Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Ja scheelt slok op een borrel hè
. Overigens, dat tussenvluchtje waar je het over hebt kun je wellicht ook in deze reis opnemen via de multicity. En volgens mij is de 1600 voor twee personen dus 800 pp.

89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Dit is wel echt een gamechanger. We wilden graag iets vastleggen voor het geval dat, maar twijfelden enorm over het boeken bij een broker met allemaal annuleringsvoorwaarden en risico's. Nu we dat voor een normale prijs kunnen doen bij een betrouwbare partij scheelt enorm. Het is inderdaad met twee personen, dus 800 de man. Ik zal dat tussenvluchtje vanavond ook eens rustig uitzoeken, die was sowieso al spotgoedkoop, dus als we die kwijtraken is dat nog niet heel erg.
Bedankt voor de hulp!
Bedankt voor de hulp!
Laatst gewijzigd door markro op 02 aug 2021, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Je kunt ook de KLM-app nemen, die werkt ook erg handig en daar kun je een boeking 24 uur gratis vasthouden (op de site dacht ik voor 72 uur alleen tegen betaling).
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Minstens 1 les die we kunnen leren uit de ellende in 2020 rond annuleringen en vouchers c.q. geld terug zoals veelvuldig hier op het forum gerapporteerd, is: boek niet via een broker/tussenpersoon.VulcanRaven schreef: ↑02 aug 2021, 13:56maar twijfelden enorm over het boeken bij een broker met allemaal annuleringsvoorwaarden en risico's.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Daar ben ik het tot op zekere hoogte mee eens, maar het regende toen ook klachten over rechtstreekse boekingen bij KLM.
De grootste les is eigenlijk: check altijd de voorwaarden, of je nu rechtstreeks boekt of via een broker. Weeg dat dan af tegen het tarief van de tickets. En betaal sowieso altijd met creditcard.
De grootste les is eigenlijk: check altijd de voorwaarden, of je nu rechtstreeks boekt of via een broker. Weeg dat dan af tegen het tarief van de tickets. En betaal sowieso altijd met creditcard.
-
- Amerikafan
Ik ben een jaar geleden (aug 2020) eigenlijk prima geholpen door de KLM toen ik wilde annuleren. Binnen 3 min telefonisch contact met een rustige en doortastende heer en binnen 5 min daarna vouchers in de email. De eerdere whatsapp contacten waren wel rampzalig.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
De Messenger reactie van KLM is nog steeds wisselend. Een paar maanden geleden snelle reactie; nu duurt het 3 dagen en krijg ik een semi-automatisch bericht (maar gelukkig wel met een goede link).
Afgelopen week meer dan 50 minuten in de wacht gehangen voordat ik iemand aan de lijn kreeg. Ondanks dat ik het NL nummer belde, sprak de medewerker geen Nederlands en werd zelfs wat kribbig toen ik daar naar vroeg. Ik kreeg gedaan wat ik wilde (vlucht annuleren) maar ik heb ooit vriendelijker en duidelijker gesprekken gevoerd met de KLM. Ondanks de toezegging na 4 dagen nog geen bevestiging per mail of vouchers. Wel naar aanleiding van de link (via Messenger) directe refund aangevraagd en daar vandaag bevestiging van gekregen dat het geld wordt overgemaakt.
Aan de andere kant reageert Budgetair de laatste tijd wel weer op emails (maar daar laat na de toezegging de terugbetaling nog weken op zich wachten).
Dus het liefst heb ik helemaal geen contact nodig met een klantenservice en wil gewoon dat mijn reizen door kunnen gaan
.
Afgelopen week meer dan 50 minuten in de wacht gehangen voordat ik iemand aan de lijn kreeg. Ondanks dat ik het NL nummer belde, sprak de medewerker geen Nederlands en werd zelfs wat kribbig toen ik daar naar vroeg. Ik kreeg gedaan wat ik wilde (vlucht annuleren) maar ik heb ooit vriendelijker en duidelijker gesprekken gevoerd met de KLM. Ondanks de toezegging na 4 dagen nog geen bevestiging per mail of vouchers. Wel naar aanleiding van de link (via Messenger) directe refund aangevraagd en daar vandaag bevestiging van gekregen dat het geld wordt overgemaakt.
Aan de andere kant reageert Budgetair de laatste tijd wel weer op emails (maar daar laat na de toezegging de terugbetaling nog weken op zich wachten).
Dus het liefst heb ik helemaal geen contact nodig met een klantenservice en wil gewoon dat mijn reizen door kunnen gaan

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerikafan
@Frasi Tegenwoordig kan je toch via de officiële KLM website geld terug vragen of vouchers aanvragen? Al die andere contactsoorten met wachten e.d. zijn dan toch niet nodig?
- Frasi
- Amerika-expert
- Contacteer:
Normaal wel. Maar klm.nl/refund werkte niet bij mij. Na invoer van mijn data ging het systeem 2 minuten nadenken om daarna met een foutmelding te komen en het advies het nog eens te proberen. (bij een opzettelijke typfout in de PNR kwam binnen 1 sec de melding dat de boeking niet gevonden was).
Aan de telefoon bleek dat er inderdaad iets specifieks was aan mijn boeking: details ben ik vergeten maar het had ermee te maken dat we vanuit DUS zouden vertrekken en het ticket daarom (eigenlijk) door KLM in Duitsland zou moeten worden afgehandeld. (klm.de/refund werkte overigens ook niet).
Aan de telefoon bleek dat er inderdaad iets specifieks was aan mijn boeking: details ben ik vergeten maar het had ermee te maken dat we vanuit DUS zouden vertrekken en het ticket daarom (eigenlijk) door KLM in Duitsland zou moeten worden afgehandeld. (klm.de/refund werkte overigens ook niet).

Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerikafan
@Frasi : Dat is/was rottig voor je. Ik neem aan dat inmiddels dat soort hickups bij klm.com wel verdwenen zijn...
- Frasi
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het was afgelopen week...
Maar intussen heb ik via de correcte link (https://refunds.klm.com) mijn aanvraag ingediend en vandaag stond de €2800 al bijgeboekt op mijn credit card; binnen 3 dagen. Dus toch dank aan KLM. Nu de laatste €500 nog van Budgetair krijgen....
Maar intussen heb ik via de correcte link (https://refunds.klm.com) mijn aanvraag ingediend en vandaag stond de €2800 al bijgeboekt op mijn credit card; binnen 3 dagen. Dus toch dank aan KLM. Nu de laatste €500 nog van Budgetair krijgen....

-
- Amerikafan
Aha, de truc is om de juiste link te gebruiken!
- Frasi
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het suffe is wel dat de KLM website (https://www.klm.nl/information/faq/refu ... l-vouchers) nog steeds naar de niet werkende www.klm.nl/refund doorlinkt.
Dus de truc is inderdaad de goede link te gebruiken, maar dan moet je die wel hebben.
Dus de truc is inderdaad de goede link te gebruiken, maar dan moet je die wel hebben.

IK kan vrij goedkoop tickets boeken naar Miami voor juli 2022 bij Air Europa.
Iemand ervaring met deze maatschappij op een vlucht naar Miami?
Ze hebben blijkbaar de reputatie soms wel eens vliegtuigen te gebruiken die eerder geschikt zijn voor vluchten van enkele uurtjes en niet aangenaam zouden zijn voor vluchten van langer dan 8u.
Op review sites kom ik enkel negatieve reviews tegen, maar idem voor Lufthansa en andere...
PS: heen en terug naar Miami zou op 1450 euro komen voor 3 personen incl 23kg bagage per persoon. Via Lufthansa zit ik aan 2200 euro...
Iemand ervaring met deze maatschappij op een vlucht naar Miami?
Ze hebben blijkbaar de reputatie soms wel eens vliegtuigen te gebruiken die eerder geschikt zijn voor vluchten van enkele uurtjes en niet aangenaam zouden zijn voor vluchten van langer dan 8u.
Op review sites kom ik enkel negatieve reviews tegen, maar idem voor Lufthansa en andere...
PS: heen en terug naar Miami zou op 1450 euro komen voor 3 personen incl 23kg bagage per persoon. Via Lufthansa zit ik aan 2200 euro...
2025: to do Nevada, Arizona, Utah, Californië
2023: Florida
2001: Arizona, Utah, Nevada, New Mexico, Texas
1995: Florida
1990: Boston
Bijna €500 vind ik nog niet echt een bijzondere prijs. De tickets voor juli 22 zijn net in de verkoop, dus als je nu al haast hebt zou ik boeken. Als je het nog even aan durft te kijken zou je goedkopere tickets moeten kunnen vinden. Succes met op je handen zitten 

- Frasi
- Amerika-expert
- Contacteer:
Doorgaans kan je zo'n 330 dagen vooruit vliegtickets kopen. Daarbij zijn de eerste tickets zelden de meest goedkoper; zodra er meer maatschappijen hun schema's en prijzen bekend maken zullen er ongetwijfeld scherpere prijzen voorbij komen. Dus zoals Terpies al zegt: durf het aan te kijken.
Op de lange afstand heb ik geen ervaring met AirEuropa. Ik heb een keer met ze naar Asturias gevlogen (via Madrid) voor werk. Waarschijnlijk omdat we pas laat (lieten) boeken was een terugvlucht (Asturias-MAD-AMS) in business class het goedkoopst. De binnenlandse vlucht in een turboprop was matig maar op de route MAD-AMS zetten ze regelmatig de Dreamliner (B787) in. En die BC was best prima
.
Volgens Seatguru vliegt AirEuropa alleen Dreamliners en Airbus A330-200 als widebody's. Beide lijken me prima voor langere vluchten.
Op de lange afstand heb ik geen ervaring met AirEuropa. Ik heb een keer met ze naar Asturias gevlogen (via Madrid) voor werk. Waarschijnlijk omdat we pas laat (lieten) boeken was een terugvlucht (Asturias-MAD-AMS) in business class het goedkoopst. De binnenlandse vlucht in een turboprop was matig maar op de route MAD-AMS zetten ze regelmatig de Dreamliner (B787) in. En die BC was best prima

Volgens Seatguru vliegt AirEuropa alleen Dreamliners en Airbus A330-200 als widebody's. Beide lijken me prima voor langere vluchten.

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wij zijn een aantal jaar geleden met Air Europa naar Miami gevlogen in de 787. Was afgezien van wat vertraging een prima vlucht, niets bijzonders. Ze vliegen op lange afstanden alleen nog maar met de 787, de A330 is (helaas) uit de vloot, ik blijf de 787 in de breedte een krap toestel vinden en vlieg liever met een A330.
Thanks voor de reactie m.b.t. Air Europa.
Ik ga de tip van Terpies en Frasi volgen en nog even de prijzen van de andere maatschappijen afwachten. Misschien kan ik dan een vlucht vinden voor hetzelfde geld of minder van Brussel naar Orlando (dan komt mijn rondreis beter uit).
Ik ga de tip van Terpies en Frasi volgen en nog even de prijzen van de andere maatschappijen afwachten. Misschien kan ik dan een vlucht vinden voor hetzelfde geld of minder van Brussel naar Orlando (dan komt mijn rondreis beter uit).
2025: to do Nevada, Arizona, Utah, Californië
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@dmoorc met de zoekfunctie kwam ik nog dit oude draadje over Air Europa tegen viewtopic.php?f=30&t=61092&p=1104727&hi ... a#p1104727.
Voor mij eens maar nooit meer.
Voor mij eens maar nooit meer.
We hebben besloten onze reis van september te cancelen en door te schuiven naar juni. We reizen naar LAX en terug van LAS
We hadden ongelooflijk goedkope tickets bij KLM incl koffer en economy comfort voor 660 pp.
Nu kosten de tickets maar dan met een gewone economy stoel 712 pp. Voor economy comfort zou het 1054 zijn.
KLM geeft aan dat het Promo tickets zijn maar dat is natuurlijk verkooppraat.
We willen graag rechtstreeks vliegen en dat via de KLM doen.
Heeft iemand een advies of dit bij een aantrekkende markt voor vliegen een redelijke prijs is?
We hadden ongelooflijk goedkope tickets bij KLM incl koffer en economy comfort voor 660 pp.
Nu kosten de tickets maar dan met een gewone economy stoel 712 pp. Voor economy comfort zou het 1054 zijn.
KLM geeft aan dat het Promo tickets zijn maar dat is natuurlijk verkooppraat.
We willen graag rechtstreeks vliegen en dat via de KLM doen.
Heeft iemand een advies of dit bij een aantrekkende markt voor vliegen een redelijke prijs is?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19888 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties