Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar beginnen als ik wil trouwen met een gevangene?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
jiejie
Amerika-expert

Re: Waar beginnen als ik wil trouwen met een gevangene?

Bericht door jiejie »

Interessante topic :)

Weet je, ik zit me eigenlijk een paar dingen af te vragen. Bij de I-129F is een van de dingen die een US citizen moet sturen, een ID bewijs, en ik lees dat hij die niet meer heeft en dat hij ook geen mogelijkheid heeft om die momenteel aan te vragen. Dat is best wel een probleem lijkt me zo.

Ook zit je met een paar andere dingen, zoals iemand al aangegeven heeft kan hij jou niet sponsoren, maar goed, dat zou eventueel door familie of vrienden gedaan worden, dat is namelijk wel toegestaan (dit mag zelfs door volkomen vreemden gedaan worden, zolang ze maar US citizen of permanent resident zijn). Een ander ding waar je mee kunt komen te zitten is het greencard interview.. stel je mag naar de VS om te trouwen op de I-129F, dan moet je na het trouwen een aanvraag indienen om je status te wijzigen, heel vaak wilt men dan een interview met jou en je man hebben en dan vraag ik me af, hoe kan hij daar komen als hij nog vast zit? Kan hij wel aan andere documenten, die hij nodig heeft voor de aanvraag, wel aankomen? Zoals bijvoorbeeld een geboorte akte enzo. Ook ligt het er een beetje aan waarvoor hij in de gevangenis zit, als het een zedenmisdrijf, of een misdrijf met geweldpleging is geweest, dan kun je het eigenlijk ook wel vergeten, want dan mag hij niets aanvragen (overigens kun je dan het e.e.a. wel proberen door een waiver aan te vragen op grond van extreme hardship, maar dit is niet gemakkelijk en kan alleen onder bepaalde voorwaarden).

Ergens denk ik dat je het beste nog die paar jaar kunt wachten want er zitten te veel haken en hogen aan het geheel. Ondertussen kun je inderdaad wel met de lotterij mee doen. En je kunt natuurlijk wel in de VS alvast gaan trouwen, zolang je maar terug gaat (je man gaat dan vervolgens niet een I-129F maar dan ga een ander, gelijksoortig, verzoek indienen). Ga echter niet de illegaliteit in, want dan verspeel je al je kansen om er legaal te mogen wonen.
Cynzie
Amerika-newbie

Bericht door Cynzie »

Ik weet dat dit topic best lang geleden geplaatst is, maar ik zit in dezelfde situatie, en ik zou graag met je in contact komen als dat kan?
ik heb geen idee waar ik meot beginnen met onze aanvraag etc etc
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Topicstarter @Tallie1979 is sinds maart 2010 niet meer ingelogd. Grote kans dat hij/zij niet meer meeleest.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Cynzie schreef:
12 jul 2021, 11:55
..... en ik zou graag met je in contact komen als dat kan?
Beste optie die je hebt is een persoonlijk bericht sturen of een email sturen. Let wel, dit biedt geen garanties.
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Jammer dat TS al zo lang niet meer heeft ingelogd, ben wel benieuwd hoe dit is afgelopen!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Op bokt.nl is een forum over schrijven met gevangenen. Tallie1979 is hier ook aktief. Ik zie postings van een paar jaar geleden.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Cynzie schreef:
12 jul 2021, 11:55
Ik weet dat dit topic best lang geleden geplaatst is, maar ik zit in dezelfde situatie, en ik zou graag met je in contact komen als dat kan?
Wellicht nog iets om te achterhalen: toen ik op een K-1 visum naar de VS kwam was ik volgens mij verplicht om de eerste twee jaar na de trouwdag met mijn vrouw een huis te delen en er was ook een verplichting dat we aantoonbaar het leven leidden van een getrouwd echtpaar. Dat werd dan ook in het beruchte Green Card Interview getoetst. Ook had de INS (voorloper van USCIS) het recht om ons onaangekondigd thuis te bezoeken om een en ander te controleren.

Als deze eisen nog steeds gelden lijkt het me moeilijk om met een gedetineerde te trouwen en hier te gaan wonen. Bovendien was er destijds volgens mij ook nog de regel dat je bij een echtscheiding tijdens de eerste twee jaar de immigrant in principe het land weer moest verlaten. Daar waren wel wat uitzonderingen op, maar het is wellicht ook iets om na te trekken.

Zoals al eerder is aangegeven mag een gedetineerde over het algemeen wel in het huwelijk treden (met toestemming van de gevangenis). De meningen (onder advocaten) over het trouwen als je hier op een ESTA-visum bent lopen nogal uiteen. De een zegt dat dit geen probleem is (als je maar op tijd weer het land verlaat), terwijl de ander juist weer aangeeft dat de immigratiedienst dit waarschijnlijk als immigratiefraude ziet als je vooraf al van plan was om je hier te vestigen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer