Dus op:President Biden Delivers Remarks on the COVID-19 Response and the Vaccination Program
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Het zal wel m.n. om binnenlandse zaken gaan maar om 20.45 onze tijd is er op het Witte Huis kanaal een toespraak van Biden:
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Nou de kern van de boodschap : "get vaccinated". Daar nou een persco voor te houden... 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik word er depressief van, ik ben gevaccineerd "laat me erin" .............
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Jawel, want de vaccinatiegraad stagneert in Amerika. Het is dus belangrijk om twijfelaars of weigeraars over te halen zich alsnog te laten vaccineren. Daarmee is het land als geheel beter bestand tegen Covid.
En zoals ik al eerder opperde, men zal vermoedelijk een bepaald percentage willen behalen voordat de grenzen open gaan.
Roland
Ja dat begrijp ik heel goed. Er draaien gigantische campagnes dus weet nou niet of de twijfelde Amerikaan zich door deze persco over de streep laat trekken
Ik snap goed voor welk doel het dient

Ik snap goed voor welk doel het dient

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
De 'versoepeling' deze week is dat zij die mogen reizen (essential travel!!!), niet meer 2 weken in verplichtte quarantaine moeten indien ze volledig gevaccineerd zijn. Dus ook niet meer eerst 3 dagen in dat dure verplichtte hotel. Maar alle non-essential trips zijn nog steeds verboden tot 21 juli.
De vaccinatiegraad ligt, in ieder geval waar ik woon, op zo'n 100 km van Niagara Falls, NY, goed. Vorige week was 78% van de 18+-ers gevaccineerd, en 42% had beide shots gehad (in gans Ontario is dat 39.8%, en 67.9% had 1 dosis). Ze zijn deze week gestart met de groep 12-18 jaar.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Zie net op Nu.nl:
Elf bestemmingen buiten EU van 'oranje' naar 'geel'
Voor reisadviezen buiten de EU neemt Nederland de Europese reisrichtlijnen over. Dat betekent dat Armenië, Azerbeidzjan, Bosnië en Herzegovina, Brunei, Canada, Kosovo, Jordanië, Moldavië, Montenegro, Qatar en Saoedi-Arabië voortaan worden beschouwd als 'coronaveilige' landen. Ze worden nu aangemerkt met kleurcode geel, wat betekent dat vakantiereizen in principe weer mogelijk zijn.
De genoemde landen kunnen nog wel inreisbeperkingen hebben voor Nederlandse reizigers. Buiten de EU wordt ook het Europese coronapaspoort niet geaccepteerd.
Canada is dus “geel”. Maar waarschijnlijk gaat dat geen verschil maken qua vakantiereizen van NL naar Canada; Canada staat inreizen waarschijnlijk nog steeds niet toe...
Elf bestemmingen buiten EU van 'oranje' naar 'geel'
Voor reisadviezen buiten de EU neemt Nederland de Europese reisrichtlijnen over. Dat betekent dat Armenië, Azerbeidzjan, Bosnië en Herzegovina, Brunei, Canada, Kosovo, Jordanië, Moldavië, Montenegro, Qatar en Saoedi-Arabië voortaan worden beschouwd als 'coronaveilige' landen. Ze worden nu aangemerkt met kleurcode geel, wat betekent dat vakantiereizen in principe weer mogelijk zijn.
De genoemde landen kunnen nog wel inreisbeperkingen hebben voor Nederlandse reizigers. Buiten de EU wordt ook het Europese coronapaspoort niet geaccepteerd.
Canada is dus “geel”. Maar waarschijnlijk gaat dat geen verschil maken qua vakantiereizen van NL naar Canada; Canada staat inreizen waarschijnlijk nog steeds niet toe...
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Laat dat ‘waarschijnlijk’ maar weg. In Canada zijn we inderdaad nog niet welkom.
Maar desalniettemin weer een stap in de goede richting, al kopen we er nog niets voor.
Maar desalniettemin weer een stap in de goede richting, al kopen we er nog niets voor.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Voor wat het waard is.
De Franse minister van tourisme, Jean-Baptiste Lemoyne, geeft aan dat hij verwacht dat in de komende weken een beslissing wordt genomen over het toelaten van Franse toeristen in Amerika.
De Franse minister van tourisme, Jean-Baptiste Lemoyne, geeft aan dat hij verwacht dat in de komende weken een beslissing wordt genomen over het toelaten van Franse toeristen in Amerika.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
De bron van die tweet lijkt dit interview te zijn:
https://www.capital.fr/economie-politiq ... al-1408671
Het relevante stukje door Google Translate gehaald:
https://www.capital.fr/economie-politiq ... al-1408671
Het relevante stukje door Google Translate gehaald:
Capital: Will we be able to travel to the United States soon? Where are the negotiations with the White House?
Jean-Baptiste Lemoyne: We have regular discussions with the American authorities on the subject. US Secretary of State Antony Blinken, during his visit to France, declared that the decision to allow the French to travel to the USA would be taken in a scientific and rational manner. If I believe the figures of the health situation, France is now a safe territory. So I hope this argument will hold out. In any case, with Jean-Yves Le Drian, the Minister of Foreign Affairs, we are doing everything to ensure that travel between our countries resumes. I hope it's a matter of weeks now.
Hopelijk gaan ze in de VS niet per Europees land beoordelen. Dan kunnen we het met de razendsnelle toename wel schudden.
Door Frankrijk, Macron weliswaar, had ik hoop voor eind juni maar zo zie je maar weer. Het is heel oneerlijk, maar ook ik heb het inmiddels opgegeven omdat ik morgen al eigenlijk in de VS zou moeten zitten. Ik zal dit niet snel vergeten, want dit is gewoon beperking van vrijheid om je eigen familieleden te zien zonder ook maar enig valide argument.
I left my heart in LA
De vaak aangehaalde twitteraar Marino van Zelst, die dagelijks de CV19-statistieken publiceert, verwacht dat heel Nederland al volgende week weer rood zal kleuren op de ECDC-kaart en de week daarna donkerrood.
Deze kaarten worden gebruikt voor de reisadviezen binnen de EU. Dus waar ik vorige week nog bezig was met de vraag of onze VS-reis wel/niet doorgang zal vinden, begin ik mij nu zorgen te maken over de backup-vakantie binnen Europa. Met dank aan alle feestende jongeren in Zuid-Europa en de NL horeca.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik weet dat het al 100x gezegd is en heb er weinig vertrouwen in, maar toch:
IATA airlines head sees transatlantic re-opening in weeks
IATA airlines head sees transatlantic re-opening in weeks
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
.Met dank aan alle feestende jongeren in Zuid-Europa en de NL horeca
Vergeet Hugo de Jonge niet.
" dansen met Janssen "
* 1.5 week later *
Ow ja mischien toch handiger om pas 2 weken na je (laatste) prik een Vaccinatiebewijs te krijgen want je bent niet meteen beschermd.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik denk ook dat we zo op rood staan en dan kunnen we fluiten naar wat voor vakantie dan ook binnen de EU. Kunnen we weer helemaal nergens heen als hard werkende Nederlanders door de feestende jeugd. En doordat de kroegen open gegooid zijn terwijl we ook goed op een terras kunnen zitten.boonens schreef: ↑07 jul 2021, 17:29De vaak aangehaalde twitteraar Marino van Zelst, die dagelijks de CV19-statistieken publiceert, verwacht dat heel Nederland al volgende week weer rood zal kleuren op de ECDC-kaart en de week daarna donkerrood.
Deze kaarten worden gebruikt voor de reisadviezen binnen de EU. Dus waar ik vorige week nog bezig was met de vraag of onze VS-reis wel/niet doorgang zal vinden, begin ik mij nu zorgen te maken over de backup-vakantie binnen Europa. Met dank aan alle feestende jongeren in Zuid-Europa en de NL horeca.
Van Dissel verwacht geen sterke stijging in de ziekenhuis opnames op korte termijn, maar wel een andere kleur code binnen afzienbare tijd.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Die kleurcode doet toch helemaal niets voor de meeste bestemmingen als je gevaccineerd bent of negatief test?
Om het zomaar af te schuiven op de ‘feestende jongeren’… ben dat stadium al een hele tijd voorbij, maar ik begrijp hen 100%
Om het zomaar af te schuiven op de ‘feestende jongeren’… ben dat stadium al een hele tijd voorbij, maar ik begrijp hen 100%
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Als de kleurcode veranderd doet dit zeker iets. Mogen we straks veel landen niet meer in. Volgens mij maakt het niets uit of je gevaccineerd bent of niet dan. En een PCR test wel of niet maakt al helemaal geen verschil dacht ik.
Ik snap de jeugd aan 1 kant ook wel. Maar aan de andere kant ook niet. De vrijheid die we terug hebben wordt zo misschien razendsnel weer minder.
Wat ik nog onbegrijpelijker vind is dat ze de boel zo snel open gooien en dan verbaasd reageren.
Ik snap de jeugd aan 1 kant ook wel. Maar aan de andere kant ook niet. De vrijheid die we terug hebben wordt zo misschien razendsnel weer minder.
Wat ik nog onbegrijpelijker vind is dat ze de boel zo snel open gooien en dan verbaasd reageren.
2010: Florida
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik ken echt geen voorbeelden van landen waar je niet in mag omdat je land van herkomst rood is op de kaart. Wel eventueel aanvullende maatregelen.
En ik snap wel dat wel alles open gooien, de vaccinaties zijn bijna klaar, wie er nu geen heeft wil er quasi zeker geen. Besmettingen maken niets uit, we zouden dit criterium beter laten varen.
En ik snap wel dat wel alles open gooien, de vaccinaties zijn bijna klaar, wie er nu geen heeft wil er quasi zeker geen. Besmettingen maken niets uit, we zouden dit criterium beter laten varen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Besmettingen is 1 maar er komen tot nu toe nog niet mensen in het ziekenhuis, en daar is ook iets over te zeggen.
Dit komt hoofdzakelijk door de vaccinaties.
En ik hoop 100% dat de mensen die geen vaccinatie wilden tot nutoe, toch overstag gaan en zich laten prikken.
Dit komt hoofdzakelijk door de vaccinaties.
En ik hoop 100% dat de mensen die geen vaccinatie wilden tot nutoe, toch overstag gaan en zich laten prikken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht