Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Old Faithful »

Timb schreef:
11 jul 2021, 10:11
Er zijn meer dan 3 miljoen mensen die zich niet laten vaccineren. Als ze dat nu niet gedaan hebben gaan ze dat straks ook niet doen. Daarnaast kan ik er werkelijk met de kop niet bij dat er nu wederom restricties opgelegd worden terwijl alle ziekenhuis opnames dalen. Daar ging het toch om? De druk op de zorg?
Daar ging het óók om. Uitgangspunten van beleid waren en zijn: 1) bescherming van de kwetsbaren in de samenleving, 2) zorgen dat de gezondheidszorg het niet begeeft en 3)zicht houden op de verspreiding van het virus.
1) Veel kwetsbaren zijn gevaccineerd maar niet iedereen. Ook zijn er kwetsbaren die weliswaar gevaccineerd zijn, maar bij wie de vaccinatie (veel) minder effectief is. Zij lopen bij de huidige snelle verspreiding nog steeds gevaar. De maatregelen zijn dus ook voor hun veiligheid. Vergeet overigens niet dat m.n. jongeren weliswaar minder kans hebben om in het ziekenhuis of op de I.C. te belanden, maar een aanzienlijk deel loopt long covid op.
2) Ik heb verschillende deskundigen horen zeggen dat men wel een stijging verwacht van het aantal ziekenhuisopnames vanwege Covid-19 maar zeker niet in de mate als in voorgaande golven, met dank aan de toegenomen vaccinatiegraad en immuniteit door doorgemaakte infectie. Dus hier lijkt de noodzaak voor maatregelen inderdaad minder.
3) Door de (steeds) snelle(re) verspreiding van het virus wordt bron- en contactonderzoek steeds moeilijker en dreigt men het zicht op die verspreiding kwijt te raken.
Groet,

Old Faithful
Timb
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timb »

1) waar baseer je dat op dat veel jongeren long covid hebben? Welk percentage loopt dat daadwerkelijk op en waarom is dat nu meer dan anders? Als het goed is zijn alle kwetsbaren gevaccineerd en hebben de oudere generatie nu de prik gehad. Vaccins waren toch 95% effectief? Waarom dan nog een derde prik? Als ze effectief zijn hoeft dat toch niet? Als ze niet werken waarom dan wel een derde prik?

2)Die zogenaamde deskundigen die ken ik nu wel. Avondklok niet effectief. 170.000 besmettingen met de Britse variant. Dansen met Janssen enz. enz.

3)Nogmaals zolang de ziekenhuisopnames niet stijgen. Waar zijn we dan mee bezig. Dan kunnen we door blijven gaan tot in den treurnis. Als straks de R weer in de maand is praten we verder. Ieder jaar liggen de ziekenhuis vol in het voor en najaar. Hoe gaan we dat nu dan oplossen terwijl we de IC capaciteit weer afschalen?

Ben geen Wappie of complotdenker, maar heb wel serieuze vraagtekens bij dit beleid en deze maatregelen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik ben geen expert, maar zo lang je verspreiding van het virus hebt, heb je kans op mutaties, en de kans dat een van die mutaties een groter probleem is dan wat we tot nu toe gezien hebben. Dat zou mij laten twijfelen (en motiveert mij om mijn face masks te blijven dragen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Old Faithful schreef:
13 jul 2021, 14:36

1) Veel kwetsbaren zijn gevaccineerd maar niet iedereen. Ook zijn er kwetsbaren die weliswaar gevaccineerd zijn, maar bij wie de vaccinatie (veel) minder effectief is. Zij lopen bij de huidige snelle verspreiding nog steeds gevaar.
:offtopic: Mijn dochter woont in een woonvoorziening voor gehandicapten. Daar zijn dit weekend op de verdieping boven haar 4 van de 6 bewoners en 3 begeleidsters positief getest. Allen volledig gevaccineerd sinds feb(de bewoners met Pfizer)
Vandaag bericht van de begeleidster van mijn dochter, ook daar op de woning begeleidster besmet. Nu iedereen testen en in quarantaine.
De hele coronapandemie is er daar nog niemand positief getest en nu iedereen gevaccineerd is, opeens een heel aantal.
Zal waarschijnlijk de Deltavariant zijn vermoed ik.
Toch wel zorgwekkend dat je steeds meer hoort over besmettingen na vaccinatie.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

asv60 schreef:
13 jul 2021, 15:28
Toch wel zorgwekkend dat je steeds meer hoort over besmettingen na vaccinatie.
Waar of wanneer is er verteld dat je na vaccinatie niet meer besmet zou kunnen raken??
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Dat zeg ik toch ook helemaal niet!
Waarschijnlijk bieden de vaccins minder bescherming tegen de Delta variant.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Kon altijd al. En zeker met de delta variant is de kans aanwezig dat je alsnog besmet raakt.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

asv60 schreef:
13 jul 2021, 15:28
Daar zijn dit weekend op de verdieping boven haar 4 van de 6 bewoners en 3 begeleidsters positief getest. Allen volledig gevaccineerd sinds feb(de bewoners met Pfizer)
Vandaag bericht van de begeleidster van mijn dochter, ook daar op de woning begeleidster besmet
Ik denk dat we langzaam ook aan het idee moeten gaan wennen dat covid niet meer weggaat en dat er ondanks vaccinatie besmettingen zullen blijven.

Zolang vaccinaties in grote aantallen ziekenhuisopnames voorkomt en met name ook ernstige symptomen (daarmee is de ligduur in het ziekenhuis ook korter) denk ik dat we al een eind op weg zijn.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

asv60 schreef:
13 jul 2021, 16:05
Waarschijnlijk bieden de vaccins minder bescherming tegen de Delta variant.
Het is niks meer, niks minder dan een veredelde griepprik.

Een viroloog heeft het een paar maanden geleden op Radio1 voor mij duidelijk uitgelegd. Alle Nederlanders krijgen meerdere malen per jaar de griep De meesten worden er nooit ziek van. Een aantal worden er wel ziek van. Sommige goed ziek en sommigen een paar keer. En dan heb je de kwetsbaren die er beter niet ziek van kunnen worden. Die laatste groepen komen voor een griepprik in aanmerking. Maar, geen enkele garantie dat je niet besmet raakt of het niet meer kunt krijgen. Alleen een goede kans dat je er niet ziek van wordt of niet zo ziek.

Ik snap dan ook niks van het feit dat je ergens binnen mag als je gevaccineerd bent. Ik vind het prima. Al maanden geleden gevaccineerd. Maar dat zegt helemaal niks of je wel of niet besmet danwel besmettelijk bent. Maar ik snap de laatste tijd wel vaker zaken niet. Kan ook aan mij liggen... :blink:
Timb
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Timb »

Ligt zeker niet aan jou.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Disclaimer: Ik ben geen expert maar slechts één van de 17 miljoen would be virologen in Nederland. :wink:
Almere vak V schreef:
13 jul 2021, 16:40
Ik snap dan ook niks van het feit dat je ergens binnen mag als je gevaccineerd bent. Ik vind het prima. Al maanden geleden gevaccineerd. Maar dat zegt helemaal niks of je wel of niet besmet danwel besmettelijk bent. Maar ik snap de laatste tijd wel vaker zaken niet. Kan ook aan mij liggen... :blink:
Als gevaccineerden (en ook mensen die de infectie doorgemaakt hebben) dat niet mogen, wie dan wel? Dan zou iedereen zich telkens moeten laten testen alvorens ergens aan mee te kunnen doen of een aantal dingen zouden we voorgoed af moeten schaffen :?:
Vaccinatie vrijwaart je niet van besmetting maar maakt de kans wel kleiner. Bovendien zijn er aanwijzingen dat besmette gevaccineerden aanzienlijk minder bijdragen aan de verdere verspreiding van het virus. Al bij al zou dat bij een voldoende hoge vaccinatiegraad moeten zorgen voor voldoende onderdrukking van de circulatie van het virus en een meer normale en beheersbare situatie. Sleutelwoord is hier: voldoende hoge vaccinatiegraad. Daar ontbrak het aan toen vrijwel alle maatregelen afgeschaft werden. Dat was dus blijkbaar te veel en te snel. Dat blijkt uit het feit dat we besmettingen vooral in nog niet gevaccineerde leeftijdsgroepen zien.

En wie weet: misschien komt er binnen niet al te lange tijd nog een medicijn.
Groet,

Old Faithful
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Timb schreef:
13 jul 2021, 15:04
3)Nogmaals zolang de ziekenhuisopnames niet stijgen. Waar zijn we dan mee bezig. Dan kunnen we door blijven gaan tot in den treurnis. Als straks de R weer in de maand is praten we verder. Ieder jaar liggen de ziekenhuis vol in het voor en najaar. Hoe gaan we dat nu dan oplossen terwijl we de IC capaciteit weer afschalen?
Het argument wat wordt aangevoerd is dat als je in de gaten krijgt dat de ziekenhuisopnames toch stijgen ben je eigenlijk al te laat. Hier liggen namelijk de besmettingen aan ten grondslag van een week of 2 terug. Dan volgen er misschien maatregelen, maar voor die zijn effect hebben in de ziekenhuizen ben je ook weer een tijd verder. Als je dan je besmettingen niet inperkt loopt de bezetting in de ziekenhuizen toch op.

Althans, dat zal moeten blijken. In ieder geval is er geen rekening gehouden met zo'n explosieve stijging aan besmettingen.

Met u eens dat we niet tot weet ik wanneer door kunnen gaan met dit jojo effect aan maatregelen en lockdowns.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 14 jul 2021, 11:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Timb schreef:
13 jul 2021, 15:04
.

Ben geen Wappie of complotdenker, maar heb wel serieuze vraagtekens bij dit beleid en deze maatregelen.

helemaal met je eens hoor
Het stond ook in de Volkskrant vorig weekend: een deskundige die ook zei dat we moeten ophouden met elke dag besmettingscijfers de ether in te slingeren en gewoon moeten kijken naar de ziekenhuizen. Gisteren bericht dat aantal patienten daar opnieuw gedaald is.
Corona is een nieuwe fact of life, het heeft geen zin om tot in lengte van dagen besmettingscijfers te gaan noemen en paniek te zaaien. Ja het is heel vervelend als er mensen long covid oplopen of lang klachten houden, maar zolang er geen bosjes doden vallen en de IC's leeg blijven is dat helaas een nieuw risico in het leven. Net als griep en andere ziektes die je kunt oplopen. Daar leggen we ook niet de samenleving massaal voor plat.

Overigens vraag ik me ook af wíe ze nu nog massaal op de IC verwachten. alle oudere mensen zijn volledig gevaccineerd, het merendeel van de zwakkeren ook. Het lijkt me toch stug dat na 1,5 jaar corona nu opéens uit het niets de twintigers met honderden tegelijk de IC gaan bestormen
Het is allemaal angstpolitiek
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Iris_1982 schreef:
14 jul 2021, 11:26
Overigens vraag ik me ook af wíe ze nu nog massaal op de IC verwachten.
In de groep 60-64 jarigen (61%), de groep 55-59 (66%) en de groep 50-55 jarigen (50%) beginnen de vaccinatiepercentages nu gelukkig op te lopen (zie RIVM pagina) maar nog niet genoeg om die hele groep te beschermen. Dus kunnen in deze groepen de ziekenhuisopnames toch oplopen.

IC opnames dalen gelukkig door, bovenstaande groep komt ook niet zo snel op een IC.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

:offtopic: :offtopic: :offtopic: :offtopic:
Het lijkt nu wel een corona forum. De relatie met 'wanneer de grenzen weer open' is nu wel zeer indirect.
We hebben over corona allemaal onze eigen gedachten en ze hier spuien, helpt niet.

Dus graag weer: berichten over de ontwikkelingen rond de travelban

Opmerking moderator

Probeer deze discussie inderdaad te beperken tot het onderwerp, namelijk of en wanneer de grenzen tussen de VS en Europa weer open gaan.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Laten we dan maar weer een positieve draai geven aan de discussie. Morgen brengt Angela Merkel een bezoek aan het Witte Huis. Hoop doet leven, dus hopelijk staat de travel ban op de agenda om te bespreken.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Laten we het hopen. Ben benieuwd. Volgens mij is mevrouw Merkel vooral bezig met een ''rondje langs de velden'' ivm haar afscheid als Bondskanselier en politica.
TommyGun
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door TommyGun »

Als de grens US - Canada gesloten blijft de 21ste zal het qua Schengen ook niks worden. Vrees ervoor dat we as maandag onze reis van de 23ste kunnen gaan annuleren... Ben er wel behoorlijk klaar mee moet ik zeggen, pfff
Aarjan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Aarjan »

TommyGun schreef:
14 jul 2021, 14:04
Als de grens US - Canada gesloten blijft de 21ste zal het qua Schengen ook niks worden. Vrees ervoor dat we as maandag onze reis van de 23ste kunnen gaan annuleren... Ben er wel behoorlijk klaar mee moet ik zeggen, pfff
Tsja....
Onze vlucht is de 24e naar Vancouver, maar het geloof is weg :thumbdown:

Vorige maand was het op de 18e dat Canada de destijds geldende maatregelen verlengde dus ik hoop dat ze nu voor dit weekend e.e.a. bekend maken dan kan ik met een gerust hart annuleren.
Heb tot nu toe altijd geloof gehouden, maar het zit er waarschijnlijk niet in
Mirav5410
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mirav5410 »

Mijn vlucht van 14 augustus is gecanceld :sadcry:

Nu alles annuleren en op zoek naar iets in Europa.
Ik had geboekt Dusseldorf - Amsterdam - Las Vegas
Las-Vegas - Amsterdam- Dusseldorf

En andersom terug op 3 sep. Geboekt bij Delta maar de vlucht van en naar Amsterdam zou door KLM uitgevoerd worden. En die zijn gecandeld
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer