amerikaonly het hier van heeft overgenomen:

https://www.usnews.com/news/us/articles ... strictions
(12) Januari 2018 Westen
(13) November 2018 Florida
(14) Mei 2019 Westen
(15) Oktober 2021 Westen Canada
(16) Maart 2022 Zuid Westen

Reisverhalen: http://exploriff.com/
Instagram: https://www.instagram.com/t_erkens/
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

U.S. PLANS TO REOPEN BORDERS FOR INTERNATIONAL TOURISM ON SEPTEMBER 6
VIKTOR VINCEJ
U.S. Secretary of Commerce Gina Raimondo has stated the country is actively seeking to open travel bubbles with key partners so they can resume international travel soon.

Although not a specific date was announced, Raimondo mentioned Labor Day, which is celebrated on September 6, as the potential date for free foreign travel.

“I’m hopeful that post-Labor Day we will see a nice uptick in business travel and international travel” […] “I can promise that getting business travel and international travel going again is a top priority,” said Raimondo.

(Source: Business Travel News)

Wordt hier niet gelukkig van met vertrek op 10 aug.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Dat is een oud bericht, dat hier een aantal dagen geleden al is gedeeld. Een bericht enkel gebaseerd op dat een Amerikaanse overheidsfunctionaris heeft gezegd te verwachten dat er na Labor Day (6 september dus) weer een aardige toename zou zijn van het aantal zakenreizigers en internationale reizigers.

De conclusie die de door jouw gequote website (https://www.travelinglifestyle.net/us-r ... can-enter/) aan die uitspraak verbindt (‘U.S. PLANS TO REOPEN BORDERS FOR INTERNATIONAL TOURISM ON SEPTEMBER 6’) lijkt uit de lucht gegrepen te zijn.

Het lijkt me dus ook niet nodig om op basis van dat bericht ‘minder gelukkig’ te worden.
MaGiL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MaGiL »

Het begin lijkt er te komen, positief lichtpuntje over de US-CA grens. Persoonlijk vind ik het niet geheel onverwacht dat de regels pas versoepelt lijken te worden na het vakantie seizoen in Canada en de VS zelf.

<edit>Thanks Galapogos, ik ga weer terug in mijn hok :lol: </edit>
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

is er dan al nieuws over de grens tussen Amerika en Canada? Een van mijn Amerikaanse collega's hier heeft voor augustus reisplannen naar Canada en is er heel zeker van dat dat geen probleem gaat zijn. :blink:

(terwijl ik echt helemaal gek wordt van de situatie die het voor mensen die in Amerika op werkvisum zijn/Amerikaanse belastingen betalen onmogelijk maakt hun ouders in de Europese Unie te zien, terwijl Amerikanen vrolijk naar Europa mogen reizen - de grenzen open zijn voor allerlei landen zoals Turkije (en blijkbaar zelfs Indie?) - en iedereen maar klaagt (wat ik wel begrijp) dat ze niet in de US op vakantie kunnen komen - ik wil gewoon mijn ouders zien! :( :( :( Het is allemaal erg oneerlijk en niks meer met common sense te maken. En ik geloof niet in verbetering - de mondmaskers gaan hier volgens mij spoedig weer zijn)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer