Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Raquel12
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Raquel12 »

Eerlijk vindt dit echt wel een lachertje canada heeft een plan met datums ...... hoezo the US niet ever met hun gelul over science...... mijn gevoel zegt uiteindelijk dat amerika hier ook in meegaat, als ze de grenzen met canada opengooien dan zal dat ook voor europa zijn....
Zo niet dan zijn ze echt niet goed in hun hoofd
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Galapogos »

De huidige inreisbeperkingen van de VS voor reizigers uit Mexico en Canada (via land) verlopen morgen. Die beperkingen zullen dus op korte termijn verlengd of aangepast moeten worden, tenzij ze in zijn geheel komen te vervallen.

Het zou natuurlijk goed kunnen dat dat moment wordt aangegrepen om óók aanpassingen door te voeren / aan te kondigen voor de andere inreisbeperkingen, zoals die voor reizigers uit het Schengengebied. Dat zou qua timing ook wel overeen komen met de opmerkingen van Biden van vorige week.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Ben ook benieuwd. Ergens denk je inderdaad dat de VS dan niet achter kan blijven.

Maar het zou mij ook niets verbazen als het dan dus juist nog niet open gaat.

Wat dat betreft is de situatie voor ons hier op het forum gewoon lastig in te schatten.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Wat verwacht je daarvan dan? Om 8.30 uur ET staat gepland: Presidential Commission on the Supreme Court of the United States. Dat lijkt me in de verste verte niet relevant voor de inreisbeperkingen…

https://www.whitehouse.gov/live/
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nessiezzz »

Ik ben trouwens wel benieuwd naar het quarantine plan dat Canada straks wilt hebben bij binnenkomst (voor het geval het moet).
Er staat op de officiële website dat er voedsel,water,warmte en elektriciteit moet zijn zonder dat je de deur uit gaat. Zou een hotel dan volstaan?

https://travel.gc.ca/travel-covid/trave ... tine-start

Dit gaat ook straks gelden (na 7sept) voor volledig gevaccineerden.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Het feit dat je kan aantonen dat je een kredietkaart hebt, of geld, lijkt me voldoende: daarmee kan je een hotel betalen dat de voornoemde zaken kan aanleveren.

Anders kan enkel iemand met persoonlijke kennissen een verblijfplaats opgeven, en kunnen toeristen in de klassieke zin van het woord het vergeten.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Een hotel zou moeten volstaan ja. De Canadese overheid heeft ook ergens een wizard online staan waarmee je kunt checken of je quarantaineplan in principe zou volstaan. Als je in die wizard invult dat je van plan bent in een hotel te gaan zitten dan stelt die wizard dat dat potentieel een geldig quarantaineplan is.
Timothy555
Amerika-expert

14 dagen hotel met roomservice :shock:

Ik heb andere plannen op mijn reis :D
Diederik52
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Diederik52 »

Precies! Je gaat toch niet 14 dagen op een hotelkamer zitten in Canada of VS? Dan zeg ik m'n reis nog liever af.
Timothy555
Amerika-expert

Als dat de regel is (random test mogelijk bij aankomst), dan laat ik me 48u voor vertrek testen (ook al zou dit niet noodzakelijk zijn als je gevaccineerd bent), kruip ik onder een stolp, draag ik in het vliegtuig 4 mondkapjes over elkaar,.. :D

Maar goed, laat ons nog afwachten wat de USA doet en niet doet, als het al open gaat…
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Een pre-arrival PCR-test is voor Canada nog steeds verplicht, naast de volledige vaccinatie. Daarnaast kun je random worden geselecteerd om ook bij aankomst nog te worden getest.

De 14 dagen quarantaine is in principe niet van toepassing. Je moet alleen een plan hebben voor het geval dat.
Diederik52 schreef:
20 jul 2021, 14:38
Precies! Je gaat toch niet 14 dagen op een hotelkamer zitten in Canada of VS? Dan zeg ik m'n reis nog liever af.
Als je ter plekke positief wordt getest bij een random test, ondanks je volledige vaccinatie én negatieve pre-arrival test, dan heb je weinig keus lijkt me. Ze zullen je neem ik aan ook niet toestaan om (besmet) een vliegtuig terug naar Nederland/België te nemen.

Als het risico dat dit je overkomt je afschrikt, dan zou ik niet naar Canada gaan.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Dat quarantaineplan zit in de link die Nessiezzz plaatst. Een hotel is idd een plek waar je 14 dagen kan verblijven. Dat moet dan wel 1 hotel zijn natuurlijk. Ik heb die wizard ff doorlopen:
Will you be able to get food and other basic necessities (such as water, medicine or heat) without leaving your place of quarantine? If you’re in an apartment or condo, your place of quarantine is your unit. (required)

- Yes, I will have food and basic necessities delivered to my door without any contact
- No, I will not have access to necessities without leaving
Which best describes your place of quarantine? (required)
- Apartment or condo
- House or cabin
- Hotel or motel
- Student residence at a designated learning institution
- Industrial camp
- Group residence (nursing home, residential treatment facility)
- Hostel
- Construction trailer
- Residential care or long-term care facility
Are you planning to share this place with anyone else during your quarantine? (required)
- No, I'll be alone
- With people I live with and travelled with
- With people I live with who didn’t travel
- With people I don't usually live with, who I travelled with
En dan krijg je bijvoorbeeld na optie 1, optie 3, optie 1:
Based on the information you provided, your place of quarantine is likely considered suitable.

You will be asked about your quarantine plan to confirm it meets requirements, and you may be referred to a Quarantine Officer for additional review. If you are referred, the Quarantine Officer will determine whether your plan complies with requirements.
Ze willen onder de streep gewoon horen of er een backup plan is 'in het geval dat'. Heel veel staat hier: https://travel.gc.ca/travel-covid/trave ... mine-fully

Ik denk dat die pagina nog wel uitgebreid gaat worden met meer/nieuwe informatie. Er staat nu ook nog dat je bv een test moet doen bij aankomst, daar is nergens over gesproken gisteren.
Afbeelding
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

Hoe zit het met kinderen (bijvoorbeeld < 2 jaar). Worden niet gevaccineerd en niet getest? Zijn zij exempt (zolang de ouders fully vaccinated zijn)?
Nessiezzz
Amerikafan

Bericht door Nessiezzz »

Canada

Post arrival testverplichting vervalt per 9 augustus, voor volledig gevaccineerden :

All travellers, regardless of vaccination status, will still require a pre-entry COVID-19 molecular test result. However effective August 9, 2021, the Government of Canada is adjusting its post-arrival testing strategy for fully vaccinated travellers. Using a new border testing surveillance program at airports and land border crossings, fully vaccinated travellers will not need a post-arrival test unless they have been randomly selected to complete a Day 1 COVID-19 molecular test. There are no changes to the mandatory testing requirements for unvaccinated travellers.

Gezien de versheid van dit nieuws kan het zomaar zijn dat er nog dingen gaan veranderen. Niet alles is nog even actueel en geüpdatet op de website.
Laatst gewijzigd door Nessiezzz op 20 jul 2021, 15:11, 3 keer totaal gewijzigd.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Zo te lezen hoeven kinderen onder de 5 jaar niet getest te worden. Wel geldt voor iedereen die niet volledig gevaccineerd is dat ze 14 dagen in quarantaine moeten. Dit geldt dus ook voor kinderen, ongeacht leeftijd.

Zie https://travel.gc.ca/travel-covid/trave ... mine-fully

Bovenstaand artikel is nog niet helemaal bijgewerkt aan de gisteren bekend gemaakte versoepelingen, maar dit stukje van de regels blijft volgens mij hetzelfde.
Nessiezzz schreef:
20 jul 2021, 15:05
Test on arrival vervalt per 9 augustus, voor volledig gevaccineerden :
De test bij aankomst vervalt, maar je kunt alsnog random worden geselecteerd voor een test. Daarnaast blijft de verplichting voor een pre-arrival test bestaan, ook voor volledig gevaccineerden.
Laatst gewijzigd door Galapogos op 20 jul 2021, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Diederik52
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Diederik52 »

@Galapogos Als je alle eisen en regels leest (flink doorklikken) op https://travel.gc.ca/travel-covid dan vergaat je de lust. Maar misschien wordt het nog wel aangepast. Nu ga ik niet naar Canada maar naar de US; daar zou het echter zomaar vergelijkbaar kunnen worden...
Timothy555
Amerika-expert

Op die manier heb je er inderdaad snel geen zin meer in… je vraagt je af hoelang je moet wachten eer we terug ‘normaal’ daarheen kunnen.
Nessiezzz
Amerikafan

Bericht door Nessiezzz »

Galapogos schreef:
20 jul 2021, 15:05
De test bij aankomst vervalt, maar je kunt alsnog random worden geselecteerd voor een test. Daarnaast blijft de verplichting voor een pre-arrival test
Klopt zeker, dank voor de aanvulling :

All travellers, regardless of vaccination status, will still require a pre-entry COVID-19 molecular test result.

Ik wilde dat sowieso al uitvoeren gezien ik niet verrast wil worden dat ik 14dagen in quarantaine moet bij aankomst (indien ze mij daar positief testen).
Als ik dan thuis al positief ben stap ik niet eens in het vliegtuig :thumbup:
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Diederik52 schreef:
20 jul 2021, 15:06
@Galapogos Als je alle eisen en regels leest (flink doorklikken) op https://travel.gc.ca/travel-covid dan vergaat je de lust. Maar misschien wordt het nog wel aangepast.
Op welke eisen/regels doel je precies waarvan je de lust vergaat?

De test vooraf, het indienen van een quarantaineplan en de mogelijkheid ter plekke random geselecteerd te worden voor een test heb ik in het vizier. Fijn is anders, maar niet per sé een showstopper vind ik.
Nessiezzz
Amerikafan

Bericht door Nessiezzz »

Precies, vind ik ook. Kans dat je random uit die rij moet schat ik vrij klein, gezien 7 sept die douane een flinke klus te klaren heeft.
En dat plan, tja. Ik laat de Booking.com app zien dat ik voor 14dagen een hotel kan boeken en ik voldoende middelen heb om dat te doen. :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer