Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reserveren voor Housekeeping Camp Yosemite NP.
Reserveren voor Housekeeping Camp Yosemite NP.
Weet iemand waar ik kan zien wanneer ik kan reserven voor Housekeeping Camp in Yosemite? Ik kan alleen terug vinden dat het een jaar van te voren is maar niet precies wanneer dan. Voor juli 2022 kan ik wel al selecteren maar is niets beschikbaar. Ik hoop dat ik nog niet te laat ben en wil graag weten wanneer ik dan wel moet boeken.
Bedankt.
Bedankt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reserveren voor Housekeeping Camp Yosemite
Voor zover ik weet is het inderdaad een jaar van te voren. Dat schuift elke dag een dag op.
Je kunt het zelf eens uitproberen. Als ik naar Ahwahnee kijk kan ik nu boeken vanaf 29 juni. Maar nog niet vanaf 30 juni.
Housekeeping Camp lijkt inderdaad al vol te zitten op 29 juni.
Juli is echter nog niet te boeken op dit moment.
Als jouw aankomstdatum bijvoorbeeld 5 juli is zou ik het op 4 juli proberen. Je kunt dan wel meteen meerdere nachten boeken. Of probeer het alvast op 3 juli, en boek dan meerdere nachten. Die eerste nacht kun je dan later annuleren.
HKC is erg populair, vooral ook voor een langer verblijf. Het is leuk en betaalbaar, dus snel vol.
Succes!
Marianne
Je kunt het zelf eens uitproberen. Als ik naar Ahwahnee kijk kan ik nu boeken vanaf 29 juni. Maar nog niet vanaf 30 juni.
Housekeeping Camp lijkt inderdaad al vol te zitten op 29 juni.
Juli is echter nog niet te boeken op dit moment.
Als jouw aankomstdatum bijvoorbeeld 5 juli is zou ik het op 4 juli proberen. Je kunt dan wel meteen meerdere nachten boeken. Of probeer het alvast op 3 juli, en boek dan meerdere nachten. Die eerste nacht kun je dan later annuleren.
HKC is erg populair, vooral ook voor een langer verblijf. Het is leuk en betaalbaar, dus snel vol.
Succes!
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Reserveren voor Housekeeping Camp Yosemite NP.
Hoi Karin,
Het is mij vorige week gelukt om een reservatie voor juni '22 te maken voor Housekeeping Camp. Zoals Marianne al aangaf, kun je een jaar + 1 dag van te voren reserveren. Ik zal het even uitleggen hoe dit mij gelukt is.
Mijn overnachtingen volgend jaar stonden gepland voor 23 en 24 juni '22. Nadat ik al enkele dagen even geprobeerd had, kwam ik teweten dat ik mijn dagen op 22 juni '21 kon vastleggen. Vanaf 8h00 'smorgens hield ik de site minimaal om het half uur nauwgelet in de gaten. Tot 10 uur was de datum nog niet vrijgegeven. Daarna was de reserveringsmogelijkheid van de site uitgevallen (gebeurt regelmatig)... Toch bleef ik om het half uur kijken en om precies 13h00 was er weer mogelijkheid om te reserveren en ook voor mijn data. Meteen gereserveerd en kreeg een bevestiging. Om 13h08 keek ik nog eens voor de fun en alles was al volzet... in 8 min!!!!!! tijd. Op de site staat wel vermeld dat men voorlopig een bezettingsgraad van 50% hanteert maar dan nog.
Dus wil je heel graag hier overnachten, is zeer snel en alert zijn de boodschap...
Succes
Jacques
Het is mij vorige week gelukt om een reservatie voor juni '22 te maken voor Housekeeping Camp. Zoals Marianne al aangaf, kun je een jaar + 1 dag van te voren reserveren. Ik zal het even uitleggen hoe dit mij gelukt is.
Mijn overnachtingen volgend jaar stonden gepland voor 23 en 24 juni '22. Nadat ik al enkele dagen even geprobeerd had, kwam ik teweten dat ik mijn dagen op 22 juni '21 kon vastleggen. Vanaf 8h00 'smorgens hield ik de site minimaal om het half uur nauwgelet in de gaten. Tot 10 uur was de datum nog niet vrijgegeven. Daarna was de reserveringsmogelijkheid van de site uitgevallen (gebeurt regelmatig)... Toch bleef ik om het half uur kijken en om precies 13h00 was er weer mogelijkheid om te reserveren en ook voor mijn data. Meteen gereserveerd en kreeg een bevestiging. Om 13h08 keek ik nog eens voor de fun en alles was al volzet... in 8 min!!!!!! tijd. Op de site staat wel vermeld dat men voorlopig een bezettingsgraad van 50% hanteert maar dan nog.
Dus wil je heel graag hier overnachten, is zeer snel en alert zijn de boodschap...
Succes
Jacques
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Niet over Housekeeping Camp, maar ik zou volgend jaar juli in een kamer met sanitair willen verblijven. Dus ik ben alvast een beetje de website in de gaten aan het houden, want die opties zijn er niet zoveel.
Maar het boeken 1 jaar + 1 dag van te voren werkt in ieder geval niet voor juli 2022.
Onze beoogde verblijfsdatum is 11 juli, dus ik snap dat ik daar nu nog niet voor kan boeken. Maar begin juli zou toch moeten kunnen.
Maar op de site zijn tot nu toe alle opties na 30 juni N/A.
Hebben hier meer mensen ervaring mee?
Maar het boeken 1 jaar + 1 dag van te voren werkt in ieder geval niet voor juli 2022.
Onze beoogde verblijfsdatum is 11 juli, dus ik snap dat ik daar nu nog niet voor kan boeken. Maar begin juli zou toch moeten kunnen.
Maar op de site zijn tot nu toe alle opties na 30 juni N/A.
Hebben hier meer mensen ervaring mee?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie voor 8 tot 9 juli wat kamers in de Lodge beschikbaar.
Dus er is wel wat mogelijk.
Marianne
Dus er is wel wat mogelijk.
Marianne
- Tantelotje
- Amerikakenner
Ah, dan heb ik vast iets niet goed gedaan. Ik zag dat bijvoorbeeld curryvillage 0 beschikbaarheid had voor alles na 30 juni. Dat leek me bijzonder, want een tent is toch meestal nog wel te krijgen. Ik hou het in de gaten!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hopelijk is het gelukt!
En mocht alles vol zitten, dan is het een kwestie van regelmatig eens checken. Er komt altijd wel iets vrij - vooral vlak voor aankomst.
In Curry Village zijn de cabins goed te doen als je met z'n tweeën bent (met 4 personen vonden we het wat krap), maar als het lukt is de Stoneman Room niet gek. Die is ruimer, en ligt gunstig.
Ik weet niet meer hoe het met de ventilatie zat, maar met 44°C zal het er op dit moment niet aangenaam zijn....
Marianne
En mocht alles vol zitten, dan is het een kwestie van regelmatig eens checken. Er komt altijd wel iets vrij - vooral vlak voor aankomst.
In Curry Village zijn de cabins goed te doen als je met z'n tweeën bent (met 4 personen vonden we het wat krap), maar als het lukt is de Stoneman Room niet gek. Die is ruimer, en ligt gunstig.
Ik weet niet meer hoe het met de ventilatie zat, maar met 44°C zal het er op dit moment niet aangenaam zijn....
Marianne
- Tantelotje
- Amerikakenner
Het is gelukt, zijn 2 kamers in de Lodge geworden!
Superblij mee want mocht het reserveringssysteem voor toegang blijven zoals het nu is, mogen we in ieder geval het park in!
Nog maar 364 nachtjes slapen
Superblij mee want mocht het reserveringssysteem voor toegang blijven zoals het nu is, mogen we in ieder geval het park in!
Nog maar 364 nachtjes slapen

Het is mij uiteindelijk ook gelukt vandaag. Maar het was wel een gelukje. Had van de week al een keer geoefend en toen kwam het ook om 13:00 vrij. Maar vandaag was het een beetje anders. Het reserveringssysteem was weer uit de lucht en om 13:00 was het nog niet beschikbaar. Om 14:00 ook nog steeds niet. Gelukkig had ik de tijd vandaag en zo probeerde ik het steeds weer. Om 14:10 kwam ik erin en kon ik een mooi Riverside plekje reserveren!
Bedankt voor alle tips!
Bedankt voor alle tips!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
@KarinU ,
Idd... de geluksheidfactor is wel een beetje groot maar als je op de bewuste dag met grote regelmaat de site bezoekt, heb je het geluk ook een beetje in eigen hand. Het is jou gelukt en het is mij ook zo gelukt.
Als je het dan de bevestiging binnenkrijgt, geeft dat natuurlijk een enorme voldoening... toch?
Idd... de geluksheidfactor is wel een beetje groot maar als je op de bewuste dag met grote regelmaat de site bezoekt, heb je het geluk ook een beetje in eigen hand. Het is jou gelukt en het is mij ook zo gelukt.
Als je het dan de bevestiging binnenkrijgt, geeft dat natuurlijk een enorme voldoening... toch?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Fijn dat het gelukt is, en mooi dat je een Riverside unit hebt!
Je weet dat je zelf voor beddengoed moet zorgen?
Marianne
Je weet dat je zelf voor beddengoed moet zorgen?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2020 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-