Weet je, ik zit me eigenlijk een paar dingen af te vragen. Bij de I-129F is een van de dingen die een US citizen moet sturen, een ID bewijs, en ik lees dat hij die niet meer heeft en dat hij ook geen mogelijkheid heeft om die momenteel aan te vragen. Dat is best wel een probleem lijkt me zo.
Ook zit je met een paar andere dingen, zoals iemand al aangegeven heeft kan hij jou niet sponsoren, maar goed, dat zou eventueel door familie of vrienden gedaan worden, dat is namelijk wel toegestaan (dit mag zelfs door volkomen vreemden gedaan worden, zolang ze maar US citizen of permanent resident zijn). Een ander ding waar je mee kunt komen te zitten is het greencard interview.. stel je mag naar de VS om te trouwen op de I-129F, dan moet je na het trouwen een aanvraag indienen om je status te wijzigen, heel vaak wilt men dan een interview met jou en je man hebben en dan vraag ik me af, hoe kan hij daar komen als hij nog vast zit? Kan hij wel aan andere documenten, die hij nodig heeft voor de aanvraag, wel aankomen? Zoals bijvoorbeeld een geboorte akte enzo. Ook ligt het er een beetje aan waarvoor hij in de gevangenis zit, als het een zedenmisdrijf, of een misdrijf met geweldpleging is geweest, dan kun je het eigenlijk ook wel vergeten, want dan mag hij niets aanvragen (overigens kun je dan het e.e.a. wel proberen door een waiver aan te vragen op grond van extreme hardship, maar dit is niet gemakkelijk en kan alleen onder bepaalde voorwaarden).
Ergens denk ik dat je het beste nog die paar jaar kunt wachten want er zitten te veel haken en hogen aan het geheel. Ondertussen kun je inderdaad wel met de lotterij mee doen. En je kunt natuurlijk wel in de VS alvast gaan trouwen, zolang je maar terug gaat (je man gaat dan vervolgens niet een I-129F maar dan ga een ander, gelijksoortig, verzoek indienen). Ga echter niet de illegaliteit in, want dan verspeel je al je kansen om er legaal te mogen wonen.