Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Als je het nieuws leest zal je lezen dat de mensen die in ziekenhuis ligt meestal NIET gevaccineerd zijn, daar slaat dat op of hoe jij dat zegt gebasseerd is.
Dus 9 van 10 die niet gevaccineerd zijn belanden in ziekenhuis. En omdat Florida de meeste niet in vaccinatie geloven heb je daar veel besmettingen van Delta virus.
En nee ik heb geen bron maar kijk het nieuws en je zult het lezen.
Dus 9 van 10 die niet gevaccineerd zijn belanden in ziekenhuis. En omdat Florida de meeste niet in vaccinatie geloven heb je daar veel besmettingen van Delta virus.
En nee ik heb geen bron maar kijk het nieuws en je zult het lezen.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Je bedoelt wellicht dat 9 van de 10 personen die in het ziekenhuis worden opgenomen niet gevaccineerd zijn. Dat zou kunnen. Maar dat is wat héél anders dan dat 9 van de 10 personen die niet gevaccineerd zijn (en besmet raken) in het ziekenhuis worden opgenomen…
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@Trom
Uiteraard, en ik denk dat de democraten die over het algemeen het virus wel serieus nemen het hem ook echt niet in dank af nemen wanneer er 100-duizenden mensen ineens weer de VS in mogen reizen. Maar wat ik bedoelde is dat op dit moment het er op lijkt dat er naast de politiek wel weer echt een "science" reden is om de grenzen dicht te houden met de enorme Delta piek op sommige plekken, terwijl dat eerder niet zo was.
@NettyJoosten
Dat klopt maar als het ziekenhuis overloopt en de toerist breekt z'n arm of wordt ziek, wat dan? Gevaccineerd of niet gevaccineerd, het probleem is dat de druk op de zorg te groot wordt zelfs zonder buitelands toerisme.
Uiteraard, en ik denk dat de democraten die over het algemeen het virus wel serieus nemen het hem ook echt niet in dank af nemen wanneer er 100-duizenden mensen ineens weer de VS in mogen reizen. Maar wat ik bedoelde is dat op dit moment het er op lijkt dat er naast de politiek wel weer echt een "science" reden is om de grenzen dicht te houden met de enorme Delta piek op sommige plekken, terwijl dat eerder niet zo was.
@NettyJoosten
Dat klopt maar als het ziekenhuis overloopt en de toerist breekt z'n arm of wordt ziek, wat dan? Gevaccineerd of niet gevaccineerd, het probleem is dat de druk op de zorg te groot wordt zelfs zonder buitelands toerisme.
-
- Amerika-ontdekker
a
Even goed lezen er staat NIET gevaccineerd, fijne avondGalapogos schreef: ↑30 jul 2021, 19:40Je bedoelt wellicht dat 9 van de 10 personen die in het ziekenhuis worden opgenomen niet gevaccineerd zijn. Dat zou kunnen. Maar dat is wat héél anders dan dat 9 van de 10 personen die niet gevaccineerd zijn (en besmet raken) in het ziekenhuis worden opgenomen…
Ik las exact hetzelfde als Galapogos. Iemand die niet gevaccineerd is en besmet raakt met de Delta variant belandt 9 van de 10 keer in het ziekenhuis. Zo staat het er @NettyJoosten.NettyJoosten schreef: ↑30 jul 2021, 19:47aEven goed lezen er staat NIET gevaccineerd, fijne avondGalapogos schreef: ↑30 jul 2021, 19:40Je bedoelt wellicht dat 9 van de 10 personen die in het ziekenhuis worden opgenomen niet gevaccineerd zijn. Dat zou kunnen. Maar dat is wat héél anders dan dat 9 van de 10 personen die niet gevaccineerd zijn (en besmet raken) in het ziekenhuis worden opgenomen…
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Yep, en dat is niet correct: veel mensen zonder vaccinatie die een besmetting oplopen met de Delta-variant komen niet in het ziekenhuis.
-
- Amerika-ontdekker
NIET gevaccineerd zijn
Is dus hetzalfde als jullie lezen, maar goed fijne avond.
Is dus hetzalfde als jullie lezen, maar goed fijne avond.
En dat klopt dus niet @NettyJoosten. Niet gevaccineerd en besmet met de Delta variant betekent niet een 90% kans om in het ziekenhuis terecht te komen.
-
- Amerika-ontdekker
Weet je ook wat sarcasme is?
Op dit moment liggen er meer ongevaccineerde mensen in ziekenhuis dan gevaccineerde, dus meer jongeren als ouderen.
Maar dit is laatste wat ik erover zeg, fijne avond.
@NettyJoosten wat wil je nu zeggen? Bedoel je echt dat je denkt dat als je als ongevaccineerde de delta viarant van covid-19 oploopt, er 90% kans is dat je in het ziekenhuis terecht komt? Of bedoel je wat anders maar schrijf je het verkeerd? Als het dat eerste is, dat klopt absoluut niet, dan zouden de ziekenhuizen meer uitpuilen dan ooit tevoren.
Terug in Texas!
Ik denk dat het ook niet meehelpt dat een groot deel van de VS zo tegen een vaccinatiepaspoort is. De stap van grens dicht naar alleen gevaccineerden toelaten is een stuk kleiner dan meteen maar iedereen toelaten, maar ja, dat lijkt niet echt bespreekbaar.
Terug in Texas!
Ik vraag me af wat hier nu weer de bron van is.
Of het festival rolling loud in Miami, ny en la zoveel mensen (vooral jongeren) komen daar waardoor corona juist kan “overspringen” van persoon na persoon, dan kunnen grenzen toch ook open daar heb je tenminste nog minder kans op besmettingenJozs schreef: ↑30 jul 2021, 17:55Die persconferentie van gisteren heb ik ook gezien. Echt belachelijk hoe ze totaal niet op de vraag antwoorden en weer die 'science' erbij halen en een standaard antwoord van vorige week geven. Geloofwaardigheid = 0.
Vooral als je de beelden van Lollapalooza dit weekend ziet.
Dat kan wel, maar gevaccineerde Europeanen binnenlaten: dat laat de 'science' niet toe.![]()
Wees toch gewoon transparant en eerlijk, zoals je had beloofd wanneer je president werd.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9

Gisteren de prachtige en ontroerende film Nomadland gezien. Het ging over Americans on the road, Nomads genoemd ("houseless but not homeless"), die door het land trekken met af en toe een baantje en vooral veel onderlinge herkenning en hulp bij trieste verhalen en moed om door te gaan en vrij van verplichtingen te zijn. Je zag scenes langs de Pacific coast en in een Redwood park in Californië, flitsen van Black Hills NF, en vooral veel van de Badlands in South Dakota met het stadje Wall en de Wall Drug, en natuurlijk de eindeloos verlaten landschappen van Nevada (o.a. Black Rock Desert), Arizona en Nebraska.
Nu met die travel ban overviel me bij die beelden het verlangen om ook weer door dat land te trekken en het gevoel van vrijheid daarbij te beleven. Daarbij heb ik wel een huis en een goed vast inkomen…
Laatst gewijzigd door Diederik52 op 31 jul 2021, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Het zal die kant wel opgaan: hoe vervelend ook, maar o.a. Frankrijk en Duitsland maken bij toegang tot diverse plekken, gebouwen en horeca steeds vaker onderscheid tussen wel/niet gevaccineerd. Ik verwacht dat dat helaas de (nabije) toekomst zal zijn. Vergeet niet dat de kans dat je als gevaccineerde met COVID in een ziekenhuis terecht komt vrijwel nihil is; je krijgt het dan hooguit als een zware griep.
Het probleem in de US is dat de populatie van niet-gevaccineerden door alle leeftijden heen zit, en dat een groot deel van de Republikeinse stemmers (lees: veelal ouderen >18 jaar) niet gevaccineerd en dus zeer vatbaar is om ernstig ziek te worden, in het ziekenhuis of ICU terecht te komen en te overlijden.
Als je die situatie vergelijkt met NL waar een zeer groot percentage (meer dan 80%) van de mensen >18 jaar is gevaccineerd, gecombineerd met het feit dat jongeren vrijwel niet in het ziekenhuis terecht komen<is de situatie in NL met de besmettingsgraad totaal niet met de US te vergelijken.
Ik kan daarom zeer goed begrijpen dat de US de grenzen dichthoudt: het toelaten van de wereld naar de US kan een stok worden om mee te slaan, zoals hierboven al een paar keer is aangegeven, en zal zeker (niet alleen) politieke gevolgen hebben voor zowel Biden als de Dems. Kijk maar hoe de reactie is op de aangekondigde maatregelen om alle overheidsmedewerkers verplicht te stellen om zich te laten vaccineren.
De situatie in de US is nog zeer ernstig, onder alle bevolkingsgroepen, ook door de snellere verspreiding door de Delta variant. Het grootste probleem in de US ligt in met name de zuidelijke (lees: Republikeinse) Staten en het is niet voor niks dat juist daar weer restricties worden gesteld en o.a. mondkapjes plicht weer wordt ingevoerd.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ook in heel wat democratische staten (lees noordelijkere staten) begint het virus weer flink huis te houden hoor. Hier in NJ ook
Ik ben heel teleurgesteld. Ik dacht echt dat het "over" was. Niet dus. En het bulkt in het nieuws van discussies over mask mandates.

Ik ben heel teleurgesteld. Ik dacht echt dat het "over" was. Niet dus. En het bulkt in het nieuws van discussies over mask mandates.
Klopt, ook in het noorden wonen wappies, reps en godsdienstwaanzinnigen
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
HIer was nochtans al voor juli >70% ingeent. Vandaar dat het mij zo verbaasd. Jersey is HEEL blauw.
Ook volledig gevaccineerden kunnen besmet raken, het virus bij zich dragen en overdragen aan anderen, dus dat verbaast niet.
De enige manier om het virus onder controle te krijgen (want uitroeien is een utopie) is om te vaccineren. Door vaccinatie is de uitwerking van het virus op het lichaam redelijk te beperken (uitzonderingen daargelaten) en minder dodelijk.
De enige manier om het virus onder controle te krijgen (want uitroeien is een utopie) is om te vaccineren. Door vaccinatie is de uitwerking van het virus op het lichaam redelijk te beperken (uitzonderingen daargelaten) en minder dodelijk.
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Het is alweer 16:31. Is er nog nieuws?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht