Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Dat zat er inderdaad aan te komen. Hopelijk valt het mee, maar de kans lijkt me groot dat men in de staten met weinig gevaccineerden en weinig maatregelen van een koude kermis thuis gaat komen.
Vandaag heeft het VK besloten dat Amerikanen (en Europeanen) niet meer in quarantaine hoeven wanneer ze naar het VK gaan. Amerikanen zijn (binnenkort) dus welkom in zowel de EU, het VK als in Canada. Het blijft een gekke situatie dat dat andersom niet zo is (behalve voor Canadezen die vliegen dan).
Vandaag heeft het VK besloten dat Amerikanen (en Europeanen) niet meer in quarantaine hoeven wanneer ze naar het VK gaan. Amerikanen zijn (binnenkort) dus welkom in zowel de EU, het VK als in Canada. Het blijft een gekke situatie dat dat andersom niet zo is (behalve voor Canadezen die vliegen dan).
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Ik vrees ook dat als je realistisch naar de huidige usa cijfers kijkt, je mag verwachten dat je in september pas je besmettings plateau bereikt en dan moeten de cijfers nog terug omlaag. Dus als ze zich daar gaan op baseren, kan je over 2021 een kruis maken.
Tenzij ze alsnog voor een andere weg kiezen...
Tenzij ze alsnog voor een andere weg kiezen...
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
-
- Amerika-ontdekker
Hopelijk gaan ze snel de grenzen weer open gooien.
Maar Amerika leeft niet direct van het toerisme zoals Frankrijk bijvoorbeeld? Of zit ik er dan helemaal langs? Sorry dan...
Ik zou graag voor volgend jaar voorjaar (april,mei,juni) iets willen boeken in Californië maar dat lijkt voor nu even geen wijsheid dus?
Maar Amerika leeft niet direct van het toerisme zoals Frankrijk bijvoorbeeld? Of zit ik er dan helemaal langs? Sorry dan...
Ik zou graag voor volgend jaar voorjaar (april,mei,juni) iets willen boeken in Californië maar dat lijkt voor nu even geen wijsheid dus?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wij zouden voor 2 maanden naar de VS reizen, maar onze vlucht op 6 september naar San Francisco werd gecancelled door Aer Lingus. Gisteren was de laatste dag dat ik de camper kosteloos kon annuleren, dat heb ik ook al gedaan, just to be sure.
Onze reservaties in de VS (vooral campgrounds in de National Parks liggen wel nog vast). Heeft iemand de omweg via Mexico al geprobeerd? Lukt dit zonder problemen? We denken er namelijk aan om eerst 2 weken naar Mexico te reizen om dan rond 11 september naar San Francisco door te vliegen (onze eerste reservatie is in Yosemite 12-18 september). Dan zouden we onze tijd in de VS inkorten tot 6 weken ipv 8 (skip Yellowstone en Grand Teton, zucht).
Ervaringen van zij die het al gedaan hebben zouden zeer welkom zijn.
Thanks.
Onze reservaties in de VS (vooral campgrounds in de National Parks liggen wel nog vast). Heeft iemand de omweg via Mexico al geprobeerd? Lukt dit zonder problemen? We denken er namelijk aan om eerst 2 weken naar Mexico te reizen om dan rond 11 september naar San Francisco door te vliegen (onze eerste reservatie is in Yosemite 12-18 september). Dan zouden we onze tijd in de VS inkorten tot 6 weken ipv 8 (skip Yellowstone en Grand Teton, zucht).
Ervaringen van zij die het al gedaan hebben zouden zeer welkom zijn.
Thanks.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Amerika gaat veel geld om in toerisme, maar gaat nog véél meer geld om buiten toerisme. Bovendien is er heel veel binnenlands toerisme in de VS. Dat draait nog steeds erg goed. Dus nee, buitenlands toerisme is geen hele belangrijke bron van inkomsten voor de VS, zoals het dat voor veel Zuid-Europese landen wel is.ApplePapple schreef: ↑29 jul 2021, 13:08Hopelijk gaan ze snel de grenzen weer open gooien.
Het goede nieuws is dat je autohuur en hotels/campings vaak kosteloos kunt annuleren tot het allerlaatste moment. Dus je zou in principe best een reis kunnen voorbereiden/boeken. Met de vliegtickets moet je alleen even oppassen, want die zijn vaak niet kosteloos te annuleren. Kijk dus bij alles wat je boekt even goed naar de annuleringsvoorwaarden.ApplePapple schreef: ↑29 jul 2021, 13:08Ik zou graag voor volgend jaar voorjaar (april,mei,juni) iets willen boeken in Californië maar dat lijkt voor nu even geen wijsheid dus?
-
- Amerika-ontdekker
@Galapogos opnieuw bedankt voor je heldere antwoord! Dan ga ik dus toch verder plannen 

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
@Diemie13 De grens VS-Mexico is voor niet-essentiële reizen dicht t/m 21 augustus. Er zullen dus weinig ervaringen zijn...
-
- Amerika-ontdekker
Dat geldt enkel voor reizen overland he... Per vliegtuig kun je wel van Mexico naar de VS vliegen.
Vliegen is inderdaad toegestaan.
Geen persoonlijke ervaring, maar van heel wat mensen gehoord/gelezen dat ze dit hebben gedaan. Geen probleem. Zorg er wel voor dat je echt die volle 14 dagen in mexico blijft, dus 14 nachten.
Terug in Texas!
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
15 nachten bedoel je neem ik aan? Zodat je er 14 volle dagen geweest bent? Dat is althans het advies dat ik op veel plekken lees.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ja, rekenen als in: dag van aankomst is dag 0. Daarna 14 x de volle 24u ter plaatste blijven.
En goed documenteren (boarding pas van je vlucht naar Mexico, hotelbewijzen, ...). Zo lukt het perfect.
Reizen tussen Canada en de VS & Mexico en de VS kon altijd gedurende deze pandemie. Enkel de LANDSgrenzen zijn dicht.
En goed documenteren (boarding pas van je vlucht naar Mexico, hotelbewijzen, ...). Zo lukt het perfect.
Reizen tussen Canada en de VS & Mexico en de VS kon altijd gedurende deze pandemie. Enkel de LANDSgrenzen zijn dicht.
-
- Amerika-ontdekker
Ik denk dat we voor deze optie gaan... Ik heb geen zin om deze reis voor een 4de keer te moeten verzetten.
Als volledig gevaccineerde moet je toch ook niet meer in quarantaine gaan bij aankomst in San Francisco he? Enkel een negatieve PCR-test max 72u voor binnenkomst? Die zal ik dan wel in Cancun laten doen.
Als volledig gevaccineerde moet je toch ook niet meer in quarantaine gaan bij aankomst in San Francisco he? Enkel een negatieve PCR-test max 72u voor binnenkomst? Die zal ik dan wel in Cancun laten doen.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
De test mag ook een antigeentest (sneltest) zijn. De test mag maximaal 3 dagen oud zijn op het moment dat je vliegtuig naar Amerika vertrekt. 3 dagen is iets anders dan 72 uur. Als je op maandagochtend getest wordt en op donderdagavond vliegt, is dat nog steeds binnen 3 dagen, ook al is de test dan meer dan 72 uur oud.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Afhankelijk van de situatie, kan dat alsnog gebeuren. Je weet immers nooit hoe het de komende tijd verder gaat met Covid, waardoor de US besluit om die route ook dicht te gooien.

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ik zou ook even goed uitzoeken waar je in Mexico wilt verblijven of wat je wilt bezoeken. Ik las op Tripadvisor dat bijvoorbeeld in Tulum op dit moment een flinke toename is van geweld en criminaliteit; niet alleen in de niet-toeristische delen (--> meestal is het alleen tussen kartels onderling) maar ook juist tegen toeristen gericht. Dit soort dingen schijnt ook vaker te gebeuren de laatste tijd: https://mexicodailypost.com/2021/07/13/ ... el-carmen/
Dat gezegd hebbende, ik denk dat je met een wat groter en luxer all inclusive hotel in Cancún ofzo niet veel last van dit soort dingen zou moeten hebben. Hoewel het ook wel weer zonde is als je daar bent en dan vervolgens alleen de binnenkant van je hotel ziet, terwijl er heel veel moois in de buurt is. Ik weet niet of dingen als Chichen Itza nu open zijn, maar dat is wel uniek om zonder hordes toeristen te kunnen bezoeken. Bacalar is trouwens ook echt een aanrader. Net als Isla Mujeres.
Dat gezegd hebbende, ik denk dat je met een wat groter en luxer all inclusive hotel in Cancún ofzo niet veel last van dit soort dingen zou moeten hebben. Hoewel het ook wel weer zonde is als je daar bent en dan vervolgens alleen de binnenkant van je hotel ziet, terwijl er heel veel moois in de buurt is. Ik weet niet of dingen als Chichen Itza nu open zijn, maar dat is wel uniek om zonder hordes toeristen te kunnen bezoeken. Bacalar is trouwens ook echt een aanrader. Net als Isla Mujeres.
Ja, typfoutje, 15 nachten!
Terug in Texas!
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Zeer juist! De maatregelen nu kunnen/zullen tegen dan mogelijks nog veranderen, de Europese veranderen al bijna wekelijks!
Even uit eigen ervaring:
Wij zijn eind juni voor een week naar Cancun geweest.
Als LPR mogen wij vrij de U.S. binnen en buiten gaan, zelfs om op vakantie te gaan.
Bij aankomst in Orlando hebben ze ons daar op de rooster gelegd, niet te doen!

Wat we daar gedaan hebben, waar we geweest waren, of we meer dan $10.000 hadden opgedaan, aan wat we dan ons geld hadden opgedaan, kortom ze waren niet blij om ons terug te zien komende van een land waar de covid-19 cijfers hoger liggen dan bij hun!
Ja, ja jullie lezen het goed! De covid-19 cijfers liggen in Mexico (Cancun!) hoger dan in de U.S. maar dat houden ze stil omdat Mexico wel de broodnodige toerisme dollars nodig heeft…

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Zoals je zegt, in een groot resort kom je dit niet tegen. Of het zonde is laat ik in het midden en moet ieder voor zich uitmaken. Ik ben alleszins al in veel landen geweest zonder ze gezien te hebben omdat het me niet interesseert, maar omdat net daar het resort ligt dat ik wil.GJ schreef: ↑29 jul 2021, 15:21Ik zou ook even goed uitzoeken waar je in Mexico wilt verblijven of wat je wilt bezoeken. Ik las op Tripadvisor dat bijvoorbeeld in Tulum op dit moment een flinke toename is van geweld en criminaliteit; niet alleen in de niet-toeristische delen (--> meestal is het alleen tussen kartels onderling) maar ook juist tegen toeristen gericht. Dit soort dingen schijnt ook vaker te gebeuren de laatste tijd: https://mexicodailypost.com/2021/07/13/ ... el-carmen/
-
- Amerika-ontdekker
Het lijkt me héél sterk moest de VS nu, op dit moment in de pandemie, de weg via Mexico toch dichtgooien, nadat die altijd open is gebleven... Maar ik schrik van niets meer de laatste tijd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht