Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Galapogos »

Je kunt websites als flights.google.com, SkyScanner en Kayak gebruiken om prijzen van vluchten te vergelijken. Voornamelijk Google is erg snel en makkelijk in gebruik. Boeken kun je daarna doen via de airline zelf, of eventueel via een broker als dat goedkoper is. Sommige brokers hebben hun tarieven overigens niet op die vergelijkingssites staan valt mij op. Dat geldt bijvoorbeeld voor wtc.nl, waar ik in het verleden weleens heb geboekt.

Boeken via de airline zelf heeft als voordeel dat je rechtstreeks met de airline zaken kunt doen, bijvoorbeeld als je iets wilt wijzigen of wilt annuleren. Als je via een broker boekt zit er een extra schakel tussen, en komen er vaak extra kosten bij kijken als je iets wilt wijzigen/annuleren. Bij wijzigen of annuleren komen normaal gesproken overigens (bijna) altijd kosten kijken, ook als je rechtstreeks bij een airline boekt. Maar: in deze coronatijden zijn veel airlines flexibeler dan normaal. Wil je helemaal geen risico lopen, boek dan rechtstreeks bij KLM of Air France. Bij hen kun je alle vluchten die in 2021 plaatsvinden kosteloos annuleren, ongeacht de reden. Je krijgt dan je geld terug.

Persoonlijk vlieg ik altijd economy class. Daar heb je tegenwoordig vaak verschillende smaken in. Neem je het laagste tarief, dan is stoelselectie en ruimbagage meestal niet inbegrepen. Als je met ruimbagage reist dan loont het bijna altijd om één tarief hoger te boeken zodat de bagage inbegrepen is. Er bestaat ook zoiets als ‘Economy Plus’, wat meestal inhoudt dat je net iets meer beenruimte hebt. Ik heb dat nooit de moeite waard gevonden, maar dat is lastig bepalen voor iemand anders.

Verder: je hebt het ongetwijfeld meegekregen, maar de VS laat op dit moment geen reizigers toen die de afgelopen 14 dagen in het Schengen-gebied (waaronder Nederland en België) zijn geweest. Er gelden uitzonderingen, maar het bezoeken van een vriendin zal daar waarschijnlijk niet onder vallen. Deze reisbeperking is er al sinds maart 2020, en het is nog niet bekend wanneer deze beperking komt te vervallen. Het is vooralsnog dus nog maar de vraag of je in november überhaupt die kant op kunt.
Ilse...
Amerika-newbie

Bericht door Ilse... »

Bedankt voor je erg duidelijke en uitgebreide reactie!
Ik weet idd van het inreisverbod, maar wou toch al boeken om daarna eventueel te herboeken indien het inreisverbod tegen november nog niet zou zijn opgeheven.
Ilse...
Amerika-newbie

Bericht door Ilse... »

Ik wou net boeken via de site van BA en zie bij class de keuze staan om een flexible ticket te kopen, de ticketprijs verandert dan van zowat 500 euro naar 1500 euro. Houdt een flexible ticket misschien iets anders in dan het gewoon kunnen omboeken van de vlucht door bijvoorbeeld het inreisverbod dat nog niet geannuleerd werd?
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Flexibiliteit kost normaal gesproken geld. Maar in deze coronatijden zijn er vaak gunstigere bepalingen. Voor BA, zie https://www.britishairways.com/en-nl/in ... le-booking.

Hierin staat kort samengevat dat tickets (ongeacht tariefklasse) die je nu boekt voor reizen die uiterlijk 30 april 2022 (terugreis) plaatsvinden, zonder kosten gewijzigd kunnen worden. D.w.z. dat je de tickets kunt omboeken naar een andere datum, of kunt inwisselen voor een voucher dat je tot en met april 2023 kunt gebruiken. Je kunt met deze regeling dus niet je geld terugkrijgen, maar wel omboeken. Dit geldt ook voor de goedkoopste tariefklasse.

Wil je de vrijheid hebben om je geld terug te krijgen als je besluit niet te gaan, dan kun je zoals ik al zei het beste bij KLM of Air France kijken. Dat is naar mijn weten de enige maatschappij die deze flexibiliteit biedt voor alle tariefklassen. Zie voor de informatie van KLM https://www.klm.nl/information/faq/refu ... l-vouchers
Ilse... schreef:
29 jul 2021, 19:41
het gewoon kunnen omboeken van de vlucht door bijvoorbeeld het inreisverbod dat nog niet geannuleerd werd?
Er is niets 'gewoons' aan kunnen omboeken als het inreisverbod nog niet geannuleerd wordt. Daar heb je niet per definitie recht op. Als het vliegtuig gewoon vliegt maar jij niet mee mag omdat er een inreisverbod van toepassing is, is dat in eerste instantie je eigen verantwoordelijk en voor eigen risico. Dat gezegd hebbende, kun je bij veel maatschappijen in deze bijzondere omstandigheden dus sowieso gratis omboeken (ongeacht de reden) of zelfs je geld terugkrijgen (KLM / Air France), maar dat is niet omdat je daar wettelijk recht op hebt. Het is omdat die airlines nu een flexibele regeling bieden.

Als de airline een vlucht helemaal annuleert (ongeacht de reden) dan heb je sowieso recht op je geld terug.
Ilse...
Amerika-newbie

Bericht door Ilse... »

Bedankt voor de uitleg! 👍🏻
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Dank voor de toelichting, dat is praktisch dat het uitgezocht is ! Ik zit even ook bij AA te kijken, maar dat lijkt hetzelfde als bij BA. Ik weet dat een tijdje geleden er een voordeel was als je bij de ene of andere zou boeken. Mocht iemand dat al weten of recent uitgezocht hebben, dan hoef ik nu zelf niet de voorwaarden naast elkaar te gaan leggen ... :blink: . Zo niet, dan ga ik vanavond zelf eens puzzelen !! Ik zie namelijk een vlucht voor december die ik zowel bij BA als bij AA kan boeken (net iets andere vluchten, maar heel vergelijkbaar). Dank !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Volgens mij is dit het grote verschil:

American Airlines:
Alle reizen voor uw nieuwe reis moeten vóór 31 maart 2022 voltooid zijn.
British Airways:
Your new trip booked with your voucher must be fully completed by 30 April 2023 (departure and return).
Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Top, dank Roland :thumbup: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Volgens mij geldt de zin die Roland heeft aangehaald over AA alleen voor tickets die voor 31 maart 2021 zijn aangeschaft, niet voor daarna!
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Inges »

Dat klopt! Bij BA moet de terugreis voltooid zijn voor 30 april 2023. Dus ze zijn lang geldig. Ik zit met hetzelfde. Ik heb tickets op 4 nov van AMS-LHR-SFO met de A380 (10:45u). Nu valt deze laatste vlucht de komende weken uit en vliegt alleen de vlucht van 14:15u (soms 15:15u). Als de ochtendvlucht niet gaat op de dag dat wij vliegen (los van het inreisverbod) en ze boeken ons over naar de middagvlucht dan mag ik toch zo wie zo annuleren met geld terug??
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
mpaauwe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door mpaauwe »

Zodra de vlucht vervalt boeken ze je om op een andere vlucht en nemen ze contact met je op. Als jij je niet kunt vinden in de wijziging kan je annuleren en krijg je je geld. Het moet natuurlijk wel echt om een echte wijziging gaan en niet 10 minuten eerder of later vertrekken.

Wat handig bij BA is, is om een package te boeken met hotel of auto erbij. Je boekt dan via hun reisbureau, betaalt een bedrag aan (tot €4000, €300 aanbetalen). Je moet dan 3 weken voor vertrek het volledige bedrag betalen, maar mag ook voor annuleren kiezen. Je krijgt dan een voucher voor het bedrag wat je aanbetaald hebt. Of in geval van wijzigingen het hele bedrag terug.

Nu al 3x moeten annuleren en iedere keer binnen een week het geld weer op de rekening.
VulcanRaven
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door VulcanRaven »

Ik heb wat hulp / advies nodig m.b.t. het boeken van vluchten. Het gaat zich hier wel om een vlucht naar Canada maar ik neem aan dat de principes hetzelfde zijn. Excuses als ik zaken vraag die wellicht al uitgelegd zijn maar ik ben helaas niet heel ervaren met het boeken van losse vluchten en ik wil liever geen fouten maken.

Ik heb een topic aangemaakt in het introductie forum waar het e.e.a. over de achtergrond van deze reis te vinden is voor degene die dat interessant vindt. Lang verhaal kort: Droomreis USA gaat helaas wegens corona niet door en we proberen nu als alternatief de opties in Canada door te nemen voor als we geluk hebben en het daar in september open zou gaan.

Hotels en Autohuur is me allemaal bekend en daar hebben we al een overzicht van welke allemaal gratis te annuleren zijn.

Nu zit ik alleen nog met de vlucht en daarin hoop ik advies te krijgen van de wat meer ervaren mensen hierin.

We hebben via Skyscanner een aantal vluchten gevonden op de data waarop we willen gaan. Nu zijn de mogelijkheden hierin groot en de prijzen verschillen nogal. Grootste eis (als dat al kan) is natuurlijk het zo flexibel mogelijk omboeken / annuleren van tickets indien het toch niet door kan gaan. Nu lees ik hier veel dat KLM momenteel een flexibel beleid heeft met het annuleren van tickets en terugbetalen ervan. We hebben via Skyscanner twee vluchten gevonden (heen en terug) via KLM. Wel een stuk duurder dan andere maatschappijen maar dat heb ik er voor over als we flexibel kunnen annuleren. Deze vluchten worden allemaal "verkocht" via andere websites zoals eDreams of Supersaver. Via de website van KLM lees ik dat het flexibel omboeken alleen geldig is voor vluchten die via hunzelf verkocht zijn. Als ik echter dezelfde vluchten direct bij KLM opvraag dan zijn de prijzen minimaal 4x zo duur. Ik zie daar prijzen die ik niet echt realistisch vindt, daarvoor kan je bijna een hele reis boeken. Maar zoals gezegd ben ik een leek dus ik zal het wel mis hebben. Ter voorbeeld over het prijsverschil: als ik vluchten van bijvoorbeeld Iceland Air erbij pak (ook via bovengenoemde alternatieve kanalen) scheelt dat toch al gauw €400 euro op een totaal van €1300 voor de heenreis alleen al. KLM vlucht via alternatieve site is +- €1300 voor twee personen mét bagage en op de KLM website kost die zelfde vlucht €3907.

Ik zie door de bomen het bos niet meer echt hierin en ik ben bang dat als ik te lang wacht met boeken mijn opties steeds minder en duurder worden. Ik wil best wat meer betalen voor een maatschappij met flexibele voorwaarden maar gelden die überhaupt wel als ik ze niet direct bij hun boek? Zou iemand die hier wat meer ervaren in is mij a.u.b. kunnen voorzien van enig advies in waar ik op moet letten? Alvast hartelijk dank!

Samenvatting van bovenstaande: Wat is voor een onervaren boeker van vliegtickets momenteel de verstandigste manier om vluchten te boeken voor Canada met een zo flexibel mogelijk omboekingsbeleid.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Rechtstreeks bij de airline boeken geeft over het algemeen minder stress. Maar het kan inderdaad zo zijn dat brokers tarieven hebben die de airlines op hun website niet hebben.
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Weet iemand hoe het zit als we vluchten annuleren bij Lufthansa en willen rebooken maar de datums van de nieuwe boeking een jaar vooruit zijn?

Ik loop al vooruit op 2022 maar ik heb er een hard hoofd en en ben al eea aan het uitzoeken wat te doen als het weer niet door kan gaan.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

@VulcanRaven Voor welke dagen/bestemming zoeken jullie vluchten? De (hoge) prijzen rechtstreeks bij KLM die jij noemt ben ik nog niet tegengekomen, terwijl ik toch ook regelmatig de prijzen bij KLM in de gaten heb gehouden de laatste weken.
VulcanRaven
Amerika-ontdekker

Galapogos schreef:
02 aug 2021, 13:01
@VulcanRaven Voor welke dagen/bestemming zoeken jullie vluchten? De (hoge) prijzen rechtstreeks bij KLM die jij noemt ben ik nog niet tegengekomen, terwijl ik toch ook regelmatig de prijzen bij KLM in de gaten heb gehouden de laatste weken.
Ik denk eerlijk gezegd ook dat ik iets fout aan het doen ben :oops:

Onze voorkeur gaat uit om 17 september vanuit Amsterdam naar Toronto te vliegen.

https://www.klm.nl/search/offers?pax=2: ... lay=RETURN

Dit is wat ik gezocht heb en op hun website vindt.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

En wanneer zou je weer terug willen?
VulcanRaven
Amerika-ontdekker

Galapogos schreef:
02 aug 2021, 13:15
En wanneer zou je weer terug willen?
We willen terugvliegen vanuit Vancouver. Hebben halverwege een tussenvluchtje. Dat zou vanaf 7 oktober kunnen maar mag ook een paar dagen later als dat gunstiger is. Niet eerder, anders hebben we te weinig tijd.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

@VulcanRaven als ik de link volg lijkt het alsof je naar enkele reizen zoekt. Die zijn achterlijk duur.als vanaf Vancouver terug wil kijk dan naar een multicity
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
VulcanRaven
Amerika-ontdekker

babarage schreef:
02 aug 2021, 13:30
@VulcanRaven als ik de link volg lijkt het alsof je naar enkele reizen zoekt. Die zijn achterlijk duur.als vanaf Vancouver terug wil kijk dan naar een multicity
Klopt, ik had werkelijk geen idee dat dit zoveel scheelde. Je hebt helemaal gelijk want als ik dat invoer kom ik op €1600 euro uit voor een retourtje. Dat is wel even een verschilletje...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer