Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Het wordt wel heel opvallend zo, anders ook maar "kinderachtig" doen en principe van wederkerigheid hanteren en Europa ook weer grenzen dicht voor amerikanen!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Mijn mening en nergens op gebaseerd behalve mijn buikgevoel, maar dit gaan ze volgens mij niet kunnen blijven volhouden in de USA.
Ja, het is een land dat 'nergens' naar kijkt, maar volgens mij zijn ze niet compleet imuun voor de aanhoudende vragen, zeker als Duitsland er zich (opnieuw) mee gaat moeien.
Duitsland heeft vrij veel economische belangen ginds, en omgekeerd ook.
Ik DENK (= mijn gevoel) dat er binnenkort een update komt.
Ja, het is een land dat 'nergens' naar kijkt, maar volgens mij zijn ze niet compleet imuun voor de aanhoudende vragen, zeker als Duitsland er zich (opnieuw) mee gaat moeien.
Duitsland heeft vrij veel economische belangen ginds, en omgekeerd ook.
Ik DENK (= mijn gevoel) dat er binnenkort een update komt.
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Ja dat zou je inderdaad wel verwachten. Feit is dat zij zich er ook niets van aan hoeven te trekken. Als ze dit volhouden kunnen wij op onze kop gaan staan maar komen wij er gewoon niet in. Zoals ik al schreef. Ik wil voor mijn plezier naar de USA. Ik wil graag mijn pleeg broertje en mijn hele goede vriendin weer zien maar dat weegt niet op tegen partners, ouders, (klein)kinderen die elkaar ook al 18 maanden niet hebben gezien omdat het niet mag. Voor hun is het erg. Voor mij is het gewoon "annoying"Timothy555 schreef: ↑30 jul 2021, 12:24Ja, het is een land dat 'nergens' naar kijkt, maar volgens mij zijn ze niet compleet imuun voor de aanhoudende vragen
-
- Amerika-expert
Ze 'hoeven' zich inderdaad nergens iets van aan te trekken. Maar op termijn gaat zich dat wel wreken, zelfs voor een ongelofelijk machtig land als de USA. Wat als Europese fabrikanten zich gaan terugtrekken? Werkgelegenheid weghalen? Wat als er veel buitenlandse investeringen wegvallen? Op termijn zullen zij er ongetwijfeld ook last van ondervinden. Vandaar dat ik denk dat men, hoewel de eigen koers varen altijd hun ding geweest is, er toch enigzins rekening mee gaat houden.
Of dat betekent dat de grenzen hierdoor sneller open gaan, dat weet ik niet. Voor hetzelfde geld gaan ze nooit meer open. Of misschien morgen. Beide zijn enorm onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk. Er is niemand die daar op dit moment iets zinnings kan over zeggen.
Of dat betekent dat de grenzen hierdoor sneller open gaan, dat weet ik niet. Voor hetzelfde geld gaan ze nooit meer open. Of misschien morgen. Beide zijn enorm onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk. Er is niemand die daar op dit moment iets zinnings kan over zeggen.
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
@Timothy555
Inderdaad.
Voor mijn werkgever geldt dit al specifiek.
Een productie-faciliteit binnen het bedrijf waar ik werk in North Carolina is mede wegens het inreisverbod (was niet de enige reden) gesloten.
Er was geen mogelijkheid om ingenieurs daar naartoe te sturen om een nieuw product te ontwikkelen (een tijdje geprobeerd met 14 dagen quarantaine), maar dat was zeer ineffectief.
250 mensen op straat daar in Amerika en productie overgeheveld naar Europa.
Inderdaad.
Voor mijn werkgever geldt dit al specifiek.
Een productie-faciliteit binnen het bedrijf waar ik werk in North Carolina is mede wegens het inreisverbod (was niet de enige reden) gesloten.
Er was geen mogelijkheid om ingenieurs daar naartoe te sturen om een nieuw product te ontwikkelen (een tijdje geprobeerd met 14 dagen quarantaine), maar dat was zeer ineffectief.
250 mensen op straat daar in Amerika en productie overgeheveld naar Europa.
-
- Amerika-expert
@Coyote Buttes precies wat ik bedoel.
Ik heb spijt dat ik het artikel hier niet gepost heb en kan het nu niet meer terugvinden, maar ik las dat voornamelijk Duitse bedrijven belangrijke economische belangen hebben in de US. Als Duitsland eisen gaat stellen, gaat er toch op z'n minst eens geluisterd moeten worden.
1 firma van 250 man, daar geven ze wellicht niet zoveel om. Maar het zal daar niet bij blijven als ze zich zo onlogisch en stug blijven opstellen.
Ik heb spijt dat ik het artikel hier niet gepost heb en kan het nu niet meer terugvinden, maar ik las dat voornamelijk Duitse bedrijven belangrijke economische belangen hebben in de US. Als Duitsland eisen gaat stellen, gaat er toch op z'n minst eens geluisterd moeten worden.
1 firma van 250 man, daar geven ze wellicht niet zoveel om. Maar het zal daar niet bij blijven als ze zich zo onlogisch en stug blijven opstellen.
@Timothy555
Waar het Merkel twee weken geleden met een grote druk vanuit het bedrijfsleven niet lukte zal het nu ook niet lukken. De binnenlandse coronaproblemen=te lage vaccinatiegraad zijn doorslaggevend.
Iedereen die zich in V S nu last vaccineren krijgt 100 dollar. Dat lijkt toch paniekvoetbal.
Klm topman Elbers komt niet verder dan 'vroeg of laat'....
Waar het Merkel twee weken geleden met een grote druk vanuit het bedrijfsleven niet lukte zal het nu ook niet lukken. De binnenlandse coronaproblemen=te lage vaccinatiegraad zijn doorslaggevend.
Iedereen die zich in V S nu last vaccineren krijgt 100 dollar. Dat lijkt toch paniekvoetbal.
Klm topman Elbers komt niet verder dan 'vroeg of laat'....
Maar Elbers verwacht dat ook het vliegverkeer richting de verre oorden vroeg of laat zal aantrekken. Dat baseert hij onder meer op het feit dat het binnenlandse verkeer in de Verenigde Staten en China flink is gestegen en dat de zakelijke reizigers vanuit de VS weer vaker naar Europa komen.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Inderdaad. Ik zou heel graag na meer dan 2 jaar mijn ouders wel weer eens kunnen zien. Maar hoewel ik hier in de US wel belastingen mag betalen en hier voor mijn werk ben (hoewel zeker niet tegen mijn zin natuurlijk!) mag ik het land als L1 visum houder dus niet meer in als ik mijn ouders zou gaan bezoeken. Dat is gewoon pure discriminatie. Mijn collega's kunnen plezier trips maken naar eender waar maar ik zit hier "gevangen". Oh ja, en om het erger te maken mag je vanuit een hele hoop andere landen zoals Mexico of Turkije de US wel gewoon in. Ik word gewoon GEK van deze situatie. Sorry, het moest er weer eens even uit. Als ze nu al eens de grenzen zouden openen voor werkvisum houders, dat zou al heel wat menselijk leed schelen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Die persconferentie van gisteren heb ik ook gezien. Echt belachelijk hoe ze totaal niet op de vraag antwoorden en weer die 'science' erbij halen en een standaard antwoord van vorige week geven. Geloofwaardigheid = 0.
Vooral als je de beelden van Lollapalooza dit weekend ziet.
Dat kan wel, maar gevaccineerde Europeanen binnenlaten: dat laat de 'science' niet toe.
Wees toch gewoon transparant en eerlijk, zoals je had beloofd wanneer je president werd.
Vooral als je de beelden van Lollapalooza dit weekend ziet.
Dat kan wel, maar gevaccineerde Europeanen binnenlaten: dat laat de 'science' niet toe.

Wees toch gewoon transparant en eerlijk, zoals je had beloofd wanneer je president werd.
Gezien de vaccinatiegraad en de toename van Delta is de verwachting dat onder de niet gevaccineerden in de VS het aantal opnames en sterftegevallen flink zal toenemen.
Optie 1. Biden laat geen Europeanen binnen.
Resultaat: opnames/sterfte kan worden toegeschreven aan ongevaccineerden. Biden treft geen blaam.
Optie 2. Biden laat gevaccineerde Europeanen binnen.
Stel toename is even groot als optie 1.
Resultaat: opinie m.n. uit rep. hoek zal toename opnames/sterfte toeschrijven aan roekeloos beleid Biden.
Ik hoop dat we snel naar de VS kunnen maar kan me de Gordiaanse knoop van de democraten wel voorstellen. Beleid wijzigen is op dit moment politiek gezien linke soep.
Optie 1. Biden laat geen Europeanen binnen.
Resultaat: opnames/sterfte kan worden toegeschreven aan ongevaccineerden. Biden treft geen blaam.
Optie 2. Biden laat gevaccineerde Europeanen binnen.
Stel toename is even groot als optie 1.
Resultaat: opinie m.n. uit rep. hoek zal toename opnames/sterfte toeschrijven aan roekeloos beleid Biden.
Ik hoop dat we snel naar de VS kunnen maar kan me de Gordiaanse knoop van de democraten wel voorstellen. Beleid wijzigen is op dit moment politiek gezien linke soep.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Met andere woorden. Het (nog) niet opheffen van de travelban heeft alleen nog maar een politieke lading. Zou het in de huidige epidemiologische situatie in de VS op dit moment, ook maar iets uitmaken of de grenzen open gaan qua toename van de besmettingen?
Ik ben wel benieuwd waarom men niet alleen mensen toelaten die volledig gevaccineerd of na een PCR test met quarantaine.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Logica is ver te zoeken/non-existent maar dat idee had ik pre-corona ook al over allerlei zaken.
It's a crazy world.
Heb me via de Amerikaanse basis een doos Bud Light geregeld en ga vanavond eens wat oude filmbeelden bekijken van alle geweldige reizen die we gemaakt hebben.
Ooit komt het goed mensen.
It's a crazy world.
Heb me via de Amerikaanse basis een doos Bud Light geregeld en ga vanavond eens wat oude filmbeelden bekijken van alle geweldige reizen die we gemaakt hebben.

Ooit komt het goed mensen.

08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
-
- Amerika-expert
Ik wil ook Bud Light, ik vind het nergens hier… 

@d_vdploeg
Ooit zei een Amerika deskundige dat elke Amerikaanse president vooral naar binnenlands politiek gewin kijkt. Het is niet anders.
Nederland moet internationaal gericht zijn want anders is het gedaan met ons. Dus politici zijn hier veel meer gericht op open contacten. Politici in VS vinden nationale politiek belangrijker.
Das pech voor ons.
Ooit zei een Amerika deskundige dat elke Amerikaanse president vooral naar binnenlands politiek gewin kijkt. Het is niet anders.
Nederland moet internationaal gericht zijn want anders is het gedaan met ons. Dus politici zijn hier veel meer gericht op open contacten. Politici in VS vinden nationale politiek belangrijker.
Das pech voor ons.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
En het is natuurlijk niet enkel politiek. In Florida waar veel toeristen komen, lopen de ziekenhuizen al vol en lassen ketens reguliere operaties af om ruimte te maken voor COVID patienten vanwege de nieuwe Delta piek. Wat denk je dat er gebeurd wanneer de grenzen open gaan en er een paar 100 duizend toeristen bij komen uit allerlei delen van de wereld? Dat wordt een medische ramp en heeft niks met politiek te maken.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Daar noem je ook een staat, mensen in Florida geloven nog niet in een spuitje, dus delta virus is daar fors helaas, krijg je delta virus beland je echt wel 9 van 10x in ziekenhuis zonder vaccinatie, helaas.
Hier kun je het online kopen (ook al eens gedaan).
https://www.kellys-expat-shopping.nl/nl ... -10pk.html

08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
-
- Amerika-expert
@ADE01
Zo zit politiek in elkaar.
Het gaat erom 'who is to blame'.
En als politicus moet je voorkomen dat jij diegene bent.
Stel met of zonder Europeanen de Delta zorgt weer voor een golf met zieken en doden in VS m.n. in staten met veel ongevaccineerden (=rep)
Biden kan niets verweten worden als hij Europeanen niet heeft toegelaten. De niet gevaccineerden in de VS zijn 'to blame'
Stel Europeanen worden toegelaten dan zal het nieuws, zeker in bep. belangrijke media geframed worden als 'Biden is to blame'.
Of dat nu waar is of niet.
Zo zit politiek in elkaar.
Het gaat erom 'who is to blame'.
En als politicus moet je voorkomen dat jij diegene bent.
Stel met of zonder Europeanen de Delta zorgt weer voor een golf met zieken en doden in VS m.n. in staten met veel ongevaccineerden (=rep)
Biden kan niets verweten worden als hij Europeanen niet heeft toegelaten. De niet gevaccineerden in de VS zijn 'to blame'
Stel Europeanen worden toegelaten dan zal het nieuws, zeker in bep. belangrijke media geframed worden als 'Biden is to blame'.
Of dat nu waar is of niet.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Waar is dit nou weer op gebaseerd? Tijdens de laatste piek hier in Nederland werden er dagelijks 11.000 mensen positief getest, voor een groot deel jongeren en jong-volwassenen die (nog) niet gevaccineerd zijn. We zitten op dit moment zo’n beetje op de bijbehorende piek met ziekenhuisopnames, en dat zijn er zo’n 75 per dag. Dat komt nog niet eens in de verste verte in de buurt van 90%. Als dat zo zou zijn, zouden de ziekenhuizen hier in Nederland al lang en breed helemaal vol liggen, tot op het dak aan toe.NettyJoosten schreef: ↑30 jul 2021, 19:14krijg je delta virus beland je echt wel 9 van 10x in ziekenhuis zonder vaccinatie, helaas.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht